Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E46 320d vs 330d

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#41 Příspěvek od gsicbr »

tanner540i píše:..minimalni mozna tak na papire.
Nevím jak si to myslel, ale ani na papíře, ani na silnici tam velkej rozdíl mezi 110 a 135 neni. Jo mezi 110 a 150 tak tam je to už trochu o něčem jiným.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od JaraX »

nevím jak moc se liší podvozek mezi 320D a 330D, resp ramena sou určitě stejny, řizení taky,ale otázka je jak je to s pružinama,
každopádně jsem si všiml že všechny BMW nafty sou tvrdší než benzíny, ty benzíny jsou takový měkčí, nafty sou tvrdší, to už mi potvrdilo i několik zakanzíku. když třeba porovnám na dírách 323i bez mpaketu a 320d, 330d s m paketem, tak ten benzín je na dírách mnohem pohodnější, stejně je to i u E65 kde 745i přes díry jen pluje a 730d je taková tvrdší a to maj připlacenej stejnej podvozek.
takže bud maj benzíny jiny pružiny a nebo to dělá ten rozdíl hmoty.
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#43 Příspěvek od tanner540i »

gsicbr: Myslel sem to tak, ze na silnici ten rozdil ve vykonu je, a to dost znacny, i kdyz papirove to tak velky rozdil neni (110kw vs 135kw).

Jarax: Rekni mi, ktery benzin jede v e46 lip, nez 330d 150kw? Vim, ze papirove jich par je (330i, 328i, mozna i 323i), ale ve skutecnosti na ceste proste ta 30d 150kw jede minimalne stejne jako 30i 170kw.
Kdyz sem srovnaval svoji 330ci s 330d tour (chip ze 135kw na odbrzdenych 162kw) tak ta 30d byla proste rychlejsi...[/b]
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od JaraX »

tak ja neberu nějakej sprint, ale realnou jízdu, k čemu ti že 330d tahne jako prase když ma turbodiru a třepe se na volnoběh, navíc je dost rozdil jet za 7,5 nafty nebo 10 LPG.
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#45 Příspěvek od gsicbr »

tanner540i píše:gsicbr: Myslel sem to tak, ze na silnici ten rozdil ve vykonu je, a to dost znacny, i kdyz papirove to tak velky rozdil neni (110kw vs 135kw).[/b]
Možná tak nachipovaná 135 jede, ale já měl sérii a to neni žádnej řev. Kámoš jí měl chiplou na na 160kw a 510NM a tady ten rozdíl byl obrovský. Takže nachipovaná 135 je fakt super. A pokud vím tak vlákno řeší rozdíl mezi 110 a 135, kdy na normální okrsce je ten rozdíl úplně minimální.
Krasavec
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 15.02.2011 01:00

#46 Příspěvek od Krasavec »

Právě :-) Když už tu padá i ten chip tak by mě zajímala zkušenost s chipem na 110 Kw ... Normál se to čipuje na cca 130 Kw +-10 ...
zlatas
Registrovaný
Příspěvky: 502
Registrován: úte 05.01.2010 01:00

#47 Příspěvek od zlatas »

já tomuhle vláknu dlouho jen přihlížel,ale už musím napsat..mě to připadá jako když půlka z těch lidí co tu radí ani v jednom z těch aut neseděla..porovnává se tu nastavení podvozku, benzín bez m paketu se porovnává s naftou v m paketu atd.. a pak se zase zjistí že je to jinak a naopak atd..prvotní myšlenka,že kluk chce auto a jezdit s ním za minimum peněz je zase tatam.. jedná se tu o 10 let starou e46..splehlivost u 2.0d a 3.0D je stejná,kurvítka jsou stejný,o tom,že je to kus od kusu a o štěstí,v tom je to taky stejný..a o tom,že 2.0D je prostě levnější na provoz,na údržbu i na opravy se snad ani nedá diskutovat.. a ať mi tu teď někdo napíše kdy při běžném jezdění(kluk psal že jezdí klobouka) nestačí výkon 110Kw verze? ale i kdyby jezdil 120,nebo 150,nebo 200 tak to auto pořád jede..já jezdil krátce s hodně V6 i V4 motorama a výsledek? nakonec se všema jezdím lehce nad hranicí předpisů,protože nejsem vypatlanej idiot kterej musí dokazovat že mi to jede.. a z tohoto důvodu tomuto konkrétnímu tazateli říkám,že mu bude bohatě stačit 2.0D
jazet
Registrovaný
Příspěvky: 552
Registrován: stř 31.12.2008 01:00
Bydliště: Praha city

#48 Příspěvek od jazet »

Líp bych to nenapsal.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#49 Příspěvek od beny-maser »

zlatas má ode mě palec nahoru a dva blutišťáky k tomu :D
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#50 Příspěvek od tanner540i »

Sak dotaz byl na srovnani konkretne E46 320d vs 330d.. Pochybuju ze odpoved Zlatase tazateli nejak pomuze. Ja z toho vycetl akorat ze na beznou jizdu lehce nad limity predpisu staci i Fabia sdi, coz je pravda..

