Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Twin / Biturbo do E39 530d

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
JakubST
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#21 Příspěvek od JakubST »

Darkstar96: osobně bych v tvém případě ponechal stávající motor a k jednomu turbu přidal jiné, o něco větší a nebo dát obě turba zcela jiná (jedno menší než stávající a druhé naopak výrazně větší než stávající). Záleží, zda ti jde o max výkon ve vysokých rpm se zachováním současného "spodku" nebo také i spodek zlepšit. Je mnoho možností, jak to poskládat.

A poznámka pro všechny. Biturbo, twinturbo, atd označení. Je to spíše obchodní pojmenování různých výrobců. BMW používá TwinTurbo a přitom u naftových verzí se jedná o malé a velké turbo zapojené za sebou, kde klapka reguluje tok spalin mezi nimi. U benzinových, nejčastěji V8 jsou to dvě stejná, paralelní turba a u R6 pozdějších verzí mají jedno turbo, kde je klapka ve výfukovém housingu - twinscroll.

Audi vše obchodně pojmenovává BiTDI, ale je to úplně stejný systém přeplňovaní jako u BMW nafty. Jak u R6 tak u u V6 koncepce není problém použít stejný systém sekvenčního přeplňovaní , jediný rozdíl je konstrukce výfukových svodů daná koncepcí.
Darkstar96
Registrovaný
Příspěvky: 134
Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
Bydliště: Brno - Starý Lískovec

#22 Příspěvek od Darkstar96 »

JakubST píše:Darkstar96: osobně bych v tvém případě ponechal stávající motor a k jednomu turbu přidal jiné, o něco větší a nebo dát obě turba zcela jiná (jedno menší než stávající a druhé naopak výrazně větší než stávající). Záleží, zda ti jde o max výkon ve vysokých rpm se zachováním současného "spodku" nebo také i spodek zlepšit. Je mnoho možností, jak to poskládat.

A poznámka pro všechny. Biturbo, twinturbo, atd označení. Je to spíše obchodní pojmenování různých výrobců. BMW používá TwinTurbo a přitom u naftových verzí se jedná o malé a velké turbo zapojené za sebou, kde klapka reguluje tok spalin mezi nimi. U benzinových, nejčastěji V8 jsou to dvě stejná, paralelní turba a u R6 pozdějších verzí mají jedno turbo, kde je klapka ve výfukovém housingu - twinscroll.

Audi vše obchodně pojmenovává BiTDI, ale je to úplně stejný systém přeplňovaní jako u BMW nafty. Jak u R6 tak u u V6 koncepce není problém použít stejný systém sekvenčního přeplňovaní , jediný rozdíl je konstrukce výfukových svodů daná koncepcí.
Děkuji za radu, tohle jsem přesně chtěl slyšet hned na začátku.
No já chci co nejvyšší výkon, ale zase nechci moc snížit životnost.
V mém případě mám automatickou převodovku, bude ji potřeba po přidání turba a přeprogramování řídící jednotky nějak předělat, nebo vyměnit? je ted pár měsíců po kompletním repasu.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#23 Příspěvek od Misanek »

JakubST píše:...a u R6 pozdějších verzí mají jedno turbo, kde je klapka ve výfukovém housingu - twinscroll.
U twinscroll turba se žádná klapka nekoná. Pouze výfukové svody jsou děleny do dvou větví, kde v každé větvi jsou (konkrétně u šestiválcového BMW) 3 válce s tím, že se při pálení vzájemně nepřekrývají rázy výfukových plynů. Žádná klapka ve výfuku neni, vygoogli si to
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#24 Příspěvek od Teddy »

Zvyšování výkonu je na úkor životnosti vždy. Většinou převodovky. Při větších porcích to odnese i motor.
Bejt tebou, tak to prodam a koupim 550i. Jestli trváš na naftě, tak 535.

Zatím jsi ještě nenapsal, jestli s tim chceš jezdit po silnici a jak bys to případně celý legalizoval.
Darkstar96
Registrovaný
Příspěvky: 134
Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
Bydliště: Brno - Starý Lískovec

#25 Příspěvek od Darkstar96 »

Teddy píše:Zvyšování výkonu je na úkor životnosti vždy. Většinou převodovky. Při větších porcích to odnese i motor.
Bejt tebou, tak to prodam a koupim 550i. Jestli trváš na naftě, tak 535.

