Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E60 nefunkční parkovačka (angel eye)

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od JaraX »

no ja nevím, ja si myslím že nadšencu co radi poradi je tu spousta, ja se snažím vždy poradit i když si vždycky rád přidám nějakej komentář navíc :)
Fx vždy poradí, StarML rozpisuje sahodlouhle navody, stejně jako Matiz, Mattyx radi co se týče racing věci, a spousta dalších lidí, nepřijde mi že by to bylo už bez nadšencu co radi pomužu. Ja třeba svoji 7er nechavam vozit lidi na počkani, furt tu někdo jeho kdo tady jezdi moji 7er, a nemam s tim problem, udělam to pro lidi rad, pro poznani toho auta, zkuste si představit ten klub bez těch lidi.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Joshuax »

@ Eze: Zbezne jsem na to koukal. Je potreba znat, jakou mas jednotku LM60, FRM(1,2,3) atd. Podle toho se zvoli spravny profil. Me treba projde pres OKAY stav jak FRM (FRM_87), tak LM60. Vim, ze auto ma LM60 a tech 50 erroru na parkovacce.

Postup asi takovyto:

1. Pust si INPU a pripoj auto, nacti treba errory. Pak inpu zavri.

2. Pust ToolSet32 a loadni adekvatni PRG soubor. V mem pripade LM_60.PRG

3. Najdi prislusnou ulohu STATUS_LAMPEN_KURZSCHLUSS_COUNTER

4. V Results vyber okruhy, ktere chces kontrolovat. Nejde jich moc najednou. Daval jsem to po peti. Kdyz to hodi error bla bla 255, tak jsi jich vybral moc.
F5 posles dotaz do auta. Vyskoci okno s resultem (na dalsi dotazy uz se jenom aktualizuje)
Takhle projedes cely seznam. Musis najit tech 50 pokusu. Jinak by tam mela byt vsude 0.
Pokud nikde nebude 50, mas zrejme loadnuty spatny profil (LM_60). Me treba sel i FRM_87, fungoval normalne, vracel OKAY na dotaz atd, ale nikde jsem nenasel tech 50 pokusu. Delal jsem to prvne, takze jsem netusil, ze mam dat jiny profil.

5. Kdyz najdes tech 50, muzes zkusit spocitat, ktera ze zarovka to je. Me to vychazelo asi na 21 okruh. (pocita se od 0 a job_status se samozrejme vynecha)

6. Zvolis ulohu pro reset. Tady se to lisi, podle toho, jakou mas jednotku. U LM_60 a tusimze i pro FRM1, je to RESET_KURZSCHLUSS_SPERRE. Pro novejsi je to asi ten v tom tvem navodu steuern_reset_kurzschlussabschaltung. Nevim, nemam to kde overit. Tak jako tak, asi tam bude spojeni reset a kurzschluss :)

7. Do argumentu dat ID okruhu. Da se to tam cpat asi i v hexa, ale to jsem nezkousel, pouzil jsem normalne klasicka cisla. Vyber JOB_STATUS, aby ti to vyhazovalo vysledek toho pokusu. Vyresetoval jsem to tusimze od 20 do 27. Staci jenom prepisovat cislo v argumentu a mackat F5.
Kontroluj Results okno s vysledkem, ze tam je result OKAY.

8. Prepnes zpet na puvodni ulohu pro zjisteni poctu pokusu a overis, jestli jsi se trefil a jestli se to smazalo.

9. Nasledne ma jit smazat chyba z pameti a melo by to slapat.

Me se priznam se zatim nezadarilo. Mozna jsem nekde udelal chybu, mozna to delam cele spatne, ale postupoval jsem podle toho tveho navodu, akorat jsem si to upravil na sve auto. Tak jako tak, ten counter je na 0, zitra se podivam, jestli to narusta a ten problem tam pretrvava (pak je asi potreba hledat zkrat v kruhu), nebo je tam porad 0 a jenom mi neproslo smazani tech chyb, nebo neco podobneho. Dost mozna nemam neco spravne nainstalovaneho, preci jenom jsem to zatim nemel jak overit, ze jsem tu inpu nainstaloval spravne. Na Win7 64bit jsem ji jeste neprovozoval.

