Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Folie na auto - celopolep
Kolegove, chtel bych se Vas zeptat na Vase osobni zkusenosti s celopolepem na auto. Ne ze bych mel spatnou a okoukanou barvu ale v ramci ochrany puvodniho laku a zamezeni rypancu na predni kapote jsem jsi rikal ze by to memuselo byt spatne.....
ALE
- od znamych co jsem se ptal tak vetsinou rikaji at jsi to nedavam, ze slyseli ze se pak odloupnou kusy laku (kdyz se to sundava) a ze je to des na urdzbu atd.....ale nikdo to nikdy nemel, jen to zase udajne nekdo rekl......
samozreme kdyz se se zaptal u firem co to delaji tak je to vse bez problemu.....
muze nekdo poradit kdo s tim ma zkusenosti?
auto 2006, na predni kapote ma uz cosi od kaminku a byl prelakovan jeden blatnik...jinak je lak hezkej
Dekuji
Tomas
ALE
- od znamych co jsem se ptal tak vetsinou rikaji at jsi to nedavam, ze slyseli ze se pak odloupnou kusy laku (kdyz se to sundava) a ze je to des na urdzbu atd.....ale nikdo to nikdy nemel, jen to zase udajne nekdo rekl......
samozreme kdyz se se zaptal u firem co to delaji tak je to vse bez problemu.....
muze nekdo poradit kdo s tim ma zkusenosti?
auto 2006, na predni kapote ma uz cosi od kaminku a byl prelakovan jeden blatnik...jinak je lak hezkej
Dekuji
Tomas
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No nechat to delat nekde firmu, to bych asi nezkousl. To pak vychazi na takove penize, ze to za tech 10 let, co to musis polepit 2x vyjde na to same co celolak. Vis sam, jak muze vypadat jak po 10ti letech, muze stejne dobre vypadat i po 20ti, kdyz se udrzuje a opravuji se nedokonalosti od kaminku atp. Mozna bych zacal tim, ze bych poopravoval ty chybky a nechal to rozlestit a pak uvidis, jestli to je to co jsi od toho chtel, nebo vylozene chces treba zmenu barvy.
Pak bych sel spis cestou svepomoci. Dobra ukazka je treba tohle video.
https://www.youtube.com/watch?v=FeoDgaW3Y5g
Taky jsem uvazoval o polepu, ale kdyz si to pak spocitas, co to stoji nechat polepit kombik, nebo suv (auta u kterych jsem o tom uvazoval) a ze to pak v tom lepsim pripade vydrzi 7 let, tak me to zase preslo...
Ale kamarad si polepil auto svepomoci, pak to asi po roce teda prodal, ale co vim, tak nehlasil zadny problem, ikdyz to delal sam s tatou v garazi na chalupe.
Kdyz si udelas praci sam, tak te treba pak tolik nemrzi, kdyz te to prestane bavit a chces to zase strhat
Existuje i moznost, nechat polepit auto ochrannou pruhlednoou folii, ale to se hodi zejmena na nova auta, nebo auta po celolaku.
Ad udrzba. V zasade neni zadna. Vsechno zavisi od kvality materialu a prace. Co usetris na matrosi nebo priprave podkladu, to zaplatis na vydrzi. Muzes s tim normalne do mycky, muzes to myt i vapkou, akorat se musi davat pozor na krajich jednotlivych dilu.
Pak bych sel spis cestou svepomoci. Dobra ukazka je treba tohle video.
https://www.youtube.com/watch?v=FeoDgaW3Y5g
Taky jsem uvazoval o polepu, ale kdyz si to pak spocitas, co to stoji nechat polepit kombik, nebo suv (auta u kterych jsem o tom uvazoval) a ze to pak v tom lepsim pripade vydrzi 7 let, tak me to zase preslo...
Ale kamarad si polepil auto svepomoci, pak to asi po roce teda prodal, ale co vim, tak nehlasil zadny problem, ikdyz to delal sam s tatou v garazi na chalupe.
Kdyz si udelas praci sam, tak te treba pak tolik nemrzi, kdyz te to prestane bavit a chces to zase strhat

