Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E61 zpřelámená kabeláž v prostupu do kufru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
MrZdenda
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: sob 17.01.2015 01:00

#101 Příspěvek od MrZdenda »

U své e39 jsem jeden levý pant dělal cca hodinu čisté práce, a jsem amatér. Elektro vzdělání sice mám, ale nedělám to každý den, neživím se tím. Použil jsem faston spojky a stahovací bužírky. Cena prodávaných opravných svazků na e39 (cca 15 stovek) není zrovna nejlevnější. Práce se tím neušetří téměř žádná, stejně se kabely musí přerušit a nastavit znovu. Mnohem ekonomičtější řešení je koupit si v elektru "obyč" kabelový svazek, protáhnout to u e39 tím husím krkem není až takový problém :wink:
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#102 Příspěvek od Joshuax »

To jako myslis vykaslat se na silikon a prvnout tam obyc drat za par korun ?
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#103 Příspěvek od madmarty »

Joshuax píše:To jako myslis vykaslat se na silikon a prvnout tam obyc drat za par korun ?


Tak ono silikon nebude podminkou, delaji ruzne smesy gumy, plastu, neboj en plastu ktere jsou ohebne. Silikon ma dobre tepelne vlastnosti, halvne nekrehne. Ale pokud koupi kabely pro automobilovy prumysl, jiste neudela chybu. Ale samozrejme je lepsi dat silikonovy. Jen bych nedaval fastony, ale lisovaci spojky, do nich zalisovat a klidne zapajet, pres to vhodnou smrstovacku, idealne tu s lepidle. Ale je strasne tezky sehnat smrstovacku s lepidlem o takhle malem prumeru :( Jinak myslim, ze pokud se do toho dostane vlhkost, myslim do spoje, ktery je lisovany (crimpovany) a pajeny, tak se zase tolik moc nestane. Jen lisovany...to pak bude zalezet na kvalite lisovani.

Jen bych apeloval na dodrzovani barev. Az se to nekdy pos... a nekdo se v tom bude stourat, tak vsechny barvy stejne, to je na podpaleni auta :)
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#104 Příspěvek od sedyvlk6 »

proto to dělám a automob. kabelů se stejným průměrem a barvou.Nikdy nevíš kdo po tobě do toho poleze. Jinak si myslím že u E61 nic nevydrží déle než origo kabel tak že můj tip je cca 6-7 let. Je to tam prostě špatně vyřešený a nelze se tomu vyhnout. Hlavně jsou nejlepší ty rychloopravy kdy pouze zpřelámané dráty sletuje tam je to pak cca na 4-5 měsíců. :D
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#105 Příspěvek od madmarty »

sedyvlk6 píše:proto to dělám a automob. kabelů se stejným průměrem a barvou.Nikdy nevíš kdo po tobě do toho poleze. Jinak si myslím že u E61 nic nevydrží déle než origo kabel tak že můj tip je cca 6-7 let. Je to tam prostě špatně vyřešený a nelze se tomu vyhnout. Hlavně jsou nejlepší ty rychloopravy kdy pouze zpřelámané dráty sletuje tam je to pak cca na 4-5 měsíců. :D


Nemám vyzkoušené v praxi :) ale teoreticky by hodně pružné kabely měly vydržet. Pokud v zimě ztuhnou bužírky, rozpraskají a zlomí se. V zlomu se potom namáhá už jen lanko. K tomu tam teče nějaký proud. Jak se jednotlivé vlákna ulamují, teče proud jen zbytkem. Takže se to namáhá i tepelně. Třeba stěrače něco papat budou, vyhřívání taky. Vše je to teoreticky, nevím jaké jsou tam průřezy vodičů a kolik spotřebiče na konci žerou.

Vyřešené to mají bezpochyby nedobře, tedy špatně. Ale pokud se dají ohebnější kabely odolné teplotám, nízkým i vysokým, myslím že by to mohlo vydržet. Třeba mé E61 je teď 11-tý rok. Pokud to vyměním a vydrží to 6-7 let, tak to aut přežije.

