Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E60 530d huli chrasti nejede - zavada motor nebo převodovka
Zdravím odborníky, v první řadě bych chtěl požádat o radu na dobrý servis v okolí hořovic, neb tam jsem auto odstavil. A teď o co jde...
Koupil jsem hezkou e60 530d rv 2004 160kW v automatu s doloženým nájezdem 127tkm, dva dny jsem si hezky jezdil po okolí k autu sem se choval jak mílius, ale to evidentně nestačilo. Dneska při zrychlování na nájezdu na dálnici auto najednou ztratilo záběr tak jsem zastavil, nechal chvíli schladit turbo a chcipnul to abych zkontroloval jestli někde něco neuniká. Olej tak jak má být a nikde sem nic nenašel, tak jsem nastartoval což doprovodil dýmový efekt typu extra dávka paliva a doplahočil jsem se na nejbližší benzinku (asi 2km) v odstavném pruhu - převodovka řadila hladce - . Při jízdě se z auta hulilo až jsem měl pocit že odešlo turbo a začal jsem slyšet chrastění z pod auta. nicméně při ohledání při nastartovaném motoru šel zvuk zaručeně ze spodní zadní části motorového prostoru (turbo žádné zvláští projevy nemělo). Vlastní diagnostika vozu nic nehlásila a přes OBD (torque a čínský hyper adaptér) mi to žádnou chybu nevyhodilo a volnoběh na neutrál byl stabilní.
Auto půjde do servisu, ale tímto Vás odborníky nejvzdělanější zdvořile žádám o radu na co bych se mohl podívat abych si udělal obrázek co se posralo a hlavně radu komu to auto svěřit pro řádnou diagnostiku problému.
Vzhledem k tomu že se to stalo 2 dny po koupi tak to půjde za předchozím majitelem neb to vypadá na závadu která neodpovídá stáři a nájezdu vozu....
Předem díky za kvalitní rady
Koupil jsem hezkou e60 530d rv 2004 160kW v automatu s doloženým nájezdem 127tkm, dva dny jsem si hezky jezdil po okolí k autu sem se choval jak mílius, ale to evidentně nestačilo. Dneska při zrychlování na nájezdu na dálnici auto najednou ztratilo záběr tak jsem zastavil, nechal chvíli schladit turbo a chcipnul to abych zkontroloval jestli někde něco neuniká. Olej tak jak má být a nikde sem nic nenašel, tak jsem nastartoval což doprovodil dýmový efekt typu extra dávka paliva a doplahočil jsem se na nejbližší benzinku (asi 2km) v odstavném pruhu - převodovka řadila hladce - . Při jízdě se z auta hulilo až jsem měl pocit že odešlo turbo a začal jsem slyšet chrastění z pod auta. nicméně při ohledání při nastartovaném motoru šel zvuk zaručeně ze spodní zadní části motorového prostoru (turbo žádné zvláští projevy nemělo). Vlastní diagnostika vozu nic nehlásila a přes OBD (torque a čínský hyper adaptér) mi to žádnou chybu nevyhodilo a volnoběh na neutrál byl stabilní.
Auto půjde do servisu, ale tímto Vás odborníky nejvzdělanější zdvořile žádám o radu na co bych se mohl podívat abych si udělal obrázek co se posralo a hlavně radu komu to auto svěřit pro řádnou diagnostiku problému.
Vzhledem k tomu že se to stalo 2 dny po koupi tak to půjde za předchozím majitelem neb to vypadá na závadu která neodpovídá stáři a nájezdu vozu....
Předem díky za kvalitní rady
Ahoj, asi napíšu co bys nerad četl. Ten doložený stav tacho by seděl pokud bys to koupil tak v roce 2007-2008, jsou lidi který to najedou za 15 měsíců. Jinak by to byl zázrak a ten zázrak by stál více než bys byl ochotný zaplatit za tak staré auto.
