Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Prehrievanie motora E36 Compact
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř 21.04.2010 00:00
- Bydliště: Bratislava
Ahojte.
Poprosil by som vas o radu.
motor sa mi zacal z nicoho nic prehrievat.vsetko je ok pokial nejdem do strmsieho kopca.vtedy rucicka velmi rychlo prejde az do cerveneho pola..vody mam dost.necham ho vychladnut aby bola rucicka do polovice..a potom ked idem tak sa uz ani nepohne..prestalo mi to aj kurit.len ked idem na vyssich otackach tak sa trosku rozkuri ale nic moc..viete mi poradit v com moze byt problem?
DAKUJEM!
Poprosil by som vas o radu.
motor sa mi zacal z nicoho nic prehrievat.vsetko je ok pokial nejdem do strmsieho kopca.vtedy rucicka velmi rychlo prejde az do cerveneho pola..vody mam dost.necham ho vychladnut aby bola rucicka do polovice..a potom ked idem tak sa uz ani nepohne..prestalo mi to aj kurit.len ked idem na vyssich otackach tak sa trosku rozkuri ale nic moc..viete mi poradit v com moze byt problem?
DAKUJEM!
Zkus to ovzdušnit dle mého tam je někdě pěkna bublina.Postavto předkem do kopca a při nastartovaným motoru až se trochen zahřeje mu povol trochu ovzdušnovačí šroubek co je vedle nálevky na vodu,je to na křížovej šroubovák,ale pozor je plastovej tak at ho neurveš.Zkus jestli ti z toho půjdou bublinky nebo voda.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř 21.04.2010 00:00
- Bydliště: Bratislava
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř 21.04.2010 00:00
- Bydliště: Bratislava
Zdravim. měl jsem stejnej problém. na volnoběh nebo při normální jízdě v pohodě ale jakmile sem jel pomalu do kopce tak se to začalo přehřívat. Nejprv to odvzdušni a pak sundej kryt vrtule pak i vrtuly a visco spojku. na viscospojce je bymetalovej plíšek kterej tlačí na hřídelku, která buď vyjíždí nebo zajíždí. Doporučuju očistit bymetal, prostříknout a rozhejbat hřídelku. pak Zkontroluj ten plastovej kryt vrtule, jestli není nikde vyštíplej a nenasává se skrz něj studenej vzduch, kterej ochlazuje viscospojku. Když provedeš todle tak by to mělo bejt v cajku. Důvod je ten že když jedeš po rovině nebo rychle tak motor se chladí náporem vzduchu. Když ale jedeš pomalu a do kopce tak je to chlazení nedostatečný. Jestli při zahřátym motoru viscospojku zastavíš rukou tak je to natuty ono.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3103
- Registrován: pon 23.04.2007 00:00
- Bydliště: Vimperk
- Kontaktovat uživatele:
Připíšu svůj dotaz sem.
Mám vadnou viscospojku, při ohřátém motoru zastavim vrtuli prstem, navíc teplota stoupá. Nicméně včera jsem s tim krapet jezdil, aby se motor ohřál a já zjistil stav té spojky. Vše bylo ok, ale když jsem jel v táhlém kopci, tak i přesto mi teplota stoupala nad půlku. Nicméně na kopci zase spadla na půlku. Poté jsem zastavil a auto nechal nastartovaný, otevřel branku, sednul do auta a teplota zase ve třičtvrtě budíku. Tak popojel před barák a šel chytat vrtuli. Tu jsem chytl rukou- špatná visca. Teplota byla mírně nad tou předposlední čárkou na budíku při vupnutí motoru.
Po vychladnutí jsem otevřel víčko nádobky a tam bylo na dně. Při otevírání jsem slyšel i bublavej zvuk, nebo tak něco. Dolil jsem na max a nechal být. Dnes jsem dojel do práce v pohodě. Asi 5km. Po práci jsem šel kouknout na vodu a zase na dně. Nyní jsem ale neslyšel žádný zvuk při otevírání. Takže jsem dolil zase na max a jel domu. Teď čekám až vychladne motor abych se podíval jestli tam zase voda ubyla nebo ne. Po zastavení mi ani teplota dál nestoupal tentokrát. Navíc se mi zdá, že topení nefouká ani tak vařící vzduch, když ho dám na plno. Tak předpokládám, že mám také zavzdušněno. Ale kam se ta voda ztratila, když jsem to ani neuvařil je záhadou. Ikdyž ono neznamená, že když to není v červeném, že to nevaří.
Jo je to 36 316i
Mám vadnou viscospojku, při ohřátém motoru zastavim vrtuli prstem, navíc teplota stoupá. Nicméně včera jsem s tim krapet jezdil, aby se motor ohřál a já zjistil stav té spojky. Vše bylo ok, ale když jsem jel v táhlém kopci, tak i přesto mi teplota stoupala nad půlku. Nicméně na kopci zase spadla na půlku. Poté jsem zastavil a auto nechal nastartovaný, otevřel branku, sednul do auta a teplota zase ve třičtvrtě budíku. Tak popojel před barák a šel chytat vrtuli. Tu jsem chytl rukou- špatná visca. Teplota byla mírně nad tou předposlední čárkou na budíku při vupnutí motoru.
Po vychladnutí jsem otevřel víčko nádobky a tam bylo na dně. Při otevírání jsem slyšel i bublavej zvuk, nebo tak něco. Dolil jsem na max a nechal být. Dnes jsem dojel do práce v pohodě. Asi 5km. Po práci jsem šel kouknout na vodu a zase na dně. Nyní jsem ale neslyšel žádný zvuk při otevírání. Takže jsem dolil zase na max a jel domu. Teď čekám až vychladne motor abych se podíval jestli tam zase voda ubyla nebo ne. Po zastavení mi ani teplota dál nestoupal tentokrát. Navíc se mi zdá, že topení nefouká ani tak vařící vzduch, když ho dám na plno. Tak předpokládám, že mám také zavzdušněno. Ale kam se ta voda ztratila, když jsem to ani neuvařil je záhadou. Ikdyž ono neznamená, že když to není v červeném, že to nevaří.

Jo je to 36 316i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3103
- Registrován: pon 23.04.2007 00:00
- Bydliště: Vimperk
- Kontaktovat uživatele:
Tak opět po 5km voda na dně. Po dolití jsem promačkával hadice. Pár bublin vyšlo ale když jsem mačkal tu spodní hadici, tak bylo slyšet nějaký jakoby praskavý zvuk kolem hlavy. V místě kde je asi termostat.
Jinak hadice jsou měkké po zahřátí, vrchní vařící, spodní vlažná. V oleji voda není a auto nekouří
Jsem z toho jelen. Že bude zavzdušníno je jasný, ale kam se ta voda jinak ztrácí? 
Jinak hadice jsou měkké po zahřátí, vrchní vařící, spodní vlažná. V oleji voda není a auto nekouří


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3103
- Registrován: pon 23.04.2007 00:00
- Bydliště: Vimperk
- Kontaktovat uživatele:
Tak asi ne. Díky asi špatné viscospojce se mi voda vyvařila a já dolíval jak trotl. Navíc se to i zavzdušnilo. Nyní jsem odvzdušnil, dolil vodu na volnoběh zahřál a pak jel asi 7km projet. Rafička se ustálila na prostřední čárce na budíku a ani se už nepohla. Zítra tomu dám větší záhul a uvidí se. Už to i topí asi tak jak má, takže snad v pořádku. Vyzkouší se i ta viscospojka, ale prostě si myslím, že je v háji.