Zatím jsi ještě nenapsal, jestli s tim chceš jezdit po silnici a jak bys to případně celý legalizoval.
Řeknu to takhle, legalizace nikdy nebude problém, dokud technickou budou dělat lidi, všichni jsou a budou úplatní :))
Ano, trvám na naftě, ale jak to poslouchám, všechny složitosti a problémy co by ta přestavba měla, možná bude jednodušší prodat tohle auto a koupit rovnou alpinu d10 s 3litrovou naftou, že?
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#26 Příspěvek od Teddy »

Hele, levnější to bude určitě. Tak to dobře zvaž. Zase nebudeš mít tu radost ze svý práce. :)
Darkstar96
Registrovaný
Příspěvky: 134
Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
Bydliště: Brno - Starý Lískovec

#27 Příspěvek od Darkstar96 »

Teddy píše:Hele, levnější to bude určitě. Tak to dobře zvaž. Zase nebudeš mít tu radost ze svý práce. :)
Co jsem se díval po inzerátech D10 530d se dají sehnat už od 140tisic takže by tam byla spousta práce :D a nebo taky za 400 tisic a to fakt nemám a nevím za kolik bych mohl svoje auto prodat :/
Ale hlavně těch D10 je jak šafránu, žádnej extra výběr
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#28 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Když pominu ten chaos s twin, bi-turbem, sekvenčním a scroll tak prima vysvětlení s obrázky je zde: http://dsportmag.com/the-tech/twin-scro ... at-divide/
“Ability is what you're capable of doing.”
Darkstar96
Registrovaný
Příspěvky: 134
Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
Bydliště: Brno - Starý Lískovec

#29 Příspěvek od Darkstar96 »

Hanz píše:Když pominu ten chaos s twin, bi-turbem, sekvenčním a scroll tak prima vysvětlení s obrázky je zde: http://dsportmag.com/the-tech/twin-scro ... at-divide/
Jo, peknej článek. Asi budu šetřit a koupím tu Alpinu časem :lol:
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#30 Příspěvek od Angelos »

No mě hlavně přijde nesmysl, když ta GM almara je poddimenzováná už pro klasickej výkon 530D zkoušet co vydrží s ještě větším výkonem. Kdyby jsi měl manuál, to by se dalo nějak kouzlit.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#31 Příspěvek od Misanek »

Ale pozor - Alpina pokud ve smrti, tka do toho zahučíš taky dost podstatně jelikož co díl, to originál. A to hodně drahý originál, jelikož takové vstřikovače asi v druhovýrobě buď hodně těžko, anebo spíš vůbec neseženeš. Člen s nickem Píťák jednu v Praze má, a myslím že řikal že jenom vstřikovač je za 15 tyček s tím, že se musí shánět přímo v Německu od Bosche, co si tak matně pamatuju...
Darkstar96
Registrovaný
Příspěvky: 134
Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
Bydliště: Brno - Starý Lískovec

#32 Příspěvek od Darkstar96 »

Misanek píše:Ale pozor - Alpina pokud ve smrti, tka do toho zahučíš taky dost podstatně jelikož co díl, to originál. A to hodně drahý originál, jelikož takové vstřikovače asi v druhovýrobě buď hodně těžko, anebo spíš vůbec neseženeš. Člen s nickem Píťák jednu v Praze má, a myslím že řikal že jenom vstřikovač je za 15 tyček s tím, že se musí shánět přímo v Německu od Bosche, co si tak matně pamatuju...
No tak mám 2x nový vstřik na E39 530d každej za 13,5k to není zas takovej rozdíl. Ale ano máš pravdu díly budou drahé.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#33 Příspěvek od Misanek »

Jak říkám - jestli máš o Alpinu D10 zájem, tak kontaktuj Píťáka. Je to velmi sdílný člověk, ze kterým je fakt rozumná řeč a jakožto majitel tohoto auta ti dá velmi dobré rady si myslím :wink:
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#34 Příspěvek od madmarty »

Darkstar96 píše:
Teddy píše:Zvyšování výkonu je na úkor životnosti vždy. Většinou převodovky. Při větších porcích to odnese i motor.
Bejt tebou, tak to prodam a koupim 550i. Jestli trváš na naftě, tak 535.

