Ahoj, můžete mi prosím poradit z vlastní zkušenosti, zda je lepší udělat repas či koupit nové? Mám dvě možnosti:
1. koupit nové Mitsubichi z Kelly za 25tis Kč se dvouletou zárukou.
2. repasovat staré. Mám nabídku od společnosti AZ turbo z Opavy za 6900 Kč i se seštelováním elektronické jednotky. (to samé od společnosti SB turbo Nitra za 10 000 Kč)
Samozřejmě, že se jako lepší zdá udělat repas, ale nemám s tím zkušenost. Nemáte zkušenosti s touto společností? Případně, jak dlouho může vydržet repasované turbo?
Moc děkuji za jakoukoliv radu, já už jsem bezradný
Tak je mi jasné, že nové je ta nejlepší volba, ale upřímně si nejsem moc jist v jaké kvalitě se dnes vyrábějí náhradní díly. Zaplatíš 25 dostaneš 2 roky záruku a za dva roky a dva měsíce se rozsype. Samozřejmě, že tohle turbo za 6 může vydržet jen třeba 30 tis km, ale to už je boj. Já jsem upřímně docela zklamaný, že se mi vysypalo turbo při 198 tis km...auto jsem dovezl z Německa před rokem v perfektním stavu najeto 170 serviska, první majitel, jezděny dlouhé tratě...prostě nádhera a po najetí 30 tis km se vysype turbo??? Čekal jsem víc.
Dneska nemůžeš mít zaručenou kvalitu na lince, takže každá součástka má jinou životnost i třeba v jedné sérii. Dále je turbo náchylné na užívání, takže těch faktorů proč odešlo je dost. Otázka je pak těch najetých km.
Mám zkušenost 2ks X5 E53 nakoupené zároveň, užívané v jedné firmě, ale každý řidič jiný styl jízdy. První více městská ve 110tis km převodovka k.o., nebylo jasné co přesně se stalo, ale bmw fér přístup a nějak to uhráli na kulanci, nebo přes jiné auto. Turbo u téhle X5 někde kolem 270tis km. Druhá aktuálně 370tis km původni turbo a převodovka bez oprav.(nutno podotknout vše funguje jak má)...
Čau, mám 320d 120kW a turbo jsem nechával repasovat cca v srpnu. Stálo mě to 14 litrů + výměna filtrů. Auto jezdí cca jako předtím. Ale už předtím mělo prodlevu v plynu a táhlo pořádně až od necelých 2000, takže mám podezření na řídicí jednotku.
Každopádně kdybych dříve věděl, že za 25000 můžu mít nové, tak bych do toho šel.
Ale zase na druhou stranu pokud umíš sehnat za 7 litrů repas, tak je to taky pádný argument:)
Tak bohužel, to starší turbo bohužel není správný typ. Takže jsem opět na začátku. Ještě jsem mluvil s jedním človíčkem, který mi poradil, že mám udělat repas původního turba. Že s tím má skvělou zkušenost....opravuje auta a posílá to do nejmenované firmy (nechtěl mi to prozradit ). Mám na to rok záruku a bude to stát kolem 6-12 podle toho co je vše potřeba udělat.
Takže pořád otázka co udělat. Repas za cca 8 nebo nové za 25.
Nemáte třeba někdo velkou slevu u Kelly? Protože kdyby se nové dalo koupit kolem 20, tak bych asi koupil nové.
deejaywolf píše:Čau, mám 320d 120kW a turbo jsem nechával repasovat cca v srpnu. Stálo mě to 14 litrů + výměna filtrů. Auto jezdí cca jako předtím. Ale už předtím mělo prodlevu v plynu a táhlo pořádně až od necelých 2000, takže mám podezření na řídicí jednotku.
Každopádně kdybych dříve věděl, že za 25000 můžu mít nové, tak bych do toho šel.
