Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E91 330xd manual nebo automat

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
pjotr
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: stř 04.06.2008 00:00

#1 Příspěvek od pjotr »

Ahoj,prosim o radu a zkusenosti. Mam moznost koupit E91 330xd rok 2007 bud v manualu nebo v automatu s razenim pod volantem. Co vybrat a proc?
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od xyron »

Radost z jízdy = manuál
Radost z pohodlí = automat
pjotr
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: stř 04.06.2008 00:00

#3 Příspěvek od pjotr »

byvaji tyto automaty s razenim pod volantem nejak problemove? najeto cca 170tis. Jedna se o automat ZF? Je to automat nebo poloautomat?Zvysuji spotrebu a ubiraji vykon? Mam zkusenosti jen s manualy
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#4 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Je to klasický automat s hydroměničem. Pokud se nepletu, tak je to ZF a nijak extrémně poruchové nejsou. Byl v ní někdy měněný olej?
Pádla pod volantem jsou jenom "softwarová" záležitost ... je to pro převodovku to stejné, jako když dáš páku k sobě a "řadíš manuálně"
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
JakubST
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#5 Příspěvek od JakubST »

Osobně bych vzal automat, Dynamiku vůbec nijak nedegraduje a na spotřebě to moc znát není. Pádla pod volantem jsou fajn, ale nakonec řazení necháš na AT v 99% případů. Výjimkou jsou svižné poježdění na zatáčkovitých okreskách, kdy AT nezná profil cesty.

Navíc s 4x4 už to není tak zábavné svezení, jako se zadokolkou.
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Pazdi »

dokonce jsem viděl u některých modelů nižší tabulkovou spotřebu s automatet než manuálem
andree182
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: ned 11.08.2013 00:00

#7 Příspěvek od andree182 »

Moderne automaty uz maju v hydromenici "spojku", ktora zabrani prokluzu, pokial ho nie je treba - takze v tomto ohlade nie je dovod aby bola automaticka prevodovka menej efektivna ako manualna.

Druha vec je ze automat vie asi lepsie nez clovek odhadnut kedy preradit, a preradi asi aj rychlejsie (bezne v rade desatin sekund).

Z toho isteho dovodu asi nie je prilis dovod aby uberali vykon vyrazne viac ako manual. Pokial viem, ked mas manual, musis mat na motore dvojhmotovy zotrvacnik - na automate ho zastupi hydromenic. Vo vysledku asi podobny efekt na dynamiku motora...
pjotr
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: stř 04.06.2008 00:00

#8 Příspěvek od pjotr »

u noveho a zanovniho auta bych zrejme volil automat,u ojetiny cca 160tis km radeji manual,za predpokladu,ze asi nikdo nemenil olej v prevodovce
chromosome
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 05.05.2014 00:00

#9 Příspěvek od chromosome »

automat, jednoznačně .....
filovo
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: ned 09.03.2014 01:00

#10 Příspěvek od filovo »

mam manual na 330xd a jsem spokojen :] tak nevim proc jednoznacne :] kluci to popsali vyse pomerne slusne
FFrenkie
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 25.11.2012 01:00

#11 Příspěvek od FFrenkie »

Já mám svůj první automat v E90 325d a už bych manuál asi nechtěl.Když chci náhodou řadit, přepnu páku k sobě, ale už mě to nějak nebaví.Jezdím víc město a tak mi automat plně vyhovuje.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#12 Příspěvek od vita11 Moderátor »

"Automat jednoznačně" je nesmysl .. je to hlavně o osobních preferencích. Když jsem si loni vybíral svoji současnou E90, tak manuál byla jedna z TOP5 kritérií. Ale vím, že jednou dojdu do stádia, kdy do daily drivera budu chtít jedině automat (a manuál do víkendové hračky :) ) ... but not yet :wink:
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#13 Příspěvek od pavproch »

Lawrence Tomlinson: "Take away the left pedal and it’s like chopping the driver’s balls off because you’ve lost all proper control of the car."

