Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Kolísání otáček na volnoběh
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Ahoj, dneska jsem čistil vonlonobežnej ventil a zkusil jsem jestli funguje zapojil jsem ho a zapnul klíček a nic se nestalo, šroubovákem jsem zkoušel hejbat tou klapkou a to šlo lehce ale na elektriku to nějak nereagovalo, nicméně když jsem ho dal zpátky tak mi (zřejmě) přestaly otáčky kolísat. Píšu zřejmě protože jsem neměl moc času to někde testovat ale většinou při zastavení na křižovatce mi spadly až na 500ot a pak zase vyskočily někam na 800 a teď už to nedělá, není to divný? Jinak je to 318is rv. 93.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Prosím vás, poraďte, když zapojím volnoběžný ventil normálně na 12V tak se tam má ta klapka hýbat nebo ne? Já si totiž koupil jinej z auta, kde bylo všechno OK, ale když ho dám na moje auto, tak se nehejbe a otáčky dál kolísaj. Dokonce když ho tam dám, tak je to horší, než s mým původním.
A ještě:
Procházel jsem hadice na nic zvláštního jsem nenarazil, ale někde od sání spíše pod ním je slyšet syčení za chodu motoru. Odkud by to mohlo jít? Tam odkud si myslím, že to jde tak tam vede jen právě hadice do volnoběžnýho ventilu z vlnovce a pak z toho ventilu někam do motoru, tyhle hadice jsem ošahával a ty to nejsou. Pak tam ještě vede jedna tenká hadice, která má být pro DISA klapku, tu hadici mi před měsícem zapojovali, protože mi vyletěla, tak jí u toho i kontrolovaly a je OK. Takže fakt nevím, co to tam může syčet=/
Jinak je to M42B18. Díky
A ještě:
Procházel jsem hadice na nic zvláštního jsem nenarazil, ale někde od sání spíše pod ním je slyšet syčení za chodu motoru. Odkud by to mohlo jít? Tam odkud si myslím, že to jde tak tam vede jen právě hadice do volnoběžnýho ventilu z vlnovce a pak z toho ventilu někam do motoru, tyhle hadice jsem ošahával a ty to nejsou. Pak tam ještě vede jedna tenká hadice, která má být pro DISA klapku, tu hadici mi před měsícem zapojovali, protože mi vyletěla, tak jí u toho i kontrolovaly a je OK. Takže fakt nevím, co to tam může syčet=/
Jinak je to M42B18. Díky
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 302
- Registrován: sob 15.12.2007 01:00
- Bydliště: Litovel
- Kontaktovat uživatele:
Potrebuju poradit-menil jsem starter,vyndal jsem airbox,vahu,koleno, a pak horni pulku sani, odpojil plno cidel a hadicek.Vsechno poskladal, auto startuje, ale drzi blbe volnobeh.Otacky kolisaji od 500 do 1200, skoro zdechne.Kolem 1000ot. píská hadice co vede od ventilovýho víka do olejovýho separátoru, ta uz ma nejlepsi za sebou, i ten separator neni v nejlepsi kondici.Muze to kolisani zpusobovat ta hadice a separator?At nemenim zbytecne.Jinak by to snad jinde prisavat falesnej vzduch nebude.318is(M42B18).
Jo a sani je cerny od oleje,spis takovej starej film,je to pruser?
Diky
Jo a sani je cerny od oleje,spis takovej starej film,je to pruser?
Diky
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Nevim co myslis pod pojmem seprator, ja si tam niceho takoveho nevsiml. Ale samozrejme ti to muze delat ta hadice odvetravani klikovky a nebo tesneni sani, kdyz jsi ho mel dole, ja jsem pretesnil jak spodni, tak vrchni sani a nic jinyho a otacky prestaly houpat. Dale kdyz jsi sundaval koleno, mohlo ti pri tom prasknout, stejne tak hadice z nej do volnobeznyho ventilu, tak na to zkus mrknout.
Zdravim pánové, u M50B25 mi houpe volnoběh, při čištění klapky jsem zjistil, že je olej v sání. Teď jsem to trochu pozoroval a z motoru mizí olej tím rychleji, čím vyšší je jeho hladina. Pokud je na horní rysce mizí rychle a evidentně se spaluje, při nastartování auto zakouří. Když je hladina u spodní rysky, olej už prakticky neubývá ani při startu nekouří. Podle průvodních znaků bych se přikláněl k tomu, že do sání se dostává některým z podtlaků nebo z odvětrání kliky. Řeším to teď v teoretický rovině, protože namám k autu přístup. Snažim se v katalogu dopátrat co je k čemu připojený, ale nějak se mi to nevede. Ví někdo co by to mohlo způsobovat?
Ahojte,
abych nezakládal nové téma napíšu to sem.
Prosím vás o radu.
Vyměnil jsem svoji e36 za e46 318i z roku 2001.
