Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
update jednotek E60
Ahoj všem,
chtěl bych se zeptat na pár věcí. Chci provést aktualizaci modulů. Mám WinKFP a SP-DATEN-v55 (měla by to být asi zatím poslední aktualizace 2/2015). Jen mě nejdou aktualizovat všechny viz. soubor. Komplet aktualizace na E60 má přes 7,5GB, ale i tak tam nejsou některé moje moduly. Je možné, že ve starší verzi by to být mohlo? WinKFP i BMW Coding tools hlásí, že k nim nemá data.
Prosím o radu.
chtěl bych se zeptat na pár věcí. Chci provést aktualizaci modulů. Mám WinKFP a SP-DATEN-v55 (měla by to být asi zatím poslední aktualizace 2/2015). Jen mě nejdou aktualizovat všechny viz. soubor. Komplet aktualizace na E60 má přes 7,5GB, ale i tak tam nejsou některé moje moduly. Je možné, že ve starší verzi by to být mohlo? WinKFP i BMW Coding tools hlásí, že k nim nemá data.
Prosím o radu.
- Přílohy
-
- uif.pdf
- (53.75 KiB) Staženo 134 x
Ler0 píše:Ahoj, na ten ISTA/P můžu mít jen ten klasický propojovací kabel? Nebo potřebuje něco extra?
pravdaze treba, s klasickym kablikom chces updatovat jednotky? K ISTA potrebujes ICOM a na update niektorych jednotiek samorejme kvoli optike. Pripadne starsiu OPS hlavu.
S Winkfp vobec nie je ziadny porod. Staci dat comfort mode a pouzit funkciu ZUSB Update, zvolit ktoru jednotku chces updatovat (vybrat zo skupiny), a napise ti ake ZBNR je a na ake ZBNR sa bude updatovat. Ak su rovnake, tak neexistuje v dannej verzii vyssi sw.
Pre programovanie roznych jednotiek treba nastavit ine porty a interface. Napriklad MOST-ASYNC, OBD apd (samozrejme podla toho co a s cim ides robit).
SP DATEN subory musis nahrat celych 7,5GB!!! Co si si myslel ze vyberies si podla lubovole par suborov a ides robit? Potom preco sa cudujes ze tie subory ti chybavu a este ti to aj hlasi????
Asi si si stiahol len subory pre kodovanie, lenze potrebujes cely SP DATEN, kde su subory so sw a zavadzacie subory pre programovanie jednotlivych jednotiek!!!
Ahoj, mám stažené celé spdaten na všechny typy co to umožňuje. Na e60 to má 7,5GB. Podle návodu jsem vložil data do P-SGBD, pak do PADB a pak Assembly line data. V Comfort Mode jsem přes ZUSB Update dal podle UIF čísla vyhledat. Jen teď nechápu, myslel jsem, že musím vybrat to stejné číslo, ale podle tebe, když jich je tam víc, tak jsou to novější verze. Nebo jsem to blbě pochopil. Myslel jsem si, že to jsou jiné verze modulu a já si musím vybrat podle UIF čísla stejné.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Osobně si myslím, že guru kapacity na tomto fóru (=inspi1981 + airbone ze Slovenska) se k Tvému problému vymňoukli dost kvalifikovaně. K aktualizaci firmware všech jednotek v autě a změně parametrů jednotlivých řídících jednotek (=kódování) se WinKfp dá použít velmi omezeně. Zde pominu skutečnost, jestli máš k dispozici tzv. Lite_Update SP-DATEN-v55 nebo nějakou předchozí kompletní full verzi. Jde o to, že už všechny auta od počátku existence WinKfp potřebují zabezpečit napětí v palubní sítí napětí 13,59 Voltu po celou dobu přehrání FW a kódování viz návod k tomu programu. Tuto úrověň napětí hlídal i následující SSS/Progman, který podobné funkce přehrání FW a Code umožňoval a to samé dělá i současný ISTA-P. Ve všech výše uvedených programech (včetně ISTA-P) lze funkci sledování palubního napětí "očůrat" configuračními příkazy Ediabasu, ale bez záruky kompletního provedení přehrání FW nebo Code a v tom je celý problém.
Při aktualizaci firmware jednotlivých řídících jednotek asi problém se zabezpečením palubního napětí nebude. Ale některé vzájemně spolupracující jednotky potřebují nahrání FW+Code současně a přitom si tzv. osahávají dostupná zařízení a tyto zařízení se aktivují, jako v normálním provozu. To znamená, že světla svítí+kmitají nahoru-dolů, žhaviče žhaví, stěrače stírají, klima funí a větrák fouká atd. Zakazník se diví, laik žasne a kódující technik předtím radši vyndavá pojistky, aby světla nesvítila, klima a větrák nefuněli a stěrače neodřely pohybem nasucho čelní sklo. Všechny tyto spotřebiče se totiž podílejí na spotřebě energie z baterie, která jí nemá nekonečně dlouho, zvláště pokud nemůže běžet motor a palubní napětí přitom neklesnout pod 13,59 V. Pořád se bavíme o programování celého auta, nikoliv o flashování jednotek na stendu, kde je úroveň TTL atd okolo 5V dostatečná.
