Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupě bmw 3 řady

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Fluffy
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 11.09.2014 00:00

#1 Příspěvek od Fluffy »

Zdravím klubáky,

chtěl bych se na vás obrátit s prosbou o radu, já vím já vím určitě tady bylo již takových dotazů spousta a něco jsem se dočetl různě na netu, ale stále se nemůžu rozhodnout, tak snad mi vaše zkušenosti pomůžou k rozhodnutí.

Plánuji koupi nového vozu a bmw je asi jako každého tady ze členů můj sen.
Padla mi do oka 3řada líbí se mi jak e46 tak e90, nejspíše bych volil zlatou střední cestu a koupil 325i. Ruku na srdce kdo by nebral 330i jen tam mám obavy, že uživit 3l už by bylo hodně. Teď jezdím s chcíplou Fabií 1,4MPI takže předpokládám že i 320i by pro mě byla střela. Ročně najezdím kolem 15-20tis km, požadavek by byl na sedan s manuální převodovkou, na každodnní ježdění převážně okrsky/město v poměru tak 60/40.

Chtěl bych se zeptat zda by se dal sehnat nějaký slušný kousek v cenové hladině mezi 200-300tis kč. přemýšlím stále jak nad E46 tak i nad E90, co jsem se dočetl, tak kvalita u E90 klesla, a nemůžu se rozhodnout jestli se více vyplatí koupit E46 např. s rokem výroby 2004 než o rok dva mladší E90.

Dále by mě zajímalo jak je to s LPG pokud by se podařilo sehnat 330i tak předpokládám, že by musel jít na plyn a zajímalo by mne umístění nádrže, v kufru by byla potíž s místem které bych občas byla potřeba sklopení sedáků při cestě na hory, a nádrž místo rezervy jakou má dojezdovou vzdálnost pokud má někdo zkušenosti.

Prosím našel by se někdo s radou případně zkušeností s některým z modelů, abych si mohl udělat lépe obrázek a ukončit trápení s výběrem a vesele se mohl přidat do řad.

Děkuji mockrát
Uživatelský avatar
Kani
Registrovaný
Příspěvky: 1583
Registrován: ned 15.03.2009 01:00
Bydliště: Orlova

#2 Příspěvek od Kani »

Ahoj,

drive nez se na tebe vsichni vrhnou...rozdil mezi 2,5 a 3,0l ve sportrebe je plus minus nula nula hovno, takze takhle vubec neuvazuj :wink:

Jinak za me v tve cenove relaci radeji velmi slusnou E46 s tim, ze ti jeste zbyde na bublifuk, nez E90, ktera bude nejspise potrebovat dost pozornosti. A nejspise se taky dozvis, ze E46 je posledni poradne BMW. Nejidealnejsi by bylo se v nejakem kusu projet, alespon pro predstavu, protoze skok z Fabky 1.4 MPI to bude znacny, ne nadarmo se rika, ze zkratka MPI znamena motor v .

Ale verim, ze se k tomu vyjadri povolanejsi.

Jinak LPG v kufru misto rezervy. Nekteri kluci to tady delaji tak, ze to ani neni poznat na prvni, mnohdy ani na druhy pohled.
Fluffy
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 11.09.2014 00:00

#3 Příspěvek od Fluffy »

Přesně něco takového jsem se už dočetl s tím, že poslední kvalitnější kusy se vyráběly do doby E60/E65? Tak jsem začal uvažovat z původní E90 nad E46 jelikož cena E90 je pořád někde jinde a myslím že sehnat slušnou E46 v dané ceně bude jednodušší než mladší ale s více najetýma a ještě méně kvalitní. Tím se těžítko vah přemístilo k E46.

K úvahám 325i vs 330i jsem se už taktéž dostal a postupně dočetl že spotřebou vyjdou nastejno, jen by mě zajímala pořizovací cena jestli se dá sehnat i slušná 330i E46 v dané hodnotě zhruba jaký nájezd km by mohl odpovídat a případně na kolik asi vyjde předělávka na plyn a kolik by 330i v plynu spolklo tak nějak v průměru, abych si udělal představu zda bych byl schopný tohohle krasavce uživit, ikdyž s plynem by to peněžence značně ulehčilo.

Tím by mi nejspíš nastalo rozhodování mezi 320i vs 330i, přiznávám chtělo by to jednotlivé kousky projet jen se mi zatím v okolí nepodařilo najít ani jeden z kusů pro vyzkoušení tak budu muset asi ještě vydržet a hledat než se nějaká možnost naskytne.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#4 Příspěvek od paca »

pokud budeš mít auto na plyn, tak je opravdu jedno jestli 325i nebo 330i :wink: pokud chceš pěknou, udržovanou e46tku v nějaké slušnější výbavě, tak počítej cca 200tis a víc :wink: předělání na plyn nevím co stojí, ale počítám že pod 30tis to nepude, průměrná spotřeba 330i je cca 10l/100km benálu :wink:
Fluffy
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 11.09.2014 00:00

#5 Příspěvek od Fluffy »

průměrná spotřeba 330i je cca 10l/100km benálu
10l v průměru to není špatný, sem čekal větší vírv nádrži na 3l, pokud by se průměrná spotřeba držela kolem těch 10l/100km tak by předělávka na plyn nebyla až tak nutná. Tím bych se stále spíše přikláněl k 330i a při nejhorším plyn by se dal dodělat časem kdykoliv.
martas11
Registrovaný
Příspěvky: 1079
Registrován: ned 30.08.2009 00:00
Bydliště: Olomouc