Existuje i moznost, nechat polepit auto ochrannou pruhlednoou folii, ale to se hodi zejmena na nova auta, nebo auta po celolaku.
Ad udrzba. V zasade neni zadna. Vsechno zavisi od kvality materialu a prace. Co usetris na matrosi nebo priprave podkladu, to zaplatis na vydrzi. Muzes s tim normalne do mycky, muzes to myt i vapkou, akorat se musi davat pozor na krajich jednotlivych dilu.
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
Mam osobni zkusenost. Dela to exsvagr, navic servisujeme par polepenych aut.
Hlavni nevyhodu popsal Tann3r. Dochazi pri orezavani k poskozeni laku. A to az tak, ze na plech. Po par letech tam mas korozi. Druha vec je ta, ze slozite tvary ta folie nezvladne. Bud se hodne nahriva a pak se postupem casu odlepuje (bubliny) a nebo se dolepuje kouskama folii a to pak postupem casu (jak se zviditelni hrany rezu necistotama) vypada priserne. Odlepovani jsem osobne nevidel, ale verim, ze pokud uz mas nekde na kapote tupku od kaminku, tak si ji pri odlepeni asi trochu zvetsis.
Hlavni nevyhodu popsal Tann3r. Dochazi pri orezavani k poskozeni laku. A to az tak, ze na plech. Po par letech tam mas korozi. Druha vec je ta, ze slozite tvary ta folie nezvladne. Bud se hodne nahriva a pak se postupem casu odlepuje (bubliny) a nebo se dolepuje kouskama folii a to pak postupem casu (jak se zviditelni hrany rezu necistotama) vypada priserne. Odlepovani jsem osobne nevidel, ale verim, ze pokud uz mas nekde na kapote tupku od kaminku, tak si ji pri odlepeni asi trochu zvetsis.
Souhlasím,viděl jsem dvě/tři auta po sundání folie,řezance po noži,místy odloupnutý lak,hodně pracné sundavání zbytků lepidla.Jak je psáno nahoře,to okamínkování budeš muset před folií nechat stejně udělat,takže si vyber.
Folii nikdo nikdy nedotáhne do posledního detailu a pro mě největší humus je to když člověk otevře motorový prostor,dveře,zavazadlák a na všech místech jiná barva.
Co máš za barvu že na to chceš plácat nějaký nesmysl?
Folii nikdo nikdy nedotáhne do posledního detailu a pro mě největší humus je to když člověk otevře motorový prostor,dveře,zavazadlák a na všech místech jiná barva.
Co máš za barvu že na to chceš plácat nějaký nesmysl?
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Tome, dlouho si nevymyslel zadnou picovinu vid... ochrana laku kapoty a nazarniku budiz, ale radeji jednou za 5let novej kvalitni lak.
Promin, ale ty si tu 550i fakt nezaslouzis
Nedavno sem videl nadhernou sedivou 640d polepenou do matny zluty...nebylo to vzhledove spatny, ale kdyz to z toho pak sundavali v bazaruy kdaz to auto po roce prestalo majitele bavit, byl to dvoudenni masakr.
Promin, ale ty si tu 550i fakt nezaslouzis

Nedavno sem videl nadhernou sedivou 640d polepenou do matny zluty...nebylo to vzhledove spatny, ale kdyz to z toho pak sundavali v bazaruy kdaz to auto po roce prestalo majitele bavit, byl to dvoudenni masakr.
To mam opravdu tak blbe napady?! ...
Dekuji Vsem za konstruktivni odpovedi, polep nedavam.
Tomas
ps: radej se teda zacnu poradne starat o lak....uprime to byl i jeden z duvodu toho polepu. Do mycky nechci jezdit, a nejak me nezbyva cas to dovat do rucni mycky a objednavat se a byt tam hodinu atd.....mam to dost naslaple a pred barakem nic neudelam........
To co jste me napsali jsem uprime slyset nechtel......ale Vase argumentace jsou pravdive.
Tak zase u jineho tematu....




Dekuji Vsem za konstruktivni odpovedi, polep nedavam.
Tomas
ps: radej se teda zacnu poradne starat o lak....uprime to byl i jeden z duvodu toho polepu. Do mycky nechci jezdit, a nejak me nezbyva cas to dovat do rucni mycky a objednavat se a byt tam hodinu atd.....mam to dost naslaple a pred barakem nic neudelam........
To co jste me napsali jsem uprime slyset nechtel......ale Vase argumentace jsou pravdive.
Tak zase u jineho tematu....


