Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Kousání idrive E61 2004

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Paveljr
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: stř 07.01.2009 01:00

#1 Příspěvek od Paveljr »

Prosím o radu - cca měsíc se mi nahodile kouše idrive - kolečko se volně protáčí, rádio nehraje , ale obrazovka zobrazuje vše bez celkového resetu jednotky. Po chvíli se všechno odkousne a funguje dál. Kousání se objeví třeba jednou za 3 dny a jindy se kouše na několik vteřin /minut celou jízdu... V autě byly opraveny dráty kufru ( E61) - poté mírné zlepšení .Dále odpojen Bluetooth modul ( asi mu to kousání neudělalo dobře...), ponechán kvůli okruhu optiky na místě - beze změny na kousání... Asi s problémem bude souviset, že se občas ráno objeví hláška o nadměrné vybíjení baterie. Podle diagnostiky nikde problém, jen na IBS byla sporadická chyba, která se mázla a už neobjevila..
Máte někdo nápad v čem může být problém? Díky za rady
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#2 Příspěvek od airbone »

Paveljr píše:Prosím o radu - cca měsíc se mi nahodile kouše idrive - kolečko se volně protáčí, rádio nehraje , ale obrazovka zobrazuje vše bez celkového resetu jednotky. Po chvíli se všechno odkousne a funguje dál. Kousání se objeví třeba jednou za 3 dny a jindy se kouše na několik vteřin /minut celou jízdu... V autě byly opraveny dráty kufru ( E61) - poté mírné zlepšení .Dále odpojen Bluetooth modul ( asi mu to kousání neudělalo dobře...), ponechán kvůli okruhu optiky na místě - beze změny na kousání... Asi s problémem bude souviset, že se občas ráno objeví hláška o nadměrné vybíjení baterie. Podle diagnostiky nikde problém, jen na IBS byla sporadická chyba, která se mázla a už neobjevila..
Máte někdo nápad v čem může být problém? Díky za rady


MULF/Telefonny modul musis odpojit od optiky uplne. Vyber opticky konektor, i-drive funguje aj s prerusenou optikou tak ako ma. Pripadne optiku premostit sluckou.
Moze to robit aj iny spotrebic na MOST, cd changer, alebo nieco ine.
Ale aj samotna jednotka i-drive - resp CCC modul. Moze mat odideny opticky transceiver.
Paveljr
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: stř 07.01.2009 01:00

#3 Příspěvek od Paveljr »

Díky za radu - tzn nestačí udělat z BT modulu jen pasivní prvek na průchod optiky, ale musí se odpojit úplně, jinak může dělat stále neplechu?
Zvýšenou spotřebu ve spánku jsem prozatím vyřešil vyhozením pojistky 52 - dle popisu telefon - po 30 min se auto uspalo do spotřeby 0,01A a dnes ráno nic nehlásilo, tak snad to vydrží do sehnání jiného BT modulu...
Každopádně stále dochází k nahodilým výpadkům zvuku a ovládání idrive - budu doufat, že to vyřeší výměna za funkční BT modul.
Dave_318i
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: pon 30.10.2006 01:00
Bydliště: MoravskoSlezský

#4 Příspěvek od Dave_318i »

Ja mel kombika E61 2005 a tam jsem za 3 roky kupoval 2x modul MULF. Kdyz budes kupovat radim Ti, kup uz z faceliftu, tedy od 2007 nahoru...oba dva mi odesly v lete, porad to bylo zahrate, zpomaluje to cely iDrive a pak se to zacne sekat (nejlepe, kdyz jedes na dovcu a mas nalozeny plny kufr :lol: )

ALE mi teda stacilo vytahnout ten velky napajeci konektor. Optiku jsem mel normalne pripojenou dal a iDrive fungoval perfektne.
mr_nitroz
Registrovaný
Příspěvky: 540
Registrován: pon 26.04.2010 00:00

#5 Příspěvek od mr_nitroz »

Jde o to, co vse mas na optice pripojene, jestli jenom ccc a mulf tak po odpojeni se nic nestane, ale jestli vic jednotek (napr. menic, tv, hud, zesak) tak potom to muze zlobit protoze optika byva vetsinou jedine spojeni se sbernici ve voze, ccc s timy daty pocita a ono to neprichazi... :-)
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#6 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

No, nechtěl jsem se k tomu vracet, ale psali tu lidé velice v oboru erudovaní, provizorně údajně lze optický okruh propojit v čokoládě. Informace - jak jsem koupil, tak prodávám.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#7 Příspěvek od airbone »

jj pokial nemas nic ine na MOST, odpoj na skusku optiku od MULF a zisti ci bude vsetko fungovat ako ma.
Jednotka ccc moze dlhsie startovat, ale bezat bude normalne, teda ak nemas zvuk TOP HIFI, inac ti vypadne zvuk uplne. Hod sem VIN a pozriem aku mas vybavu.
Tu optiku potom premostis, najlepsie kupit premostovaciu slucku, stoji to 10eur alebo tak nejako. Alebo to skusis s cokoladkou ako pise kolega, ale to neodporucam. Opticke kable mozu byt trosku vyosene, svetlo nemusi prechadzat tak ako ma a moze to sposobovat problem - praskanie zvuku, restart alebo spomalenie ccc i-drive apd. Prepojka je istota. MULF modul mozes potom odpojit.
Ale ak by si to chcel riesit, opravujem tie MULF moduly resp mam hotove repasovane kusy.
Dave_318i
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: pon 30.10.2006 01:00
Bydliště: MoravskoSlezský