Dále vstupuje potřeba optického vstupu MOST (=rychlejší než sériový port K-Line nebo DCAN) do některých současně spolupracujících jednotek, které sériové připojení není schopno zabezpečit. To znamená, že i ISTA-P si kontroluje FW a Code v dříve naprogramovaných a kódovaných jednotkách a jsou podrobeny testu vyčtení a CRC správnosti. To znamená, že předchozí flasch některých jednotek pomocí WinKfp proceduru částečně zkrátí, ale podmínky na čas a palubní napětí se příliš nezmění.
Zkušenost:
Vážený pane, výměnu brzdové kapaliny Vám dnes z objektivních příčin nemůžeme zapsat do palubního počítače, protože právě máme rozkódovanou 7er a to bude trvat 7-12 hodin. Zítra nebo jindy Vám to rádi uděláme kdykoliv zdarma. Tím chtěl básník (=já) říci, že nějaký time remaining atp. se může hodně lišit od skutečné doby ukončení běhu update/upgrade firmware celého auta a ISTA-P dělá FW+Code celého auta, Expert Modus bývá často jen fikce.
Pokud mi kolego "Ler0" neuvěříš, přečti si na tomto fóru problém popsaný od dalšího českého guru "mentuli", kterému se (možná) z důvodu nedodržení některých výše popsaných pravidel a zásad nepodařila banální operace a auto zakázníka muselo být odvezeno do BMW na jeho náklady a očekávaná pomoc a zisk se proměnily v neočekávané náklady.
Mě osobně stačí zkušenost, kdy si několik kolegů tento rok stáhlo "nejnovější INPA" z polského fóra a vyzkoušelo funkci TRANSPORT-MODUS. Jedno auto bylo z Polska a dvě stály v Belgii. Všichni okamžitě souhlasily, že jsem jim tuto funkci z menu INPA pomocí "\\" zrušil, aby ji vícekrát neměli k dispozici.
Při aktualizaci firmware jednotlivých řídících jednotek asi problém se zabezpečením palubního napětí nebude. Ale některé vzájemně spolupracující jednotky potřebují nahrání FW+Code současně a přitom si tzv. osahávají dostupná zařízení a tyto zařízení se aktivují, jako v normálním provozu. To znamená, že světla svítí+kmitají nahoru-dolů, žhaviče žhaví, stěrače stírají, klima funí a větrák fouká atd. Zakazník se diví, laik žasne a kódující technik předtím radši vyndavá pojistky, aby světla nesvítila, klima a větrák nefuněli a stěrače neodřely pohybem nasucho čelní sklo. Všechny tyto spotřebiče se totiž podílejí na spotřebě energie z baterie, která jí nemá nekonečně dlouho, zvláště pokud nemůže běžet motor a palubní napětí přitom neklesnout pod 13,59 V. Pořád se bavíme o programování celého auta, nikoliv o flashování jednotek na stendu, kde je úroveň TTL atd okolo 5V dostatečná.
Dále vstupuje potřeba optického vstupu MOST (=rychlejší než sériový port K-Line nebo DCAN) do některých současně spolupracujících jednotek, které sériové připojení není schopno zabezpečit. To znamená, že i ISTA-P si kontroluje FW a Code v dříve naprogramovaných a kódovaných jednotkách a jsou podrobeny testu vyčtení a CRC správnosti. To znamená, že předchozí flasch některých jednotek pomocí WinKfp proceduru částečně zkrátí, ale podmínky na čas a palubní napětí se příliš nezmění.
Zkušenost:
Vážený pane, výměnu brzdové kapaliny Vám dnes z objektivních příčin nemůžeme zapsat do palubního počítače, protože právě máme rozkódovanou 7er a to bude trvat 7-12 hodin. Zítra nebo jindy Vám to rádi uděláme kdykoliv zdarma. Tím chtěl básník (=já) říci, že nějaký time remaining atp. se může hodně lišit od skutečné doby ukončení běhu update/upgrade firmware celého auta a ISTA-P dělá FW+Code celého auta, Expert Modus bývá často jen fikce.