Co jsi napsal je samozřejmě pravdivé. Myslím že BMW na nové svazky už použilo kvalitnější kabely a ty samé si můžeme udělat samy, pouze za mnohonásobně nižší cenu.

Každé auto má slabá místa :( Na jiném třeba brzdové spínače, zasekávající se brzdové pístky, jiným neustále praskají potkávací žárovky. Udělat dokonalé auto není možné, ale je podstatný jak se k tomu potom staví servis. Třeba nedávno u Chryslera svolávali 300C na výměna airbagů, výrobní vada. 10 let staré auto a vymění to zdarma. To samé bych očekával u BMW u kabelů do dveří kufru :) Dělají to pro sebe, ne pro nás :)
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#106 Příspěvek od sedyvlk6 »

Rok 2003 byl zlomovej od té doby se už kvalitní auta nedělají aťmuž kvůli konkurenci a nizší ceně nebo kvůli lepší ekonomice :lol: Ty starší si určitě vzpomenou zě před 20 lety si BMW mohl koupit opravdu jen ten co měl tučné konto.....a dnes? Klucí 18-19 let tu lítají v pětkách jak o život...protože to stojí pár zlaťáků. To že potom nemají na servis je zase druhá stránka věci.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#107 Příspěvek od madmarty »

sedyvlk6 píše:Rok 2003 byl zlomovej od té doby se už kvalitní auta nedělají aťmuž kvůli konkurenci a nizší ceně nebo kvůli lepší ekonomice :lol: Ty starší si určitě vzpomenou zě před 20 lety si BMW mohl koupit opravdu jen ten co měl tučné konto.....a dnes? Klucí 18-19 let tu lítají v pětkách jak o život...protože to stojí pár zlaťáků. To že potom nemají na servis je zase druhá stránka věci.


Hlavně takoví kluci nemají žádné ponětí o servise. Myslí, že koupí auto a budou jen jezdit. Asi jako když malé dítě chce domácí zvíře. Kromě radosti, je to i starost a stojí to peníze. Ale BMW se nelze divit. Valí se sem šmejdy z Koreje kde v akci člověk koupí auto pomalu za 150tis Kč nové. Těžko potom prodávat drahé (a vysoce kavlitní) BMW ať už nové nebo ojeté. Taky není žádoucí aby člověk měl auto dvacet let, je potřeba vyrábět a prodávat. Všichni chtějí neustálý ekonomický růst, ale ten nelze do nekonečna.

Až se povede Číně ovládnout naše trhy, bude to stokrát horší. To už nebudou výměny olejů, ale rovnou motorů :)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#108 Příspěvek od Filozof »

Já zase vidím že plno mladých začíná na e36 - e46 či e39 což je dobré pro začátek ..a pokud je baví si dělat servis myslím si že lepší auto dnes neseženou .... prostě nějakou 325i či 528i pro začátek super....na pár let naučit se stím jak servis tak řídit a pokud to berou poctivě tak je to nejlepší pro naučení .... samo že ideální je se naučit řídit fabii aby viděli ten skok výkonový i chování auta na sněhu , ledu , mokru ,,,,v zatáčkách a pak hlavně ten servis. Kdo neumí musí mít známého co si neřekne raketu za výměnu spotřebáků.....jinak pro mě osobně BMW vždy bylo něco víc jak ostatní auta a člověk se naučil na tom vše základní co je třeba vyměnit ....já začínal na několika rodinných autech a pak skok na 525i e34 a byla to pecka auto a jízdní vlastnosti byli super a to auto mě vyškolilo... díky tomu vím že nic než BMW nechci doma.

To že jsou lidi co nemají ponětí o servisu bohužel těch je taky dost ...vidí levnou e39 za 30-40tis a pak se diví co vše to chce za servis ... a kolik to stojí. :lol:

PS: samozřejmě čím novější generace tím více kurvítek se dávalo jak v elektronice tak v tech. věcech aut...já vidím přelomové roky kolem 2005-2006 tam dál to bylo špatné ... ale taky jde přímo o typ auta.
Známej co servisuje koncern sám řekl že nic nad 2005 by nekupoval pak je to o peněžence ... to samé budou ostatní automobilky.