Něco podobného jsem měl taky, tedy řešil taky.. Buď necháš auto opravit a škodu budeš vymáhat na prodávajícím, nebo mu budeš vracet celé auto a požadovat navrácení kupní ceny. V obou případech nutno zvážit až budeš mít nějaký rozsudek jménem republiky, jestli bude vymahatelný, nebo si s ním můžeš na WC vytvořit umělecké dílo.
Až budeš vědět co s tím asi je, obrať se na advokáta, případně soudního znalce. V servisu ať řádně zdokumentují stav přijatého vozidla a pokud něco budou rozebírat ať vše nafotí, před, při a po. Pak se rozhodneš co s tím. Později veškeré náklady z prodávajícího budeš dostávat, ale zda je dostaneš.... asi dobře věděl co prodal.
Kdyby ti krásná 30-ti letá kočka doložila že je pana, ale praskla jí s tampónem nebo pouhou touhou po tom pravém, to bys asi nedůvěřoval. Asi taková je šance, že to auto mělo stav jaký doložili
Něco podobného jsem měl taky, tedy řešil taky.. Buď necháš auto opravit a škodu budeš vymáhat na prodávajícím, nebo mu budeš vracet celé auto a požadovat navrácení kupní ceny. V obou případech nutno zvážit až budeš mít nějaký rozsudek jménem republiky, jestli bude vymahatelný, nebo si s ním můžeš na WC vytvořit umělecké dílo.
Až budeš vědět co s tím asi je, obrať se na advokáta, případně soudního znalce. V servisu ať řádně zdokumentují stav přijatého vozidla a pokud něco budou rozebírat ať vše nafotí, před, při a po. Pak se rozhodneš co s tím. Později veškeré náklady z prodávajícího budeš dostávat, ale zda je dostaneš.... asi dobře věděl co prodal.
Kdyby ti krásná 30-ti letá kočka doložila že je pana, ale praskla jí s tampónem nebo pouhou touhou po tom pravém, to bys asi nedůvěřoval. Asi taková je šance, že to auto mělo stav jaký doložili

JaraX píše:jelikož mi taková auta jezdí i od novoty tak ti s přehledem řeknu že u nafty jsem viděl zadřené motory ve 150tkm, potkané motory ve 30tkm atd, takže kilometry klidně mužou sedět, samozřejmě to muže být smotaný jak většina aut u nás.
To určitě ano, nijak nelze rozporovat co píšeš. Ale většinou se vše v životě určuje dle míry pravděpodobnosti. Sportku taky někdo občas vyhraje.
Když vezmu zadřený motor.... takhle jednou na veterině volá někdo doktorce.... Ona zvedne telefon...Ano, povedlo se vyřešit auto ? Cože, zadřené ? To je nesmysl, vždyť oleje tam bylo dost.... no...neměnila, proč když ho bylo dost ? Kdy ? No, před pár lety, já s tím jezdím jenom do práce a domů, občas nakoupit a ono tam na mě nic nesvítilo...
Samozřejmě to nemuselo být stočený, ale ta pravděpodobnost je velmi vysoká. Stačí se podívat kolik stojí srovnatelné v DE jenž mají na tacho 100-120tis km a kolik auto se stejným tachočíslem stojí u nás... Proč tedy nejsou z CZ prodávány do DE?

To tady není předmětem diskuze, stalo se, stalo se. Auto nejede a je třeba s tím něco dělat. Ale je potřeba myslet do předu a volit správně servis, postup, aby potom nebyl vysmátý prodejce a nešťastný kupující.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Kurva, to jsou rady k věci. Ale ono je to opravdu spíš na věšteckou kouli.
Bez diagnostiky to bude těžký. Chtělo by to podívat se na live data. Hlavně kolik dává turbo.
2004 byl tušim přelomovej rok na DPF. Jestli ho tam máš, a přesto to hulí černě, tak už ho tam nemáš.