Pokud mi kolego "Ler0" neuvěříš, přečti si na tomto fóru problém popsaný od dalšího českého guru "mentuli", kterému se (možná) z důvodu nedodržení některých výše popsaných pravidel a zásad nepodařila banální operace a auto zakázníka muselo být odvezeno do BMW na jeho náklady a očekávaná pomoc a zisk se proměnily v neočekávané náklady.
Mě osobně stačí zkušenost, kdy si několik kolegů tento rok stáhlo "nejnovější INPA" z polského fóra a vyzkoušelo funkci TRANSPORT-MODUS. Jedno auto bylo z Polska a dvě stály v Belgii. Všichni okamžitě souhlasily, že jsem jim tuto funkci z menu INPA pomocí "\\" zrušil, aby ji vícekrát neměli k dispozici.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
A to ja zase ne, protože v tech aktualizacích jsou samozrejme opravene chyby a teoreticke prodlouzeni zivotnosti nekterych dilu, takze rict ze update nemá smysl je podle mne nestasne. Samozrejme ještě vetsi kravina je delat to bez vybaveni a nejakych tech zkusenosti.
S winkfp nic nezkazíš, ale musíš vedet která packa -) Da se s tim udelat velmi mnoho a i když jsou tady napsane nejake ty nesmysly, je to mocny nastroj. Pokud to chces delat mermomoci sam, vyhni se updatum pro ccc a telefon, je tam extremni riziko ze ti to neprojde a budes shanet nekoho kdo ti to da dohromady.
S winkfp nic nezkazíš, ale musíš vedet která packa -) Da se s tim udelat velmi mnoho a i když jsou tady napsane nejake ty nesmysly, je to mocny nastroj. Pokud to chces delat mermomoci sam, vyhni se updatum pro ccc a telefon, je tam extremni riziko ze ti to neprojde a budes shanet nekoho kdo ti to da dohromady.
Ler0 píše:Ahoj, mám stažené celé spdaten na všechny typy co to umožňuje. Na e60 to má 7,5GB. Podle návodu jsem vložil data do P-SGBD, pak do PADB a pak Assembly line data. V Comfort Mode jsem přes ZUSB Update dal podle UIF čísla vyhledat. Jen teď nechápu, myslel jsem, že musím vybrat to stejné číslo, ale podle tebe, když jich je tam víc, tak jsou to novější verze. Nebo jsem to blbě pochopil. Myslel jsem si, že to jsou jiné verze modulu a já si musím vybrat podle UIF čísla stejné.
Ako hovorim, pouzi UPDATE ZUSB a nie rucny vyber. Tie cisla vobec neznamenaju ze ak je cislo vyssie, tak je novsi software! Su to rozne modifikacie a ty nemozes zvolit ktoru sa ti zachce, aj ked si v spravnej skupine. Napr inym cislom sa programuje CCC ktore ma v sebe napriklad taliansky jazyk a inym tak isto ak ma nemecky jazyk. Ak das UPDATE ZUSB v vyberies spravnu skupinu a das programovat, WINKFP si vycita stavajuci ZUSB ti vypise aktualne cislo a cislo ktorym bude programovat. To je danne uz v datach v EDIABASE, postupnost co sa programuje cim. Ak su rovnake, tak je to zbytocne, lebo to je to iste co tam mas.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
- Bydliště: Praha
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ti nevim, mozna bych to nechal nekomu, kdo na to ma veci
Chapu ze video s updatem RLS je asi jednoduche na update, ale jak clovek nevi, co je ci neni na cem zavisle, tak si to takhle snadno nezaktualizuje...
Kdyz se toho boji i v BMW, asi vedi proc
Ze snad je i sance, ze ikdyz mas vsechno spravne a vsechny spravny ve ci a podobne, tak jak do te aktualizovane jednotky sypes ty data, tak se stejne muze zvejknout a konecna... Na K+DCAN kabelu s timto postupem jenom pres baterku (je fajn, ze frajer upozornil, ze mas mit dobrou baterku, ale vic nic) totalni hazard s pojizdnosti vozu
To me privadi k dotazu vyse.
Kolik prosim stoji update SW celeho auta ? Pripadne byl by nekdo schopny mi auto aktualizovat podle seznamu SW v jednotkach ? neco jsem koukal ze je z roku 2009 (tusimze veci na CCC), ale neco treba z roku 2004...

Chapu ze video s updatem RLS je asi jednoduche na update, ale jak clovek nevi, co je ci neni na cem zavisle, tak si to takhle snadno nezaktualizuje...
Kdyz se toho boji i v BMW, asi vedi proc


To me privadi k dotazu vyse.
Kolik prosim stoji update SW celeho auta ? Pripadne byl by nekdo schopny mi auto aktualizovat podle seznamu SW v jednotkach ? neco jsem koukal ze je z roku 2009 (tusimze veci na CCC), ale neco treba z roku 2004...