Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

VYBÍJENÍ BATERIE 530DA TOURING

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
raptor665
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: sob 30.05.2015 00:00
Bydliště: Hanušovice

#1 Příspěvek od raptor665 »

Zdravím, teď zrovna řeším problém, něco mi vybiji baterku.Koupil jsem novou baterku a stěně byla do rána k.o. Tak jsem to promeroval odebiraci proud je po úplném usnuti auta 0.45A. Zkoušel jsem odpojovat spotřebiče, obrazovku navigace, odpojeny alternátor, měl jsem odpojeneho i ježka v topení a beze změny. Potom jsem šel po pojistkach u spolujezdce v kastliku, vytahoval jsem jednu po druhé a po vytažení pojistky č. 4 zleva proud spadl na hodnotu 0.04A což už je dobré a auto se nevybiji.Jenomže pojistka č. 4 by měla být na osvětlení interiéru, ale když ji mám venku tak mi nedofukuji zadní mechy a vůbec se nerozjede kompresor. Mohl by mi prosím někdo zkusit poradit na co se zaměřit abych ten problém odstranil? Děkuji
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Podle různých tabulek s pojistkami, které najdeš i v návodu se píše, že na pojistce F4(20A) je vnitřní osvětlení, osvětlení v kufru a ostřikovače. Jenže ta pojistka napájí tzv. Grundmodul A1 za schránkou u spolujezdce a přes ten se ovládá to osvětlení, ostřikovače a dalších 17 zařízení, které se mi nechce vypisovat. Ale z toho Grundmodulu vede spousta konektorů - zkus ty konektory postupně odpojovat, až ten odběr klesne, jako když jsi vyndal tu pojistku F4. Potom se pokus ten konektor popsat - kolik má drátů a jaké barvy tam jsou. Z toho se dá odvodit, kam ten konektor vede a co vlastně napájí. To znamená potom hledat ve WDS http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm modul A1 a jeho vývody k 19 spotřebičům.

Obrázek

Vzhledem k provedení Touring předpokládám klasický problém s přelámanými kabely u 5. dveří, kde to může být v prostupu kabelů, otevírání okna nebo třeba anténího zesilovače. Zkus otevřít ty 5. dveře dokořán nebo otevřít to okno, jestli se ten odběr změní.

FM-zesilovač u zadního okna
Obrázek
raptor665
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: sob 30.05.2015 00:00
Bydliště: Hanušovice

#3 Příspěvek od raptor665 »

Díky za cenné rady. Zkusím to co si mi psal, ale dostanu se k tomu až ve středu, nebo ve čtvrtek. Jen k těm zadním dveřím, všechno mi na nich funguje bez problémů. Zkusím mrknout na ten zesilovač taky.Ale abych mohl změřit hodnotu proudu tak auto musí být zamknute a v režimu spánku, takže to okno nemůžu nechat otevřené.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od starML Člen Klubu »

raptor665 píše:...to okno nemůžu nechat otevřené.
To máš pravdu, nevím jak tohle u touringa očůrat. Ale do zámku se dá vložit kolík na prádlo, aby si auto myslelo, že jsou 5. dveře zavřené a auto potom usne. Ale musíš si dávat pozor, aby Tě nezachytilo prostorové čidlo v interiéru, to musíš něčím zaslepit. A ty konektory z Grundmodulu A1 musíš vytahovat oknem přes zavřené dveře spolujezdce, nebo se zamknout uvnitř a další osoba musí sledovat ten ampérmetr. Konektory (nebo pojistky) nevracet zpátky, protože by došlo k probuzení auta. Naprosto ideální zábava na Štědrý den. :D
Michal-E39
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: úte 13.08.2013 00:00

#5 Příspěvek od Michal-E39 »

E39 tour usne i s otevřenýma dveřma, jen to dlouho trvá. Do půl hodiny to je. Zhasne i bezpečnostní lampička v těch dveřích.
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#6 Příspěvek od Perunwit »

malá poznámka.... auto musí bejt uspaný, nic nesmí svítit....pokud se budeš hrabat v pojistkách v kaslíku, musíš uspat i ten kaslík :-).... tzn. otevřu kufr, odpojim na baterce myslim zápornej pol, připojim na měřák a měřák na baterku tak aby mi šel obvod přes něj.... potom přecvaknu zámek na kufru do polohy zavřeno... otevřu dveře u spolujezdce, přelepim nebo jinak zacvaknu na kastli spínač zavřených dveří do polohy zavřeno, otevřu kastlík, spínač tam do polohy zavřeno. Když máš připraveno, chce to počkat cca 25 minut, potom auto spí... teprve potom můžeš měřit... sleduj na měřáku kdy spadne odběr a budeš vědět. Nejsem si jistej, jestli jsem i zamykal, ale auto nehoukalo, tak nevim.... zkusil bych to zamknout a uvidíš. Kdyžtak tě čeká dalších 25 minut čekání :-).
Odpovědět