To (případně kat) by mohl bejt ten chrastivej zvuk. Plus turbo v řiti.
P.S. k tomu uplatnění škody.... neraduj se předčasně. Jestli to tak zůstalo, tak záruka se vztahuje pouze na vady o kterých prodávající věděl, ale zamlčel je. Jinými slovy když ti metr od garáže prodávajícího prdne rozvoďák, tak máš smůlu. Leda by se v servisu ukázalo, že ho prodávající spojil drátem.
Jestli ti prdlo turbo a vzalo to sebou kat a DPF, tak to asi neuhraješ.
P.P.S E60/61 trpí na praskající svody. Kus se uloupne a vezme s sebou turbo a dál.
Bez diagnostiky to bude těžký. Chtělo by to podívat se na live data. Hlavně kolik dává turbo.
2004 byl tušim přelomovej rok na DPF. Jestli ho tam máš, a přesto to hulí černě, tak už ho tam nemáš.

P.S. k tomu uplatnění škody.... neraduj se předčasně. Jestli to tak zůstalo, tak záruka se vztahuje pouze na vady o kterých prodávající věděl, ale zamlčel je. Jinými slovy když ti metr od garáže prodávajícího prdne rozvoďák, tak máš smůlu. Leda by se v servisu ukázalo, že ho prodávající spojil drátem.
Jestli ti prdlo turbo a vzalo to sebou kat a DPF, tak to asi neuhraješ.
P.P.S E60/61 trpí na praskající svody. Kus se uloupne a vezme s sebou turbo a dál.
dík za chytré řeči ale hlavně za jediné dva smysluplné příspěvek. Kilometry jsou opravdu dohledatelné a auto je z osobního vlastnictví z plzně. Majitel o špatném turbu určitě nevěděl jelikož při zkušebce se na to nebál šlápnout. Každopádně z auta jde bílý dým hned po nastartování a že ho je.
Příjde mi to spíš jak kdyby tam šlo moc nafty než olej ale budiž.
Když jsem šel po trubkách konečně za světla tak jsem objevil solidně oblitou trubku sání - chcalo to kolem čidla. Rozebírání nechám až na servis který mi to zdokumentuje.
S prodejcem jsem se racionálně domluvil že dopíšeme dodatek a zaplatíme každý 50% ceny opravy což mi příjde fér vzhledem k tomu že já budu mít nový díl který by stejně dřív nebo později odešel.
A co se týče toho odstoupení od smlouvy, vztahuje se to na všechny závady které vzniknou do 1 roku od uzavření smlouvy a prokazatelně nevznikly běžným opotřebením.
Takže teď už jen sehnat odtah z Hořovic do Plzně.... Nemá někdo z okolí plaťák ?
Příjde mi to spíš jak kdyby tam šlo moc nafty než olej ale budiž.
Když jsem šel po trubkách konečně za světla tak jsem objevil solidně oblitou trubku sání - chcalo to kolem čidla. Rozebírání nechám až na servis který mi to zdokumentuje.
S prodejcem jsem se racionálně domluvil že dopíšeme dodatek a zaplatíme každý 50% ceny opravy což mi příjde fér vzhledem k tomu že já budu mít nový díl který by stejně dřív nebo později odešel.
A co se týče toho odstoupení od smlouvy, vztahuje se to na všechny závady které vzniknou do 1 roku od uzavření smlouvy a prokazatelně nevznikly běžným opotřebením.
Takže teď už jen sehnat odtah z Hořovic do Plzně.... Nemá někdo z okolí plaťák ?

lesapan píše:...závady které vzniknou do 1 roku od uzavření smlouvy a prokazatelně nevznikly běžným opotřebením.
Jinými slovy, žádná záruka neexistuje.. Tvoje štěstí, že se dá s minulým majitelem domluvit, kdyby nechtěl, nic platit nemusí.
