Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Vybíjení baterie E60

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
cypressjoe
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: úte 23.12.2008 01:00
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od cypressjoe »

Zdravím všechny, mám dotaz. V E60 2005 530d se stává, že dochází k vybití baterie po cca 2 dnech. Baterie je nová 100Ah cca 6 měsíců. Nabíjecí proud z alternátoru jde 14.6V konstantně. Pro jistotu jsem vypojil IBS z negativu to aby mi náhodou nerozhodl nenabíjet baterku. Po cca 1 dnů stání nepoznám rozdíl - natočí okamžitě. Po 2 dnech je totál líná a je to 50 na 50 jestli nastartuju.
Co tu čtu tak se pracuje vylučovací metodou vypojování pojistek po cca 20minutách jelikož něco v autě neusne. Jelikož jsem amatér a ani nevim jak to změřit, když otevřu třeba klíčkem kufr - opět se probudí?! Usne to taky pokud svítí to světlo v kufru? Tak chci měřit napětí baterie např večer - hodnota 12,4V - odpojim určité pojistiky - ráno po cca 10hod zapojim a změřím. 12,3V - OK. Nebo bude výsledek např. 10,5V a bude jasné, že to co jsem odpojil je v pohodě a chyba je jinde. Jdu na to správně nebo doporučíte jiný postup? Díky za rady.
raintran
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: sob 31.01.2015 01:00

#2 Příspěvek od raintran »

Odběr nejsou ve voltech ale v ampérech :-D Jestli máš multimetr, tak je potřeba přečist návod k použití. Když tak tady máš návod jak to změřit :-D

http://www.mjauto.cz/html/vybijeni.html
Uživatelský avatar
sonyk02
Registrovaný
Příspěvky: 486
Registrován: stř 16.11.2011 01:00
Bydliště: Vysočina

#3 Příspěvek od sonyk02 »

Pokud nevíš jak ten odběr měřit, tak se do toho ani nepoustej a svěř to někomu kdo ví jak na to. Prvně bych ještě začal pořádnou bmw diagnostikou, ta třeba něco ukáže.
cypressjoe
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: úte 23.12.2008 01:00
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od cypressjoe »

raintran píše:Odběr nejsou ve voltech ale v ampérech :-D Jestli máš multimetr, tak je potřeba přečist návod k použití. Když tak tady máš návod jak to změřit :-D

http://www.mjauto.cz/html/vybijeni.html
No výborný článek.Ano jsem vlastníkem multimetru FK8250 jakožto správný vlastník E60ky :) ovšem měření odběru bude nový level, hlavně když nevím jestli při otevřeným kufru budou jednotky atp. usínat. Rsp. když vypojím pojistku toho světla v kufru tak po cca 15minutách chci předpokládat, že to bude spát jako kdyby byl kufr zavřený.
cypressjoe
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: úte 23.12.2008 01:00
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od cypressjoe »

sonyk02 píše:Pokud nevíš jak ten odběr měřit, tak se do toho ani nepoustej a svěř to někomu kdo ví jak na to. Prvně bych ještě začal pořádnou bmw diagnostikou, ta třeba něco ukáže.
Teoreticky jsem teď něco nastudoval a mám tedy teoretickou představu jak to proměřim. Jen nevim jestli to usne i když bude otevřený ten kufr a bude se to chovat jak když je normálně zamčené. Pokud to nedám, zkusim Matize v Opavě jakožto odborníka, určitě s tím bude mít zkušenosti. Nechci zkončit jako podobné případy s relátkem odpojujícím převodovku na dálkové ovládání, odpojování baterie při stání delším jak 10hodin nebo například neustále na udržovačce. Budu radši když to odhalím a ještě líp sám.
raintran
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: sob 31.01.2015 01:00

#6 Příspěvek od raintran »

Pokud ti světla budou svítit tak auto neusne, jestli máš klapěcí zadní sedačky tak vlez do auta, zamkni se.Odpoj zaporny pol baterie, prepni multimetr na mereni 10A, cerveny kabel multimetru zapoj do cerny kabel autobaterie a cerny kabel multimetra zapoj na zaporny pol autobaterie. Pak cekej zhruba max 15min nez ti auto uplne usne,pak by ti mel ukazat klidovy odber.pokud odber neklasne,zacni vypojovat pojistky postupne a sledovat.Doufam ze ti tohle staci :-))takhle jsem to dělal já.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#7 Příspěvek od horan »

A neni jednodussi pouze zacvaknout zamek, aby si auto myslelo, ze je zavreny a usetrit si ty joga cviky?
Hlavne az budes pak na padla zavirat kufr ,tak si ho zase vycvakni. :lol:
Dale ty pojistky, co vytahnes uz zpet nedavej, jinak si auto probudis. Takze si vyfot pozice, nebo si to napis.
Ale narovinu ti doporucuji to nekam odvezt, kdyz potrebujes navod na pouziti multimetru. :wink:
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#8 Příspěvek od mi00wa »

taky si myslím, že stači zacvaknout zámek a auto si bude myslet že je zavřené ( když zhasne osvětlení kufru)
Jinak nemáš v autě nějakej neoriginální bastl? (handsfree, zesilovač subwoofer, DVB-T čina, či jiné kraviny)
cypressjoe
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: úte 23.12.2008 01:00
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od cypressjoe »

Tak dneska jsem se k tomu bohužel nedostal. Zkusim podle raintrana no ale s tim zacvaknutim kufru.