Můj pohled na poslední poctivě ( šizené ještě málo ) udělané BMW a to jsou dle mě 5er 525i-550i e60 a 7er 730i-760i e65 či 3er e90ka... pak dál už je to dost šizené...ikdyž i e60ky a e65ky mají dost serepetiček a modulů co se se.rou díky bezolovnatému pájení v elektronice a a stojí to docela dost kupovat nové včetně ccc a cic.
Uživatelský avatar
Falcon
Registrovaný
Příspěvky: 740
Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

#109 Příspěvek od Falcon »

Pánové prosím, držte se tématu o kabeláži E61. Pak v tom vlákně nikdo nic nenajde a relevantní informace o kabelech zapadnou, když to tu vytapetujete nesouvisejícími úvahami... :)
E38 730dA Orientblau mit LED Ambient Pornlichtpaket
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#110 Příspěvek od Joshuax »

Ty kabely od vyroby nevydrzi tolik, co ty silikony, co se tam davaji na opravu. Ten puvodni kabel je nesmysl do toho ohebneho spoje... Je to klasika lanko. Musime brat v potaz dobu, ve ktere se to auto skladalo, to holt jeste nebyly takove technologie jako dnes, proto muze oprava vydrzet vyrazne dele, nez original, pokud se to neodflakne... Toto teda muj nazor... Ale urcite bych tam nedaval neco, co na to neni stavene, staci se podivat na klasicke lanko a ohebne lanko, rozdil pochopi snad kazdy. V kombinaci se silikonovou buzirkou to proste musi zakonite vydrzet vic, nez ten puvodni drat....
Prasarna je koupit auto s opravenym prechodem patych dveri, kde nekdo pouzil uplne obyc kabely s tim, ze ten prodej to prezije a dalsi majitel at se pak postara (muj pripad)...
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#111 Příspěvek od sedyvlk6 »

Joshuax píše:Ty kabely od vyroby nevydrzi tolik, co ty silikony, co se tam davaji na opravu. Ten puvodni kabel je nesmysl do toho ohebneho spoje... Je to klasika lanko. Musime brat v potaz dobu, ve ktere se to auto skladalo, to holt jeste nebyly takove technologie jako dnes, proto muze oprava vydrzet vyrazne dele, nez original, pokud se to neodflakne... Toto teda muj nazor... Ale urcite bych tam nedaval neco, co na to neni stavene, staci se podivat na klasicke lanko a ohebne lanko, rozdil pochopi snad kazdy. V kombinaci se silikonovou buzirkou to proste musi zakonite vydrzet vic, nez ten puvodni drat....
Prasarna je koupit auto s opravenym prechodem patych dveri, kde nekdo pouzil uplne obyc kabely s tim, ze ten prodej to prezije a dalsi majitel at se pak postara (muj pripad)...


Akorát že to nemá nikdo odzkoušené co to vydrží a ty bužírky jsou o něco silnější a při 13-14 kabelech ve svazku to už je to poznat na objemu a je problém to dostat do pantů.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#112 Příspěvek od madmarty »

Nevíte někdo odhadem jaké délky jsou kabely potřebné na výměnu ? Rád bych dodržel barevné značení a cca průřezy vodičů. Předpokládám, že nemusí být všechny stejné, např. stěrače a vyhřívání skla bude mít vyšší spotřebu než blinkry, atd. Pokud bych dal vše silnější asi to nenarvu do přechodky, či do té krytky v které to vede.

Sice to můžu rozebrat, zjistit, zapsat, zakrytovat atd. Sehnat kabely a celé potom znovu, ale času málo a chuti do toho ještě míň když to musím dělat na zahradě pod širákem :)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#113 Příspěvek od Filozof »

mě osobně by zajímalo kde konkrétně se to láme. V tom skle nebo v celých dveřích ? kamarád s 5er kombi to opravuje už podruhé ...nevím co tam dával ale prej to bylo opravené dobře a zase je to rozjeb.... takže zda je tam silnej zlom a nějaká ostrá hrana nebo nevím ale 3,5roku a zase výměna ? Je pravda že auto používá každý den a defakto 360x ročně jistě zvedne víko kufru někdy i více pokud je to vicekrát denně ...

