Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

vyber motorizace f10

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#61 Příspěvek od Zdenda530d »

Jaká, že tedy motorizace je nejlepší? Když se budu bavit o spolehlivosti.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#62 Příspěvek od JaraX »

535i N54, N55,
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#63 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

matiz píše:525xd nebude továrna na zabavu, to je snad taky každému jasne...
dovolím si nesouhlasit, treba 525d e61 r.v. 04 versus Passat 2,0 TDi r.v. 05 kombi, oboje jsem vlastnil víc jak 2 roky a mám možnost srovnání...
e61 jsem mohl skutečně poslat dveřma napřed a věděl jsem, co se stane... zatímco ten Passat byl JEN na přesun z A do B, ikdyž měl komfortní interiér a tvářil se jak to báwo... nebo jinak, e61 byla schopná fungovat na 100% svých schopností (někdy možná i trochu víc :-) ), zatímco Passat tak do 80%, pak to nedávalo smysl a všechno bylo špatně... F-řada mi přijde jako příklon k tomu Passatu, nedělá nic špatně, vypadá dobře, ale sportovní náčiní to není...
Věřím, že to 90% majitelů nikdy nezjistí, ale ten zbytek bude zklamanej...
“Ability is what you're capable of doing.”
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#64 Příspěvek od JaraX »

kdo si kupuje F10 neřeší jak se to auto bude chovat, 99 procent lidi si to auto koupí podle toho jak to auto vypadá, funkce toho auta taky nikdo neřeší. už třeba ten podvozek F10 je masakr, nazval bych to "z malé díry udělejme velkou" :D :D to auto je krásně schopno zvýraznovat nerovnosti, místo aby je filtrovalo.
už prostě ten skok dolu u z E65 do F01 je velkej masakr.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#65 Příspěvek od Snejk »

Ten podvozek je desivej, projet kanalem je docela zážitek.
Ale abych to zase uplne nehanil tak oproti e60 je to designove lepsi a hlavne i v 530d uz není takovej kraval od motoru jako v e60, to se asi tak 10x zlepšilo.
Spolehlivost elektroniky se zlepšila, a jinak si nechala všechny spatne vlastnosti z e60... ono jestli se rotrhnou rozvody u n57 nebo m57n2 je uplne ve vysledku jedno, jestli se u obojích urve remenice taky, a na ucpany dpf uz je kazdej zvyklej. takze pro majitele e60 je f10 urcite prinos.
protože interier e60 je tak odpornej, ze cokoliv aspoň trosku luxusního.. je vlastne luxus...
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#66 Příspěvek od Teddy »

No já jsem současně jezdil E61 530d 04 a F11 530d 2013. Jezdil jsem s nima stejný trasy. Jedna byla moje a druhá služební.
Přišlo mi, že F11 se na dírách chovala líp. Taky mi přišla v rukou trochu lehčí. Ochotnějš se vrhala do zatáček, líp brzdila a líp akcelerovala.
Trochu horší mi přišel interiér. Takovej stísněnější. Přitom ani E61 nebyla uvnitř žádná hitparáda.
Na okreskách trochu líp držela E61. Byla toková předvídatelnější. Poznal jsem kdy se začíná trhat a když se utrhla, tak to pořád šlo ovládat.
F11 se v tomhle trochu přiblížila koncernovkám. Ty relativně drží, ale nemaji žádnou zpětnou vazbu. Když se to utrhne, tak už s tim člověk nic neudělá a jen kouká kam to píchne.

Celkově jsem hodnotil F11 jako krok ke komfortu na úkor sportovního svezení. Pro mě to bylo OK. Kdo chce sportovní svezení, ať si koupí trojku. Přišlo mi logický, že se pětka profilovala spíš blíž k sedmě.

