Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E90, E91 – 325i – Koupě, prosba o radu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
zcom001
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: sob 26.04.2014 00:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od zcom001 »

Ahoj,
přemýšlím o nákupu E90 nebo E91 a chtěl bych zkušenější poprosit o rady a tipy, na co si dát při koupi pozor. Jaké auto hledám se pokusím popsat níže:

– 325i, rok výroby 2005 až 2007
– E90 nebo E91
– Manuální převodovka
– iDrive
– Cena 220 tis. Kč až 270 tis. Kč (cca 8 tis. EUR až 10 tis. EUR)
– Najeto 120 tis. km až 170 tis. km

Myslíte si, že je reálné sehnat slušné auto s těmito parametry, do kterého nebudu muset nasypat raketu na opravách? Co prosím u tohoto motoru, roku, nájezdu vidíte jako největší riziko? Má cenu něco takového vozit z Německa nebo je lepší se dívat v rámci ČR?

Předem díky moc všem za názory, rady a tipy,

M.

P.S. – tyto parádní články mám samozřejmě prostudovány... :-)

http://centurion.blog.auto.cz/2012/08/t ... bmw-3-e9x/
http://centurion.blog.auto.cz/2012/09/bmw-325i-e90/
Malwin
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: úte 27.11.2012 01:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Malwin »

Hlavně pozor na motor.... bohuzel motor trpi na spatne zachazeni predchoziho majitele. Doporucuji rict si o delsi testovaci jizdu....auto nechat zahrat a pak ho radne protahnout...nejlepe najezd 50km....kontroluj vyfuk zda neni cerne okoureny i po jizde...pokud ano auto pravdepodobne zere olej...trpi to na gufera atd...
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od ROBi »

V inzerci mas 330i e91 od mattika a je pekne vybavena a odpovida tvoji cenove predstave. Jen nepocitej, ze za tyhle penize (spodni cenova hladina) bude takovy najezd, to by bylo celkem funny.
zcom001
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: sob 26.04.2014 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od zcom001 »

Hlavně pozor na motor.... bohuzel motor trpi na spatne zachazeni predchoziho majitele. Doporucuji rict si o delsi testovaci jizdu....auto nechat zahrat a pak ho radne protahnout...nejlepe najezd 50km....kontroluj vyfuk zda neni cerne okoureny i po jizde...pokud ano auto pravdepodobne zere olej...trpi to na gufera atd...
Díky za tipy, na výfuk budu dávat pozor...
V inzerci mas 330i e91 od mattika a je pekne vybavena a odpovida tvoji cenove predstave. Jen nepocitej, ze za tyhle penize (spodni cenova hladina) bude takovy najezd, to by bylo celkem funny.
Díky, na inzerát se podívám. O nájezd mi v podstatě nějak zásadně nejde, předpokládám, že i auto s 200+ tis. km může být v dobrém stavu...
matik
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 07.08.2010 00:00

#5 Příspěvek od matik »

http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=136007

Najeto 229 000km do 225 000km plně a pravidelně servisované, podvozek pevný bez jakýchkoliv vůlí :wink:
Kosmetika přední levý rožek nárazníku lehce odřený o obrubník, zadní nárazník na pravé straně lehký vryp od parkování, vše je vidět a foto a je to zanedbatelná kosmetika, lakovat jsem to nechtěl z důvodu zachování originálního laku :wink:
zcom001
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: sob 26.04.2014 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od zcom001 »

Vypadá opravdu pěkně, jen těch 190 kW mi přijde už jako opravdu dost...jsem nějak vnitřně smířený s tou 325i a 160 kW... :-) Předpokládám správně, že nějaký zásadní rozdíl ve spolehlivosti a spotřebě mezi 325i a 330i není?

Jinak kosmetické věci neřeším, jeden "krásně vypadající vrak" jsem už bohužel měl – po půl roce jsem v něm byl za 50 tis. Kč (4 vstřikovače + čerpadlo) ani jsem nevěděl jak...
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od xyron »