Proste 320d 110kw ma lehce nizzsi spotrebu, servis motoru levnejsi nez 330d 135kw nebude. Vse je tam podobne, jen 320d ma uz piezo vstrikovace, takze repas/vymena vstriku je drazsi nez elektromagnet u 330d.

Podle reakci tazatele si myslim, ze bude spokojeny s obema, takze hledat pekny kus v cenovem limitu a jestli to bude 320d nebo 330d neresit..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od JaraX »

souhlasím s tannerem, pokud se nesrovnava manual vs automat, kde v manualu vede 320d a v automatu zase 330d, tak sou obě motorizace nakladově velice podobné. je lepší koupit top stav 320d než mrdku 330d a naopak. proto bych hledal obojí, nakladově to je plus minus stejny, jak spotřeba tak servis.
Dalas
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: stř 16.05.2012 00:00

#52 Příspěvek od Dalas »

tanner540i píše:Sak dotaz byl na srovnani konkretne E46 320d vs 330d.. Pochybuju ze odpoved Zlatase tazateli nejak pomuze. Ja z toho vycetl akorat ze na beznou jizdu lehce nad limity predpisu staci i Fabia sdi, coz je pravda..

Proste 320d 110kw ma lehce nizzsi spotrebu, servis motoru levnejsi nez 330d 135kw nebude. Vse je tam podobne, jen 320d ma uz piezo vstrikovace, takze repas/vymena vstriku je drazsi nez elektromagnet u 330d.

Podle reakci tazatele si myslim, ze bude spokojeny s obema, takze hledat pekny kus v cenovem limitu a jestli to bude 320d nebo 330d neresit..
Bmw mělo selenoid do roku 2004 od 2004 piezo, ale netuším jestli to platilo i pro čtyřválcové motory.
SiM
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: stř 24.07.2013 00:00
Bydliště: Luštěnice

#53 Příspěvek od SiM »

Asi tak 8 měsíců jsem pátral po 330d, ale po tom všem co jsem viděl, bouračky, stavy co jsem nechtěl... atd, jsem koupil 320d. Zatím spokojenost se vším (teď 17000km spolu) , ale prostě půjde z domu. Akcelerace 0-50 obstojná, oproti koncernu pěkná, tyto parametry mě zajímají nejvíc, pak z 50na90atd.... nebudu opakovat již tady napsané.... 330d jsem si taky dost zkusil, je můj další cíl, ale řeč je o tobě, takže do ČR bohatě stačí 4hrnek:-)
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#54 Příspěvek od all »

měl jsem několik obou variant.
je to nastejno, vše má klady a zápory.

4válec je méně kultivovaný, má víc vybrací, problémy s řemenicí... nic víc si nevzpomenu...

6válec je vpředu tězší a má větší spotřebu


výhody u 4 válce: dříve ohřátý, lepší půjezdy zatáčkama, levnější údržba... máš tam vše jen 4x super spotřeba...

výhody 6 válce: silnější auto, lepší brzdy

po chipnutí ti 4válec pojede jak ten 6válec.... ale nepříjemného projevu motoru se nezbavíš....

osobně mám doma 4válcovou 110kw (138kw) se kterou jezdí přítule... sám bych auto asi nechtěl...
svoje auto mám 6 válec a jsem spokojený s motorem a výkonem... musím víc platit ale zas mi to za to stojí :-D
tupaccz
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Prostřední bečva

#55 Příspěvek od tupaccz »

Jak se tak dívám většina ti tady radí jaký motor vybrat do E46. Ale zamysli se nad jednou veledůležitou věci.
E39 je E39 a je to auto které jako nové stálo minimálně o 400 000 kč více než E46. Nechci tady urazit kluky ale E39 je prostě vyšší třída než li E46, E46 je malé auto které nepůsobí takovým tím pravým BMW pocitem s jízdy:-D (oproti E39) a navíc seženeš jen špatně vybavené a vyhoněnné Itálie .
Tím si určitě nepřilepšíš oproti 5r spíše si hodně pohoršíš.