Dodám.... co se týká údržby.....
Ve firmě byly pro obchoďáky trojky a pro management pětky. Nalítáno kolem kila. Obchoďácký a nákupčí už hodně přes kilo a půl. Nevim, že by se dělalo něco jinýho, než garančky po 30 tis. Spolehlivost fakt výborná. A to to byly služebáky, takže žádný zahřívání, žádný dochlazování apod. Třeba obchoďáci zásadně brali výjezd z podzemních garáží bokem. :)
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#67 Příspěvek od matiz »

Tak urcite, bmw ty interiéry proste neumi. Bohuzel je delaji strasne hnusne a ani za priplatek nedokazou udelat něco, co alespoň zdálky pripomina luxus. Dovolil jsem si dat tady i sestku, aby bylo dostatecne jasne a zretelne, ze toto proste nejsou luxusni interiéry, ani luxusni auta -) Chapu ze pro mnohe je to srac co je pod uroven aby do nej vlezli, protože by se museli stydet, no ja jsem vyrustal ve skromnějších pomerech a ja bych byl rad kdyby mi stalo v garazi...

Podle mne se BMW a pozatmo kazda automobilka odklani tam, kde ji chteji zakaznici kteří kupuji NOVE a to ještě jednou zduraznim, NOVE auta v salonu a samozrejme tam, kam ji tlaci narizeni. Samozrejme ze nemusi delat ctyrvalcove mrdky do velkych aut, jenze ono je to krapet jinak. S největší pravdepodobnosti budu nepresny, ale to jadro snad nekteri bystrejsi jedinci vyciti. Nevim jestli to jsou noxy nebo pevne castice, mozna oboji ale pochopil jsem to tak, ze automobilkam se to zapocitava ne z jednotlivých modelu, ale ze všech vyrobenych kusu napric vsema radama, modelama a motorizacema a to vcetne hybridu a elektrických. To vse se nejak secte a podeli a vyjde z toho nejake hausnumero podle kterého pak doplaci do nejakeho fondu, nebo plati nejake sankce, fakt nevim presne jelikož jsem tomu nevenoval extra pozornost. No a kdyby delali jen dospele motory, byla by ta castka prilis vysoka a lehce by se mohli stat konkurence neschopnyma, protože jina konkurencni automobilka která vyrabi i 1,2l mrdky by prave diky temto nizkoobjemovym vozum platila mnohem méně. Nevim ani kolik to dela v penezich, ale nejspis ten tlak bude citelny, protože na nej automobilky reaguji. Ac se tady drtiva většina z Vas smeje ctyrvalcovym dvoulitrum, tak verte ze prave tito zakaznici mají velky poddil na tom, ze ty vykonne motory nejsou ještě mnohem drahsi.



Obrázek

Obrázek

Obrázek
jozin7
Registrovaný
Příspěvky: 498
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: od Ostravy

#68 Příspěvek od jozin7 »

dat dve mega do nalozene petky nebo dva mega do hole sedmy,vezmu sedmu...obrazne,samozrejme,at tu zas nekdo nevypisuje neco u fullu 8O
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#69 Příspěvek od JaraX »

dnes jsem si dal zase přímé srovnání s F01 740i, jezdil jsem svojí E66 745Li a taky si dal 400km za volantem 740i LCI F01 2012 docela pěkně vybavené auto, bohužel prostě Fko je na tom mnohem hůř jak E65, je to smutné ale je to tak.
z hlavních věcí
- řadička nesmírně zavazí,
- není si kam dát 1,5l flašku s pitím, tak jsem ju musel mít mezi sebou a tunelem
- sedačky(komforty) sou podstatně tvrdší, po 300km už jsem zapínal masáže, to E65 zapínám tak po 1000km,
- sedák nejde moc naklonit, standartně mam hodně zvedly předek a snížený zadek, tady jsem byl na doraz a ještě by to chtělo
- kurevsky mi chybí podpěra hlavy (opěráky krku)
- nechapu proč odstranili tak skvělou funkci jako pomale rozjíždění sedaček, tady člověk tukne do vypínače a ta sedačka přímo poskočí, docela nepříjemné
- podvozek je i na Comfort+ podstatně tvrdí jak u E65
- naopak na SPORT mi přijde tužší E65
- celkově se to chová strašně divně, a jak píše Snejk, přejet s tím kanál je docela zážitek,
- už vůbec ovladat komforty tou změtí tlačítek zboku je strašné
- a co mě naštvalo nejvíc tak audio Harman Kardon, tzn po BO to nejlepší audio hraje o dost hůř jak E65 s logicem