A ano, původní plechové svody praskají a běžně se mění za litinové ze starší verze M57. Pak napiš, co se tomu stalo. Těch možností je spousta, nemá cenu tipovat na dálku.
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nedavno jsem to to psal u te E36tky, takze to jenom zkopiruju...
Pul roku po koupi jsi chranen jako spotrebitel obcanskym zakonem. Na zavady, kterym se mezi lidma bezne rika "skryte vady" viz:
§616 (3) ObčZ V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
§616 (4) ObčZ Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
Tzn pokud jsi pouzivanim vozu tuto zavadu nezpusobil, povazuje se po dobu 6 mesicu, ze tato zavada jiz na voze byla v dobe prodeje, ale nebyla budto odhalena beznou prohlidkou (jako kupujici nemusis byt zrovna automechanik, abys dokazal odhalit vsechny skryte vady), nebo ti byla zamerne zamlcena. To ze o tom puvodni majitel nevedel, ho zodpovednosti za stav toho vozu nikterak nezbavuje...
Auto budto vrat, nebo at jej puvodni majitel opravi tak, aby odpovidalo stavu dle kupni smlouvy.
Pul roku po koupi jsi chranen jako spotrebitel obcanskym zakonem. Na zavady, kterym se mezi lidma bezne rika "skryte vady" viz:
§616 (3) ObčZ V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
§616 (4) ObčZ Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
Tzn pokud jsi pouzivanim vozu tuto zavadu nezpusobil, povazuje se po dobu 6 mesicu, ze tato zavada jiz na voze byla v dobe prodeje, ale nebyla budto odhalena beznou prohlidkou (jako kupujici nemusis byt zrovna automechanik, abys dokazal odhalit vsechny skryte vady), nebo ti byla zamerne zamlcena. To ze o tom puvodni majitel nevedel, ho zodpovednosti za stav toho vozu nikterak nezbavuje...
Auto budto vrat, nebo at jej puvodni majitel opravi tak, aby odpovidalo stavu dle kupni smlouvy.
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
TANN3R píše:lesapan píše:...závady které vzniknou do 1 roku od uzavření smlouvy a prokazatelně nevznikly běžným opotřebením.
Jinými slovy, žádná záruka neexistuje.. Tvoje štěstí, že se dá s minulým majitelem domluvit, kdyby nechtěl, nic platit nemusí.
A ano, původní plechové svody praskají a běžně se mění za litinové ze starší verze M57. Pak napiš, co se tomu stalo. Těch možností je spousta, nemá cenu tipovat na dálku.
Záruka je daná zákonem a mnohdy existuje tam, kde se jí kupující obává uplatnit.
Není podstatné zda prodávající řekne, že to věděl nebo nevěděl. Takhle to být, tak celý právní řád pozbývá smyslu. Důležité jaký názor bude mít soudní znalec s kulatým razítkem. Pokud jde na mě někdo s klackem, musí počítat s tím že budu mít ještě větší klacek kterým jej přetahnu.
Český zákazník je světoznámá ovce, která si nechá chcaat na hlavu, přestože nemusí.
To že zaplatí možná polovinu je fajn, ale až zaplatí celek a bude z prodávajícího lámat tu polovinu....

ď jednotný postup. Advokát, servis, prodávající, soudní znalec. Jsem-li hospodský a natočím podmíráka, asi se nebudu vymlouvat na to že jsem to nevěděl.... pokud jsem tak blbé že to nevím, moje chyba.
Psáno bylo o černým kouři, moc nafty, potom psáno o bílem kouři, málo nafty nebo voda. Pletu se ?
Měl sem rozepsanou hrozně dlouhou reakci na vás oba, ale radši sem to smazal. Nemá to cenu, zas z toho bude flame na 10 stránek, podle mě žijete na růžovým obláčku. Např. ty kecy se soudním znalcem, ono v reálu se většinou znalecký posudek obou stran dost rozchází svým závěrem (asi náhodou že..). S jistotou určit, kdo může za to, že z motoru co má najeto půl milionu vyletěla ojnice asi nebude možné.