JaraX píše:polepy si většinou dají lidi co si auta neváží, jde jim jen o to jak to vypadá, třeba známej si koupil za 3 mega nový CLS, má to 2 roky a myje jen v myčcce cca 3x týdně, to auto je už skoro bez laku, zedraný jak prase, přitom to bylo tak pěkny auto.
No, já u všech aut, co jsem měl rozleštil lak. Pak jen voskoval a ručně myl. Dokonce jsem si koupil i speciální sušící ručník za 600 kč



Tomino550 píše:To mam opravdu tak blbe napady?! ...![]()
![]()
![]()
Dekuji Vsem za konstruktivni odpovedi, polep nedavam.
Tomas
ps: radej se teda zacnu poradne starat o lak....uprime to byl i jeden z duvodu toho polepu. Do mycky nechci jezdit, a nejak me nezbyva cas to dovat do rucni mycky a objednavat se a byt tam hodinu atd.....mam to dost naslaple a pred barakem nic neudelam........
To co jste me napsali jsem uprime slyset nechtel......ale Vase argumentace jsou pravdive.
Tak zase u jineho tematu....![]()
U Nás jsou bezkontaktní myčky. Právě pro lidi, kteří nemají možnost si mýt auto před barákem. Sice se to ručnímu mytí nevyrovná, ale nejmenší zlo proti kartáčové myčce. Kdysi, když jsem bydlel v paneláku, tak jsem si našel místo někde mimo město, kde nikdo nebyl. Naplnil 2 20 litrové barely vodou, vzal kbelík s houbou, šampon a umyl si ho. Ale to bylo před 12 lety.
uz jsem jsi prosel tady odkazy co se tykaji detailingu....zkusim tu anglickou znacku Autoglim.
Akorat muze me nekdo pomoct pri vyberu nejakeho zakladniho setu na lak?
je tam toho dost a nerad bych nakoupil 10....pripravku k nicemu......
zatim jsem jsi vystacil jen s autosamponem a voskem od zelvy takze moc kovanej v tom nejsem...
dik
Akorat muze me nekdo pomoct pri vyberu nejakeho zakladniho setu na lak?
je tam toho dost a nerad bych nakoupil 10....pripravku k nicemu......
zatim jsem jsi vystacil jen s autosamponem a voskem od zelvy takze moc kovanej v tom nejsem...


dik
Pocti neco zakladniho na Detailingforum,myslim ze i tak te z toho bude bolet hlava
Ono to neni jenom o lestence a vosku,delaji se ruzne pripravy pred lestenim,clay,dekontaminace,apod.Pro zacatek kdyz chces vytahnout z laku trochu lesku a celkove auto trochu rozzarit bych vzal nejakou aktivni penu,odstranil poletavou rez,pak v tvem pripade asi rucne rozlestil a zavoskoval,pokud si na lak jeste nesahnul i pres rucni lesteni uvidis ten rozdil.
Autoglym jsem leta jel,dobry pomer cena kvalita,samozrejme jsou lepsi produkty ale ty jsou cenove jinde,ikdyz ne vzdy plati cim drazsi tim lepsi.Osobne bych pro zacatek zvolil veci od ValetPro,dle mojich zkusenosti opravdu nej pomer cena kvalita.Pokud te detailing chytne(bohuzel na to potrebujes mit garaz nebo jine prostory) tak ver ze se v tomhle konicku necha utopit more penez
.Jako nezbytnou soucast po zavoskovani koupit kvalitni houbu/rukavici,dva kyble na vodu,ph neutralni sampon,susici rucnik.To je tak nejak zaklad,ale to vse se dozvis na jiz zminovanem foru.
Anebo moznost druha je to odvest nekomu kdo se.detailingem zabyva,lak ti da strojove opravdu do top stavu a ty ho pak budes jenom udrzovat,je to na tobe jamou cestou se vydas.

Ono to neni jenom o lestence a vosku,delaji se ruzne pripravy pred lestenim,clay,dekontaminace,apod.Pro zacatek kdyz chces vytahnout z laku trochu lesku a celkove auto trochu rozzarit bych vzal nejakou aktivni penu,odstranil poletavou rez,pak v tvem pripade asi rucne rozlestil a zavoskoval,pokud si na lak jeste nesahnul i pres rucni lesteni uvidis ten rozdil.
Autoglym jsem leta jel,dobry pomer cena kvalita,samozrejme jsou lepsi produkty ale ty jsou cenove jinde,ikdyz ne vzdy plati cim drazsi tim lepsi.Osobne bych pro zacatek zvolil veci od ValetPro,dle mojich zkusenosti opravdu nej pomer cena kvalita.Pokud te detailing chytne(bohuzel na to potrebujes mit garaz nebo jine prostory) tak ver ze se v tomhle konicku necha utopit more penez