#8 Příspěvek od Dave_318i »

airbone píše:jj pokial nemas nic ine na MOST, odpoj na skusku optiku od MULF a zisti ci bude vsetko fungovat ako ma.
Jednotka ccc moze dlhsie startovat, ale bezat bude normalne, teda ak nemas zvuk TOP HIFI, inac ti vypadne zvuk uplne. Hod sem VIN a pozriem aku mas vybavu.
Tu optiku potom premostis, najlepsie kupit premostovaciu slucku, stoji to 10eur alebo tak nejako. Alebo to skusis s cokoladkou ako pise kolega, ale to neodporucam. Opticke kable mozu byt trosku vyosene, svetlo nemusi prechadzat tak ako ma a moze to sposobovat problem - praskanie zvuku, restart alebo spomalenie ccc i-drive apd. Prepojka je istota. MULF modul mozes potom odpojit.
Ale ak by si to chcel riesit, opravujem tie MULF moduly resp mam hotove repasovane kusy.


Ahoj, prosimte a kolik stoji repasovany MULF? Mam doma jeste ten prvni co mi odesel... E61 rv 2005
Paveljr
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: stř 07.01.2009 01:00

#9 Příspěvek od Paveljr »

Když by šel MULF repasovat, tak by to bylo nejlepší - kolik to tak přibližně vyjde? VIN mám CR12927, poměrně nízká výbava, takže odpojení by nemusel být problém :oops:
mr_nitroz
Registrovaný
Příspěvky: 540
Registrován: pon 26.04.2010 00:00

#10 Příspěvek od mr_nitroz »

Na optice mas akorat ccc a mulf, nic vic.
mixsny
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: úte 02.02.2016 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od mixsny »

Mě to dělalo jen v létě, takže mi logicky došlo, že se bude přehřívat.

To se samozřejmě potvrdilo, byl úplně rozpálený, takže jsem ho vyndal, rozebral a udělal do něj chladič takto:

[code:1]https://www.youtube.com/watch?v=WiAf1W0in7A[/code:1]

Jde tedy jen o to, zda-li se závada projevuje u vás ostatních taky jen v teple :)

Já mám nyní vše OK 8)
Paveljr
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: stř 07.01.2009 01:00

#12 Příspěvek od Paveljr »

Tak u mě vývoj jeden krok vpřed a deset zpět - den kdy jsem chtěl po práci mulf vydělat, tak jsem z práce neodjel, protože mě MULF vyžahl totálně baterku... Při pokusu o nastartování na mě vyskočila hláška Restraint Systems , spustily se stěrače do nějakého emergency režimu - nejdou vypnout.P ři nastartování přes startovací kabely nefunguje posilovač řízení, takže jsem jel se spuštěnýma stěračema a tvrdým řízením jak v Tatrovce... Doma jsem mulf vyhodil ( měl jsem chuť na něj vzít krompáč, ale udržel jsem se ) a idrive i radio jedou krásně bez kousání, čili toto vyřešeno, ale ostatní chyby i po nabití baterky neustoupily... :roll: Stačí je přes diagnostiku smazat, nebo máte zkušenosti, že vybitá baterka mohla něco i odbouchnout? Díky za rady...
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#13 Příspěvek od airbone »

MULF repasovany so zarukou 12mes cca 170eur, alebo oprava vasho cca 90eur
E30STORM
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Ostrava CITY

#14 Příspěvek od E30STORM »

Ty moduly máme všichni na stejném místě ?
Také mi to dělá když je teplo , takže bych to vyřešil tím chladičem kdyby to pomohlo .
Popřípadě - můžete mi někdo třeba ukázat fotkami jak to odpojit , či přepojit ?
Elektrikář nejsem ale zručný jo , chtěl bych si to spravit , už mě to docela otravuje .
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Joshuax »

Asi mi to dela to same. Semtam rano to chytne hned, pri ceste z prace to obvykle nenajede vubec.

Kombajn (E61) to ma taky vlevo nad podbehem jako E60 ? Mam nejaky to HIFI Harman Kardon, takze tam mam tohle. Pripadne co teda rozpojit a kde,nebo pripadne premostit optospojkou, nebo pres cokoladu ? Nebo si vytisknu neco na 3d tiskarne, aby to proti sobe licovalo.

Telefon nepouzivam.
Paveljr
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: stř 07.01.2009 01:00

#16 Příspěvek od Paveljr »

Já mám mulf jako asi všechny E61 pod potahem kufru hned za zadním sedadlem. U mě každopádně všechno vyřešeno - mulf vytažen ze všech konektorů - pomohlo už vytažení optiky, ale protože je mulf nejspíš KO, tak radši vytaženo i napájení, aby nevybíjel baterku...Od vytažení rádio i idrive úplně OK :)

Vyřešeno i restraint systems error se svítícím airbagem, nazastavitelnými stěrači (nějaký emergency mod ), kaput zesilovačem řízení, nefunkčním centrálem a bůh ví čím dalším - výborný expert Horys s Brna i přes kompletní sytémový knockout, kdy nešly ani načíst jednotky, tak kompletně auto znovu "naprogramoval" a kupodivu i přes počáteční obavy není žádná jednotka mrtvá...

Takže Horysi ještě jednou díky :D
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Joshuax »

Ok, dik za tip, koukal jsem po netu a malokde je poradne videt na fotkach, kdeze to vlastne presne je. Aspon to nemusim rozdelavat vice, nez je potreba. ;-) Jsem zvedavy, jestli to pujde u me stejne.
Odpovědět