no prostě kluci u Fka posrali co mohli, brzo budu mít na testování G11 tak uvidíme změny

a ted k plusům F01 proti E65
+ hlidani mrtvyho uhlu, to se mi hodně libi
+ multimedia
+ spotřeba 8,7 u 740i po par stech km, absolutně to postrada smysl kupovat naftu
+ motor na volnoběh není vůbec znát, dokonce si člověk ani nevšimne kdy zdechne startstop

to je tak asi vše, nikdy jsem ty velké rozdíly nepozoroval ale když člověk vyložene přesedne tak je masakr jak může být 5x dražší auto o tolik horší.
jozin7
Registrovaný
Příspěvky: 498
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: od Ostravy

#70 Příspěvek od jozin7 »

ja mam jen poznatek z f01 750i.ze to ,,jede,,jak cyp,ale tim to hasne.uvnitr stisnene.volic prekazi,cele to je divne..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#71 Příspěvek od JaraX »

přesně jak říkáš "celé je to divné" líp to auto neumím popsat
thomas
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: pon 21.11.2005 01:00

#72 Příspěvek od thomas »

Musim se smat jak jarax klasicky rozjel flame 5er vs 7er ktery asi zakladatele tematu nezajima.. Nicmene, abych trochu prispel k tematu, resim podobnou vec, radeji bych benzin 535i, nicmene dle bmw servisu kam jezdim (autorizovany) tak je aktualne bohuzel spolehlivejsi nafta, zejmena 535d. Dle jejich technika k nim moc 535i nejezdi, ale o to vice je opravuji (cti vymenuji dily). Myslim ze mluvil o cerpadlech, civkach a podobnych vecech, prosim nechytat za slovo. 550i je kapitola sama o sobe, tudiz volba benzinu neni vubec snadna..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#73 Příspěvek od JaraX »

tak se zeptej někde kde maji zkušenosti tam 535i jasně kraluje ve spolehlivosti,
ostatně to tu psal i Snejk kterymu rukama takovych aut prošlo mraky a kdo jinej by to měl vědět než Snejk
Problém autorizaku je že většina mechaniků tam tomu nerozumí a rozumět nechce, takže něž aby hledal někdo nějaky špatny podtlakovy hadičky tak daji radši novy turbo, vše se řeší zpusobem, vyměníme celek a pak kdyžtak budem pátrat po problému.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#74 Příspěvek od matiz »

Samozrejme ze 535i moc nejezdi, jelikož se proda asi tak jedna na 300 kusu chrochtavých...
thomas
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: pon 21.11.2005 01:00

#75 Příspěvek od thomas »

Pro Jarax:
No vzhledem k poctu prodanych 535i se neni moc kde ptat, jen pisu co jsem zaznamenal, ze ani benzin neni zaruka bezproblemoveho provozu. Vzhledem k tomu ze v autorizaku kam jezdim se snazi zakaznikovi vyjit vstric a ne ho oskubat tak je zbytek tveho slohu bezpredmetny.