Mám na něm problém s kolísáním volnoběhu. Po nastartování auta a vyskočení otáček motoru někde k 1200 (což myslím, že je správně) někdy otáčky spadnou k 300. Vrátí se zpět na 1000 a drží. Po ohřátí motoru otáčky klesnou ještě asi na 800 a tady právě začně motor jakoby škytat. Jakoby sem tam vynechal jeden válec. Auto se pak trochu klepe.
Někdy začnou i po zahřátí otáčky padat k 300. Když potom přidám trochu plynu zase to přestane. Za jízdy a vyšších otáček to nekolísá.
Když třeba dojíždím ke křižovatce a vyřadím, nechám otáčky klesnout na volnoběh, tak spotřeboměr začně ukazovat spotřebu nejdřív tak 3l po pár sekundách to stoupne i k 6l. Nakonec to spadne na minimum. Otáčky jsou ale pořád stejné 800.
Mám taky pocit, že je spotřeba moc vysoká i když BC ukazuje 8,5l při krátkých trasách. Auto jinak jede docela slušně, nemám pocit, že by bylo líné.
Netušíte čím by to mohlo být?
Díky moc za rady.
abych nezakládal nové téma napíšu to sem.
Prosím vás o radu.
Vyměnil jsem svoji e36 za e46 318i z roku 2001.
Mám na něm problém s kolísáním volnoběhu. Po nastartování auta a vyskočení otáček motoru někde k 1200 (což myslím, že je správně) někdy otáčky spadnou k 300. Vrátí se zpět na 1000 a drží. Po ohřátí motoru otáčky klesnou ještě asi na 800 a tady právě začně motor jakoby škytat. Jakoby sem tam vynechal jeden válec. Auto se pak trochu klepe.
Někdy začnou i po zahřátí otáčky padat k 300. Když potom přidám trochu plynu zase to přestane. Za jízdy a vyšších otáček to nekolísá.
Když třeba dojíždím ke křižovatce a vyřadím, nechám otáčky klesnout na volnoběh, tak spotřeboměr začně ukazovat spotřebu nejdřív tak 3l po pár sekundách to stoupne i k 6l. Nakonec to spadne na minimum. Otáčky jsou ale pořád stejné 800.
Mám taky pocit, že je spotřeba moc vysoká i když BC ukazuje 8,5l při krátkých trasách. Auto jinak jede docela slušně, nemám pocit, že by bylo líné.
Netušíte čím by to mohlo být?
Díky moc za rady.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
AHoj, to stím EKO metrem je normální... auto má na volnoběh nějakou spotřebu.. ten EKO metr ti ukazuje spotřebu na 100km.. když jedeš třebe 50 na volnoběh, tak ti to ukazuje že za 50km ti to na volnoběh sežere třeba ty 3 litry, když dojíždíš tak se ta spotřeba zvedá s tím jak zpomaluješ a pak by ti měla ručička zaletět někam za 30 a uplně zmizet, protože když stojíš tak máš spotřebu nekonečno na 100, protože nejedeš a pořád spaluješ benzín.¨
No a stím volnoběhem, zkus se podívat po dírkách v kolenu sání a podtlakovýách haidcích, stačí aby o bylo zpuchřelé a někde byla mikro dírka a už si to přisaje falešnej vzduch. Stejně tak těsnění sání to může dělat. Nevím jestli jsi byl na diag., ale zkus to, někdy to dělá i vadná lambda.
Spotřeba 8,5 není nic nenormálního, BMW ať už s malým nebo velkým motorem nejsou nijak úsporné.
No a stím volnoběhem, zkus se podívat po dírkách v kolenu sání a podtlakovýách haidcích, stačí aby o bylo zpuchřelé a někde byla mikro dírka a už si to přisaje falešnej vzduch. Stejně tak těsnění sání to může dělat. Nevím jestli jsi byl na diag., ale zkus to, někdy to dělá i vadná lambda.
Spotřeba 8,5 není nic nenormálního, BMW ať už s malým nebo velkým motorem nejsou nijak úsporné.
ZDravím, mám taky problém s mojí E36 318is r.v. 95, za studena když nastartuju tak vyskočí otáčky, začnou houpat a když nešlápnu na plyn tak auto chcípne, pak když ujedu cca 200 - 300 metrů tak už volnoběh drží. Nedrží jenom za studena když poprý nastartuju. Jinak jsem si taky všiml že motor když jakoby dojíždim na rychlost a pustím plyn tak jakoby cukne. Neví někdo co s tím díky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 308
- Registrován: úte 05.03.2013 01:00
- Bydliště: Jižní Morava
Nechtěl by si někdo přivydělat nějakou kačku? Potřeboval bych odstranit závadu kolísání. Nikdo neví co s tím...
Problém: studenej motor chcípá, po zahřátí kolísá (občas chcípne na křižovatce), trošku to cuká v nižsí otáčkách.
- na diagnostice to bylo, něco se měnilo - nepomohlo to.
Mám podezření na škrt. klapku, nebo nějakou dírku v sáni.
Brno - Blansko. a okolí.
Já nemám prostory, kde to rozdělávat..
Problém: studenej motor chcípá, po zahřátí kolísá (občas chcípne na křižovatce), trošku to cuká v nižsí otáčkách.
