Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Životnost spojky a setrvačníku v E39
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
Tak mě nejspíš také čeká výměna... prokluz spojky jsem zatím neregistroval, ale nejsem žádný maniak, u kterého hoří gumy na každých světlech. Ani při větším záběru s 410Mn nic neprokluzuje, ale na volnoběh je v interiéru nepříjemné dunění a trochu se zvýší vibrace. Dostal jsem radu, že to může být zavěšením motoru a podtlakem, ale pak mi kamarád co má taky e39 popsal, že měl to samé a po výměně dvouhmoty to ustalo a má klid.
Teď ještě otázka: LUK nebo SACHS?
Co je kvalitativně lepší...
Asi při výměně je lepší dát nové vše - tedy spojku i setrvák, když už to bude rozhozené.
a mám e39, 530d, rv 2001 142kw.
Teď ještě otázka: LUK nebo SACHS?
Co je kvalitativně lepší...
Asi při výměně je lepší dát nové vše - tedy spojku i setrvák, když už to bude rozhozené.
a mám e39, 530d, rv 2001 142kw.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 104
- Registrován: čtv 07.11.2013 01:00
- Bydliště: Ostrava
Tak to máme podobný problém, taky cítím ve vozidle při volnoběhu vibrace a když vypnu motor, tak auto silněji zavibruje a to vůbec nemám ponětí, čím to může být.Zdenda530d píše:Tak mě nejspíš také čeká výměna... prokluz spojky jsem zatím neregistroval, ale nejsem žádný maniak, u kterého hoří gumy na každých světlech. Ani při větším záběru s 410Mn nic neprokluzuje, ale na volnoběh je v interiéru nepříjemné dunění a trochu se zvýší vibrace. Dostal jsem radu, že to může být zavěšením motoru a podtlakem, ale pak mi kamarád co má taky e39 popsal, že měl to samé a po výměně dvouhmoty to ustalo a má klid.
Teď ještě otázka: LUK nebo SACHS?
Co je kvalitativně lepší...
Asi při výměně je lepší dát nové vše - tedy spojku i setrvák, když už to bude rozhozené.
a mám e39, 530d, rv 2001 142kw.
Jinak mám 266 tis. km na e39 530d a stále ještě původní spojku, takže to vidím tak, že bude mě v brzké době čekat výměna. Jinak já bych dal přednost Sachcu, ikdyž to bude o kapánek dražší.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
To silnější zavibrování při zhasnutí motoru bude asi způsobeno unavenými silentbloky - přece jen ten 6ti válec něco váží a při proběhu 260tkm už to má nárok na opotřebení - viz vlákno:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=133498
Ale to dunění a vibrace bude nejspíš ta dvouhmota - i při řazení to víc cuká - a to se můžu snažit sebevíc se spojkou jemně - stejně je tam ráz.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=133498
Ale to dunění a vibrace bude nejspíš ta dvouhmota - i při řazení to víc cuká - a to se můžu snažit sebevíc se spojkou jemně - stejně je tam ráz.
Já mam e34 TDS,ve 320 000km jsem měnil přítlačák,protože byl na 4 kusy,spálenou lamelu a ložisko bylo vyčochtaný.Setrvák byl OK.Myslim,že kdyby mu nenaložil,tak těch 80 000km by to ještě zmáklo.
Kdyby někdo chtěl,tak se mi tu válí dva setrváky na e34 TDS,2x lamela a 1x SACHS ložisko-najeto 2000km + to malé náběhové ložisko taky od SACHS
Setrváky nemlátěj,oba jsem měl namontovaný.
LUK nebo SACHS bude asi jedno,obojí je kvalitní,ale u mě vyhrál SACHS
Kdyby někdo chtěl,tak se mi tu válí dva setrváky na e34 TDS,2x lamela a 1x SACHS ložisko-najeto 2000km + to malé náběhové ložisko taky od SACHS

LUK nebo SACHS bude asi jedno,obojí je kvalitní,ale u mě vyhrál SACHS
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 104
- Registrován: čtv 07.11.2013 01:00
- Bydliště: Ostrava
Kdyby nekdo chtel, tam mam na prodej na 530d e39 novou lamelu preoblozenou organikou (nikdy nejeta) a pritlacak co je jety 4 mesice. Zaaretovany a rovny. Takze staci jen koupit lozisko a spojka je nova.Jeste jsou na nem videt drazky
mam to tady http://auto.bazos.cz/inzerat/34696480/S ... MW-E39.php

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ted nevim, co si mam predstavit pod terminem kriva dosedaci plocha
Jako od stredu ven jinak vyjeta, nebo co mas namysli ? Ja abych vedel, co mam zkontrolovat, az budu menit spojku. Mel jsem za to, ze ojet se ma ta lamela, ne ten setrvak. A ze dvouhmotovej setrvak odejde zejmena kvuli vychozenym pruzinam.

E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
Bývá zkroucenej směrem dovnitř. Jako né po obvodu,ale když to přeženu, tak je do "trychtýře" Když se nechá a dá se nová lamela + přítlačák, tak to jezdí jen po venkovní části lamely (cca 50%) a podle toho je také i poloviční přítlak. Dědula by to asi nepoznal,ale stačí mít 530d po čipu, za sebou vozejk a na 5q chtít na okresce předjet kamion a 100% klouzne. Normální jízda je bez problému.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Leda co tu plochu nechat zbrousit / srovnat o chlup? Povrch je zakalený tak to soustružit moc nejde.
Ale málokdy je setrvák ve 250tis. dobrej. Při vypínání motoru zarachtá. Postupně začne tzv.kopat při řazení. Taky jsem dal nový ve 280tis.km.
Jinak opravy se provádí tady: http://dvouhmotovy-setrvacnik.cz/
Nemáte někdo zkušenosti?
Ale málokdy je setrvák ve 250tis. dobrej. Při vypínání motoru zarachtá. Postupně začne tzv.kopat při řazení. Taky jsem dal nový ve 280tis.km.
Jinak opravy se provádí tady: http://dvouhmotovy-setrvacnik.cz/
Nemáte někdo zkušenosti?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Životnost spojky a setrvačníku v E39
Asi záleží na jaké motorizaci. Mě např. ještě na E36 323i po výměně krásně ztichl, po zhasnutí ani ťuk.
Myslím, že to rachtání dělají víc šestikvalt skříně.
Myslím, že to rachtání dělají víc šestikvalt skříně.
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost spojky a setrvačníku v E39
No asi bych rekl, ze pravdu muzete mit oba... Co to znamena ze to zarachta ? Ze je nekde nejaka vule, ktera se projevi zvukem, tzn to co ma byt v zasade napevno, nebo pres nejaky tlumic (pruziny v setrvacniku), uz napevno neni a lita to tam volne. Takze ikdyz bude setrvak novy a bude nejaka jina vule jinde v tom soustroji, tak se proste projevi, ale beznejsi je myslim si to, ze zarachta ten setrvak.
Tady je krasna ukazka, ukazkove vadneho dvouhmotaku - https://www.youtube.com/watch?v=Kuqe6Ccbhyk
Ale jinak Francis by vam tu mohl napsat, jak mu rachta jednohmotak, kde je ta pricina samozrejme jina a naopak prave v absenci toho tlumeni pres pruziny dvouhmotaku
Tady je krasna ukazka, ukazkove vadneho dvouhmotaku - https://www.youtube.com/watch?v=Kuqe6Ccbhyk
Ale jinak Francis by vam tu mohl napsat, jak mu rachta jednohmotak, kde je ta pricina samozrejme jina a naopak prave v absenci toho tlumeni pres pruziny dvouhmotaku

E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i