Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Twin / Biturbo do E39 530d
Darkstar96: osobně bych v tvém případě ponechal stávající motor a k jednomu turbu přidal jiné, o něco větší a nebo dát obě turba zcela jiná (jedno menší než stávající a druhé naopak výrazně větší než stávající). Záleží, zda ti jde o max výkon ve vysokých rpm se zachováním současného "spodku" nebo také i spodek zlepšit. Je mnoho možností, jak to poskládat.
A poznámka pro všechny. Biturbo, twinturbo, atd označení. Je to spíše obchodní pojmenování různých výrobců. BMW používá TwinTurbo a přitom u naftových verzí se jedná o malé a velké turbo zapojené za sebou, kde klapka reguluje tok spalin mezi nimi. U benzinových, nejčastěji V8 jsou to dvě stejná, paralelní turba a u R6 pozdějších verzí mají jedno turbo, kde je klapka ve výfukovém housingu - twinscroll.
Audi vše obchodně pojmenovává BiTDI, ale je to úplně stejný systém přeplňovaní jako u BMW nafty. Jak u R6 tak u u V6 koncepce není problém použít stejný systém sekvenčního přeplňovaní , jediný rozdíl je konstrukce výfukových svodů daná koncepcí.
A poznámka pro všechny. Biturbo, twinturbo, atd označení. Je to spíše obchodní pojmenování různých výrobců. BMW používá TwinTurbo a přitom u naftových verzí se jedná o malé a velké turbo zapojené za sebou, kde klapka reguluje tok spalin mezi nimi. U benzinových, nejčastěji V8 jsou to dvě stejná, paralelní turba a u R6 pozdějších verzí mají jedno turbo, kde je klapka ve výfukovém housingu - twinscroll.
Audi vše obchodně pojmenovává BiTDI, ale je to úplně stejný systém přeplňovaní jako u BMW nafty. Jak u R6 tak u u V6 koncepce není problém použít stejný systém sekvenčního přeplňovaní , jediný rozdíl je konstrukce výfukových svodů daná koncepcí.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 134
- Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
- Bydliště: Brno - Starý Lískovec
Děkuji za radu, tohle jsem přesně chtěl slyšet hned na začátku.JakubST píše:Darkstar96: osobně bych v tvém případě ponechal stávající motor a k jednomu turbu přidal jiné, o něco větší a nebo dát obě turba zcela jiná (jedno menší než stávající a druhé naopak výrazně větší než stávající). Záleží, zda ti jde o max výkon ve vysokých rpm se zachováním současného "spodku" nebo také i spodek zlepšit. Je mnoho možností, jak to poskládat.
A poznámka pro všechny. Biturbo, twinturbo, atd označení. Je to spíše obchodní pojmenování různých výrobců. BMW používá TwinTurbo a přitom u naftových verzí se jedná o malé a velké turbo zapojené za sebou, kde klapka reguluje tok spalin mezi nimi. U benzinových, nejčastěji V8 jsou to dvě stejná, paralelní turba a u R6 pozdějších verzí mají jedno turbo, kde je klapka ve výfukovém housingu - twinscroll.
Audi vše obchodně pojmenovává BiTDI, ale je to úplně stejný systém přeplňovaní jako u BMW nafty. Jak u R6 tak u u V6 koncepce není problém použít stejný systém sekvenčního přeplňovaní , jediný rozdíl je konstrukce výfukových svodů daná koncepcí.
No já chci co nejvyšší výkon, ale zase nechci moc snížit životnost.
V mém případě mám automatickou převodovku, bude ji potřeba po přidání turba a přeprogramování řídící jednotky nějak předělat, nebo vyměnit? je ted pár měsíců po kompletním repasu.
U twinscroll turba se žádná klapka nekoná. Pouze výfukové svody jsou děleny do dvou větví, kde v každé větvi jsou (konkrétně u šestiválcového BMW) 3 válce s tím, že se při pálení vzájemně nepřekrývají rázy výfukových plynů. Žádná klapka ve výfuku neni, vygoogli si toJakubST píše:...a u R6 pozdějších verzí mají jedno turbo, kde je klapka ve výfukovém housingu - twinscroll.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 134
- Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
- Bydliště: Brno - Starý Lískovec
Řeknu to takhle, legalizace nikdy nebude problém, dokud technickou budou dělat lidi, všichni jsou a budou úplatníTeddy píše:Zvyšování výkonu je na úkor životnosti vždy. Většinou převodovky. Při větších porcích to odnese i motor.
Bejt tebou, tak to prodam a koupim 550i. Jestli trváš na naftě, tak 535.
Zatím jsi ještě nenapsal, jestli s tim chceš jezdit po silnici a jak bys to případně celý legalizoval.

