Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Závada turba e91 320d 130kW

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Davyd
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#1 Příspěvek od Davyd »

Mám problém - když z plynulé jízdy kolem 1800 otáček šlápnu pořádně na plyn (aspoň 50%, spíš víc), auto jakoby zakoplo a za půl sekundy začne pořádně zrychlovat. Chyba č. D1165_D0000000_04_011
Pokud to chápu správně, mám seklé lopatky na 25% (tzn. skoro otevřené naplno, ne? 95% = zavřené, 10% = naplno otevřené)
V ofiko servise mi navrhli výměnu turba (nic jiného neumí udělat...) a pak by se poznalo, jestli to náhodou není řídící elektronikou. Tož přeskočme úsměvný nápad, že dám 50 tis. Kč a zjistím, jestli to náhodou není něčím jiným.
Je způsob diagnostikovat závadu přesněji? Případně nějak rozumně servisovat? Nejlíp v okolí Ostravy :-)
Přílohy
chyby2.jpg
chyby2.jpg (126.09 KiB) Zobrazeno 2272 x
chyby.jpg
chyby.jpg (127.73 KiB) Zobrazeno 2272 x
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#2 Příspěvek od all »

:-) usměvné

s elektronickým řízením turba sem se zatím nesetkal tak často abych mohl něco tvrdit na 100%


ale zamysli se nad možností:

elektronika a i pozicioner je v elektrické části turba.....
oni ti navrhli výměnu mechanické části.....

elektrická a mechanická část je spojená tyčkou (táhlem)

Odpoj teda elektrickou část (servo) od mechanické (turbo- lopatky)

znova vyzkoušej jak reaguje naklápení turba.... tzn. vyzkoušíš zdali se hýbe a mění poloha táhla.....
Vidím že ista ;-) tak znova do toho!

když už bude odpojené elektrické ovládání, vem si rukou za hřídelku lopatek a tím zjistíš jak chodí mechanika...
Davyd
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#3 Příspěvek od Davyd »

Škoda že jsi tak daleko - já budu mít potíže vůbec najít v motoru turbo :D Ale díky za rady, předám někomu, kdo aspoň tuší...snad to pomůže.
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#4 Příspěvek od all »

neboj, tady je plno dobrejch lidí co tomu rozumí.
odkud jsi?

když bys hledal, je tu vlákno s lidma ke operují po rebublice...

http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=122811
Davyd
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#5 Příspěvek od Davyd »

No okolí Ostravy by pomohlo, zkusím otravovat Matize, do Opavy to mám kousek... :) Případně JaraXe.
Díky
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#6 Příspěvek od all »

oba dobří a pomůžou.
DKx
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: úte 12.05.2009 00:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od DKx »

Pánové, pokud by vám nevadilo, také bych se přisral s podobným problémem, jež mě posledních pár týdnů trápí.

E91 320d 01/2007, 240tis, zatím vše původní, auto ve velmi dobrém stavu.

Bez většího důvodu jsem si nechal vyndat briketový filtr DPF, čistě jako prevence budoucích potíží. Nechal jsem to dělat ve pseudo-BMW servisu (Válek). Místo nahrazení trubkou nakonec jen vymlátili ven tu keramiku, whatever. Jelikož neuměli změnit SW část, zařídil jsem si to jinde a chvíli jezdil bez toho.

Provozní vlastnosti se spíše výrazně zhoršily, projevila se mi zajímavá charakteristika zátahu - když sešlápnu plyn tak při rozumných otáčkách (>2100) auto zatáhne a skoro konstantně za 2s povolí, výkon klesne, i ručička spotřeby klesne, a zhruba po 1s této pauzy opět naskočí do zátahu.
Takže zhruba tak:
* < 1700 ot/min parking, vidím mizící prdel Fabie 1.2
* 1700 - 2100 možná začnu někdy zrychlovat, ale kruva nespěchej na mě! Sotva rozeznám světla Fabie.
* 2100 ot/min kůůrvá zátah, rychle a zběsile, osmiválec pyčo!
* za 2s konec srandy, výpad výkonu
* za 1s jsme zase zpět, volněji pokračujem ve znatelném zátahu

Dělá to při prudkém sešlápnutí plynu v jakýchkoliv otáčkách.

Myslel jsem, že je to tím neodstraněním DPF SW, tak jsem to neřešil. Jenže nebylo to tím. Nyní to mám SW odstraněné od člověka, jež bych si troufl říct své práci rozumí, nakonec jsem neodolal a mám to i při této kilometráži čipnutý, ale to akorát více zvýraznilo tuhle turbodíru.

Před pár dny jsem konečně použil DCAN kabel co už mám 2 roky doma, a vyčetl jsem z DDE modulu kromě chyb odcházejících žhavičů (zde nepodstatné) i 4530 air charge control, control deviation, což by mohl být ten problém.
OK, možná mi odchází turbo, má na to už asi nárok. Ale proč zrovna přesně po tom vyndání DPF? Trochu divná náhoda.