Prostě by to chtělo nejen opravu ale i dvojitou izolaci jednu hodně speciální ve které by klouzal ten kabel. Jinak vše se do 4let rozdrbe znova.

Takže není cíl to opravit ale pořádně to opravit.

Pamatuji i otce co kupoval 4letou 5er po prvním majiteli a zrovna toto řešil taky po 4,5roce stáří auta. Takže to opravdu je od výroby vymyšleno tak že to vydrží těch 4-5let....pokud člověk denně jezdí a s autem funguje.
Ten kdo to má víkendovku případně do kufru chodí vyjimečně tomu to jistě vydrží déle. :lol:

Další slabina je 3tí brzdové světlo kam zatíká voda při dešti a odchází radio a dálka na klíči ...to dělá taky paseku asi je fajn si pořešit obě kurvítka na tom autě. :wink:
cztomik
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: sob 26.07.2008 00:00

#114 Příspěvek od cztomik »

Ahoj nemáte někdo mapu těchto drátů? Tj co který je?
Já to mám teď tak, že mi nejde otevřít ani zadní sklo.
První budu muset toto vyřešit, abych se dostal na ostatní části.
Mám ty aci sady. Sice nejsem elektrikář, ale zkusím to :D
Otevřu nějak sklo :D Pak odpojím baterku a rozeberu komplet dveře i sklo.
Říkal jsem si, že bych to přecvakal až lomem ve dveřích.
Následně bych to vytáhl od repráku a tam taky ufiknul.
Následně bych to propojil a narval zpátky do těch lišt. V te verzi od aci jsou ty malé lisovací spojky. Ty se tuším dají pak pistolí zafoukat :)
Ještě na to musím splašit kleště :D
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#115 Příspěvek od Joshuax »

No hodne stesti :)

Mapka neni potreba, proste spojujes draty pred a za stejnou barvou dratu... Chce to tuzku a papir a delat si poznamky, nebo odskrtavat co uz mas a co ne atd...

Jinak se to lame hned za tou pruchodkou smerem to auta, tzn smerem k oknu je to v pohode. Za tou pruchodkou je to v zasade kus ve vzduchu, pak to jde to dalsi pruchodky, ktera funguje jako pero, kdyz se otevrou dvere, tak se to stlaci, ten drat je v zasade porad vysponovany, nebo by aspon cca mel byt, aby to fungovalo spravne. Ta buzirka ztvrdne, neni to tam nijak extra ochranene, je to omotane paskou, ktera taky degraduje na prach... Zacne to tim, ze se zlomi ta buzirka, pak se podle toho zlomu postupne prelamou ty kabely, ktere tam nejakou dobu obnazene oxiduji... Kdyz ro projde skrz tu buzirku, klidne to muze jit na kostru auta, takze pri kazde indikaci problemu, bych to urcite resil hned, cele a obe strany.

Jinak ty sady maji spravne vybrane tloustky kabelu, je jich tam vice (podle vybavy). Nadbytecne je dobre vytahnout.
Na webu ACI je na to primo video, akorat tam maji nejake lepsi sady, protoze maji vsechny piny na svazku, zatimco ja mel jenom jeden na tom plusu do antenniho zesilovace.

A kleste si kup fakt kvalitni, cokoliv uzkeho, co se ti bude s kazdym stlacenim zaryvat do dlani budes po tretim spoji nenavidet... Jinak spojky jsou tam nejen ty male, ale i velke, podle tloustky kabelu.
cztomik
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: sob 26.07.2008 00:00

#116 Příspěvek od cztomik »

ok. díky za tipy.
Třeba tyhle? http://www.conrad.cz/krimpovaci-kleste- ... aci-kleste

A tyto spojky?
http://www.conrad.cz/vyhledavani?text=spojky+dsg

Ta sada od aci je hodně holá. Ale jsou tam všechny spojky, i když některé se mi zdají hodně obrovské na ty dané průměry.