Tím neříkám, že si má někdo nechat srát na hlavu, problém je, že se většinou cítí být v právu obě strany. Pokud ani jedna strana nevyměkne, je to docela problém..
Madmarty, z tvého příspěvku (hlavně teda po té bitvě s klackama) sem usoudil, že ty si ochoten držet půl roku záruku na deset let starou naftu? Po pravdě, není problém na tom motoru udělat škodu za 100tis během dopoledne, když se bude člověk snažit a to mohl být úplně ok.
Tím neříkám, že si má někdo nechat srát na hlavu, problém je, že se většinou cítí být v právu obě strany. Pokud ani jedna strana nevyměkne, je to docela problém..
Madmarty, z tvého příspěvku (hlavně teda po té bitvě s klackama) sem usoudil, že ty si ochoten držet půl roku záruku na deset let starou naftu? Po pravdě, není problém na tom motoru udělat škodu za 100tis během dopoledne, když se bude člověk snažit a to mohl být úplně ok.
Až budu mít verdikt tak se jistě pochlubím.
Každopádně pořád mi nikdo neporadil servis někde v okolí Hořovic. Pojišťovna zaplatí odtah do 50km což vychází až do Prahy nebo Plzně. Mechanik u kterého to servisoval předchozí majitel má bohužel totálně nacpané parkoviště a uvolní se mu až v pondělí což je pro mě pozdě, jelikož v neděli jedu na delší dobu pryč...
Předem díky za doporučení
Každopádně pořád mi nikdo neporadil servis někde v okolí Hořovic. Pojišťovna zaplatí odtah do 50km což vychází až do Prahy nebo Plzně. Mechanik u kterého to servisoval předchozí majitel má bohužel totálně nacpané parkoviště a uvolní se mu až v pondělí což je pro mě pozdě, jelikož v neděli jedu na delší dobu pryč...
Předem díky za doporučení

- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jasne, ale 2 dny po koupi... Promin, ale tohle ti neprijde jako skryta zavada ? Nekupuju si prece auto (schaneni, objizdeni, prevod atp), abych ho zamerne hned znicil, co by to melo za smysl ?
V zadnym ruzovym svete neziju, naopak... V moji smlouve budes mit vypsane dopodrobna vsechny zavady, na ktere te jako kupujiciho upozornim, protoze dohadovani pak o tom, co bylo a co nebylo receno, to je prave presne to, kde je zakon kratky... Ale obcan ne vzdy musi byt ovcan...
Ony ty paragrafy jsou zejmena na ty vycuranky, kteri nalesti lejno, stoci kilaky a prodavaji top stav... Coz tobe mozna prijde jako bezva business plan, ale v pravnim radu je to stale klasifikovano jako podvod... Proto existuji paragrafy, ktere te pred takovymto jednanim maji ochranit... Jestli to povazujes za ruzovy brejle, pak fajn, tim lepe pro toho, kdo s tebou vydrbe... Ja bych pozadoval navraceni vozidla do stavu odpovidajiciho smlouve... Ale to je na kupujicim. Pokud je spokojen s 50% spoluucasti, pak je to dobre pro obe strany. Moje zena zastava nazor, ze dohoda je stav, kdy prohrali obe strany (holt pravnik...)
V zadnym ruzovym svete neziju, naopak... V moji smlouve budes mit vypsane dopodrobna vsechny zavady, na ktere te jako kupujiciho upozornim, protoze dohadovani pak o tom, co bylo a co nebylo receno, to je prave presne to, kde je zakon kratky... Ale obcan ne vzdy musi byt ovcan...
