Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
increased emissions??!!! 530d e60 160kw
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 941
- Registrován: ned 26.03.2006 01:00
- Bydliště: Klatovy (navždy) :)
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, ať nezakládám nové téma... E61 535d předface.
Dnes se mi rozsvítila hláška Increased emissions
Na výpisu z ISTy tyto chyby:
004501 DDE: Exhaust-gas recirculation, control deviation
004687 DDE: Throttle-valve actuator
00483D DDE: Throttle actuator
Ty poslední dvě jsou z dřívějška, zatím jsem neřešil. Takže pravděpodobně jen ta první. Jedná se o EGR ventil? Pokud ano, výměna kus za kus, nebo se dá ušetřit v podobě "nějaké repase"? Díky David
Dnes se mi rozsvítila hláška Increased emissions
Na výpisu z ISTy tyto chyby:
004501 DDE: Exhaust-gas recirculation, control deviation
004687 DDE: Throttle-valve actuator
00483D DDE: Throttle actuator
Ty poslední dvě jsou z dřívějška, zatím jsem neřešil. Takže pravděpodobně jen ta první. Jedná se o EGR ventil? Pokud ano, výměna kus za kus, nebo se dá ušetřit v podobě "nějaké repase"? Díky David
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No kdyz odpojim egr a nesmazu ho z auta softwareove, tak auto pozna, ze splodiny, ktere z toho lezou jsou jine, nez by mely byt. Tot obvyle ta hlaska v podobe zvysenych emisi.
Rozebral bych egr a vycistil, zkontroloval podtlak. Pokud chces zkontrolovat funkci i vizualne, musis mit auto ohrate a budto kolegu, co ti rekne, nebo kameru, na kterou to nahrajes. Dost blbe se pridava plyn a zaroven kouka na ventil egru
a do studeneho motoru se egr ventil pokud vim neotevira.
Egr ventil asi nema duvod menit, na tom se asi nema moc co pokazit, je to kus zeleza na miste, kde se tomu nema moc co stat, spis se zasvini splodinama, takze vycisteni by melo stacit. Prvni nahrubo cim to pujde (sroubovak, nebo tak neco), pak nejaky medeny kartac, pak idealne sprej na karbon a docistit hrubym hadrem. Ale nemusi to byt top, staci, z toho obrat ten nejvetsi hnus, aby tam mel kudy jit vzduch
neni od veci precistit i klapku pred egr ventilem, stejne ji budes sundavat.
Tam staci jenom ten sprej a hadr. Zadny hruby nasili.
U toho podtlaku jsem taky nemel problem, ale ucvakal jsem konce hadicek a nacpal jsem tam znova, uz byly takove vytahane, tak pro jistotu.
Po vycisteni a kontrole podtlaku uz egr nezlobi a hlaska se mi vice neobjevila.
Rozebral bych egr a vycistil, zkontroloval podtlak. Pokud chces zkontrolovat funkci i vizualne, musis mit auto ohrate a budto kolegu, co ti rekne, nebo kameru, na kterou to nahrajes. Dost blbe se pridava plyn a zaroven kouka na ventil egru

Egr ventil asi nema duvod menit, na tom se asi nema moc co pokazit, je to kus zeleza na miste, kde se tomu nema moc co stat, spis se zasvini splodinama, takze vycisteni by melo stacit. Prvni nahrubo cim to pujde (sroubovak, nebo tak neco), pak nejaky medeny kartac, pak idealne sprej na karbon a docistit hrubym hadrem. Ale nemusi to byt top, staci, z toho obrat ten nejvetsi hnus, aby tam mel kudy jit vzduch

neni od veci precistit i klapku pred egr ventilem, stejne ji budes sundavat.
Tam staci jenom ten sprej a hadr. Zadny hruby nasili.
U toho podtlaku jsem taky nemel problem, ale ucvakal jsem konce hadicek a nacpal jsem tam znova, uz byly takove vytahane, tak pro jistotu.
Po vycisteni a kontrole podtlaku uz egr nezlobi a hlaska se mi vice neobjevila.
Mě se EGR něco natrápil. Všichni mi tady pořád říkali, že se na něm nemá co pokazit. Až jsem pak jednou vlezl na zahraniční fóra a ejhle, zase tak nerozbitný to není. Tak jsem ho zaslepil a bylo po problémech. Motor jak vyměněnej. 
Naprosto zmizely díry ve výkonu, motor šel krásně od spoda, zmizelo občasný kouření, snížila se mi spotřeba atd., atd.

