Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
bmw e60 kola R20
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 8
- Registrován: pát 20.05.2016 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 8
- Registrován: pát 20.05.2016 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 8
- Registrován: pát 20.05.2016 00:00
Tak jinak. Na e60 můžeš mít vzadu třeba 245/40R18 nebo klidně 275/30R19. V obou případech bude poloměr kola plus mínus 325mm. Když dáš 245/35r20 bude poloměr kola 338mm. Nepochybuju o tom, že to do podběhů vleze, i když vůbec neřešíš šířku ráfku ani ET, ale vypadat to dobře rozhodně nebude.. Proto jsem ti psal, že aby si zachoval správný poloměr kola, musel by si při profilu 35 a průměru ráfku 20 palců použít pneu o šířce max 195, což je samozřejmě nesmysl, protože se takové užovky ani nevyrábí.
Btw. jak chceš aby ti někdo řekl, jestli nebude chytat pneu o podběh nebo o tlumič když neznáš šířku a ET ráfku?
Edit. teď sem si všiml, že jezdíš momentálně na 265/40/18, což je taky nesmysl rozměr a na E60 nepatří.
Btw. jak chceš aby ti někdo řekl, jestli nebude chytat pneu o podběh nebo o tlumič když neznáš šířku a ET ráfku?
Edit. teď sem si všiml, že jezdíš momentálně na 265/40/18, což je taky nesmysl rozměr a na E60 nepatří.
E60 ma mit ET20, jestli to chces pouzit dal bych pneu 245/35/R20 nebo jeste lepe 245/30/R20 a asi i podlozky 15 nebo 20mm, protoze mas ted vetsi ET. Skrtat by to nikde nemelo. Protoze od origo rozmeru se to moc lisit nebude a E60 ma rezervy v podbezich, pokud mas origo podvozek.
Druha stranka veci je, ze tento rozmer nebude v TP, riziko s tim spojene je na tobe.
Druha stranka veci je, ze tento rozmer nebude v TP, riziko s tim spojene je na tobe.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 8
- Registrován: pát 20.05.2016 00:00
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
No to nevím, jestli ti dá vyjímku na tohle ET a ještě s podložkama.. Je to těžkej atyp, na 5er. E60 nemá myslím 20" kola ani M5 (spíš Alpina).
Ale tak uvidíte nějaký dvacky tunerský kola se různě na tom objevujou. Každopádně vždycky je na E60 dvojrozměr, takže 8,5J vzadu bude zapadlá žiletka, kde ti nepomůže ani 30mm podložka. Za mě kktina dávat 3er kola na 5er - úplně zapadený, úplně komický. Co je to za design aspoň?
Ale tak uvidíte nějaký dvacky tunerský kola se různě na tom objevujou. Každopádně vždycky je na E60 dvojrozměr, takže 8,5J vzadu bude zapadlá žiletka, kde ti nepomůže ani 30mm podložka. Za mě kktina dávat 3er kola na 5er - úplně zapadený, úplně komický. Co je to za design aspoň?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 134
- Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
- Bydliště: Brno - Starý Lískovec
Když má peníze na to dělat ramena a tlumiče za rok znovu a přitom si vymlátit pravý i falešný zuby za ten rok tak proč ne, třeba mu tu vyjímku dá a nebo si to rozmyslí za půl roku ježdění s 20"
Já měl na E39 19" a bylo to tvrdý jak penis 15tiletýho panice co poprvé před sebou vidí nahou holčinu. Asi takový můj názor na 20" na 5er.

Já měl na E39 19" a bylo to tvrdý jak penis 15tiletýho panice co poprvé před sebou vidí nahou holčinu. Asi takový můj názor na 20" na 5er.
Já mám na E60 8,5x19" a komfort ujde, ale okresní rozbořená silnice tomu už moc nesvědčí, spíš než o zuby se bojím o ty kola, jak moc to bude po roce provozování nakopané.
Jinak k tématu, spíš než aby si tu diskutoval, tak jen chceš,aby jsme ti ty kola odsouhlasili. To co se ti tu snaží vysvětlit je to, že musíš zachovat průměr / obvod kola. Když budeš mít větší tak ti to může škrtat a nebude ti správně ukazovat rychloměr. Co se týče ET je věc kapitola jiná. Ale jsem zvědavý jaký ty máš kontakty, že by ti takový kola s podložkou zapsali
nebo máš hodně peněz že pojedeš do Dekry? 
Jinak k tématu, spíš než aby si tu diskutoval, tak jen chceš,aby jsme ti ty kola odsouhlasili. To co se ti tu snaží vysvětlit je to, že musíš zachovat průměr / obvod kola. Když budeš mít větší tak ti to může škrtat a nebude ti správně ukazovat rychloměr. Co se týče ET je věc kapitola jiná. Ale jsem zvědavý jaký ty máš kontakty, že by ti takový kola s podložkou zapsali