330i tě určitě nezklame... tady už je asi jedno jestli 325i nebo 330i ... hlavně aby to nebylo zhuntovaný, pak by to byl problem u jakékoliv motorizace...
zcom001
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: sob 26.04.2014 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od zcom001 »

jj, to každopádně. Někde jsem četl, že je lepší brát roky výroby 2005 až 2007, protože po roce 2008 údajně motory už nejsou tak spolehlivé. Byl to nějaký ojedinělý "výkřik do tmy" nebo to spíš opravdu s tou spolehlivostí tak je?
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#9 Příspěvek od BudVlad »

zcom001 píše:jj, to každopádně. Někde jsem četl, že je lepší brát roky výroby 2005 až 2007, protože po roce 2008 údajně motory už nejsou tak spolehlivé. Byl to nějaký ojedinělý "výkřik do tmy" nebo to spíš opravdu s tou spolehlivostí tak je?
S tou spolehlivostí to bude spíš obráceně. Motory N52 jsou známy že žerou olej, mají hlučná zvedátka ventilů, praská jeden šroub hlavy válců a také vodní čerpadlo často odchází. Od modelu 2008 se v Evropě montovaly N53B30 do 330i i do 325i. Rok výroby moc neznamená, protože koncem roku se vždy začne vyrábět model na příští rok, který se může lišit v detailech a nebo podstatně jako rok 2007. U N53 byl ze začátku problém s vysokotlakým čerpadlem (HPFP), ale to se měnilo v záruce. V záruce mi také měnili vstřiky přestože jsem problém neměl. Mám najeto 90K km a motor nebere ani kapku oleje.
Obrázek
zcom001
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: sob 26.04.2014 00:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od zcom001 »

Díky moc za názor, do takových detailů bohužel zatím nevidím... :-)

Ještě bych měl dotaz z jiného soudku – někde jsem četl, že všechny autorizované BMW servisy mají přístup do nějaké globální databáze, kde se dá dohledat historie auta (pokud samozřejmě jezdilo do autorizovaného servisu). Jakým způsobem se prosím dá o ten "výpis historie auta" požádat? Stačí servisu poslat jen VIN auta? Předpokládám, že to samozřejmě zdarma nebude. Máte prosím přímo nějaký tip na konkrétní servis, kde jsou ochotní/schopní mi tu historii vyjet?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#11 Příspěvek od pavproch »

když jsem potřeboval servisní historii m4Zlika (před koupí od Helmuta v Reichu), tak mi vyšli vstříc tam, kde sem koupil služební 3er.... (CarTec)... nevím ale, jak se zachovají, když tam přijde s podobnou žádostí někdo "cizí" z ulice... (btw, Helmut mě férově předem upozornil i na drobný šťouchanec z parkoviště, který jsme následně v tom výpisu historie našel, protože oprava v autorizáku v reichu)

jinak ve služebáku teda mám taky N53 (ale už z výroby plnotučný třílitr) - najeto 125tis, žere max litr woleje mezi servisama a v m4Zlikovi N52 - a ten taky žere max litr.... :wink:
zcom001
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: sob 26.04.2014 00:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od zcom001 »

Díky, zkusím do pár servisů napsat a uvidíme. Dilema mezi N52 a N53 jsi mi úplně vyřešit nepomohl... :-) Každopádně ho asi poměrně jednoduše vyřeší dostupný cash na auto...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od JaraX »

od 2008 maj skoro všechny bmw tenčí rozvodák a ten moc rád praská, takže čím starší tím lepší :)
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#14 Příspěvek od BudVlad »

JaraX píše:od 2008 maj skoro všechny bmw tenčí rozvodák a ten moc rád praská, takže čím starší tím lepší :)
Jestli myslíš rozvodový řetěz, tak pochybuji že řetěz N53 je tenčí než řetěz N52 protože podle katalogu mají úplně stejnou váhu. Kromě toho jsem ještě neslyšel, že by někomu prasknul rozvodový řetěz. Řemen jo, ale řetěz asi těžko.
Obrázek
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od JaraX »

takových aut už jsem tu měl hromadu, ale nejčasteji nafta, u N52 ani N53 jsem to zatím neřešil, jen dost problému s přimovstřikem.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od matiz »

No, u benzinu to asi ani nikdy resit nebudes... Neslysel jsem o jedinnem pripadu co by se stal. Takze s tema hromadama bych byl opatrnejsi :mrgreen:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#17 Příspěvek od pavproch »

asitak.... jak na N52, tak (zvláště) na N53 najdeš "tisíce" negativních názorů, ale praskající řetěz mezi nima určitě není...
chcibmw
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 08.06.2014 00:00

#18 Příspěvek od chcibmw »

Ahoj kluci,

vyuziju topic na E90. Premyslim nad nakupem "noveho" auta. Rocni najezd mam do 20tisic. Jaky benzinovy motor je pro e90 spolehlivy a umozni alespon trosku rozumne predjeti.

Limit mam 210 tisic. Chtel bych k autu servisku a idealne kolem 100tkm.
dekuju
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od JaraX »

325i, ale s tou cenou nevím teda
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od matiz »

Ale aspon se tady clovek pobavi.
Odpovědět