Tož asi tak... dokad mi bude fungovat pravá ruka a levá noha (a dokad sa bude dát kupiť auto s MT), tak mám jasno....

Ale jak píše Víťa, je to silně individi: někdo holky, někdo vdolky.... (a některří chlapečky... :twisted: )
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od matiz »

Ja sice holky i vdolky, ted uz spis teda vic tech vdolku, ale kdyz chrochtaka, tak automat... Ale zase bych nechtel ctyrkolku, je to na pocit jine nez cista zadokolka, navic narocnejsi na servis a min dilu z velmi kvalitni druhovyroby. Ale jak se pise nademnou, je to silne individualni. Akorat ten fofrklacek mne stve. To pohodli s automatem je pro mne dulezitejsi. Navic kdyz se vysere spojka s dvouhmotou, je to srovnatelne a repasi automatu.
Davyd
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#15 Příspěvek od Davyd »

Koleduju si o flame...ale manuální řazení na BMW je dle mého názoru příšerné. Nejen, že se řadička na neutrál třepe jak epileptické prasátko (což na funkci naštěstí nemá vliv), ale celkový pocit z řazení, přesnost tuhost... Netrpím slepotou typu BMW je super, ostatní jsou šroty. Takže na plnou hubu - po roční zkušenosti se dvěma e91 2,0d - než v BMW řadit, to raději automat. Já i kolega jsme přešli od škodovek. Řazení na OI je tak srovnatelné, OII je o třídu výš. Hoši v Mnichově by se měli jet podívat do Wolfsburgu, jak se dělá manuální převodovka.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#16 Příspěvek od vita11 Moderátor »

To si teda koleduješ :lol: ale v tomto s tebou musím částečně souhlasit ... neřekl bych, že je uplně příšerné, ale na novějších koncernových autech je řazení o třídu výš. Pořád to ale není tak hrozné, aby mě to nutilo k automatu
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#17 Příspěvek od pavproch »

@Davyd: to si teda koleduješ.... :twisted:

a fčíl vážně: jo, máš pravdu, řazení v 320d (e91) je fakt strašné, opravdu na úrovni Oct. I., ale.... mám v garáži 330ix (e91) a 30i e89, obojí 6MT a to řezení je výrazně, výrazně lepší... ditto M135i, 330i e90 (-pj-) atd.... ve srovnání s konzernem (mám ve firmě několik mnoho oftávek II i III gen a taky leguána a caddika, všechno manuály - mně se řazení BMW líbí víc, protože je tuhé a je třeba na něj "jít silou", u konzernu je všechno precizní, ale až moc "bez odporu" .... ale to je věcí gusta, já si to řízení musím "odpracovat"...
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#18 Příspěvek od vita11 Moderátor »

btw. po nasazení short shift hlavice se řazení na mojí E90 výrzaně zlepšilo ... minimálně pocitově ... až mě překvapilo jak moc

pavproch: tak to by se ti líbilo řazení na Mustangu GT 2007 :lol: tam se to musí opravdu odpracovat :D ... jenomže k tomu Mustangu mě to tak pasuje, k té 3er uplně nevim..
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
lulu991
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 22.11.2012 01:00

#19 Příspěvek od lulu991 »

Mne sa prave zda manual v BMW ako jeden z top ake som mal moznost vyskusat, je prijemne tuhe (nenavidim tie gumove paky) a presne (este sa mi nestalo za 30tisic km, ze by som zaradil nieco ine ako som chcel). Spojka je ale v bmw dost tuha a keby jazdim casto v zapchach tak je to ako za trest, tam by som nevahal a bral hned automat :wink:
JakubST
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#20 Příspěvek od JakubST »

Dle mých zkušeností s manuály bylo nejlepší řazení ve Fabii RS TDI. BMW bych zařadil mezi lepší průměr (na základě jízd s manuály v 325d a 320d - obojí E91). Vibrace klacku k tomu prostě nepatří, ale chválím za čistě mechanický pocit řazení.

Nakonec jsem skončil u E92 s AT a nelituji, k silnému dieselu a GT pojetí auta mi to celkem vyhovuje.
Odpovědět