Mě popraskaly jen některé v části střechy kufru auta a dostanu se na ně (při obhlídce jsem vyhodil ty krycí plechy). Tak jsem si říkal, že bych to trochu nastavil a uvidíme.

Co jsem nezjistil je, kterou části jde anténa pro DO. V podstatě nemůžu otevřít auto na dálku. Někde na fóru jsem četl, že se dostává voda kam nemá. ( lem pod zadním brzdovým světlem)
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#117 Příspěvek od Joshuax »

V zasade to do te diversity anteny jde z obou stran. Na jedne strane je antena k radiu a kostra tusimze (tam jsem to jeste nedelal) a na druhe strane je plus a signalni kabely. ty pruchodky jsou tam 4, ty vnitrni vedou k diversity antene, ty vnejsi do patych dveri.

Ty kleste nevim, neni poradne videt sirka te vlastni rikojeti, jenom sirka te horni kryci casti. pak je dobry, aby ty kleste mely nejakou tlostku materialu. Delaji i takovej papir, asi 3 mm jenom a to je za trest. Cele se to v ruce zkrouti... Kleste musi byt hodne pevne, a ta rukojet kdyz bude mit 1cm sirku proti dlani, tak to je tak rekl bych snesitelne minimum. Pokud chces levne, tak tusimze v OBI maji takovou tu modrou radu naradi, ktera neni moc draha, je docela rozumna a na tech par kabelu by mohla stacit, ale do kseftu bych si to neporizoval. Ale pro tuhle jednu opravu by to stacit mohlo.

Jinak koncovky jsou mozna velke, ale ma to svuj smysl, dobre si rozvrhni ktere ty spojky das na ktere ty kabely.

Jinak udelej vsechny ty kabely, ikdyz se ti zdaji v pohode. Co ted v pohode je, muze byt za pul roku v haji a nestoji to za to, znova to rozdelavat...

Kdyz budes ty kabely delat, tak stejne budes tu krytku k diversity antene rozdelavat. Tu pak staci rozlozit, jestli si dobre vzpominam, je to do sebe jenom zacvakany a dovnitr opravdu zateka voda. Kdyz budes mit kliku a bude to trochu, je mozne, ze ti zoxidovala treba jenom nejaka kostra, proletujes to a budes v pohode, ale pokud je to vic a proletovat to uz nebude mit vliv na funkci, pak budes muset sehnat jinou. Nova stoji asi 5000... Ale daji se sehnat funkcni z bouracek, pak je dobry si nechat poslat fotky te desky z obou stran, nez to koupis nekde na netu ;)
Kodovat se to nijak nemusi, ze to jenom zesilovac signalu.
JH76
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: stř 19.09.2012 00:00
Bydliště: 0U0 0000

#118 Příspěvek od JH76 »

1/3

Tak mám konečně výměnu kabelů v 5. dveřích za sebou a jelikož to byla neuvěřitelná anabáze, trochu se rozepíšu :D Hned na úvod - musím se smát začátku tohoto vlákna, kde se psalo o opravě za pětikilo apod., i když to už tehdy obratem zkušenější vyvrátili.