horan: díky za tipy a rady, beru to jako koníček - v nejhorším to odvezu, ale věřím, až si to ošaham a pokud se povede proměřim a ty příčinu odhalim, zas bude o odborníka víc a tom to je

mi00wa: já ti pak hodim sz jak to podle tech rad promerim, neorigo bastl ne, měnila se v dubnu jenom ccc jednotka za novou v cartecu - stopro mi nenakodovali spravně radio, protože to hraje o poznani hure nez predtim i kdyz porad dobre. Jinak myslim, ze to bude nějaka mrcha co neusne. V dubnu se nabila baterie a zdechla po 2 dnech neježdění, koupila se nová a od té doby klid na půl roku a začalo trochu vnku chladnout a šup už v tom lítám. IBSko mam odpojeny at ji altik dotlouka naplno porad pri najezdu 80denne celkem to neni zadna tragedie. Na vikend to promerim, pripadne odpojim kabl od baterky pro jistotu at to nahodim v pondeli.
cypressjoe
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: úte 23.12.2008 01:00
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od cypressjoe »

Přes víkend jsem měřil baterii. Po zapojení multimetru na záporný pol baterie a nastavení 10A na multimetru, jsem zacvakl tedy kufr a dalkou zavřel auto. První 2 minuty spotřeba šla od 6 do 0,22 po asi 5ti minutách to spadlo na 0,01. Počkal jsem asi půl hoďky a pořád 0,01. Takže v pořádku.

[/img]https://imageshack.com/i/pa4o4iypj[img]

Tim se nepotvrdilo, že něco v autě neusne a vyžere baterku. Máte někdo zkušenosti, že by se mohlo stát, že například po několika hodinách se nějaký spotřebič sám zapne? Nicméně baterie po cca 2dnech opět nenatočila auto a měla 9.9V. Jelikož je stará půl roku zkusim ji reklamovat, i když se mi to nezdá špatnou baterkou.

IBS mám pořád vyplé, a při zapnutém motoru baterie dostává z altíku 14,7V. [/img]
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#11 Příspěvek od horan »

Co si koupil za baterku? Nam se v praci osvedcily exide. Za posledni tri roky co je davame se vratila jedna po asi 3 mesicich. Byla to ta nejnizsi rada.
Naopak bannerky dost bida a vratilo se jich nekolik. Behem prvniho roku. Ja za sebe mam bosch a je neskutecny jak drzi. Tolikrat byla vybita do nuly a porad drzi uz moooc let. Ale jak jsou na tom dneska nevim.
cypressjoe
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: úte 23.12.2008 01:00
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od cypressjoe »

Baterka Fiamm 100Ah. Uvidím, ale kvuli tomu tam byla v dubnu kupovana.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od matiz »

cypressjoe hele, v baterce to nejspis nebude, problém bude v tom, ze ti to funguje vetsinou a nefunguje jen občas, coz je nejhorsi co muze byt. Ale i toto jde zmerit. Podle mne se vlivem nejakych vnějších podnetu bude probouzet. To staci aby za dva dny byla baterka prazdna. I když bych ti pral ten vadny clanek v baterce - nejjednoduchsi na opravu...
cypressjoe
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: úte 23.12.2008 01:00
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od cypressjoe »

Matiz, mam presne tu samou obavu. Ted od nedele stojim v garazi s otevrenou haupnou. Byl jsem to zmerit a porad 12,6V. Zvazuju uz pomalu rezignaci a nejake to relatko nebo cokoli na odpojeni baterie.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od matiz »

To bych nedelal. Nejdrive bych zjistil jestli tomu tak je, ja bych se snazil sehnat datalogger a nechal to tyden co se bude dit. Bude to merit a zaznamenávat. Klidne staci každých 5 minut at to není graf dlouhy dva kilometry. Chtel jsem si to kdysi koupit, nevrati se mi to a tak z toho samo ze seslo. Ale je to pekna hracka vhodna k reseni "zasranych" občasných potizi. Ale spis si myslim ze to něco budi.

Baterku bych si nekde na par dni pujcil, radsi na tyden, dva...
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od matiz »

A rozhodne ne napeti, to je k nicemu ale proud...
Sonny
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 17.07.2005 00:00
Bydliště: Brno

#17 Příspěvek od Sonny »

Mas komfortni pristup? Me vybijela baterku ridicova klika. Tak mas aspon inspiraci.. 8)
cypressjoe
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: úte 23.12.2008 01:00
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od cypressjoe »

Komfortni otvirani nemam. Zkousel jsem hledat ten datalogger a zatim jsem si objednal udzovacku a zkusim naformatovat baterku. Urcite se tam neco musi cas od casu neco vzbudit. Cetl jsem diskuze, ze u touru byly problemy s kabel. svazky ale ne u sedanu. By ke zajimalo jestli maj v Carteku nejaky postup, slysel jsem ze to napoji a dokazi pres net diagnostikovat primo z nemecka.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od matiz »

Udrzovacka je taky reseni, bude to takova mala i5 -))
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#20 Příspěvek od Teddy »

Tušim, že Jarax tu říkal, že kabely zlobí i u sedanu.... Nevim, jestli tomu věřit. Pětky nesnáší tolik, že si občas i vymejšlí. :D

K věci.... Jestli neseženeš ten datalogger, tak bych to zkusil po staru.
Vyndej pojistky několika vybraných systémů a chvilku jezdi bez nich. Jestli se závada bude opakovat, tak zkus skupinu dalších systémů. Jestli se nebude opakovat, tak z té skupiny něco zapoj. A tak dokola.
Je to zdlouhavý a nepohodlný, ale zase lepší, než čas od času přijít k autu a nenastartovat.
Odpovědět