Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 320si

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
janbrasna
Registrovaný
Příspěvky: 544
Registrován: sob 25.02.2012 01:00
Bydliště: PRG-NYC-SFO

#21 Příspěvek od janbrasna »

Zjistoval jsem si v Inveltu, ktery "spravuje" asi 12 ceskych SIcek, jestli tam byly nejake vymeny motoru atp., a zadny z tech kusu krom prubeznych serizovani ventilu nemel zadne jine katastroficke scenare.

Ale nakonec jsem ho stejne nekoupil, vyhlidnuty kus mel problemy se startovanim za studena, hruby chod v zimnich mesicich atp. — proste znamky postupneho vydreni hlinikove vystelky v bloku motoru.

Pokud by to nekdo chtel jako srdcovku, tak ten motor se da stripnout, a hlinikove casti nechat prepracovat do trvanlivejsiho materialu a i je zabezpecit proti dalsimu mechanickemu treni ktere v tom rucne stavenem kratkozdvihu vznika — ale neni to pro kazdeho. Tohle mel byt vikendovy presouvac, ale par mesicu generalky se mi moc nelibilo…
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#22 Příspěvek od paca »

za ty peníze bych radši koupil šestiválec :wink:
CerVus
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: pát 24.11.2006 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#23 Příspěvek od CerVus »

janbrasna píše:Zjistoval jsem si v Inveltu, ktery "spravuje" asi 12 ceskych SIcek, jestli tam byly nejake vymeny motoru atp., a zadny z tech kusu krom prubeznych serizovani ventilu nemel zadne jine katastroficke scenare.
Tuším že už jeden tmavě modrý kus, který je také na prodej už vyměněný motor má. Což by mohla být výhoda.
Nakonec jsem se ale také rozhodl neriskovat, raději si počkám a budu hledat nějaký pěkný šestiválec.
Škoda, že tam nemontovali nějaký konvenčnější motor, takhle spadá do stejné kategorie jako rx-8, která je mu ze všech aut asi nejblíže.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#24 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

me spis unika, proc to ma takovej tragickej vykon... M42B18 mela 140PS z 1,8... stará S14B20 dokonce 200PS...
to tomu modelu bere imho nejvic na prodejnosti...
ale... s kompresorem... :lol:
“Ability is what you're capable of doing.”
CerVus
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: pát 24.11.2006 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#25 Příspěvek od CerVus »

Tak jestli má ten motor jinou výkonovou křivku, tak mu méně koníků nemusí tak moc vadit.
Museli použít totožný základ motoru který má závodní verze a tady už moc možností neměli. Stará e46 IS měla také 4 válec nebo šestiválec? Edite: ta měla klasický šestiválec
Jen mě zaráží kam se poděla homologační verze chevy cruze.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#26 Příspěvek od paca »

CerVus píše:Stará e46 IS měla také 4 válec nebo šestiválec? Edite: ta měla klasický šestiválec
v e46tce IS nebyla, ta byla v e30 a e36tce
CerVus
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: pát 24.11.2006 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#27 Příspěvek od CerVus »

No, pro civilní trh ji nejspíše neuvolnili, ale zavodni 320is e46 byla vyrabena a dodnes se účastní zavodu. Na slovensku ji třeba jeden team nabízí k pronajmu.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#28 Příspěvek od paca »

CerVus píše:No, pro civilní trh ji nejspíše neuvolnili, ale zavodni 320is e46 byla vyrabena a dodnes se účastní zavodu. Na slovensku ji třeba jeden team nabízí k pronajmu.
máš nějaké info co to byl za motor? "gůgl" nechce nic najít
Uživatelský avatar
janbrasna
Registrovaný
Příspěvky: 544
Registrován: sob 25.02.2012 01:00
Bydliště: PRG-NYC-SFO

#29 Příspěvek od janbrasna »

CerVus píše:Škoda, že tam nemontovali nějaký konvenčnější motor
Potrebovali neco relativne malyho, co se da posunout co nejvic dolu a dozadu pro zlepseni teziste. A to ze to pak vzali, a vetsinu dilu odlehcili vymenou za lehci material (karbon, hlinik) tomu neprospelo, no. (Pro bezny jezdeni, samozrejme. Jako homologacni zaklad naopak dobry, taky hned prvni rok vyhrali celou serii;)…)
Blby je ze tam byly i nejaky inzenyrsky chyby (jako protaceni vlozek, treni o sebe a tak) v bode kdy se zacne projevovat rutinni zatez/opotrebeni.
CerVus
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: pát 24.11.2006 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#30 Příspěvek od CerVus »

paca píše: máš nějaké info co to byl za motor? "gůgl" nechce nic najít
http://www.ultimatecarpage.com/spec/134 ... -ETCC.html
Přijde mi to jako derivát klasického šestiválec pocházejícího z e36, s tím že má lehce snížený objem z 1992 na 1990. Asi šli stejnou cestou jako později u e90 a jejiho čtyřválce.
Ona ta výhoda r4 proti r6 bude asi na okruhu v těžišti znát i když spíš tu rozhodovala fia omezenimi pro wtcc a snahou do poháru dostat víc značek.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#31 Příspěvek od paca »

tak ta závodní e46tka je "klasický" 6ti válec - jen je upravený motor pro závody. Já myslel že to bude nějaký upravený čtyřválec = když označení IS bylo vždy pro čtyřhrnek :wink:
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#32 Příspěvek od paca »

edit
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#33 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Achtung achtung, těchto is jsem v německu potkal dost s vyměněným či mrtvým motorem....osobně bych šel do 330i pokud chceš e90 a svežeš se proti tomu jako král, pokud chceš tedy univerzální auto na svezení. A pokud bys chtěl auto kde se na motor můžeš spolehnout tak 6tivál v e46 je podle mě nezničitelnej. :wink: Za málo peněz ,hodně muziky jen najít pěknej kousek je celkem oříšek.
CerVus
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: pát 24.11.2006 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#34 Příspěvek od CerVus »

Jo, k tomuhle závěru dospěje nakonec většina lidí.
To auto je holt vytvořené jako zábavná víkendová hračka.
Výhoda je že nabízí takovou výbavu, která se těžko v sériových modelech hledá (M paket, manuál, lepší náprava a brzdy).
Jinak k té e46. V Praze teď prodávají jednu parádní http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... m=list[url][/url] jen ta cena ač koresponduje se stavem je krapet děsivá. Ona ale stejně ta e46 je hezčí a kvalitněji zpracovaná než ta e90.
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Velvetek »

CerVus píše:...V Praze teď prodávají jednu parádní http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... m=list[url][/url] jen ta cena ač koresponduje se stavem je krapet děsivá....
Tak ta vypadá hodně dobře. Těžko říct, jestli by někdo po tom šáhl a dal to do garáže odpočívat. Řekl bych, že většina by v té ceně raději M... Ale opravdu povedené.
fanousek
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: ned 30.03.2014 01:00
Bydliště: Praha

#36 Příspěvek od fanousek »

Nějak se mi nezdá, že by to byl 6-ti kvalt....
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od matiz »

Vzhledem k tomu ze okolo pul mice se motaji eFka, bych se ani sekundu nerozmyslel jestli takovou cervenou potvoru nebo jakekoliv e-Fko... I v ultrasocialu bude mit e-F vic komfortu nez nejnabusenejsi e46 :mrgreen:
Odpovědět