Nenapadá vás čím by to mohl být?
Auto jinak jede dobře, celkově táhne, turbo nesyčí nepíská nekouří, jen tahle díra mě sere.
Davyd
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#8 Příspěvek od Davyd »

No potěš, tak to už je horší, já si jen stěžuju na půlsekundovou prodlevu a Fabie jsou v pohodě :) Není tam souvislost s vahou vzduchu?
DKx
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: úte 12.05.2009 00:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od DKx »

samozřejmě trochu přeháním, ale ta prodleva mě s*re, neb tam předtím nebyla.

A docela mi přijde, že mi to tahá pozdě. Ten týpek při čipu mi zátah stáhl na 1700 ot/min, ale nepomohlo to.

Jako je pravdou, že do 1700 zcela nic, jako to i na kole jedu rychleji, 1700-2100 to zrychluje jak ta Fabie a až od 2100 je citelný zlom.

No co si budem povídat, jeden ze stovky dalších členů, co si říkají "proč já raději nekoupil 335"
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od matiz »

Kazdy strujcem sveho stesti.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od matiz »

Dneska perny den, uz jsem doma. K tomu dpf. Co te prosim k tomu vedlo ze sis nechal dobrovolne vyndat, doufam ze ne kuchnou, vybit atd DPF-ko? Ty procedury hlidani emisniho systemu jsou cim dal vic promakane, budou se neustale kazdou verzi zdokonalovat a menit. Proto neni moc jednoduche je bezproblemove vyradit. To co funguje v jedne verzi sw nebude fungovat v druhe. Jakykoliv zasah, rozumej chiptuning muze mit dalekosahle nasledky a to i z toho duvodu, ze ani prehrani v autorizaku nemusi uz problem odstranit, protoze se samozrejme neprehrava uplne vse, nektere veci jsou naprosto pevne dane a nemam je sanci zmenit. Pokud do nich nekdo zasahne, coz tim ze pouziva samozrejme zcela jiny sw muze, nikdo to uz nedokaze dat dohromady tim, ze tam da originalni soft. Pokud bych si ja nekdy nechal neco takoveho delat, tak rozhodne ne bez celkove totalni zalohy.

Dalsi vec je ze jakymkoliv zasahem do emisniho systemu se auto stava nezpusobilym k provozu na pozemnich komunikacich, to je fakt nad kterym mnozi mavnou rukou. Nastinim ten nejhorsi mozny pripad. Nikomu to samozrejme nepreju a snad se to neprihodi, ale nastat to muze. S autem se zavini nejaka vazna dopravni nehoda bud s velkou majetkovou skodou nebo zranenim ci umrtim. Kazdy si rekne ze kvuli tomu si vsichni platime povinne ruceni. Ovsem vsadim svoje nejlepsi boty ze pokud pojistovna vyciti moznost prevest odpovednoust a plneni na kohokoliv jineho, rozumejte tim provozovatele vozidla tak to udela. A poznat kuchly dpf dokaze kazdy debil kdyz vi na co se ma zamerit z nekolika metru. A nejsem si jisty zdali se povinne ruceni bude vztahovat i na takoveto auto, podle mne ne. Pri normalni bouracce to nejspis nikdo nebude resit, ale pri velkem pruseru si myslim ze to muze byt na masli. Jen z takoveto kokotiny. V dnesni dobe kdy se na provozovatele bezne prehazuji pokuty si nemyslim ze je to vyhra.

Pokud neni ten filtr zniceny, dal bych jej tam znova. Majitele novejsich ropaku si proste musi uvedomit ze sice jezdi za mene nez ti benzinovi, ale kdyz na to prijde, ma ten chrochtak proste vyssi servisni naklady. Dneska jsem taky resil problemy s dpf. Vyresil...
Davyd
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#12 Příspěvek od Davyd »

Viděl jsem lákadla typu "vyřadit DPF, nikdo to neměří a nesleduje, výkon nahoru, spotřeba o půl litru dolů". Jenže ono se to jinde měří a obecně snadno pozná už podle očazené koncovky výfuku. Raději bych DPF nechal vypláchnout - jde to i svépomocí nebo za 7-8 tis. to dělají firmy s dvou až tříletou zárukou.
Matiz: u kolegy už bude DPF mrtvý, píše, že mu speciálista vod Válků vymlátil keramickou vložku :)
nafta
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: úte 02.11.2010 01:00
Bydliště: Západ

#13 Příspěvek od nafta »

Vím že to je mimo ale co koupit tady druhovýrobu nebo co to je http://www.primavyfuky.cz/doplnky/filtr ... 5201052-5/
DKx
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: úte 12.05.2009 00:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od DKx »

Pánové kdybych si chtěl vyslechnout o tom jak jsem hloupý a naivní, zeptám se svého otce.

