Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E36 - 320i vanos - hlava, chlazení

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Seth
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 19.08.2013 00:00

#1 Příspěvek od Seth »

Zdravim, nedávno jsem doskládal motor po výměně těsnění pod hlavou, při rovnání bylo zjištěno že byla hnutá, takže srovnáno, dalo se nové těsnění. Od složení má auto po maximálním ohřátí problém s nastartováním, většinou chytne a udrží otáčky až po startu s lehkým přidáním plynu. Už se stalo že i pak třeba během jízdy na křižovatce na volnoběh houpalo (kolísaly otáčky) parkrát i chcíplo. Další věc je že dnes když jsem okolo toho šmejdil tak koukám že po ohřátí opět bílý dým z výfuku, tak jsem šel po expanzce a hadicích chlazení, hadice byli měkké po otevření víčka nádobky voda začla přetékat ven.. Vyloženě bublinky v nádobce jsem neviděl. Začíná mě to docela štvát. Ted už mě jen napadá prasklá hlava ? Ale kdyby to foukalo do chlazení, nebyli by ty hadice spíš tvrdé, nafouklé ? Nebo je to třeba jen špatné víčko chladiče kvuli kterýmu to nenatlakuje a zavzdušní se to ? Tím pádem bílej kouř po ohřátí by ale muselo způsobovat špatný spalování, blbá směs -> špatný čidlo ? lambda ? či co vás ještě napadá ? Už ted mám hrůzu z toho že zas budu ani né po měsící tahat palici ven z auta :? Předem dík za nějaké rady.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#2 Příspěvek od Foldas »

to ti nenatlakovali hlavu když jí rovnali?
Seth
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 19.08.2013 00:00

#3 Příspěvek od Seth »

Ahoj, nenatlakovali, protože to bylo rovnáno v místě kde se zabývají spíš obráběním kovů a hlavy jsou taková bokovka, nemají tam na to vybavení.. Samozřejmě mě napadlo, že to může být prakslý už při prvnim tahání, ale bylo to všechno strašně hektický a potřeboval jsem to to nejdřív zase složit. No a to natlakování by znamenalo hlavu zabalit odeslat někam kde se tim zabývají (v okolí jsem na nikoho nenarazil), takže další čas, další peníze. Ani jsem nevěděl jestli to zase poskládám, dělal jsem takovejhle motor poprvé. No jak to tak bejvá tak jsem si místo ušetření asi jen přidělal další práci.. Hold jsem to risknul, hlava nebyla uplně rovná, těsnění vypadalo už hodně jeté. Tak jsem vsadil na to, že je to pouze tím.

Každopádně by mě to zajímalo jak to je, když čistě hypoteticky budu uvažovat že je teda hlava někde prakslá a zavdušněje se to. Nebyly by ty hadice tím pádem spíš tvrdé - natlakované ? Najel jsem s tím tak 300-400km od složení a nezdálo se že by se voda z nádobka ztrácela.. Emulze taky žádná.

Napadlo mě spíš jestli by to nemohlo dělat spíš to víčko nádobky ? Nebo je to naprosto chybná úvaha ?

Je někdo schopnej trošku rozepsat co to při tom a tom problému (prasklé těsnění, prasklá hlava, špatné víčko) obvykle dělá, jak se to chová ? Jen abych si to tak nějak urovnal a věděl na čem jsem. Díky
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#4 Příspěvek od Foldas »

všechny ty příznaky co popisuješ vypadají na díru v sání který typ motoru přesně máš m50 nebo m52?
Seth
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 19.08.2013 00:00

#5 Příspěvek od Seth »

M50.. díru v sání myšleno pouze vzhledem k těm špatnejm startům.. ? jinak bílej kouř z výfuku, zavzdušnění hadic chlazení.. asi bude mrdlá ta hlava. hold bude muset zase ven..
Nevim jestli už jsem zo zminoval, ale s autem už jsem nějakou dobu jezdil, nikdy se se to neuvařilo, teplota nepřelezla obvyklou teplotu alespon podle budíku.. akorát ty starty.. No a toho kouře jsem si všimnul poprvé až posledně když jsem šel po té závadě se startováním.. A myslim si že nebudu daleko od pravdy když řeknu že bílej kouř = špatný start motoru - myšleno že ve chvíli kdy se jsem zpozoroval kouř, tak zhruba ve stejnou dobu to začlo špatně startovat.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#6 Příspěvek od Foldas »