Má E61 vyrobená na konci roku 2006 se evidentně potýkala s přelámanými kabely už před tím, kdy v roce 2012 přešla do mých rukou. Proběhla tam nějaká provizorní oprava, několik málo kabelů bylo nějak spojeno a překryto černou smršťovačkou, ostatní načaté se neřešily. Už při koupi auta jsem byl upozorněn, že tam leccos nefunguje a problém je v kabelech. Po nějakém času od koupě jsem to tedy svěřil k opravě jednomu zdejšímu klubákovi, o kterém jsem měl informaci, že má k dispozici lepší kabely a dá mi to do rychtyku. Po jeho zásahu jako mávnutím kouzelného proutku vše na autě fungovalo, byl jsem spokojený, oprava ani nebyla drahá (dneska by mě ta částka varovala a jasně napověděla, tehdy jsem se ale ještě neorientoval). Trochu předběhnu - teď už vím, že tam žádné lepší (ani jiné) kabely nedal, jen to na pravé straně pospojoval, sice celkem kvalitně provedenými spoji, ale vše tam zůstalo v tvrdých PVC kabelech. Aniž bych to tušil, nějak podvědomě jsem to pak šetřil, snažil jsem se zbytečně nelézt do kufru nebo neotevírat okno v 5. dveřích atd., ale zhruba po dvou letech to zase začalo odcházet, první vypadlo rádio, nic to nenaladilo, stejně jako předtím. Ozval jsem se mu, že problém je zpět a jestli by se na to zase nepodíval, tentokrát jsem ale nepochodil - už si na mě nenašel čas. Ale udělal jednu pozitivní věc - poslal mi telefon na Falcona tady z klubu, ať se obrátím na něj, že je dobrej. Nějakou dobu jsem to vydržel bez rádia (stejně u mě v autě jedou hlavně mp3 přes AUX), navíc Falcon v tomhle vláknu vloni napsal, že už tuhle hrubou elektrikařinu nedělá... Jenže letos na jaře se to začalo sypat dál, kromě vyhřívání zadního skla, které zřejmě nefungovalo ani po první opravě, exnulo 3. brzdové světlo, krátce poté otevírání skla 5. dveří a nakonec přestalo fungovat zamykání na DO. V té době jsem dával auto do Inveltu na záruční výměnu reznoucích 5. dveří, při té příležitosti jsem poptal výměnu kabelů, ale cenovka by začínala na 15 tisících (kdo ví, jestli to nebyla cena bez daně) a zase by to byl materiál v PVC, takže to jsem s díky odmítl. No a pak jsem se dočetl tady ve vlákně, že Falcon se uvolil tyhle věci zase dělat, aby pozvedl kvalitu oprav kabelových svazků u E61 v ČR na úroveň odpovídající jeho představám o náležité kvalitě práce :wink: Takže jsem se s ním přes SZ domluvil, že se mě ujme a dá mi to do pořádku.
JH76
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: stř 19.09.2012 00:00
Bydliště: 0U0 0000

#119 Příspěvek od JH76 »

2/3

Po domluvě s Falconem jsem za ním přijel v sobotu v poledne do Prahy, plán byl, že na tom bude makat do večera, klidně i do půlnoci, abych to měl hotové a mohl odjet. Jenže plán se začal od začátku sypat. Nějaký čas zabralo odkrytovat 5. dveře (Falcon postupoval opatrně a pečlivě, aby se nic nezničilo) a dostat se vůbec na kabel vedoucí ke spínači pod stěračem, aby se dal napíchnout a šlo otevřít okno. Po kompletním rozebrání se pak objevila slušná spoušť, hlavně na pravé straně, kabely přerušené hned vedle spojů po předchozí nedůsledné opravě, vlevo byla dokonce skoro amputovaná hadička ostřikovače, což asi ještě nikdo jiný neměl. Nastal problém, kde v Praze v sobotu odpoledne sehnat hadičku k ostřikovači. V originálu (třeba i použitém) se to ukázalo jako nemožné, takže nakonec jsme se museli spokojit s OBI, kde se našla v metráži uni hadička odpovídajícího průměru. Na samotné kabely tak došlo až k večeru a když se navíc zjistilo, že v kabelech na pravé straně vzlínala voda a působila v nich koroze (šel z nich červený prach) a je potřeba nahrazovat delší kusy, bylo jasné, že s autem v sobotu prostě neodjedu. Takže jsem mazal na vlak domů (cca 85 km) a Falcon makal do půlnoci s tím, že v neděli odpoledne bude pokračovat a mám přijet v neděli večer. Přijel jsem na osmou a mohl na vlastní oči sledovat, že to fakt není žádný přátelák a zabere to spoustu času, pokud se to má dělat pečlivě a kvalitně. Nastala půlnoc, kabely spojeny, a když mělo dojít na vyzkoušení, tak (aby komplikací nebylo málo) autu dodělala baterie, takže ještě startovací kabely a finální práce probíhaly s běžícím motorem, aby se to dobilo (přestože auto má funkční DPF a garáž byla otevřená, ten smrad z výfuku jsem cítil v krku ještě ráno a oči mě pálily celou cestu domů). Falcon si přesto neuvěřitelně trpělivě hrál s vyladěním nastavení polohy zadního okna vůči zámku pod stěračem, já bych na to v jeho situaci před jednou hodinou v noci, kdy měl ráno vstávat za dalšími povinnostmi, nervy asi neměl. Hotovo bylo v jednu hodinu, domů jsem dorazil ve dvě. Abych to shrnul, musím říct, že přestože se to od počátku všechno podělávalo, jak jen to šlo, tak Falcon neskutečně trpělivý, na kvalitě práce neslevoval, i když ho to stálo o to víc času, a na „kvality“ konstrukce modelu E61 v jeho zadní části nadával jen občas a to ještě na můj vkus až moc decentně oproti tomu, kdybych byl na jeho místě já :D Když jsem se ho ptal, jak dlouho po tomhle nebude chtít žádnou E61 a její zadní partie vidět, říkal, že nejméně měsíc až dva, což je po celé té anabázi s mým autem celkem velkorysá doba :D
JH76
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: stř 19.09.2012 00:00
Bydliště: 0U0 0000