Naprosto zmizely díry ve výkonu, motor šel krásně od spoda, zmizelo občasný kouření, snížila se mi spotřeba atd., atd.
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Na vlastnim ventilu toho moc poakzit vazne nejde, neni tam ani vysoka teplota, ani zadny nehostinny prostredi, ani to nema zadne mekke dily, co by se mohly vytlacit, nebo zpuchret, rozpadnou, nebo co ja vim... Dyt je to proste trubka v ni ventil a ten se proste jenom otevre podtlakem, nebo zavre pruzinou zpet...
Co je u toho systemu pruser, je chladic egr, ale to je obvykle poznat uz od zacatku, ze se zacne ztracet voda. Kdyz to nekdo necha zajit dale, muze to mit fatalni nasledky. Jenze co u toho motoru ne... Mam pocit, ze to je jeden velkej pruser, ta priprava smesi, protoze do toho sani se tam muze dostat jak voda, tak olej, aniz by to clovek vizualne poznal.
Co je u toho systemu pruser, je chladic egr, ale to je obvykle poznat uz od zacatku, ze se zacne ztracet voda. Kdyz to nekdo necha zajit dale, muze to mit fatalni nasledky. Jenze co u toho motoru ne... Mam pocit, ze to je jeden velkej pruser, ta priprava smesi, protoze do toho sani se tam muze dostat jak voda, tak olej, aniz by to clovek vizualne poznal.
Němci právě psali, že se občas unavila ta pružina a už nezavírala potřebnou silou. Neřešil jsem to, zaslepil ho a byl klid.
Oni popisovali stejný závady jako jsem měl já. Nejdřív věčně ucpaný DPF. Nepomohla prý ani výměna za origo nový. Dále díry v plynu, slabý zátah odspoda, atd. atd.
Já na to přišel až po vykuchání DPF. Vyčistil jsem ho, ale hned se zase zanesl. Přitom se regeneroval každý den cestou do práce a z práce. Když jsem ho vyndal, tak to bylo super, ale po cca 2 - 4 tis. se začalo sporadicky objevovat pokuřování a zhoršovalo se to. Vždycky když jsem jel klobouka, nebo po dálnici na tempomat a pak jsem trochu přidal plyn, tak to hulilo jak lokomotiva. Udělal jsem odlučovač a maličko se to zlepšilo. Pořád to ale po přidání po klidný jízdě kouřilo. Když jsem jel kosu, tak ani obláček. Tady mi nikdo neporadil, tak jsem prolezl německý fóra. Popisovali to stejně a prý pomohla až výměna EGR. Zaslepil jsem ho a BINGO. Motor jako vyměněnej. Jako kdybych z 2.0 přešel na 3.0!!!
Všechno se může posrat. Je nesmysl o něčem tvrdit, že je to nesmrtelný. Mimochodem ten EGR mi čistil a kontroloval snejk, kdyby někdo snad pochyboval.
Prostě se to poznat nedá. Tváří se jako že je v cajku, ale opak je pravdou.
Oni popisovali stejný závady jako jsem měl já. Nejdřív věčně ucpaný DPF. Nepomohla prý ani výměna za origo nový. Dále díry v plynu, slabý zátah odspoda, atd. atd.
Já na to přišel až po vykuchání DPF. Vyčistil jsem ho, ale hned se zase zanesl. Přitom se regeneroval každý den cestou do práce a z práce. Když jsem ho vyndal, tak to bylo super, ale po cca 2 - 4 tis. se začalo sporadicky objevovat pokuřování a zhoršovalo se to. Vždycky když jsem jel klobouka, nebo po dálnici na tempomat a pak jsem trochu přidal plyn, tak to hulilo jak lokomotiva. Udělal jsem odlučovač a maličko se to zlepšilo. Pořád to ale po přidání po klidný jízdě kouřilo. Když jsem jel kosu, tak ani obláček. Tady mi nikdo neporadil, tak jsem prolezl německý fóra. Popisovali to stejně a prý pomohla až výměna EGR. Zaslepil jsem ho a BINGO. Motor jako vyměněnej. Jako kdybych z 2.0 přešel na 3.0!!!

Všechno se může posrat. Je nesmysl o něčem tvrdit, že je to nesmrtelný. Mimochodem ten EGR mi čistil a kontroloval snejk, kdyby někdo snad pochyboval.

- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No DPF je prvni vec, kde zjistis, ze je neco spatne na motoru, ale skutecna pricina se hleda spatne. To vyndani a vycisteny DPF predpokladam, ze sis cistil sam, nejakou chemickou mokrou cestou. To se leckdy nepodari tak dobre, jak by bylo potreba, pak se stane, ze stred je relativne cisty, protoze tam toho nebylo tolik, ale kraje jsou ucpane. Pres diag to projde tak jako tak a vse se zda byt v pohode, ale zmeni se prave interval cisteni, protoze se snizi to mnozstvi neucpanych der, kteryma to muze prochazet a ten zbytek se tim padem ucpava rychleji.
Paradoxne ta chemicka srajda to hlavne nalepta a pokud se to spravne nevyplachne, tak to skonci jeste v horsim stavu, protoze se z toho stane takova super kasicka, ktera se po vyschnuti chova jako beton, ktery uz neodstrani nic, ani jinou metodou cisteni...
Proto jsem DPF nechal cistit suchou cestou, tzn cca tak, jak se to ma dit v aute, akorat vice profi a cilene do konkretnich mist, coz auto nedokaze.
Druha vec je, ze ciste DPF jeste neznamena, spravne funkcni regenerace. Na to je zapotrebi spravna funkce katu, ktery je jeste pred nim. Pokud je pricpany kat a nepripravi adekvatni teplotu, necisti se DPF tak ja ma, pak se to chova dost stejne. Opet se diky mene kvalitnimu cisteni drive ucpava dpf, takze se zase zkrati interval. A to jsme porad u toho, ze cely motor pred tim, funguje na 100% spravne. Kdyz se podrbe jeste neco pred tim, lezou z toho motoru nesmysly (zere to olej at uz pres hlavu, krouzky, nebo pres sani, tak se leckdy dost zkouseny dpf filtr musi prat nejen se starym katem, ale jeste s bordelem, co mu pres nej proleze.
A to porad nejsme u toho, ze blbe funguje egr
Ta pruzina samozrejme ma nejake vlastnosti a ikdyz se ventil zavira az nadoraz, je otazka, jakou silou tlaci pruzina, proti tomu podtlaku, tzn kolik splodin, se stihne za ten cas otevreni, dostat do toho sani. A jestli ten ventil samotny, neni nejak pridreny...
Pevne verim, ze si to auto dokaze dokompenzovat samo a ze si tu smes doupravi podle toho, jak potrebuje a co nameri na lambde.
Ale kazdy at dela jak uzna za vhodne. Ikdyz pominu problematiku NOXu, asi tam ten system svuj smysl ma a neni to jenom ekoku*vitko. V BMW maji dozajista daleko lepsi laborator, aby dokazali namerit to, co my namerit nedokazeme, proto jsem se zaslepeni radeji vyhnul a egr proste cely zrevidoval.
Paradoxne ta chemicka srajda to hlavne nalepta a pokud se to spravne nevyplachne, tak to skonci jeste v horsim stavu, protoze se z toho stane takova super kasicka, ktera se po vyschnuti chova jako beton, ktery uz neodstrani nic, ani jinou metodou cisteni...
Proto jsem DPF nechal cistit suchou cestou, tzn cca tak, jak se to ma dit v aute, akorat vice profi a cilene do konkretnich mist, coz auto nedokaze.
Druha vec je, ze ciste DPF jeste neznamena, spravne funkcni regenerace. Na to je zapotrebi spravna funkce katu, ktery je jeste pred nim. Pokud je pricpany kat a nepripravi adekvatni teplotu, necisti se DPF tak ja ma, pak se to chova dost stejne. Opet se diky mene kvalitnimu cisteni drive ucpava dpf, takze se zase zkrati interval. A to jsme porad u toho, ze cely motor pred tim, funguje na 100% spravne. Kdyz se podrbe jeste neco pred tim, lezou z toho motoru nesmysly (zere to olej at uz pres hlavu, krouzky, nebo pres sani, tak se leckdy dost zkouseny dpf filtr musi prat nejen se starym katem, ale jeste s bordelem, co mu pres nej proleze.
A to porad nejsme u toho, ze blbe funguje egr

Ta pruzina samozrejme ma nejake vlastnosti a ikdyz se ventil zavira az nadoraz, je otazka, jakou silou tlaci pruzina, proti tomu podtlaku, tzn kolik splodin, se stihne za ten cas otevreni, dostat do toho sani. A jestli ten ventil samotny, neni nejak pridreny...
Pevne verim, ze si to auto dokaze dokompenzovat samo a ze si tu smes doupravi podle toho, jak potrebuje a co nameri na lambde.
Ale kazdy at dela jak uzna za vhodne. Ikdyz pominu problematiku NOXu, asi tam ten system svuj smysl ma a neni to jenom ekoku*vitko. V BMW maji dozajista daleko lepsi laborator, aby dokazali namerit to, co my namerit nedokazeme, proto jsem se zaslepeni radeji vyhnul a egr proste cely zrevidoval.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 941
- Registrován: ned 26.03.2006 01:00
- Bydliště: Klatovy (navždy) :)
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj kluci, vrátil jsem se z D, a za celou cestu tam a zpět nic.. Tu pružinku mám skutečně "unavenou" a nedovírá. To bylo ale už dříve, a nic se nedělo. Resp. regenerace normálně probíhala, říkal mi mechanik. Můžete mi sem hodit postup jak zjistím v ISTE jestli regenerace proběhla? Asi přes jednotku DDE, dál nevím. Mrknu na to. A tu škrtící klapku najdu kde? Odkaz z ETK by byl fajn.
Nedávno jsem měnil žhavičky takže bylo sání dole, EGR jsem odpojil a "zlehka" vyčistil. Zaprasenej byl, ale cca. 2mm carbonu, max...
Díky moc