že ti mizí voda jsi někde nenapsal tak hlavu dolu a nechat natlakovat
Seth
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 19.08.2013 00:00

#7 Příspěvek od Seth »

no voda se neztrácela a pokud ano, tak velice pomalu.. no nic bude muset ven.. Ještě mě ted napadá, nedá se to třeba ověřit přes tlaky na jednotlivejch válcích, bez demontáže hlavy ?
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#8 Příspěvek od Paty »

můžeš taky nechat v servise nechat natlakovat chladící okruh.
místo víčka na expanzce našroubujou tlakoměr s pumpičkou a natlakuji a čekají jestli tlak drží
Seth
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 19.08.2013 00:00

#9 Příspěvek od Seth »

Dneska jsem měl opět trochu času, tak jsem kolem toho lezl... Věci se mají trochu jinak, něž jsem prvně psal.. Ty změklé hadice které jsem popisoval byli skutečně špatný víčkem, respektive v mém případě né špatným víčkem, ale špatně dotaženým víčkem. Proto se to zavzdušnilo...

Déle jsem dnes vypustil chladičku abych se podival v jakém je stavu.. Byla ve stavu v jakám jsem jí tam nalil přibližně před 400km... Takže následovalo opětovné zavodnění, odvzdušnění a ohřátí motoru cca 20-30 minut na volnoběh + sem tam přidržení v otáčkách.. Po otevření termostatu a ohřátí chladiče byli přívodní hadice pod tlakem ale dvouma prstama jsem se dokázal poměrně hodně stlačit. Motor se nepřehříval.
Zkoušel jsem i koukat do nádobky po bublinkách ani stopy. Po povolení víčka chladiče lehké odfouknutí - řekl bych tak akorát.
Z výfuku stále bílý kouř - pára. Například při vytočení a okamžité deceleraci motoru (krátkodobé vytočení) motoru dochází občas ke střelení do výfuku a "vyflusnutí" většího oblaku dýmu z výfuku.

Na chvílí jsem i zkoušel odpojit lambdu, změna vůbec žádná.

Vím že všechno naznačuje prakslou hlavu, blbě provedenou montáž a tudíž protejkání někde pod hlavou i přes nové těšnění, či něco podobného.. Ale než to znova rozkuchám tak chci mít jistotu že tu není možná jiná příčina toho kouře.

Pozoroval jsem to už i u Fiatu Punto, hlava částečně zrepasovaná, nové těsnění, voda se vůbec neztrácela. Ojel tak nějak v normě. Přesto auto takhle hulilo.. A hulí pořád..voda nemizí, soustava netlakuje.. Takže kde je zakopanej pes ?

Tohle mi přijde dosti podobné..

Je možný aby z nějakého důvodu špatně seřízená směs měla tyhle příznaky ?

Pokud uvažujeme o průniku vody do spalováku a následném kouři - bavíme se zhruba o jakém ubytku vody z chlazení ? Dá se to pozorovat už cca po hodinové jízdě ?

A to samé s emulzí na víčku či na měrce oleje, stačí jedna delší jízda 1-2 hod. aby se to dalo s jistotou pozorovat ?

Kouře-páry je vzhledem k teplotám přes 20°C poměrně hodně, ale stále to není tak hrozné jako start studeného vozu v zimě.

Nj Natlakování přes expanzku mě ani nějak nenapadlo, napadly mě jen ty tlaky na válcích.. Určitě s tím zkusím ještě někam zajet, než bych to znova kuchal. Dík za tip.

