Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

výměna oleje v automatu E60 (6hp26)

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
lukesmrkva
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 31.12.2015 01:00

#1 Příspěvek od lukesmrkva »

Zdravím,

potřeboval bych poradit s výměnou oleje v převodovce. chtěl jsem zkontrolovat množství oleje v převodovce ale když jsem odšrouboval šroub z boku tak mě něco málo vyteklo protože se to má kontrolovat při volnoběhu (to jsem dřiv nevěděl) tak jsem si řekl že ho už vyměním než tam dolévat pul litru. našel jsem si video jak se to asi ma dělat a pustil jsem se do toho. https://www.youtube.com/watch?v=ZRrgmfM8VlQ

všechno šlo vpohodě nalel jsme olej nastartoval prořadil pak dolel až než to začalo pomalu vytěkat (při nastartovaném motoru). Najel jsem asi 25km a že to rači zkontroluju a když jsem vyšrouboval kontrolní šroub, při nastartovaném motoru, tak mě z toho začal téct olej proudem.

nevíte nekdo kde jsem udělal chybu proč mě po projetí tekl proudem, nebo je to normální.
Vím že je to bez průlachu taková poloviční práce ale neměl jsem už na vybranou.
fik001 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 84
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: Teplice

#2 Příspěvek od fik001 Člen Klubu »

To neni Š100 tak se v tom nehrabej.Může to stat dost penez.Staci neorigo olej a problem je na světě.Potom všichni vykládají jakej to BMW je krám a že to nic nevydrží.
carlos0111
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: úte 24.11.2009 01:00

#3 Příspěvek od carlos0111 »

Dotaz byl proč teče olej proudem, po zkušební jízdě se má kontrolovat hladina oleje až po ochlazení převodovky na teplotu 40°C, stejně tak má být převodovka zahřátá při samotné výměně a správná hladina je po prořazení všech rychlostí taková, že na volnoběh v P nevytéká žádný olej z kontrolního otvoru (info z manuálu ZF)
ještě jednou to zkontrolovat při správné teplotě, doplnit nebo upustit tak ,aby byla hladina po kontrolní otvor a musí to být v pořádku, další výměnu po cca 40000 km
lukesmrkva
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 31.12.2015 01:00

#4 Příspěvek od lukesmrkva »

díky za radu už to z toho kontrolního šroubu kapká jak má.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od JaraX »

tak tak, do těchto automatů je lepší se nepouštět, předpokládám že jsi vyměnil i filtr za kvalitní, že jsi vyměnil těsnění pod mechatronikem a těsnící rukáv, olej jsi kontroloval a doplnil u studené převodovky a prořadil všechny kvalty, mechatronik jsi utahl momentákem.
pokud je odpověd na vše ano, tak jsi to udělal dobře.
Odpovědět