Ony ty paragrafy jsou zejmena na ty vycuranky, kteri nalesti lejno, stoci kilaky a prodavaji top stav... Coz tobe mozna prijde jako bezva business plan, ale v pravnim radu je to stale klasifikovano jako podvod... Proto existuji paragrafy, ktere te pred takovymto jednanim maji ochranit... Jestli to povazujes za ruzovy brejle, pak fajn, tim lepe pro toho, kdo s tebou vydrbe... Ja bych pozadoval navraceni vozidla do stavu odpovidajiciho smlouve... Ale to je na kupujicim. Pokud je spokojen s 50% spoluucasti, pak je to dobre pro obe strany. Moje zena zastava nazor, ze dohoda je stav, kdy prohrali obe strany (holt pravnik...)

E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
Joshuax píše:Coz tobe mozna prijde jako bezva business plan, ale v pravnim radu je to stale klasifikovano jako podvod...
S tímhle na mě vůbec nechoď, já zrovna prodávám auto vždycky až "vyřešené" a když ne, tak na vady kupujícího upozorním, protože sám je většinou není schopen objevit..
Takže ty by si to jako prodávající řešil jak? Prodáš dejme tomu 530d rv. 2005 s reálnejma 400tis km, auto do poslední chvíle v pořádku, servisované. Po třech měsících ti majitel zavolá, že motor zaklepal na klice, oprava z nových dílů v aut. servisu bude za 200tis a bude požadovat náhradu. Zaplatíš teda komplet? Nebo půlku?
TANN3R píše:Měl sem rozepsanou hrozně dlouhou reakci na vás oba, ale radši sem to smazal. Nemá to cenu, zas z toho bude flame na 10 stránek, podle mě žijete na růžovým obláčku. Např. ty kecy se soudním znalcem, ono v reálu se většinou znalecký posudek obou stran dost rozchází svým závěrem (asi náhodou že..). S jistotou určit, kdo může za to, že z motoru co má najeto půl milionu vyletěla ojnice asi nebude možné.
Tím neříkám, že si má někdo nechat srát na hlavu, problém je, že se většinou cítí být v právu obě strany. Pokud ani jedna strana nevyměkne, je to docela problém..
Madmarty, z tvého příspěvku (hlavně teda po té bitvě s klackama) sem usoudil, že ty si ochoten držet půl roku záruku na deset let starou naftu? Po pravdě, není problém na tom motoru udělat škodu za 100tis během dopoledne, když se bude člověk snažit a to mohl být úplně ok.
Dokud se nezapojí Míša, tak flame nehrozí

Lidi se nesmí nechat srát na hlavu, s tím právě nepoctiví prodejci počítají.
Byl jsem zde tázán zda bych držel záruku půl roku na 10 let starou naftu... pokud bych dokládal že má najeto 127tis km v tomto stáří a je v bezvadném stavu vím že záruku držet musím dle zákona, pokud se nedomluvíme jinak. Ale není záruka jako záruka. Dva dny a pár km to je fakt na vrácení. Jakékoliv dohody s prodávajícím které nejsou písemnou formou, jsou naprosto k ničemu. Kupující nechá opravit, zaplatí a potom co ? Oprava u servisáka prodejce ? Šílenost. Cizí, nezávislý servis s dobrými referencemi.
Růžové brýle jsem kdysi také měl ale musel jsem je kvůli z-m-r-d-uu-m sundat.
Pokud prodávám auto a má vadu, napíšu jí do smlouvy a chráním tím hlavně sebe. Hlavně netvrdím že nafta I6 najela 12,7tis km ročně

Tady se ale pořád řeší, že máš ze zákona záruku půl roku, o tom, jestli má auto najeto 100 nebo 600tis se nikde nepíše. Proto mě reálně zajímá, jak by se k tomu třeba Joshuax postavil, kdyby stál zrovna na druhé straně barikády, tedy jako prodávající a (pochopitelně) by se také cítil být v právu.