#120 Příspěvek od JH76 »

3/3

No a teď to hlavní, v čem je podle mě Falcon o parník před jinými lidmi opravujícími kabeláž E61 v prostupech do 5. dveří a proč ho můžu doporučit: Nespojuje kabely ani jejich sežmouláním do sebe, ani jejich proletováním, dokonce ani kvalitními spoji starých PVC kabelů… Prostě celé staré svazky (úplně všechny a na obou stranách) kompletně vystříhá a dá tam nové, které si sám připravuje z kvalitních silikonových kabelů. Má to lepší, než jsou svazky od Sencomu nebo ACI. Některé kabely má i tenčí, než jsou ty původní, ale při zachovaných parametrech, takže se pak krásně vejdou do průchodek a není problém s tím, že svazek opravou ztloustne a nejde tam narvat nebo se to tam pak dře natěsno. Ke všemu ta jeho práce vypadá i esteticky hezky, jak je vidět na fotkách. Když jsem to viděl, věřím, že už to bylo naposledy, co jsem musel tyhle kabely řešit, a dál už se na ně dlouhá léta nebude muset sáhnout a přežijí asi i auto samotné. Nemusím dodávat, že na autě je teď z hlediska elektroinstalace vše plně funkční a účel opravy byl splněn.

Pro ilustraci pár fotek stavu svazků „před“ a „po“.
Přílohy
Takhle to uvnitř bylo přelámané.
Takhle to uvnitř bylo přelámané.
20160716_183023a.jpg (153.6 KiB) Zobrazeno 4160 x
Původní kabely po vystřižení.
Původní kabely po vystřižení.
20160717_214307a.jpg (165.44 KiB) Zobrazeno 4159 x
Quality by Falcon - pravý svazek ve stropnici.
Quality by Falcon - pravý svazek ve stropnici.
20160717_195950a.jpg (43.46 KiB) Zobrazeno 4158 x
Quality by Falcon - pravý svazek v 5. dveřích.
Quality by Falcon - pravý svazek v 5. dveřích.
20160717_213618a.jpg (149.19 KiB) Zobrazeno 4157 x
Quality by Falcon - levý svazek ve stropnici.
Quality by Falcon - levý svazek ve stropnici.
20160717_222048a.jpg (118.11 KiB) Zobrazeno 4156 x
Nové tenké pružné kabely. Žádný problém s tím, jak se vejdou do průchodky.
Nové tenké pružné kabely. Žádný problém s tím, jak se vejdou do průchodky.
IMG-20160717-WA0004a.jpg (149.57 KiB) Zobrazeno 4152 x
Odpovědět