Pokud se do toho pustis, vez, ze pouze na svou odpovednost. Urcite by bylo dobre nejprve mit absolutni jistotu, ze jsi odstranil puvodni pricinu problemu (pravdepodobne zkrat) a az pote se snazit odblokovat zablokovany okruh, jinak se vystavujes zbytecnemu riziku...
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Joshuax »

Tak jsem se jenom skocil podivat, jak to vypada s tim counterem, po tom vymazani a chvili jsem si s tim hral. Zkousel jsem prohazovat cele domky toho osvetleni spz mezi sebou atd, oba jsou v poradku, zkousel jsem odpojit oba, checknout to na diagu pres ten toolset32 (check na spatnou zarovku) a vsechnop pracuje jak ma. Bohuzel counter na prave strane znova nacita, takze tam je v ceste nekde jeste problem...

Tzn jsem happy, musim projit jednu z nejdelsich cest v aute, ale tipuju to az na pate dvere, takze zacnu asi tam.

Tzn to vlastni vymazani tech 50ti pokusu mi zafungovalo asi korektne a pokud bych tam problem nemel, zrejme by se to pustilo.
jenom doufam, ze to neni propaleny az v jednotce. Pak bych asi zadny problem v dratech nenasel. Ale to uz je muj specificky problem. ;-)

Zkusim to jenom propipat s vypnutou jednotkou, snad se to da takhle checknout na zkrat. Pokud ne (overim podle funkcni leve strany), tak holt odpojim draty u jednotky a pak to musi jit checknout. Jenze s tim autem jede manzelka pryc, takze se k tomu dostanu zase buhvikdy...
Eze
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: úte 31.05.2016 00:00

#24 Příspěvek od Eze »

Díky moc, jak si můžu ověřit typ toho lichtmodulu?
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Joshuax »

Edit: Udelej identifikaci v INPE. Tam ti to vypise co mas za jednotku.

Ja tam mam treba

70 LM OKAY LM_60 a pak ruzne dalsi cisla s verzema atd...
mr_nitroz
Registrovaný
Příspěvky: 540
Registrován: pon 26.04.2010 00:00

#26 Příspěvek od mr_nitroz »

Joshuax: budes mit problem podle me v kabelazi patych dveri nebo vika kufru podle toho co mas za model. Nebo jeste zoxidovane svetylko, ale to jsi verim uz zkontroloval.
Eze
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: úte 31.05.2016 00:00

#27 Příspěvek od Eze »

Joshuax píše:Edit: Udelej identifikaci v INPE. Tam ti to vypise co mas za jednotku.

Ja tam mam treba

70 LM OKAY LM_60 a pak ruzne dalsi cisla s verzema atd...
Joshuax, děkuju za cenné rady, po 14 dnech zprovozňování různých softwarů a pročítaní fór se mi to dnes povedlo i s kabelem pro Alfy :)

INPA mi furt přes ten kabel hapruje ale tool32 fičel tak jak má.
mr_nitroz
Registrovaný
Příspěvky: 540
Registrován: pon 26.04.2010 00:00

#28 Příspěvek od mr_nitroz »

Eze zkontroluj si v nastavenich ovladace kabelu odezvu, zda mas na 1ms a ne defaultnich 16ms.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Joshuax »

Ad pate dvere. Zlomeny kabel se rozpoji, ale pokud se nedostane na kostru, nema proc delat zkrat okruhu a me vsechno (krom zadniho sterace, kde ale pricina muze byt uplne jina) funguje na patych dverich naprosto bezchybne, proto se mi ty svazky v tech prechodech nezdaj jako pricina, ale samozrejme to tim byt muze. Pokud se v tom uz nekdo hraval a svazky odizoloval a prdlo to znova, pak se mohlo stat, ze se to na tu kostru dostalo. Proto to chci propipat prave na ten zkrat v dratech.

Bohuzel nemam wiring diagram a ani netusim, kterou pruchodkou do tech patych dveri jde co. Vim jenom barvy kabelu a kudy leze svazek. To byla na zacatku prvni vec, kterou jsem kontroloval a stava do toho nelezla uz ve sloupku, takze jsem pate dvere uz dal neresil a dosel jsem na tu nablokovanou jednotku.

No neco s tim udelam, mit vice casu, bylo by to asi uz hotovy, bohuzel nemam :(

@Eze: zkontroluj, jestli mas kabel na COM1, Musis pouzivat porad stejny USB slot, jinak se ti zmeni cislo serioveho portu a pak to samozrejme neodpovida konfiguraci v obd.ini. A ikdyz jsem to mel na COM10 (1cka byla zabrana), tak jsem to i pres spravne nastavene obd.ini nerozchodil. je lepsi uvolnit COM1 (zobrazit skryta zarizeni a odinstalova to, ktere COM1 blokuje), nez se snazit to ohnout na jiny port.
Odpovědět