Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Elektronická měrka oleje
Mám dotaz. Máte někdo funkční elektronickou měrku oleje na E60/61 530d - 170kw. Zapnul jsem ji v idrive přes Expert ale neukazuje nic a je tam hlaška že má špatné udaje. Při výměně oleje jsem měl zapnutej klíčěk na kontrolky a čekal jsem že to začne alespoň řvát nízká hladina oleje a taky nic. Tak nevím jestli neni nefunkčí čidlo na vaně. Dík
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Nejlepší bude, pokud si přečtete návod k autu. Tohle funguje jen u běžícího motoru, který je ohřátý na pracovní teplotu a vozidlo po startu ujelo alespoň 10 kilometrů. Takže pokud to píše, že probíhá měření - tak ho nech měřit, až něco ohlásí. Ale není možné provést kontrolu množství oleje před použitím vozidla, jak nás to učili v autoškole a na nějaké sledování úbytku při výměně oleje je třeba také zapomenout. Kontrolu množství oleje je nutno provést při provozu, např. při čekání na křižovatce a s jistou opatrností to jde i za jízdy. Pokud je oleje v motoru hodně málo, systém na to upozorní oranžovou kontrolkou při zastavení motoru. Takto to funguje, když je systém v pořádku.
Když to hlásí chybu na diagnostice nebo na displeji, nejčastější problém bývá v konektoru, uhnilé dráty a vlivem oleje, soli a vody zaoxidované kontakty. V rámci "krize" se navíc začalo šetřit a u některých vozů tam přestali dávat gumovou prachovku nebo krytku konektoru, aby se to častěji kazilo a byla větší tržba podle slova trhnout. Dalším nešvarem je prodloužení výměny oleje, kdy na spodku vany vzniká "skvělé bahýnko", které ten kapacitní senzor zaslepí, i když je na trochu vyvýšeném místě. Proto se doporučuje v rámci výměny oleje ten senzor vymontovat, propláchnout ho v benzínu a prstem sáhnout do vany, je-li "bahýnko" přítomno. Jak to přibližně vypadá na demontované vaně ukazuje toto video https://www.youtube.com/watch?v=uqBmVzfsM08 a foto níže.

Vždy je třeba dát nové to gumové těsnění, konektor a protikus doporučuji prostříkat čističem na brzdy nebo Kontoxem a chybějící pracovku nebo krytku konektoru alespoň nahradit převlečením smrštitelné hadičky - od konektoru až po welor. Takto upravené mi to fungovalo bez problémů 14 let u e39 a u současné E60 už 9 let. Ale "odborníci" říkají nezakrývat, protože se tam hromadí sůl - tak si vyberte sami.
Když to hlásí chybu na diagnostice nebo na displeji, nejčastější problém bývá v konektoru, uhnilé dráty a vlivem oleje, soli a vody zaoxidované kontakty. V rámci "krize" se navíc začalo šetřit a u některých vozů tam přestali dávat gumovou prachovku nebo krytku konektoru, aby se to častěji kazilo a byla větší tržba podle slova trhnout. Dalším nešvarem je prodloužení výměny oleje, kdy na spodku vany vzniká "skvělé bahýnko", které ten kapacitní senzor zaslepí, i když je na trochu vyvýšeném místě. Proto se doporučuje v rámci výměny oleje ten senzor vymontovat, propláchnout ho v benzínu a prstem sáhnout do vany, je-li "bahýnko" přítomno. Jak to přibližně vypadá na demontované vaně ukazuje toto video https://www.youtube.com/watch?v=uqBmVzfsM08 a foto níže.

Vždy je třeba dát nové to gumové těsnění, konektor a protikus doporučuji prostříkat čističem na brzdy nebo Kontoxem a chybějící pracovku nebo krytku konektoru alespoň nahradit převlečením smrštitelné hadičky - od konektoru až po welor. Takto upravené mi to fungovalo bez problémů 14 let u e39 a u současné E60 už 9 let. Ale "odborníci" říkají nezakrývat, protože se tam hromadí sůl - tak si vyberte sami.