Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

letní pneu (runflat nebo obyč.?)

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
martinky
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 13.04.2014 00:00

#1 Příspěvek od martinky »

Ahoj,

chystám se na přezutí a potřebuju pořídit nové letní pneu. Zvažuju, jestli má smysl jít do runflat (mám BMW 325xi s jejich podporou) nebo zvolit obyčejné.

Koukal jsem hlavně na:

Dunlop SP Sport Blue Response (obyčejná)
- index přilnavosti na mokré vozovce: A
- index spotřeby: B

Pirelli P7 RunFlat XL * (runflat)
- index přilnavosti na mokré vozovce: B
- index spotřeby: E

Trochu mě děsí ty rozdíly v indexech, ale otázkou je, jak zásadní ten rozdíl vlastně je...?

Co myslíte vy?

Díky.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#2 Příspěvek od pavproch »

záleží na tom, co od těch gum očekáváš ...

RFT má nespornou výhodu v dojezdu v píchlou gumou (jezdil sem dva roky, jednou sem s prázdným zadním kolem dojížděl dobrýh 60km )pravda ne víc než 60kmph) a ta guma to přežila, dala sa zalepit /i když sa to nesmí) a odjezdil sme na ní dalších několik mnoho tisíc km...

nonRFT = dojezdová sada nebo rezerva v kufru (fčíl už letní 18" jezdím v nonRFT a vozím s sebou akorát dva Slime spreje - ostré nasazení zatím nebylo, bohudík)

jsou to balony 16" nebo nízkoprofily 17" a více?

s 16" zkušenost nemám
17" až 19" RFT (zkušenost mám) = kostitřas (17" akceptovatelný, 19" pekelný)
18" nonRFT je pohodlnější než 17" RFT
19" non RFT je srovnatelný s 17" RFT co s epohodlí týče

na indexy sa vyser, kupuj podle teho, co sceš:

výborné jízdní vlastnosti = malý proběh
chujové jízdní vlastnosti = dlouhá životnost

a když ti bude někdo tvrdit opak, tak lže.

Já preferruju jednozančně jízdní vlastnosti (bridže potenza RE050A, P-zero bez přívlastků) a měním zadní nejpozději po 18tis km... a nevadí mi to...
martinky
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 13.04.2014 00:00

#3 Příspěvek od martinky »

pavproch píše:záleží na tom, co od těch gum očekáváš ...
Moc díky za info a shrnutí. Je to 16"... Celkově mi z toho tedy vychází, že nonRFT bude zřejmě lepší volba, jen si budu muset pořídit sadu na opravu, resp. nějaký ten sprej...
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od matiz »

Za mne rozhodne zadne runflaty... Mnohem vetsi pohoda pri jizde. Pripadne si priplatit za asistencni sluzby k povinnemu ruceni.
martinky
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 13.04.2014 00:00

#5 Příspěvek od martinky »

matiz píše:Za mne rozhodne zadne runflaty... Mnohem vetsi pohoda pri jizde. Pripadne si priplatit za asistencni sluzby k povinnemu ruceni.
OK, díky. Půjdu tedy do těch Dunlop SP Sport Blue Response...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#6 Příspěvek od pavproch »

jo ešče dodatek: zimu jezdím na 17" RFT, bo se mi nesce v zimě sa drbať s opravou někde na cestě (zmrzlé pracky a tak) a taky tužší bočnice RFT je na zimních výtlucích imho výhodou
martinky
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 13.04.2014 00:00

#7 Příspěvek od martinky »

pavproch píše:jo ešče dodatek: zimu jezdím na 17" RFT, bo se mi nesce v zimě sa drbať s opravou někde na cestě (zmrzlé pracky a tak) a taky tužší bočnice RFT je na zimních výtlucích imho výhodou
Dobrý tip, díky. Zatím mám zimní v pohodě, ještě tak dvě sezóny snad vydrží, ale pak to povedu v patrnosti.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

No nevím, podle indexu spotřeby se neřídím. Kolik je rozdíl? 1 dcl/100km? Směrodatnější je pro mě UTQG = treadwear + traction + (temperature). Smůla je, že dnes se u nových pneu UTQG obtížně dohledává, přitom treadwear má větší vypovídací schopnost o životnosti/měkkosti směsi.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#9 Příspěvek od vita11 Moderátor »

pavproch píše:tužší bočnice RFT je na zimních výtlucích imho výhodou
u 17" to asi ten případ nebude, ale u 19" umí RFT na té správné díře rozkřápnout disk
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#10 Příspěvek od pavproch »

jj, UTOQ neboli treadwear... na ten sem zapoměl...

je to sice poměrná veličina (udává tvrdost směsi v % s etalonem dané značky, čili stejné číslo treadwear se u pneu dvou různých značek múže vlastnostmi, a to tak že dost...

obecně sem ale vypozoroval, že treadwear 140 by bridgestone má výrazně lepší jízdní vlastnosti (na suchém!) než treadwear 220 by Pirelli.... bodejď nby ne, že.... škoda, že běžný spotřebák Pirelli nedělá s nižším číslem...

bridže (tread140) mi vydržely 15-17tis km (zadní š. 255mm), a cca 30-35 tsi (přední š. 225mm), Pirelky mi vydrží (díky vyššímu číslu - tread 220) do 20tis km (zadní)


z hlediska jízdních vlatsností jsou katastrofální čísla jako 420 apod....
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Huska »

osobně můžu porovnat změnu .. koupil jsem auto na RFT a po přezutí na obyčejné mi runflaty na auto nesmí. Kromě toho dojezdu jsou ve všech parametrech horší (i cenově).
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#12 Příspěvek od pavproch »

vita11 píše:
pavproch píše:tužší bočnice RFT je na zimních výtlucích imho výhodou
u 17" to asi ten případ nebude, ale u 19" umí RFT na té správné díře rozkřápnout disk
mně naopak letos v zimě 17" RFT zřejmě zachránila disk - guma na odpis, ale disk v podstatě netknutý.... zato celá náprava pohnutá, tlumič v prdeli, těhlice zřejmě taky..... taková to byla šupa...
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od xyron »

pavproch píše: 19" non RFT je srovnatelný s 17" RFT co s epohodlí týče
..
zásadně nesouhlasím, non-RFT v 19 je stále o dost pohodlnější než RFT 17 ... ...
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od ROBi »

Za sebe rozhodne NErunflaty. Krom dojezdi v nich vidim same nevyhody.
Odpovědět