Ale zase na druhou stranu pokud umíš sehnat za 7 litrů repas, tak je to taky pádný argument:)
a od kolika čekáš ze by turbo mělo táhnout od nuly?
Taky nezapomeň že po repasi je nutné znovu nastavit tu elektroniku turba. Jinak to nepojede správně a turbo nemusí vůbec táhnout. Nevím zda to tady v ČR někdo vůbec dělá to nastavení actuatoru. Jinak co já vím a už jsem slyšel že jsou dobří je SB - Turbo, ale je to na SK, v Nitře ale dělají komplet i s nastavením, takže až mě odejde turbo, půjde tam.
Dave320 píše:Taky nezapomeň že po repasi je nutné znovu nastavit tu elektroniku turba. Jinak to nepojede správně a turbo nemusí vůbec táhnout. Nevím zda to tady v ČR někdo vůbec dělá to nastavení actuatoru. Jinak co já vím a už jsem slyšel že jsou dobří je SB - Turbo, ale je to na SK, v Nitře ale dělají komplet i s nastavením, takže až mě odejde turbo, půjde tam.
O tom vím. Já jsem našel např. AZ turbo, kde to dělají a tento člověk to taky umí. Není to nic složitého, jenom musíš mít ten přístroj.
deejaywolf píše:Čau, mám 320d 120kW a turbo jsem nechával repasovat cca v srpnu. Stálo mě to 14 litrů + výměna filtrů. Auto jezdí cca jako předtím. Ale už předtím mělo prodlevu v plynu a táhlo pořádně až od necelých 2000, takže mám podezření na řídicí jednotku.
Každopádně kdybych dříve věděl, že za 25000 můžu mít nové, tak bych do toho šel.
Ale zase na druhou stranu pokud umíš sehnat za 7 litrů repas, tak je to taky pádný argument:)
a od kolika čekáš ze by turbo mělo táhnout od nuly?
Od nuly ne, když volnoběh je kolem 900:)
Mělo by začít tahat tak 1500-1600, bych řekl. Však by ses musel v tom autě projet a pochopil bys, že to začíná tahat pozdě.
Poznáš to třeba, když vyjíždíš z křižovatky. Potřebuješ rychle vyjet, ale auto se dvě, tři sekundy loudá a pak najednou "vystřelí".
Já si původně turbo nechal repasovat(cca před 4 lety cena byla okolo 14 tis. .) Bylo to hrozný, auto tahalo až dost pozdě a.. jel jsem do bmw a nechal si namontovat originál turbo přímo tam. . Cena byla kolem 35tis za práci i za díly..Pokud se to delá pořádně tak se s turbem mění i další prkotinky.. té investice vubec nelituji, auto zase začalo jezdit jako když bylo nové. .turbomotor bez turba ve 100% kondici nikdy nepojede jak má. . Ale jak píšu, už je to pár let tak třeba už tady ten repas opravdu někdo umi..
Tak nakonec jsem se rozhodl udělat repas u turba.cz v Pardubicích. Celý repas za 8tis, mění celý vnitřek a pak nastaví elektronickou jednotku. Poslal jsem ho tam a druhý den ho poslali zpět. Na turbo je záruka 2 roky.
Měl jsem dost obavy, aby to vše fungovalo, ale zatím v pohodě.
Takže zatím můžu jedině doporučit.
Snad to vydrží alespoň 100tis km.
Mám ho také z Pardubic a zatím vypadá dobře, i když bych řekl, že výměna byla zbytečná. Přijde mi stále velká prodleva než auto zrychlí, ale je to možná normální, musel bych se svézt s jiným stejným autem.
Vubec to neres a dej tam nový, das tam repas a pojede to na prd, takze auto zase do dilny, zbytečný starosti... turbo se mi rosekalo ve 150 000 km dal jsem repas, ale uz to prostě neni ono, vyndal jsem ho, nechal postelovat, trochu se to zlepšilo, ale pořád to neni bmv jako driv a tomu dolevam litr oleje cca na 2000km