Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Twin / Biturbo do E39 530d

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Darkstar96
Registrovaný
Příspěvky: 134
Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
Bydliště: Brno - Starý Lískovec

#1 Příspěvek od Darkstar96 »

Zdarec baworáci,

uvažuju, že bych si namontoval motor z E60 535d do své E39.
Technický dotaz, vleze se tam ten motor a převodovka?
Nebo by bylo lepší dát do 530d menší turbo k většímu, aby to bylo jako
v 535d a něco upravit elektronickýho, aby to stím dokázalo pracovat.
Kdyby vás napadla jiná alternativa, jak zvýšit výkon kromě chipu
neváhejte sem napsat.
Dík
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Dal bych na zadni okno napis "Game over" a "Diesel power"...
Jinak je to trochu složitější, novou STK počínaje a komunikaci RJ konce, kdyz budu uvažovat, ze mechanicky to zastavet zvládneš...
“Ability is what you're capable of doing.”
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#3 Příspěvek od madmarty »

Asi bych napsal to samé. STK problém, dnes zřejmě už neřešitelný. ŘJ práce už pro profíka. Nebude to sranda za pár korun. Možná lepší rovnou 535D ? Tedy pokud nechceš auto vozit na podvalu na zavodní okruh, nebo jezdit někde za dědinou po poli :(

MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Giovany1971 »

Líp to nejde napsat..snad jen že chlapec je hyperaktivní...a hlavně nic o tom neví..to jediné mu snad omluvou.. jinak totál útopie :D

MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek
Darkstar96
Registrovaný
Příspěvky: 134
Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
Bydliště: Brno - Starý Lískovec

#5 Příspěvek od Darkstar96 »

dík, no nic, asi tam narvu ještě jedno menší turbo.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#6 Příspěvek od Jirke »

To je prevlecenej Dyx !
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#7 Příspěvek od Tompo »

Narval bych tam rovnou dvě, abys z toho měl triturbo. :roll:
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#8 Příspěvek od madmarty »

Darkstar96 píše:dík, no nic, asi tam narvu ještě jedno menší turbo.
Upravit mapy, upravit ŘJ. Dej vědět až to bude, jak to šlape. Osobně bych se pouštěl spíš do úprav starších motorů bez "tříprdelí" elektroniky a SW. Rozhodně ne tedy u novější nafty kde se mění poměry složení směsi palivo:vzduch. To bych si radši na V8 vymýšlel kompresor než si hrát s naftou :(
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#9 Příspěvek od Meda »

Zjisti si jak to ma udelane Alpina D10, to je taky biturbo M57 a ma to v zakladu nejakych 245ps :)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#10 Příspěvek od Misanek »

Alpina má ale úplně jiné komponenty, například diametrálně odlišné vstřikovače vyvinuté speciálně pro tenhle motor. Aspoň co vím teda..
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#11 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Meda píše:Zjisti si jak to ma udelane Alpina D10, to je taky biturbo M57 a ma to v zakladu nejakych 245ps :)
Bi-turbo je na V motorech, tohle je twin turbo
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#12 Příspěvek od Misanek »

Vlasto, napsal jsi pěknou blbost. Není vůbec pravidlo, že twin turbo je na řadových a biturbo na V motorech.
BiTurbo znamená kombinaci různě velikých turb, tzn. dvou a více stupňové přeplňování.
Kdežto twin turbo (kde twin znamená z anglického překladu dvojče) jsou dvě totožné turba zapojené "paralelně".

Takže je jedno, na jakém typu motorů je jaká variace, ale mělo by jít o označení typu přeplňování, na což ovšem automobilky celém dost serou a v praxi používají toto označení jak se jim zlíbí, viz. třeba Alpina B10 bi-turbo, kde byla naopak použita twin turbo variace
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#13 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Jo, mám v tom trochu hokej, ale je to naopak, dvě stejně velká turba je bi-turbo (paralelní twin turbo), rozdílná velikost turb pro nízké a vysoké otáčky je sekvenční twin turbo.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#14 Příspěvek od madmarty »

Není to tak, že biturbo jsou dvě stejná turba, na každou hlavu jedno. Twin turbo je jedno turbo skládající se ze dvou malých za sebou, tedy v sérii ? Paralelní zapojení turbín jsem zatím neviděl, ale není to asi nemožné. K čemu by to ale byl dobré ? Pokud by jedno tlačilo víc než druhé, například opotřebením, tlak by lezl ze silnějšího zadem zadem do slabšího a dělal by mu tlakovou "překážku". Pokud by se k tomu cpaly klapky, jakkoliv řízené, už by to nemuselo být moc spolehlivé. Tedy asi lepší dát rovnou větší turbo. Možná by se dvě malé souběžně zapojené mohla roztáčet rychlejc, ale přijde mi to ujetý

Co pamatují já, tak tam kde je motor V, dvě hlavy, dvě sání a dva výstupy zplodin, tam je biturbo, dvě samostatná turba. Možná by šlo dát i bi-twin-turbo, tedy 2x malé a velké. Ale tam kde jde řadový x-válec, tam je turbo, nebo twinturbo, dvě různé v sérii.

Pokud se pletu, prosím nějaké podklady, rád se přiučím. Spoustu věcí o kterých si člověk myslí že ví správně, jsou špatně :)

MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#15 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Nebyla taky ještě stupňovitá konstrukce twin-scroll a to menší ve větším? Nevím co se dávalo víc k V8, ale kvůli úspoře místa a odezvě umísťují turbos mezi válce, kde se však přehřívají ..resp. slabě chladí. :(
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#16 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

To řikám, mám v tom hokej, ale to paralelní twinturbo (bi-turbo) zkouěela akorát Alpina u E39 (D10)
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#17 Příspěvek od Meda »

Tak to se omlouvam, ze jsem rozpoutal takovou debatu, pro me jsou dve turba jako dve turba, ani nevim, ze se to rozdeluje, holt poctivy V8 zadny nemaji :)
Darkstar96
Registrovaný
Příspěvky: 134
Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
Bydliště: Brno - Starý Lískovec

#18 Příspěvek od Darkstar96 »

Klid, klid pánové, no nečekal jsem, že se to tak rozjede, každopádně doporučujete v mém případě do 530d tedy řadového 6tiválce twin turbo nebo radši biturbo? každopádně o mapách a úpravách řídící jednotky jsem už mluvil s jedním pánem a nebude problém říkal, že to už u jednoho upraveného 530déčka dělal a pán měl prý biturbo.
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#19 Příspěvek od soukupadam »

Tady se bavíte o twin scroll turbo, jedno turbo se dvěma "tryskama".
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#20 Příspěvek od Misanek »

s dvěma tryskama??
Pokud vím, tak twin scroll turbo má akorát jinou (dělenou) výfukovou část kvůli tomu, aby byly eliminovány interference pulsů výfukových plynů z jednotlivých válců, ale žádné dvě trysky. A o tom tady řeč teda zatím vůbec nebyla
Odpovědět