Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
letní pneu (runflat nebo obyč.?)
Ahoj,
chystám se na přezutí a potřebuju pořídit nové letní pneu. Zvažuju, jestli má smysl jít do runflat (mám BMW 325xi s jejich podporou) nebo zvolit obyčejné.
Koukal jsem hlavně na:
Dunlop SP Sport Blue Response (obyčejná)
- index přilnavosti na mokré vozovce: A
- index spotřeby: B
Pirelli P7 RunFlat XL * (runflat)
- index přilnavosti na mokré vozovce: B
- index spotřeby: E
Trochu mě děsí ty rozdíly v indexech, ale otázkou je, jak zásadní ten rozdíl vlastně je...?
Co myslíte vy?
Díky.
chystám se na přezutí a potřebuju pořídit nové letní pneu. Zvažuju, jestli má smysl jít do runflat (mám BMW 325xi s jejich podporou) nebo zvolit obyčejné.
Koukal jsem hlavně na:
Dunlop SP Sport Blue Response (obyčejná)
- index přilnavosti na mokré vozovce: A
- index spotřeby: B
Pirelli P7 RunFlat XL * (runflat)
- index přilnavosti na mokré vozovce: B
- index spotřeby: E
Trochu mě děsí ty rozdíly v indexech, ale otázkou je, jak zásadní ten rozdíl vlastně je...?
Co myslíte vy?
Díky.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
záleží na tom, co od těch gum očekáváš ...
RFT má nespornou výhodu v dojezdu v píchlou gumou (jezdil sem dva roky, jednou sem s prázdným zadním kolem dojížděl dobrýh 60km )pravda ne víc než 60kmph) a ta guma to přežila, dala sa zalepit /i když sa to nesmí) a odjezdil sme na ní dalších několik mnoho tisíc km...
nonRFT = dojezdová sada nebo rezerva v kufru (fčíl už letní 18" jezdím v nonRFT a vozím s sebou akorát dva Slime spreje - ostré nasazení zatím nebylo, bohudík)
jsou to balony 16" nebo nízkoprofily 17" a více?
s 16" zkušenost nemám
17" až 19" RFT (zkušenost mám) = kostitřas (17" akceptovatelný, 19" pekelný)
18" nonRFT je pohodlnější než 17" RFT
19" non RFT je srovnatelný s 17" RFT co s epohodlí týče
na indexy sa vyser, kupuj podle teho, co sceš:
výborné jízdní vlastnosti = malý proběh
chujové jízdní vlastnosti = dlouhá životnost
a když ti bude někdo tvrdit opak, tak lže.
Já preferruju jednozančně jízdní vlastnosti (bridže potenza RE050A, P-zero bez přívlastků) a měním zadní nejpozději po 18tis km... a nevadí mi to...
RFT má nespornou výhodu v dojezdu v píchlou gumou (jezdil sem dva roky, jednou sem s prázdným zadním kolem dojížděl dobrýh 60km )pravda ne víc než 60kmph) a ta guma to přežila, dala sa zalepit /i když sa to nesmí) a odjezdil sme na ní dalších několik mnoho tisíc km...
nonRFT = dojezdová sada nebo rezerva v kufru (fčíl už letní 18" jezdím v nonRFT a vozím s sebou akorát dva Slime spreje - ostré nasazení zatím nebylo, bohudík)
jsou to balony 16" nebo nízkoprofily 17" a více?
s 16" zkušenost nemám
17" až 19" RFT (zkušenost mám) = kostitřas (17" akceptovatelný, 19" pekelný)
18" nonRFT je pohodlnější než 17" RFT
19" non RFT je srovnatelný s 17" RFT co s epohodlí týče
na indexy sa vyser, kupuj podle teho, co sceš:
výborné jízdní vlastnosti = malý proběh
chujové jízdní vlastnosti = dlouhá životnost
a když ti bude někdo tvrdit opak, tak lže.
Já preferruju jednozančně jízdní vlastnosti (bridže potenza RE050A, P-zero bez přívlastků) a měním zadní nejpozději po 18tis km... a nevadí mi to...
Dobrý tip, díky. Zatím mám zimní v pohodě, ještě tak dvě sezóny snad vydrží, ale pak to povedu v patrnosti.pavproch píše:jo ešče dodatek: zimu jezdím na 17" RFT, bo se mi nesce v zimě sa drbať s opravou někde na cestě (zmrzlé pracky a tak) a taky tužší bočnice RFT je na zimních výtlucích imho výhodou
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
No nevím, podle indexu spotřeby se neřídím. Kolik je rozdíl? 1 dcl/100km? Směrodatnější je pro mě UTQG = treadwear + traction + (temperature). Smůla je, že dnes se u nových pneu UTQG obtížně dohledává, přitom treadwear má větší vypovídací schopnost o životnosti/měkkosti směsi.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
jj, UTOQ neboli treadwear... na ten sem zapoměl...
je to sice poměrná veličina (udává tvrdost směsi v % s etalonem dané značky, čili stejné číslo treadwear se u pneu dvou různých značek múže vlastnostmi, a to tak že dost...
obecně sem ale vypozoroval, že treadwear 140 by bridgestone má výrazně lepší jízdní vlastnosti (na suchém!) než treadwear 220 by Pirelli.... bodejď nby ne, že.... škoda, že běžný spotřebák Pirelli nedělá s nižším číslem...
bridže (tread140) mi vydržely 15-17tis km (zadní š. 255mm), a cca 30-35 tsi (přední š. 225mm), Pirelky mi vydrží (díky vyššímu číslu - tread 220) do 20tis km (zadní)
z hlediska jízdních vlatsností jsou katastrofální čísla jako 420 apod....
je to sice poměrná veličina (udává tvrdost směsi v % s etalonem dané značky, čili stejné číslo treadwear se u pneu dvou různých značek múže vlastnostmi, a to tak že dost...
obecně sem ale vypozoroval, že treadwear 140 by bridgestone má výrazně lepší jízdní vlastnosti (na suchém!) než treadwear 220 by Pirelli.... bodejď nby ne, že.... škoda, že běžný spotřebák Pirelli nedělá s nižším číslem...
bridže (tread140) mi vydržely 15-17tis km (zadní š. 255mm), a cca 30-35 tsi (přední š. 225mm), Pirelky mi vydrží (díky vyššímu číslu - tread 220) do 20tis km (zadní)
z hlediska jízdních vlatsností jsou katastrofální čísla jako 420 apod....
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
osobně můžu porovnat změnu .. koupil jsem auto na RFT a po přezutí na obyčejné mi runflaty na auto nesmí. Kromě toho dojezdu jsou ve všech parametrech horší (i cenově).




- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
mně naopak letos v zimě 17" RFT zřejmě zachránila disk - guma na odpis, ale disk v podstatě netknutý.... zato celá náprava pohnutá, tlumič v prdeli, těhlice zřejmě taky..... taková to byla šupa...vita11 píše:u 17" to asi ten případ nebude, ale u 19" umí RFT na té správné díře rozkřápnout diskpavproch píše:tužší bočnice RFT je na zimních výtlucích imho výhodou