OT. Nejsem zdaleka jediný kdo přímo na tomto motoru má DPF venku, i další podobní tupci existují, a o podobných problémech u nich nevím.

Ale OK, beru to jako názor na důvod závady, možná jsem se jen málo informoval. Děkuji.
Davyd
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#15 Příspěvek od Davyd »

DKx: to nemělo vyznít ve smyslu "jsi hloupý a naivní" :-) - já uznávám, že zatím u nás vyndat DPF neznamená problém na STK a s policajtama, stejně tak beru, že spotřeba může jít dolů a výkon nahoru, když se dobře obejde elektronika. Přeci jen motor nemusí tlačit splodiny přes ten zatracený filtr.
Jen mám obavu, že ta doba u nás brzy skončí (a u západních a jižních sousedů už skončila).
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od JaraX »

ach jo, kluci,
ono to vypadá jakoby bmw vymyslelo nějaký kurvítko, ale vůbec to tak není, system DPF do BMW je jeden z nejlepších na světe, filtr vydrží šileny kilometry, ale člověk se o to musí trochu starat. tvrdit že DPF zvedá spotřebu je taky pičovina, jo ano zvedák DPF který je zamrdaný, ale čistý DPF s protitlakem max do 100mBar v zátěži to auto ani nepozná že má, samozřemě že pokud tam někdo má 1 Bar protitlak, tak to prostě musí víc žrát. tady na foru je bohužel pulka lidi samodomo mechaniků, kteří o tom ví kulový a tak řeknou vykuchat!!!
DPF stačí vyndat ven a vyčistit, dvoudenní lázeňská kůra a následné čistění tomu hodně pomuže.

no a proč DPF odchází???
z praxe u svých zákazníku vidím 3 hlavní problémy
1. koupil jsem si ropáka a jezdím jen po městě a do práce, takže málo kdy jedu delší trasu než 30km, takže se nikdy nepouští regenerace a nebo se často spustí a přeruší, což je ještě horší, protože to akorat nastříká do DPF naftu, takovým lidem není moc co pomoci, bud si kupte benzína a nebo jedte občas s ženou na výlet 200-300km, at se to vypálí

2. můj mechanik je debil a na udržbu já seru - s tím se setkávám čim dal častějí, naftovej motor je poměrně náchylná věc a chce to cca 2x do roka nechat udělat diagnostiku a vše zkontrolovat, takovej špatnej termostat na Egru podchladí motor cca o 10C, auto jezdí normálně, spotřeba se zvedne jen o malinko, ale přestane se renegerovat DPF a je zaděláno na problém, pak všichni začnou řešit ono to netáhne apod. přitom stačí občas na diag zkontrolovat teplotu vody, vyměnit termostaty a už to zase frčí jak má. je to stejný jak všichni jen tak mění baterky aniž by registrovali výměnu baterky. pokud si najdu čas, udělám seznam věcí který je třeba pravidelně u novějších aut, aby vše fungovalo jak má.


to odstranění DPF není problém, člověk si pak nemuže ani nechat přehrát SW v motoru a když se na to zapomene je zaděláno na další průser.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od JaraX »

no a ted k tomu turbu, turbo má elektronickou regulací připojenou mechanicky,chce to zkouknout to ramínko, sundat ho a zjistit jestli jde volně ovládat lopatky, muže to být klidně jen to ramínko, už jsem se s tím setkal, otcovi na Fordu vyměnili turbo za 30, pak regulaci za 8 a pak jsem já vyměnil raminko za 500 a bylo opraveno :)
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od matiz »

Odstraneni dpf problem je :!: Zaprve lezou ven ultrajemne castice a za druhe s takovym autem na ceste nemas co delat. To ze majitele tech chrochtaku to vidi samozrejme jinak je vec druha. Vubec neni spatna aktualizace auta, protoze s aktualizacema celeho auta uz programatori umoznili rozsviceni kontrolky filtru pri vysokem tlaku a zablokovane regeneraci, takze alespon to da vedet relativne brzo kdy se to da pomerne jednoduse dat do provozuschopneho stavu.
Davyd
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#19 Příspěvek od Davyd »

JaraXi - díky za postřehy, můj mechanik není specialista na BMW, takže si závady budu muset načítat sám, už jsem nakoupil kabeláž a soft... :-)
Co se týče teploty - sleduju čas od času (určitě každý týden) na skrytém menu teplotu vody, po max 10 km se ustálí na 88-91°C, což je doufám OK?
Já taky doufám, že to turbo zachráním, v nejhorším ho nechám vymontovat a obětuju víkend na pořádné čistění. Auto zatím nepadá do nouzáku, tak snad řeším problém včas.
Davyd
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#20 Příspěvek od Davyd »

Zkoušel jsem to sledovat za jízdy přes diagnostiku v mobilu, maximální tlak turba byl kolem 4000 otáček (dál jsem to nehnal) 1,6 Bar. Je to OK nebo by mělo být víc?
Odpovědět