Ano, trvám na naftě, ale jak to poslouchám, všechny složitosti a problémy co by ta přestavba měla, možná bude jednodušší prodat tohle auto a koupit rovnou alpinu d10 s 3litrovou naftou, že?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 134
- Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
- Bydliště: Brno - Starý Lískovec
Co jsem se díval po inzerátech D10 530d se dají sehnat už od 140tisic takže by tam byla spousta práceTeddy píše:Hele, levnější to bude určitě. Tak to dobře zvaž. Zase nebudeš mít tu radost ze svý práce.

Ale hlavně těch D10 je jak šafránu, žádnej extra výběr
Když pominu ten chaos s twin, bi-turbem, sekvenčním a scroll tak prima vysvětlení s obrázky je zde: http://dsportmag.com/the-tech/twin-scro ... at-divide/
“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 134
- Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
- Bydliště: Brno - Starý Lískovec
Jo, peknej článek. Asi budu šetřit a koupím tu Alpinu časemHanz píše:Když pominu ten chaos s twin, bi-turbem, sekvenčním a scroll tak prima vysvětlení s obrázky je zde: http://dsportmag.com/the-tech/twin-scro ... at-divide/

Ale pozor - Alpina pokud ve smrti, tka do toho zahučíš taky dost podstatně jelikož co díl, to originál. A to hodně drahý originál, jelikož takové vstřikovače asi v druhovýrobě buď hodně těžko, anebo spíš vůbec neseženeš. Člen s nickem Píťák jednu v Praze má, a myslím že řikal že jenom vstřikovač je za 15 tyček s tím, že se musí shánět přímo v Německu od Bosche, co si tak matně pamatuju...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 134
- Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
- Bydliště: Brno - Starý Lískovec
No tak mám 2x nový vstřik na E39 530d každej za 13,5k to není zas takovej rozdíl. Ale ano máš pravdu díly budou drahé.Misanek píše:Ale pozor - Alpina pokud ve smrti, tka do toho zahučíš taky dost podstatně jelikož co díl, to originál. A to hodně drahý originál, jelikož takové vstřikovače asi v druhovýrobě buď hodně těžko, anebo spíš vůbec neseženeš. Člen s nickem Píťák jednu v Praze má, a myslím že řikal že jenom vstřikovač je za 15 tyček s tím, že se musí shánět přímo v Německu od Bosche, co si tak matně pamatuju...
Legalizace bude problém. Emise dnes už neuděláš, ten kdo si to lajzne končí, při emisích je napojena ŘJ, jakákoliv změna v SW je důvod pro vyhození od emisíDarkstar96 píše:Řeknu to takhle, legalizace nikdy nebude problém, dokud technickou budou dělat lidi, všichni jsou a budou úplatníTeddy píše:Zvyšování výkonu je na úkor životnosti vždy. Většinou převodovky. Při větších porcích to odnese i motor.
Bejt tebou, tak to prodam a koupim 550i. Jestli trváš na naftě, tak 535.
Zatím jsi ještě nenapsal, jestli s tim chceš jezdit po silnici a jak bys to případně celý legalizoval.)
Ano, trvám na naftě, ale jak to poslouchám, všechny složitosti a problémy co by ta přestavba měla, možná bude jednodušší prodat tohle auto a koupit rovnou alpinu d10 s 3litrovou naftou, že?


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 134
- Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
- Bydliště: Brno - Starý Lískovec
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 134
- Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
- Bydliště: Brno - Starý Lískovec
Polepši se
Je třeba si uvědomit, že tohle forum neumí diakritiku 
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... le&u=26260


http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... le&u=26260
pánové , o stk pomlčme , vše stále jde a funguje
, jinak pokud Darkstar96 sežene celej motor m57306d4 takže první 3,5d 200kw s litinovým blokem , tak ho samozřejmě do auta nějak narve.. nutnost je mít motor i s řj... pak následuje předělání svazku auta na kabliky zakončené konektorem pro řj pro novější řj dde7 pokud se mýlím tak sorry prostě pro řj motoru 535d... jak nastartuje tak už jen pořádnou spojkovou sadu a manuál almaru a muže jezdit... v DE jezdi e46 s motorem 3,5d s manuál převodovkou... mechanicky problem nebude a elektornicky to taky jde... ( do e46 330d 135kw 306d1 jsme rvali novější m57306d2 čili řj stejna jako 306d4 3,5d 200kw , práce vyměna motoru den a pak pár týdnů u specialisty , který už bohužel není mezi námi... ) auto jezdí bez problemu , 330xd 135kw - ted je z toho 330xd 150kw + chip 190kw hrabou všecky 4
) bych se té přestavby tolik nebál...


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 134
- Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
- Bydliště: Brno - Starý Lískovec