Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Životnost spojky a setrvačníku v E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#41 Příspěvek od Zdenda530d »

Tak mě nejspíš také čeká výměna... prokluz spojky jsem zatím neregistroval, ale nejsem žádný maniak, u kterého hoří gumy na každých světlech. Ani při větším záběru s 410Mn nic neprokluzuje, ale na volnoběh je v interiéru nepříjemné dunění a trochu se zvýší vibrace. Dostal jsem radu, že to může být zavěšením motoru a podtlakem, ale pak mi kamarád co má taky e39 popsal, že měl to samé a po výměně dvouhmoty to ustalo a má klid.

Teď ještě otázka: LUK nebo SACHS?
Co je kvalitativně lepší...
Asi při výměně je lepší dát nové vše - tedy spojku i setrvák, když už to bude rozhozené.

a mám e39, 530d, rv 2001 142kw.
tomaskraltk
Registrovaný
Příspěvky: 104
Registrován: čtv 07.11.2013 01:00
Bydliště: Ostrava

#42 Příspěvek od tomaskraltk »

Zdenda530d píše:Tak mě nejspíš také čeká výměna... prokluz spojky jsem zatím neregistroval, ale nejsem žádný maniak, u kterého hoří gumy na každých světlech. Ani při větším záběru s 410Mn nic neprokluzuje, ale na volnoběh je v interiéru nepříjemné dunění a trochu se zvýší vibrace. Dostal jsem radu, že to může být zavěšením motoru a podtlakem, ale pak mi kamarád co má taky e39 popsal, že měl to samé a po výměně dvouhmoty to ustalo a má klid.

Teď ještě otázka: LUK nebo SACHS?
Co je kvalitativně lepší...
Asi při výměně je lepší dát nové vše - tedy spojku i setrvák, když už to bude rozhozené.

a mám e39, 530d, rv 2001 142kw.
Tak to máme podobný problém, taky cítím ve vozidle při volnoběhu vibrace a když vypnu motor, tak auto silněji zavibruje a to vůbec nemám ponětí, čím to může být.
Jinak mám 266 tis. km na e39 530d a stále ještě původní spojku, takže to vidím tak, že bude mě v brzké době čekat výměna. Jinak já bych dal přednost Sachcu, ikdyž to bude o kapánek dražší.
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#43 Příspěvek od Zdenda530d »

To silnější zavibrování při zhasnutí motoru bude asi způsobeno unavenými silentbloky - přece jen ten 6ti válec něco váží a při proběhu 260tkm už to má nárok na opotřebení - viz vlákno:

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=133498

Ale to dunění a vibrace bude nejspíš ta dvouhmota - i při řazení to víc cuká - a to se můžu snažit sebevíc se spojkou jemně - stejně je tam ráz.
Ji-rka
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 14.02.2010 01:00
Bydliště: mezi UL a TP

#44 Příspěvek od Ji-rka »

Já mam e34 TDS,ve 320 000km jsem měnil přítlačák,protože byl na 4 kusy,spálenou lamelu a ložisko bylo vyčochtaný.Setrvák byl OK.Myslim,že kdyby mu nenaložil,tak těch 80 000km by to ještě zmáklo.

Kdyby někdo chtěl,tak se mi tu válí dva setrváky na e34 TDS,2x lamela a 1x SACHS ložisko-najeto 2000km + to malé náběhové ložisko taky od SACHS :-) Setrváky nemlátěj,oba jsem měl namontovaný.

LUK nebo SACHS bude asi jedno,obojí je kvalitní,ale u mě vyhrál SACHS
tomaskraltk
Registrovaný
Příspěvky: 104
Registrován: čtv 07.11.2013 01:00
Bydliště: Ostrava

#45 Příspěvek od tomaskraltk »

Zdedo díky za radu, co nejdříve to půjde se na to mrknu a snad to vše dám co nejdříve dokupy. :)
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#46 Příspěvek od DaweTDS »

Kdyby nekdo chtel, tam mam na prodej na 530d e39 novou lamelu preoblozenou organikou (nikdy nejeta) a pritlacak co je jety 4 mesice. Zaaretovany a rovny. Takze staci jen koupit lozisko a spojka je nova.Jeste jsou na nem videt drazky :) mam to tady http://auto.bazos.cz/inzerat/34696480/S ... MW-E39.php
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#47 Příspěvek od Zdenda530d »

Tak co teda za dvouhmotu na 530d 142KW?