Pro matiz:
To je mi jasne, a vzhledem k prodavanym mnozstvim dieslu to vypada ze uz je maji "vic vychytany"

Jinak ja mam od bmw jak naftu tak benzin takze se na to divam nestrane. Pointou bylo jen to ze ani 535i neni zaruka spolehlivosti. Bohuzel...
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#76 Příspěvek od Snejk »

S tou spolehlivostí to už lepší nebude nikde at si říká kdo chce co chce, prostě dneska už se nedá vybírat podle spolehlivosti, bmw bude kasička tak jako tak, to se kupuje kvůli radosti z jízdy a že ta holt něco stojí.
535i ma díky přímému vstřiku taky spousty much to je jasné, ale zase na druhou stranu... odejde civka? no a co.. auto jede dál... odejde vstřik? auto jede dál... a cena? civka stoji par stovek a vstřik par tisíc...
nafta? odejde vstřik... bud propali pist nebo auto stoji... prostě se to zastavi a nikam to na 5 valcu nepojede.. a cena? dvojnasobna... odejde řemenice? auto stoji.. roztrhly rozvody? auto stoji... a cena? obrovska..
Nejde říct že se ani jedno neposere ale přeci jen ty zavady na benzinu většinou umožní dojet, a pak nejsou tak drahe. U dieselu není levné nic.. možna tak termostat..
Samozřejmě ceny DPF/redukčních katalyzátorů jsou prakticky stejné...
ale ještě nikdy sem neviděl zničenej redukční katalyzátor tak, že by to auto bylo skoro nepojizdne... za to DPFek kdy to auto nejelo víc jak 60km/h jsem viděl spousty.

A hlavně, a to je asi to nejduležitější protože spolehlivost už at si říká kdo chce co chce není prostě doména BMW... je ta radost z jízdy...
a pokud si mám vybírat mezi nečim třepavym chrochtavym smradlavym co se hodi tak na vochcavku proti benzinu kterej člověk ani neví že běží, s přidanou jednotkou zapínatelných a vypínatelných 400koní+ se zátahem a dynamikou jak prokoply prase... tak není moc o čem.
Jenže to je o tý prioritě komfortu zase... spousta lidí ji evidentně nemá takže je to pak uplně jedno kterej z těch dvou krámů si vybrat.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#77 Příspěvek od JaraX »

myslím že vyčerpávající opověd pro zakladatele tematu :) a plně s tím souhlasím, ty benzíny už nejsou co bývaly, mají spoustu problémů, ale furt mnohem mín jak nafty a mnohem méně nákladné.
magisterr
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: čtv 25.12.2014 01:00
Bydliště: Zlín

#78 Příspěvek od magisterr »

To je voda na Jaraxům mlýn :D

Jenže jsme zase u toho...Která F10 má 400 koní v benálu?? Zmiňovaná 535i to nebude a skončíme u 550i, která je servisně stejný nesmysl, jak nafta o které píšete....

Měl jsem vždy naftu a úlety k benálu byli, ale vždy mě to paradoxně stálo víc, než ta nafta.( asi jsem klikař).
Poslední úlet byl k S6 5,2 10V a ta mě stála během půl roku 150tis. Vstřiky,cívky,rozvody,klapky...
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#79 Příspěvek od Zdenda530d »

S pěti válcema v dízlu se dá jet celkem bez problémů - už jsem také měl tu čest, kdy mi vypověděl konektor ke vstřikovači a na pohodu jsem dojel ke svému servisákovi - žádné "stání" se nekonalo!!! A cena opravy (přepájení káblíků v konektoru)? Flaška Ferneta, kterou jsme vyžrali ještě ke všemu společně :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#80 Příspěvek od JaraX »

Zdenda530d píše:S pěti válcema v dízlu se dá jet celkem bez problémů - už jsem také měl tu čest, kdy mi vypověděl konektor ke vstřikovači a na pohodu jsem dojel ke svému servisákovi - žádné "stání" se nekonalo!!! A cena opravy (přepájení káblíků v konektoru)? Flaška Ferneta, kterou jsme vyžrali ještě ke všemu společně :)
jenže ty máš "starou paštiku" ale auta s piezovstřikama zdechaj když odpojíš vstřik,
Odpovědět