Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Výměna vstriku M57 - problém korekce

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Radek
Registrovaný
Příspěvky: 593
Registrován: pon 26.05.2003 00:00

#1 Příspěvek od Radek »

Zdar, potřeboval bych poradit od někoho kdo je dieslovej :)

Koupil jsem dva repas vstriky přímo Bosch exchange díl. Po jejich montáží mi jejich korekce v ISTE pohybují u jednoho od -5,2 a druhého od -3,5 -tolerance je v ISTE psaná od -5 do +4. Korekce se po zahrati motoru sníží na cca -3,7 a 3,0. Vstriky jsou nakodovany a s autem najeto cca. 900km. Starý vstriky jsem měnil z důvodu "velkých" korekcí -2,9 a -1,8. Je nějaká možnost, ze by ty vstriky byly ok a jejich korekce ovlivňuje něco jiného? Údajně vedlejší špatný vstřik rozhodi i korekce vedle. Ostatní vstriky mají korekce max. 2. Reklamoval jste už někdy někdo bosch exchange vstriky a s jakým úspěchem? Samozřejmě vím, že nejlepší je vstriky zase vyndat a nechat je premerit, ale z principu mi to přijde hrozný :/

Díky
Radek
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#2 Příspěvek od horan »

To co si udelal je uplny nesmysl. Korekce ti napovi, ze je neco spatne, ale nereknou ti co. Jen vidis, ze nektery vstriky maji mensi davku a jine vetsi, aby vyrovnaly chod motoru. Muze byt chyba v kompresi, vstriku....
Pokud chces menit vstriky pouze na zaklade korekci, tak si blazen. A kdyz uz, tak vsechny. Myslim, ze si vyhodil relativne zdravy vstriky a tu kurvu, co ti rozhazuje korekce si tam nechal. (Proto jeste horsi hodnoty, protoze novy vstriky pracuji lepe nez ty co si vyndal a musi se jim jeste vic snizit davka)
Odpoj prepady a udelej prepadovy test. Sice nemusis mit stale 100% jistotu ze ho najdes, ale je to zadarmo. Jedina jistota je vsech sest kousku poslat na test. Oni ti sice reknou ze jsou spatny vsechny a at si u nich vezmes jiny, ale jiny reseni asi nemas.
To si ale asi vedet nechtel.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#3 Příspěvek od TANN3R »

Přesně tak, měl si poslat na test hned vsechny, to je jedina spravna cesta a nakonec i nejlevnejsi.. Ted si jeste muzes "zadarmo" zmerit komprese, jestli opravdu neni problem jinde, nez budes resit vstriky.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#4 Příspěvek od libovka »

Az na to ze pokud ma vstrik spatnou korekci tak s tim prepad nemusi mit vubec nic spolecnyho. A na opak vstrik ktery tece prepadem muze mit korekci uplne v poho. Tak tu nemichejte jablka s hruskama.

A i kdyz je vstrik po repasy nemusi byt v poho. Osobne repase vstriku vubec nekupuju jelikoz sou s tim jen problemy.
skanzen
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: pát 07.01.2011 01:00
Bydliště: web

#5 Příspěvek od skanzen »

a ako teda 100% zistím, ktorý vstrek je zlý?
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#6 Příspěvek od TANN3R »

libovka píše:Az na to ze pokud ma vstrik spatnou korekci tak s tim prepad nemusi mit vubec nic spolecnyho. A na opak vstrik ktery tece prepadem muze mit korekci uplne v poho. Tak tu nemichejte jablka s hruskama.

A i kdyz je vstrik po repasy nemusi byt v poho. Osobne repase vstriku vubec nekupuju jelikoz sou s tim jen problemy.


Mel by si cist poradne, ja o prepadech nepsal ani slovo..

Skanzen: jedine testem na stolici.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#7 Příspěvek od horan »

Libovka: "az na to", ze si to jeste jednou precti. :roll:
Je tam, ze mu to nemusi nic rict.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#8 Příspěvek od libovka »

Mel by si cist poradne, ja o prepadech nepsal ani slovo..