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 8
- Registrován: pát 20.05.2016 00:00
Měl jsem na E61 245 40 18 v RFT. Dálnice u západních sousedů paráda, 200+kmh zatáčky = radost. U nás běžné ježdění utrpení. Jak pro mě, tak pro podvozek. Šly pryč a jejich místo zabraly 17" v RFT. Na dálnicích při vysokých rychlostech to držení ubralo, ale u nás při běžném ježdění je to mnohem lepší. Nebýt RFT je to ještě lepší.
Jedna věc je aby to vypadalo a druhá věc aby to nějak fungovalo. Dělat podvozek na E60/61 něco stojí. Při větších nájezdech a kolech 18 a víc by to bylo i klidně 1x ročně.
Ještě přípomínka, zaznělo tady že změna průměru kola o 1-2 cm je ok, do podběhů to vleze- Není to ok. Změní to převod. Otáčky výstupu převodovky a otáčky kol jsou v nějakém poměru, není to jen tak náhodně. Pokud se tento poměr změní není to dobré pro diferák, kardan ani převodovku, ani motor. O tom ví ti kteří si pořídí offroad, koupí polské podvozkové sady, hodí na to velká kola a vykašlou se na výměnu převodu v difech páč je to drahý. 1cm poloměru kola je znát i na záběru motoru V8 4.7l. Lidi mění obvody kol o 7,5 cm a diví se že to nejede, žere a všechno se na tom sere.
Připomínka 2. Cena nové gumy R17 a R20 je zcela někde jinde. Než kupovat ojetý šlupky v R20, radši mám každou sezónu nový R17 a zbytek investuju do jiných věcí na autě (těch je stále víc než by si člověk přál
Ale kdo chce R20 a víc, proč ne, ale je to nesmysl.
Jedna věc je aby to vypadalo a druhá věc aby to nějak fungovalo. Dělat podvozek na E60/61 něco stojí. Při větších nájezdech a kolech 18 a víc by to bylo i klidně 1x ročně.
Ještě přípomínka, zaznělo tady že změna průměru kola o 1-2 cm je ok, do podběhů to vleze- Není to ok. Změní to převod. Otáčky výstupu převodovky a otáčky kol jsou v nějakém poměru, není to jen tak náhodně. Pokud se tento poměr změní není to dobré pro diferák, kardan ani převodovku, ani motor. O tom ví ti kteří si pořídí offroad, koupí polské podvozkové sady, hodí na to velká kola a vykašlou se na výměnu převodu v difech páč je to drahý. 1cm poloměru kola je znát i na záběru motoru V8 4.7l. Lidi mění obvody kol o 7,5 cm a diví se že to nejede, žere a všechno se na tom sere.
Připomínka 2. Cena nové gumy R17 a R20 je zcela někde jinde. Než kupovat ojetý šlupky v R20, radši mám každou sezónu nový R17 a zbytek investuju do jiných věcí na autě (těch je stále víc než by si člověk přál

Ale kdo chce R20 a víc, proč ne, ale je to nesmysl.
Nezapomen ze obyc r19 jsou na tom co se komfortu tyka asi stejne, jako runflat r17.
Co se obvodu kola tyka, v zivote bych nedal jiny rozmer, nez co na konkretni auto patri, protoze to nejen nefunguje jak ma (akcelerace, promerovani tacho..) ale taky to blbe vypada. Ale uz sam frankiexify priznal, ze ma zalibu v pouzivani nevhodnych rozmeru pneu
Co se obvodu kola tyka, v zivote bych nedal jiny rozmer, nez co na konkretni auto patri, protoze to nejen nefunguje jak ma (akcelerace, promerovani tacho..) ale taky to blbe vypada. Ale uz sam frankiexify priznal, ze ma zalibu v pouzivani nevhodnych rozmeru pneu