No a teď k otázce motoru. Pokud chceš ušetřit tak si nekupuj starou naftu.
Motor tě bude na nákladech stát ročně minimálně tak 13000Kč (když se nic nevysere) plus nafta.
Benzín má náklady poloviční.
Sám si spočítej kolik benzínu máš za 6000 Kč(rozdíl ve spotřebě oproti naftě jsou více méně dva litry) a to nepočítám rozdíl v pořizovací ceně a eventuální výměně 6 vstřiků v ceně okolo 30000 Kč, nebo vysokotlakého čerpadla 15000 Kč(toto se mi stalo před vánoci nic moc situace)
Ale to přeháním třeba se to nestane(říkal jsem si to by se mi nemohlo přece stát ten přede mnou to určitě už vyměnil:-D) .

Sám mám 530D je to super auto se super krouťákem ale už se těším až zase zasednu do benzínu, protože jsem s ním měl opravdu o polovinu starostí méně a jak vidím ty možnosti co se týče paliva tak oželím i nějakou relativně malou spotřebu u Dieselu.
Každeho koho se zeptáš ti doporučí buď 528i nebo 530i trojka má ty samé motory.
A není to jen tak pro nic zanic ty motory jsou legendární a možná to nejlepší co v Bayerische Motoren Werke udělali , připočti si zvuk a volba je jasná:-D ani nebudeš potřebovat poslouchat rádio to mi věř :-D
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#56 Příspěvek od tanner540i »

..E46 je malé auto které nepůsobí takovým tím pravým BMW pocitem s jízdy:-D (oproti E39)..
Tak tohle bych netvrdil, je to presne naopak. Muzu srovnavat svou E39 540i a E46 330d - E39 zadny "pocit" z jizdy nenabizi. Ma krasnej zvuk, je vice vybavena, ale narovinu rikam ze kvalita zpracovani je horsi nez E46 ( na to same trpi E60 vs E90) - vrzani, koroze..

Taky nechapu, proc by kazdy mel doporucovat 528i nebo 530i. Tvuj "legendarni" 30i 170kw je jeden z nejhorsich atmo benzinovych sestivalcu co se spolehlivosti tyka a jako bonus nikdy nema udavany vykon ani tlaky :D . Naproti tomu 28i je asi nejlepsi R6. Pokud E39, tak za me 28i, 30d nebo 40i.

Kazdy si vybere co mu sedi, ja muzu rict ze 5er (E39, E60) uz si nikdy nekoupim, prave proto ze se s tim "neprojedes"..
tupaccz
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Prostřední bečva

#57 Příspěvek od tupaccz »

No a už jsem zase u toho co komu sedí.
Pokud máš E39 facelift navíc sedana tak si užiješ opravdu hodně zážitku.
S kombíkem to je trochu horší.
Co se týče E46 zatím si stojím E39 je někde jinde úplně jiná Liga. Má bohatší interiér,výbavu a o hodně více místa. Navíc v tom autě nepoznáš nějakých 1000 Km bez přestávky, prostě jenom jedeš.
Nevím v jakém autě si jezdil nebo jakou měl výbavu ale já to tak vidím. E46 mě bavila ve 20 letech teď má člověk jiné priority.
Jinkak 528 je opravdu podle mě nej R6(šak taky mozí z inzerátu jako první) ale 530i není vůbec špatná volba pokud se o něho náležitě staráš, každý motor chce svoje.
Tyto dvě auta jsem viděl jako jedny s mála s číslovkou půl milionu na tachometru. Což je na benzín úctyhodný počin.
Jsem teď jenom na naftu trochu naštvaný z poslední rok mě stála nemalé peníze. Ale tak co bych chtěl 460tkm je 460tkm:-D


edit:
Jen ještě dodám že máš v něčem pravdu co se týče toho užitku E39.
Je třeba si dávat pozor jakou koupíš já měl jednu s elektrickým posilovačem a to byl fakt poděs, navíc to byl Kombík takže to bylo opravdu jako auto pro důchodce.
Teď mám sedana s klasickou hydraulikou a to je opravdu jiné kafe ale musíš mít R17 245/45 a to má pak fakt potom jiné grády.
Krasavec
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 15.02.2011 01:00

#58 Příspěvek od Krasavec »

Já chci E46 jednak ze zvědavosti a i kdybych jí měl mít rok a prodat jí tak to tak udělám :-) Kupoval jsem si Toura jelikož jsem to měl jako pracovní (soukromě jsem po ČR vozil lidi) takže se prostor hodil, ale teď jezdím ve dvou jednou za měsíc ve 4. takže proto.

A diesel chci protože najedu dost kilometrů, já vím, že lpg není špatný je to fajn mít teď šestihrnek pod kapotou a mít spotřebu jako diesel, ale i tak to chci zkusit. A navíc mám doma další auto (ceeda 1.4 benzín a mam na něm najeto 25t km za 5 let tak ho chci projet). Proto na koupi nebudu spěchat a počkám si na nějakou hezkou E46).
Odpovědět