Luk nebo Sachs?

A už se tu na to taky někdo ptal - lze dá dvou - posranou - hmotu do hajzlu úplně a nahradit ji nějakým ekvivalentem - je to totiž jen předražené "kurvítko"
kim
Registrovaný
Příspěvky: 212
Registrován: úte 30.09.2008 00:00
Bydliště: Ostrava-Dubina

#48 Příspěvek od kim »

U E 39 530 D jsem teď měnil setrvák i spojku (15000). Po demontíáži setrvák naprosto ok, pouze lamela spojky trošku drhla na krčku.
Měnil jsem to i tak, setrvák prodám případnému zájemci....naprosto ok.
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#49 Příspěvek od DaweTDS »

A je i rovná dosedací plocha?. Né že bych měl zájem, ale já co viděl demontované dvouhmoty, tak byla vždy křivá dosedací plocha.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od Joshuax »

Ted nevim, co si mam predstavit pod terminem kriva dosedaci plocha 8O Jako od stredu ven jinak vyjeta, nebo co mas namysli ? Ja abych vedel, co mam zkontrolovat, az budu menit spojku. Mel jsem za to, ze ojet se ma ta lamela, ne ten setrvak. A ze dvouhmotovej setrvak odejde zejmena kvuli vychozenym pruzinam.
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#51 Příspěvek od DaweTDS »

Bývá zkroucenej směrem dovnitř. Jako né po obvodu,ale když to přeženu, tak je do "trychtýře" Když se nechá a dá se nová lamela + přítlačák, tak to jezdí jen po venkovní části lamely (cca 50%) a podle toho je také i poloviční přítlak. Dědula by to asi nepoznal,ale stačí mít 530d po čipu, za sebou vozejk a na 5q chtít na okresce předjet kamion a 100% klouzne. Normální jízda je bez problému.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#52 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Leda co tu plochu nechat zbrousit / srovnat o chlup? Povrch je zakalený tak to soustružit moc nejde.
Ale málokdy je setrvák ve 250tis. dobrej. Při vypínání motoru zarachtá. Postupně začne tzv.kopat při řazení. Taky jsem dal nový ve 280tis.km.

Jinak opravy se provádí tady: http://dvouhmotovy-setrvacnik.cz/

Nemáte někdo zkušenosti?
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#53 Příspěvek od DaweTDS »

I novej setrvák zarachtá..on to vlastně nerachtá setrvák,ale hřídel převodovky a mylně se to dává za vinu setrváku.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#54 Příspěvek od Misanek »

měl jsem za to, že ten rachot spíše vždycky pramení ze spojkového ložiska
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#55 Příspěvek od DaweTDS »

Já právě měnil spojku z důvodu klouzání a dal jsem vše nové a stejně to při "zdechnutí" zarachtá a když jsem zkoušel jednohmotu, tak to taky rachtalo. Je to tou hřídelí co je v převodovce.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Životnost spojky a setrvačníku v E39

#56 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Asi záleží na jaké motorizaci. Mě např. ještě na E36 323i po výměně krásně ztichl, po zhasnutí ani ťuk.

Myslím, že to rachtání dělají víc šestikvalt skříně.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost spojky a setrvačníku v E39

#57 Příspěvek od Joshuax »

No asi bych rekl, ze pravdu muzete mit oba... Co to znamena ze to zarachta ? Ze je nekde nejaka vule, ktera se projevi zvukem, tzn to co ma byt v zasade napevno, nebo pres nejaky tlumic (pruziny v setrvacniku), uz napevno neni a lita to tam volne. Takze ikdyz bude setrvak novy a bude nejaka jina vule jinde v tom soustroji, tak se proste projevi, ale beznejsi je myslim si to, ze zarachta ten setrvak.

Tady je krasna ukazka, ukazkove vadneho dvouhmotaku - https://www.youtube.com/watch?v=Kuqe6Ccbhyk

Ale jinak Francis by vam tu mohl napsat, jak mu rachta jednohmotak, kde je ta pricina samozrejme jina a naopak prave v absenci toho tlumeni pres pruziny dvouhmotaku :)
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Odpovědět