Skanzen: jedine testem na stolici.[/quote]

Já taky nereagoval na tebe ale všeobecně k dotazu. :wink:
ZaK
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pon 11.02.2008 01:00
Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od ZaK »

osobně jsem měl korekce ok i při "zatížení" a auto i přes to za tepla nestartovalo a padalo no nouzáku. Až po testu jsem zjistil že první vstřik pouští do přepadu v podstatě to co do něj čerpadlo tlačilo a diag hlásila nízký tlak na railu. Ale korekce byly neustále v normě. Pořád. A spousta odborníků mi dokola tvrdila že vstřikama to být nemůže že je v liši něco jiného.
Až StarML mi to objasnil a navedl mě na správnou cestu... :idea:


EDIT : Samozřejmě v servisu pak čekalo nemilé překvapení. Všechny vstřiky byli v "ři_ti" a ne jen jeden.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#10 Příspěvek od Teddy »

skanzen píše:a ako teda 100% zistím, ktorý vstrek je zlý?


100% to zjistíš jen na stolici. To co tu radí chlapi jsou fungující způsoby, jak bez vysokých nákladů s jistou dávkou nejistoty odhadnout jak na tom vstřiky jsou. Jedno bez druhého je jen polovina informací.
Je dobré podívat se jak na korekce, tak přepadový test a nezapomenout i na tlak na liště. :wink:
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#11 Příspěvek od Misanek »

Já osobně bych teda sám od sebe přepadový test nikdy nedělal, pokud bych měl startování v pohodě a jak startovací, tak i klasicky provozní tlak na railu v pohodě. Přijde mi to zbytečné a v takovémto případě nic neříkající. Nebo je má doměnka mylná?
Ej752
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pát 14.08.2015 00:00

#12 Příspěvek od Ej752 »

Mohou špatné vstřiky u E61 525xD způsobovat, že se krátce po startu jeden z válců nechytí a motor tak cca 10 vteřin zakopává ? Z výfuku jde chvíli štiplavý smrad po nespálené naftě - hlavně se to stávalo když byla nižší teplota. Vyměnil jsem logicky žhavící jednotku, žhavičky (ty byly i proměřené, že fungují) a postupně turbo, DPF a už zbývají snad jen vstřiky, které byly před rokem na stolici a byly OK. Určitě je nějaký problém nebo kombinace více proplémů i během jízdy protože výfuk je černý jako bota a DPF mám originální (najeto s ním 8000km). BMW diagnostika nehlásí žádné chyby, DPF je z 20% plný. Má to najeto 220000 km.

Je možné, že by stolice neobjevila vadný vstřik ? Hádám, že jej testují při pokojové teplotě a mě to zakopává jen když je motor studený.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#13 Příspěvek od Misanek »

Že by na stolici nezjistili vadný vstřikovač se mi zdá velmi nepravděpodobné - ovšem pokud tě nějakým způsobem neojebali... To, jestli oni vstřikovače testují při pokojové teplotě a tobě se to děje pouze za studena je dle mého irelevantní, poněvadž takhle vážně poškozený vstřikovač, který by způsoboval takovouto závadu, by se jevilna stolici jako vadný při jakékoliv teplotě dle mého názoru. Samotného mě bude zajímat, co je vlastně příčinou tvého problému. Co live data na diagnostice? Tam by mělo jít vyčíst, který válec špatně spaluje podle úhlové rychlosti kliky tuším, ne?
Ej752
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pát 14.08.2015 00:00

#14 Příspěvek od Ej752 »

Live data ověřím ale domnívám se, že by se zmínili o nalezeném problému.
Co jsme neměřili je komprese v motoru, ale startuje ihned a auto jede jak z praku. Nemůžu se přenést přes fakt, že za velké peníze udělám repas vstřiků a problém tím neodstraním. Asi je to nesmysl, ale netušíte jestli se nedají vstřiky někde zapůjčit ?
rhinos
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: pon 16.03.2015 01:00

#15 Příspěvek od rhinos »

ja mam podobne chovani.
kdyz je chladno tak max 2x zakolisaji otacky a pak uz je to OK
Vstriky jsem jeste nekontroloval...
Ej752
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pát 14.08.2015 00:00

#16 Příspěvek od Ej752 »

Pánové, nikdo nemáte tipy co ještě prověřit ?
Odpovědět