Co se týká auta z prvního příspěvku, ten nájezd je sice nepravděpodobně nízký, ale ne nereálný. Taky znám SantaFe s dvoulitrovým CRDi z roku 2006 co má najeto 60tis. Ten člověk si to koupil nové, takže km opravdu sedí. Na druhou stranu, na tom autě se posralo už tolik věcí, dokonce trpí závadama, které jezdící, ne pořád stojící auta vůbec řešit nemusí. Ono se v praxi často potvrzuje, že auta co jezdí každý den se tolik neserou, než uleženky. Vůbec bych se nedivil, kdyby na té E60 z prvního příspěvku odešel egr chladič a pustil vodu do sání, i když běžně vydrží daleko větší porci km. Tím chci říct, že ani ten nízký nájezd mi nezaručí, že bude všechno dlouho ok.
Co se týká auta z prvního příspěvku, ten nájezd je sice nepravděpodobně nízký, ale ne nereálný. Taky znám SantaFe s dvoulitrovým CRDi z roku 2006 co má najeto 60tis. Ten člověk si to koupil nové, takže km opravdu sedí. Na druhou stranu, na tom autě se posralo už tolik věcí, dokonce trpí závadama, které jezdící, ne pořád stojící auta vůbec řešit nemusí. Ono se v praxi často potvrzuje, že auta co jezdí každý den se tolik neserou, než uleženky. Vůbec bych se nedivil, kdyby na té E60 z prvního příspěvku odešel egr chladič a pustil vodu do sání, i když běžně vydrží daleko větší porci km. Tím chci říct, že ani ten nízký nájezd mi nezaručí, že bude všechno dlouho ok.
TANN3R píše:Tady se ale pořád řeší, že máš ze zákona záruku půl roku, o tom, jestli má auto najeto 100 nebo 600tis se nikde nepíše. Proto mě reálně zajímá, jak by se k tomu třeba Joshuax postavil, kdyby stál zrovna na druhé straně barikády, tedy jako prodávající a (pochopitelně) by se také cítil být v právu.
Co se týká auta z prvního příspěvku, ten nájezd je sice nepravděpodobně nízký, ale ne nereálný. Taky znám SantaFe s dvoulitrovým CRDi z roku 2006 co má najeto 60tis. Ten člověk si to koupil nové, takže km opravdu sedí. Na druhou stranu, na tom autě se posralo už tolik věcí, dokonce trpí závadama, které jezdící, ne pořád stojící auta vůbec řešit nemusí. Ono se v praxi často potvrzuje, že auta co jezdí každý den se tolik neserou, než uleženky. Vůbec bych se nedivil, kdyby na té E60 z prvního příspěvku odešel egr chladič a pustil vodu do sání, i když běžně vydrží daleko větší porci km. Tím chci říct, že ani ten nízký nájezd mi nezaručí, že bude všechno dlouho ok.
Jak jsem psal není záruka jako záruka, podívej se na to po netu. Od platností Nového občanského zákoníku (1.1.2014) se lecos změnilo a těch záruk je víc. Na něco už nemusí být žádná. Hlavně záleží co mají napsáno v kupní smlouvě.
Nelze srovnat Santa Fe a E60/61, nebudu polemizovat o kvalitě atd. Ale oboje má zcela odlišné cílové skupiny zákazníků. SantaFe většinou důchodci, matky s dětmi atd. Třeba moje segra, prase to je, si koupila SantaFe a říká tomu "teréňák" a její manžel tomu říká "Jeep". Oběma nasrat na ruce. Jeep je Jeep, rozhodně StantaFe (a podobné) není Jeep a není to ani teréňák. E60/61 si nové koupí úplně někdo jiný. Tady by to šlo rozebírat měsíc a stejně každý bude mít jiný názor, ale jistě se lze shodnout na tom že SantaFe (sračkafe) a E60/61 bude mít jiné zákazníky a jiné nájezdy. Výjimky jistě budou, ale z výjimek se nevytváří pravidla.
Kdyby sem autor vlákna hodil cenu, tak by se hned dalo uvažovat nad tacho líp