TANN3R píše:Nezapomen ze obyc r19 jsou na tom co se komfortu tyka asi stejne, jako runflat r17.
Co se obvodu kola tyka, v zivote bych nedal jiny rozmer, nez co na konkretni auto patri, protoze to nejen nefunguje jak ma (akcelerace, promerovani tacho..) ale taky to blbe vypada. Ale uz sam frankiexify priznal, ze ma zalibu v pouzivani nevhodnych rozmeru pneu
Mno, když jsem auto pořídil byly tam 18 obyč, tedy nonRFT a změna na RFT stejných palců nebyla vůbec nijak drastická co se komfortu týče, řekl bych že jsem to ani moc nepoznal. Možná byly původní přefouklý? Ale páč sem byl pořád z 18tek vyklepanej a podvozek brečel, zvolil sem 17ky s RFT, ono měnit kolo někde v noci na dálnici může být poslední výměna kola..
Ale se zbytkem pouze souhlas. Výrobce ví proč tam patří ty a ty rozměry. Sice leckdo tvrdí opak, asi jako u chipování....zvednutí výkonu, síly a snížení spotřeby

Další věc je legislativa. Sice jsou tady lidi jenž umí na STK a úřadech udělat z letadla ponorku, nebo opačně, ale většina ostatních to neumí. V případě nehody z toho může být taky hodně pěkný problém, při nejmenším už při samotné policejní kontrole pokutka, bude-li policista chtít.
Na naše silnice je 17" akorát...

- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
R20 na petce ? GL... Dyt to bude hrozne tvrdy...
Vubec bych zvazil, jestli to je rozumna volba, i kdyby se ti snad podarilo sehnat adekvatni a zrejme dost atyp gumy, aby jsi zachoval polomer kola...
Vzdyt to auto bude nepouzitelny a bude porad v servise s podvozkem... Za pul roku na tomhle se tak rozvrze, ze to uz nikdy neodvrzes... Ale jestli vazne chces jit do takoveho silenstvi, tak opravdu pochybuju, ze ti to tam nekdo napise. nevim kde jsi nechaval psat ta puvodni kola, ale po me chteli v Praze typovy listy i na kola, ktera jsou pro to auto vhodna, ale papiry jsem si musel nechat poslat z nemecka od vyrobce kol a vse dolozit... nejaka kompenzace podlozkama, to se obavam, ze jestli nekdo orazitkuje, tak je slusny hazarder... Pak Gl, az budes resit problem s pojistovnou, ktera na to bude mit jiny nazor, nez ten komik s razitkem.
Stalo se byvalemu priteli me sestry, taky to mel po znamosti napsane, sestrelilo ho auto z boku, obe kola na strane urazil o patnik, od pojistovny dostal jenom dopis se zamitnutim vyplaceni pojistneho plneni za dolozenou fakturu tech kol, pro atypicka kola, neschvalena vyrobcem pro provoz na tom vozidle. Vubec je nezajimalo co ma v technicaku, projeli typove listy vyrobce a bylo hotovo...
Vubec bych zvazil, jestli to je rozumna volba, i kdyby se ti snad podarilo sehnat adekvatni a zrejme dost atyp gumy, aby jsi zachoval polomer kola...
Vzdyt to auto bude nepouzitelny a bude porad v servise s podvozkem... Za pul roku na tomhle se tak rozvrze, ze to uz nikdy neodvrzes... Ale jestli vazne chces jit do takoveho silenstvi, tak opravdu pochybuju, ze ti to tam nekdo napise. nevim kde jsi nechaval psat ta puvodni kola, ale po me chteli v Praze typovy listy i na kola, ktera jsou pro to auto vhodna, ale papiry jsem si musel nechat poslat z nemecka od vyrobce kol a vse dolozit... nejaka kompenzace podlozkama, to se obavam, ze jestli nekdo orazitkuje, tak je slusny hazarder... Pak Gl, az budes resit problem s pojistovnou, ktera na to bude mit jiny nazor, nez ten komik s razitkem.
Stalo se byvalemu priteli me sestry, taky to mel po znamosti napsane, sestrelilo ho auto z boku, obe kola na strane urazil o patnik, od pojistovny dostal jenom dopis se zamitnutim vyplaceni pojistneho plneni za dolozenou fakturu tech kol, pro atypicka kola, neschvalena vyrobcem pro provoz na tom vozidle. Vubec je nezajimalo co ma v technicaku, projeli typove listy vyrobce a bylo hotovo...