Anebo moznost druha je to odvest nekomu kdo se.detailingem zabyva,lak ti da strojove opravdu do top stavu a ty ho pak budes jenom udrzovat,je to na tobe jamou cestou se vydas.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Ono záleží odkud jsi,jak z hlediska vzdálenosti dojezdu tak z hlediska toho že profi detailing zabere i dost času,vše dle poškození laku,takže práce na laku na 2-3dny je zcela normální.Věnuje se tomu už hodně lidí ale je potřeba vybírat hlavně podle referencí a spokojeností zákazníka.Pokud okolí Prahy tak třeba Nowic,má tady i samostatné téma tuším ve zkušenostech se servisy.V okolí Hodonína znám hodně dobrého borce,v Brně Scooter z e46forum a tak dál.Na detailingclub.cz je spousta kluků co se tomu věnují,doporučuji tam aspoň kouknout.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ad folie. Kdyz je nekdo prase a reze do laku, tak to je napresdrzku... Proto rikam, ze bych si to kdyz uz, tak udelal radeji sam... Rezat do laku neni potreba...
Jinak takovy dotaz na mistni detailingare. Priznavam, nevyznam se v tom, takze netusim, jestli to nahodou neni vsechno dneska nejaky bio, ale tak nejak mi vzdycky prislo, ze kdyz to ma rozpoustet bordel z laku, vcetne gumy, asfaltu a podobych sajrajtu, tak to pak nejaky ten agresivni prvek obsahuje. Jak je to s mytim takovyma vecma mimo box ? Chapu ze drive se sebral kdelik, sapon a pustilo se to se vsema tema fosfatama rovnou do travniku, ale existuje neco, co bych mohl dnes svedomite pouzit opravdu na silnici ci zahrade ?
Koukal jsem ted o vikendu na tohle video a za celou dobu jsem si zapamatoval jenom to, jak to porad vsechno vali primo do toho sterku...
https://www.youtube.com/watch?v=i7ZUBQVQ8ms
Jinak takovy dotaz na mistni detailingare. Priznavam, nevyznam se v tom, takze netusim, jestli to nahodou neni vsechno dneska nejaky bio, ale tak nejak mi vzdycky prislo, ze kdyz to ma rozpoustet bordel z laku, vcetne gumy, asfaltu a podobych sajrajtu, tak to pak nejaky ten agresivni prvek obsahuje. Jak je to s mytim takovyma vecma mimo box ? Chapu ze drive se sebral kdelik, sapon a pustilo se to se vsema tema fosfatama rovnou do travniku, ale existuje neco, co bych mohl dnes svedomite pouzit opravdu na silnici ci zahrade ?
Koukal jsem ted o vikendu na tohle video a za celou dobu jsem si zapamatoval jenom to, jak to porad vsechno vali primo do toho sterku...
https://www.youtube.com/watch?v=i7ZUBQVQ8ms
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
Joshuax píše:
https://www.youtube.com/watch?v=i7ZUBQVQ8ms
Hele,aspon neporoste ve sterku plevel.
Nicmene po tom co v tom videu predved, bych s tim autem ani nechtel radeji nikam jet

Re:
Vše je to pravda i není. Pokládání folie má svá pravidla. Pokud dáš folii na zrezlá místa nebo na místa s poškozeným lakem, tak po sundání vždycky půjde folie s lakem dolu. To není ale žádná vada folie. To je vada toho, že se to dávalo na auto, které nemělo přípravu. Všechna nesoudržná místa musí být obroušena a minimálně dána do plniče. Bez toho je to prasečina.Tomino550 píše: - od znamych co jsem se ptal tak vetsinou rikaji at jsi to nedavam, ze slyseli ze se pak odloupnou kusy laku (kdyz se to sundava) a ze je to des na urdzbu atd.....ale nikdo to nikdy nemel, jen to zase udajne nekdo rekl......
Pak je taky vhodný klást důraz na materiál a hlavně na lepidlo. Základ je, aby lepidlo bylo mikrokanálkové jako například zde: http://tatechnix.cz/cerna/54696-karbono ... 00255.html . To je základní známka toho že je to folie na auto. Když tam daj nevhodný lepidlo tak to nelze udělat s touhle mikrokanálkovou úpravou.
Údržba je úplně jednoduchá. Vždy ruční mytí / wap tak jako u všeho co má lak. Myčka je pro firemní auta nebo pro lidi co to neřeší. Ošetření voskem jako kastli. Vodě a chemii i počasí je to odolné.