P.S.: asi se jen bráním nevyhnutelnýmu, ale rozhodně nedám kůži lacino :lol:
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#10 Příspěvek od Paty »

Ještě před vším koukni na svíčky,
Nesmrdí motor moc po benzínu? ( z výfuku)
Seth
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 19.08.2013 00:00

#11 Příspěvek od Seth »

Po benzínu ani ne.. Ale když jsme u toho benzínu, tak jsem zároven zkoumal ten problém se startováním.. A je to dost zvláštní, občas chytne bez problému, občas neudrží otáčky.. Stalo se mi třeba že když už to bylo v tý teplotě kdy to blbě chytá, tak když jsem vzal za klíček a ihned startoval, tak to chytlo.. pak jsem zkusil zapnout spínačku až do doběhnutí čepradla v nádrži klidně i trochu déle a pak teprve startovat.. no a motor nenaskočil.. pak zas okamžitý start a motor startoval.. Je to takový prapodivný..

Ta netěsnost v sání rozhodně hodně pravděpodobná věc, už jsem přeběh ty dostupný věci, pro další kontrolu bych musel vytáhnout celý potrubí a k tomu jsem se ještě nedostal.

Ještě jedna věc která se děje při startu, respektive při zapnutí spínačky - čerpadla, je docela výrazně vrzání kdesi z pod sacího potrubí, hádám palivové vedení ke vstřikům. JE TAM UMÍSTĚNÝ NĚJAKÝ PALIVOVÝ FILTR NEBO SE PLETU ?
takovej ten zvuk jak když se někde tlakuje palivo - přirovnal bych to tak trochu k pumpičce na čerpadlu u traktorů Zetor (znám to ze Zetora, ale určitě to měli i jiné značky), pro ty kteří znají.

Na svíčky kouknu. Máš na mysli něco konkrétního na nich, krom jiného zbarvení na nekteré z nich. Když mluvíš o těch svíčkách.. Co takhle špatně pálící jeden z válců -> nespálená směs ve výfuku -> kouřivost ?
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#12 Příspěvek od Paty »

Může se to uchlastávat, proto ty starty. Na palivovém potrubí je regulátor tlaku paliva.
Přímo je na komci lišty se vstřikama směr řidič.
Když ti to špatně startuje tak bych vytáhl svíčky jestli nejsou mokrý.
Jinak ješte by ti mohla pomoct diagnostika a hodnoty z lambdy.
Zajimavá závada totok :?
Hele ty starty může dělat dost věcí, špatné palivove rele, podavaci čerpadlo, přicpaný pal. filtr, špimava klapka nebo šatne naštelovana, špinavy volnoběžný ventil.... Atd atd..
Ten motor by si to chtělo poslechnout a projet se, toto je takové střilení od boku a je to uplně na kok*ta radit prěs forum.
Seth
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 19.08.2013 00:00

#13 Příspěvek od Seth »

Jasný no, chápu že 100% říct je to to a to takhle přes forum nejde.. Spíš jen tak polemizuju a uvažuju a chci se prostřednictvím fora ujistit jestli nejsem totálně vedle s těma uvahama. Případně jestli někdo nezažil to samé..

Jinak to vrzání.. nerozebíral jsem to, ale podle nahmatání pod sáním to vrže tato vecička, což je opravdu už podle mého předchozího odhadu palivový filtr.

foto je použite od někoho tady z fora z jiného vlákna.
Obrázek

Zkusím ještě pár věcí kolem toho a uvidíme.. Hlavně to pořádně protáhnu.. Budu sledovat vodu jestli mizí nemizí.. Zkusím ještě jednou ty starty jak se to kdy chová. Můj názor je takovej že bud je hlava opravdu prasklá, proto to kouří a navíc to nějak negativně ovlivnuje ty starty. A nebo je problém ve směsi která následně takhle hulí a špatně to startuje. Jen ted nevím co je menší zlo, protože prohrabat celou elektriku, potrubí a hadice.. no taky žádnej med :lol:

Jen by mě ještě zajímal názor někoho zkušenějšího na ten kouř vs velmi bohatá směs (případně nespálená směs ve výfuku) je to reálný aby to takhle kouřilo ?
Mám zkušenosti spíš motorkama a ještě k tomu dvoutaktníma, co se směsi a následných projevů týče, takže tady si nejsem uplně jistej tim projevem..
Odpovědět