- na diagnostice to bylo, něco se měnilo - nepomohlo to.
Mám podezření na škrt. klapku, nebo nějakou dírku v sáni.
Brno - Blansko. a okolí.
Já nemám prostory, kde to rozdělávat..
Kluci nevíte co by mohlo způsobovat náhlé kolísání volnoběhu jen po těžké zátěži jako např. driftíky na sněhu ve vyšších otáčkách nebo ostřejší jízda a jeho následné zklidnění po cca 2min v klidu
Kdysi mi to dělalo pořád ale vyměnil sem hadice u sání, svíčky, benz. filtr, jinou váhu, vyčistil ventil, ale tenhle problém po zátěži zůstal.. A ještě pozoruju že má po vyšší zátěži zvýšenou spotřebu při klidné jízdě (na udržení stejné rychlosti musím mít více plynu a aktuální spotřebu cca o 2litry více než normálně).

priklanel bych se k lambde? me to delala ta. Resp.. kdyz ji hodne ohraly plyny z vyfuku,, melo to spatnej pomer vzduchu/paliva. Vymenil jsem a bylo to OK.MACEK píše:Kluci nevíte co by mohlo způsobovat náhlé kolísání volnoběhu jen po těžké zátěži jako např. driftíky na sněhu ve vyšších otáčkách nebo ostřejší jízda a jeho následné zklidnění po cca 2min v kliduKdysi mi to dělalo pořád ale vyměnil sem hadice u sání, svíčky, benz. filtr, jinou váhu, vyčistil ventil, ale tenhle problém po zátěži zůstal.. A ještě pozoruju že má po vyšší zátěži zvýšenou spotřebu při klidné jízdě (na udržení stejné rychlosti musím mít více plynu a aktuální spotřebu cca o 2litry více než normálně).
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 153
- Registrován: čtv 15.01.2009 01:00
- Bydliště: Kolín/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, taky sem hodim dotaz, at nezakladam novy tema. Motor M52B28. Pri zahratem motoru a dojizdeni napr. na krizovatku a seslapnuti spojky se otacky tak 2x,3x shoupnou, nez se ustaly. Ne pokazdy. Kdyz stojim a pridam plyn tak se to nedeje, pouze po vyslapnuti spojky a dobrzdovani na krizovatce. Obcas se mi stalo, ze to i chciplo (proste ty otacky pri seslapnuti spojky spadly uplne na nulu). Diagnostika v pohode (krome ABS cidla ale to s tim nesouvisi). Mohl by to byt volnobezny ventil? Vycisteni pomuze?
Diky za rady
Diky za rady
jen se vratim k tematu...opravdu to delala lambda ikdyz diagnostika nic nehlasila. moc dekuju za raducr4sh píše:priklanel bych se k lambde? me to delala ta. Resp.. kdyz ji hodne ohraly plyny z vyfuku,, melo to spatnej pomer vzduchu/paliva. Vymenil jsem a bylo to OK.MACEK píše:Kluci nevíte co by mohlo způsobovat náhlé kolísání volnoběhu jen po těžké zátěži jako např. driftíky na sněhu ve vyšších otáčkách nebo ostřejší jízda a jeho následné zklidnění po cca 2min v kliduKdysi mi to dělalo pořád ale vyměnil sem hadice u sání, svíčky, benz. filtr, jinou váhu, vyčistil ventil, ale tenhle problém po zátěži zůstal.. A ještě pozoruju že má po vyšší zátěži zvýšenou spotřebu při klidné jízdě (na udržení stejné rychlosti musím mít více plynu a aktuální spotřebu cca o 2litry více než normálně).

Ahoj,
také přihodím dotaz, který se částečně týká i tohoto tématu. Mám E46 318i (105kW) a pří zapnuté klimatizaci mi kolísají otáčky a občas se zaklepe celé auto. Nedávno, když jsem se při zapnuté klimatizaci rozjížděl do prudkého kopce, tak mi téměř zhasli údaje na přístrojovce a když jsem jel dneska se zapnutou klimatizací, tak začal vibrovat spojkový pedál a motor přerušovaně hučel (jak, kdybych jel na 1000 otáček, ale přitom sem měl 2500). Při vypnutí větráku se vše vrátilo do normálu. Nemůže být problém v baterii, popř. v čem by mohl být problém?
Díky za nápady
také přihodím dotaz, který se částečně týká i tohoto tématu. Mám E46 318i (105kW) a pří zapnuté klimatizaci mi kolísají otáčky a občas se zaklepe celé auto. Nedávno, když jsem se při zapnuté klimatizaci rozjížděl do prudkého kopce, tak mi téměř zhasli údaje na přístrojovce a když jsem jel dneska se zapnutou klimatizací, tak začal vibrovat spojkový pedál a motor přerušovaně hučel (jak, kdybych jel na 1000 otáček, ale přitom sem měl 2500). Při vypnutí větráku se vše vrátilo do normálu. Nemůže být problém v baterii, popř. v čem by mohl být problém?
Díky za nápady