Zatím jsi ještě nenapsal, jestli s tim chceš jezdit po silnici a jak bys to případně celý legalizoval.
Řeknu to takhle, legalizace nikdy nebude problém, dokud technickou budou dělat lidi, všichni jsou a budou úplatní :))
Ano, trvám na naftě, ale jak to poslouchám, všechny složitosti a problémy co by ta přestavba měla, možná bude jednodušší prodat tohle auto a koupit rovnou alpinu d10 s 3litrovou naftou, že?
Legalizace bude problém. Emise dnes už neuděláš, ten kdo si to lajzne končí, při emisích je napojena ŘJ, jakákoliv změna v SW je důvod pro vyhození od emisí :( Je to online. Pokud někdy budeě mít autonehodu a někdo se všimne že máš nepovolené úpravy, vše zaplatíš sám a ještě budeš mít na triku nějaké paragrafy. Začátkem tohoto roku už tuningu odzvonilo. Jediný řešení je si toto vše vyběhat po úřadech a zkušebnách, což o nás je šílenost. Někdo to dřív řešil tak, že přehlásil auto do DE, tam udělal úpravy, udělal individuální schválení STK a potom jej převedl do CZ, bylo to snadnější. Ale i to se prý změnilo. Za pár let budeme jezdit tím co řekne Brusel, vše bude stejné aby nikdo nebyl diskriminován. Nebudou malá auto pro ženy a velká pro muže, bude to diskriminace. Tak za 20 let si pár lidí na tento příspěvek vzpomene :(
Darkstar96
Registrovaný
Příspěvky: 134
Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
Bydliště: Brno - Starý Lískovec

#35 Příspěvek od Darkstar96 »

Madmarty: slza se v mém oku bliští, je mi z toho smutno. Asi zůstanu u svého autíška dokud to pujde a pak si koupím časem tu Alpinu nějakou v pěkným stavu, já už nikdy nic jinýho než E39 nechci.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#36 Příspěvek od Misanek »

Darkstar96 píše:...já už nikdy nic jinýho než E39 nechci.
To jsem o e28 a e34 taky řikal... :lol:
Darkstar96
Registrovaný
Příspěvky: 134
Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
Bydliště: Brno - Starý Lískovec

#37 Příspěvek od Darkstar96 »

žádnýho Píťáka jsem nenašel
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#38 Příspěvek od Misanek »

Polepši se :twisted: Je třeba si uvědomit, že tohle forum neumí diakritiku :wink:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... le&u=26260
_milan_
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: sob 25.12.2010 01:00
Bydliště: HRUŠOVANY

#39 Příspěvek od _milan_ »

pánové , o stk pomlčme , vše stále jde a funguje :) , jinak pokud Darkstar96 sežene celej motor m57306d4 takže první 3,5d 200kw s litinovým blokem , tak ho samozřejmě do auta nějak narve.. nutnost je mít motor i s řj... pak následuje předělání svazku auta na kabliky zakončené konektorem pro řj pro novější řj dde7 pokud se mýlím tak sorry prostě pro řj motoru 535d... jak nastartuje tak už jen pořádnou spojkovou sadu a manuál almaru a muže jezdit... v DE jezdi e46 s motorem 3,5d s manuál převodovkou... mechanicky problem nebude a elektornicky to taky jde... ( do e46 330d 135kw 306d1 jsme rvali novější m57306d2 čili řj stejna jako 306d4 3,5d 200kw , práce vyměna motoru den a pak pár týdnů u specialisty , který už bohužel není mezi námi... ) auto jezdí bez problemu , 330xd 135kw - ted je z toho 330xd 150kw + chip 190kw hrabou všecky 4 :)) bych se té přestavby tolik nebál...
Darkstar96
Registrovaný
Příspěvky: 134
Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
Bydliště: Brno - Starý Lískovec

#40 Příspěvek od Darkstar96 »

No nic chlapci, já se asi nerozhodnu co stím autem udělám :D
Odpovědět