Díky moc
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak ono to neni o tom, ze regenerace nebude probihat. Regenerace se pusti, at bude egr fungovat, nebo ne. Kdyz nejde EGR, tak nejdou do spalovaci prostoru zadne spaliny z vyfuku, pak to na lambde pozna a rve to, ze jsou spatne emise. Ono se s tim CO2 navic totiz pocita. Tvuj problem je zrejme teda opacny. Pokud se nedovira egr kompletne, jdou ti tam ty spaliny, ikdyz to neni zadouci a tim padem i vice, kdyz se ten ventil otevre na podnet z jednotky. Pokud tam chodi vice, pak to muze mit vliv na chod motoru jako takoveho. Nizsi teplota horeni, nizsi vykon, horsi spalovani smesi paliva, diky tomu se muze dostavat do vyfuku vice bordela, ze spatne spaleneho paliva, ktere ti drive pricpe kat, potazmo dpf. Tzn naopak by mela ta regenerace probihat casteji.
Teda tot aspon muj laicky pohled na vec.
Jestli regenerace probehla, to podle me nezjistis nikde. Zjistis myslim si jenom nedokoncenou regeneraci, tzn pretrvavajici pozadavek na provedeni regenerace. INPA toto hlasi jako chybu 480A.
Kdyz se regenerace provede a zpetny tlak klesne pod pozadovanou hnodotu, chyba se sama smaze.
Ta klapka je hned pred tim ventilem, jestli jsi to mel shozene cele, tak jsi ji urcite sundaval.
Teda tot aspon muj laicky pohled na vec.
Jestli regenerace probehla, to podle me nezjistis nikde. Zjistis myslim si jenom nedokoncenou regeneraci, tzn pretrvavajici pozadavek na provedeni regenerace. INPA toto hlasi jako chybu 480A.
Kdyz se regenerace provede a zpetny tlak klesne pod pozadovanou hnodotu, chyba se sama smaze.
Ta klapka je hned pred tim ventilem, jestli jsi to mel shozene cele, tak jsi ji urcite sundaval.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 941
- Registrován: ned 26.03.2006 01:00
- Bydliště: Klatovy (navždy) :)
- Kontaktovat uživatele:
Tu dokončenou regeneraci jsem v ISTE D osobně viděl. Takže to tam někde je... Jen nevím kde 
Zaslepovat nic nechci... Takže objednat díl č. 1, 3 a 4 ?
A chladič egru najdu prosím kde?

Zaslepovat nic nechci... Takže objednat díl č. 1, 3 a 4 ?
Kód: Vybrat vše
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NJ91-EUR-10-2005-E61-BMW-535d&diagId=11_3869
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
To tesneni a ventil, to chapu, ale tu klapku mas taky nejak spatnou ?
Chladic egru je dil c. 1
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3597
Chladic egru je dil c. 1
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3597
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 941
- Registrován: ned 26.03.2006 01:00
- Bydliště: Klatovy (navždy) :)
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, to neříkám, jen jsem myslel, že to má spojitost ... Takže vyměnit rovnou komplet. Můžu poprosit ještě o ty dvě předchozí chyby? To je co? Když už se v tom budu hrabat, ať to zvládnu najednou. Díky.
Edit: Tak jde se na výměnu Egru, ještě prosím dotaz, po výměně stačí smazat chyby a je to ok? Nebo se musí ještě něco? Dík
Edit2: Tak EGR ventil vyměněn. Poslední dvě chyby v DDE jsou pryč. Zůstala jen ta první: 004501 DDE: Exhaust-gas recirculation, control deviation
Co dál?
Edit: Tak jde se na výměnu Egru, ještě prosím dotaz, po výměně stačí smazat chyby a je to ok? Nebo se musí ještě něco? Dík
Edit2: Tak EGR ventil vyměněn. Poslední dvě chyby v DDE jsou pryč. Zůstala jen ta první: 004501 DDE: Exhaust-gas recirculation, control deviation
Co dál?

hoj, taky mi to bliklo taky se mi spousti regenerace (teda doufam ze je to regenerace protoze zacne auto dost hučet ve vyfuku) ale vic me na tom stve ze diag delphi nic s emisema neukazala a ze auto jede jak blazen ale cca do 3500ot od 3500-4500 mrtvy tah jak bych jel v 1,8d.... muze to byt tema emisema? a jeste otazka jak se levne dostat k diag ktera zvlada bmw? diky moc