#6 Příspěvek od martas11 »

paca píše:pokud budeš mít auto na plyn, tak je opravdu jedno jestli 325i nebo 330i :wink: pokud chceš pěknou, udržovanou e46tku v nějaké slušnější výbavě, tak počítej cca 200tis a víc :wink: předělání na plyn nevím co stojí, ale počítám že pod 30tis to nepude, průměrná spotřeba 330i je cca 10l/100km benálu :wink:
E46 se dá sehnat daleko levněji,ale moc dobrých už není :wink: za 200tis a víc,jak píšeš už se dá bez problémů koupit jinou řadu :)
Jinak souhlas.
Uživatelský avatar
Kani
Registrovaný
Příspěvky: 1583
Registrován: ned 15.03.2009 01:00
Bydliště: Orlova

#7 Příspěvek od Kani »

A pokud trvas na trojkove rade, napis nekomu z mistnich co dovazeji auta z Reichu. Zkus treba M3Maniaca. Budes myslim velmi mile prekvapen.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od matiz »

E90 je oproti e46 o generaci vpredu. Nadherna e46 uz neni, mozna nekde v muzeu. I na tyto auta ale dopadaji problemy ze mnohe odchazi vekem, je jedno kolik ma na hrbu, proste pamatuje semika jako hribe. Za 300k si troufam rict ze se da sehnat i pekna a vybavena e9x. E46 mam rad, ale je to uz jen delnik, odveze, priveze, nechce nic moc a jezdi za malo. Ale je na ni proste uz moooc videt, ze je za svym zenitem.

E90 - lehce jsem pretahnul 190k a pravda, prisel prvni problem. Stavkuje ostrikovac predniho skla, jen doufam ze to bude mala banalita v podobe motorku a ne zkurvena ridici jednotka, vzhledem k tomu ze se to chova krapet divne nedokazu jednoznacne bez rozebrani identifikovat, ale to je snad jedinna vec kterou jsem behem 60k km co ji mam menil. Nemuzu si na nic vzpomenout krom toho co "zanedbal" prodavajici protoze pred prodejem srat na servis. Jinak do ni leju benzin, olej co 12k a menim spotrebak a gumy... No a obcas si udelam radost nejakym zajimavym retrofitem -) Nebo dostane nejakou kosmetiku at je videt ze mi dela radost. Jo a jeste jsem menil sklo, protoze jsem dostal sutrem -))) Jinak fakt nic mne nenapada co by se mi posralo, takze k te spolehlivosti asi tolik. Jo a tech 190k je tam poprve, ne po druhe -)))

Ovsem na druhou stranu mnohe e9x jsou sbastlene straslivym zpusobem, ale to uz je kazdeho boj co si koupi.

EDIT: Jo a opravoval jsem mimo beznych veci FRM modul, ale zase to nebyla chyba modulu, ale odpravila ho kvalitni zarovka, takze to az tolik moc neberu ze by se ty auta nejak echt moc sraly. Prusery nastavaji kdyz je to borene a lepene aby to nestalo penize a byl na tom max vyvar. To potom dost tragedie.
Fluffy
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 11.09.2014 00:00

#9 Příspěvek od Fluffy »

E46 se dá sehnat daleko levněji,ale moc dobrých už není
Právě z toho mám asi jako každý kupující auto obavy v jakém bude stavu 10 let staré auto. 3 řada se mi líbí, ale není podmínkou...nemám rodinu a ještě nějaký ten rok mít nebudu, většinou jezdím sám případně 1 spolujezdec, tak nebyla potřeba se ohlížet po něčem prostornějším, ale rozhodně se nebráním ani alternativám.


Díky moc za rady, určitě budu rád za každou další
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#10 Příspěvek od Tompo »

Odkud jsi? Můžem případně povozit v E39 530iA a 330i face manual
Fluffy
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 11.09.2014 00:00

#11 Příspěvek od Fluffy »

Bydlím cca 20km od Zlína taková malá dědina Pozlovice vedle známějších lázní Luhačovice.
Koukám Krkonoše jsou trochu z ruky tak ze svezení nejspíš nic nebude, ale moc si cením nabídky a ochoty
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#12 Příspěvek od tanner540i »

Za me E46 uz ne. Jak tady padlo, je uz proste stara, ale hlavne hnije, coz je pro me ta nejhorsi mozna zavada. Vicemene rzi se uz nikdy nezbavis, a dost to snizuje dojem z jinak kvalitne udelaneho auta. Naopak 90tky s tim problem nemaji.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#13 Příspěvek od paca »

martas11 píše:E46 se dá sehnat daleko levněji,ale moc dobrých už není :wink: za 200tis a víc,jak píšeš už se dá bez problémů koupit jinou řadu :)
Jinak souhlas.
pokud nechce nějakou "dietu", tak tu 330i sežene levněji, ale abych pravdu řekl, tak bez empaketu bych už e46tku nekupoval :wink: a pokud bude chtít e90tku, tak ta bude stat cca 250tis kaček a víc :wink:
tanner540i píše:Za me E46 uz ne. Jak tady padlo, je uz proste stara, ale hlavne hnije, coz je pro me ta nejhorsi mozna zavada. Vicemene rzi se uz nikdy nezbavis, a dost to snizuje dojem z jinak kvalitne udelaneho auta. Naopak 90tky s tim problem nemaji.

mám 15let starou e46tku a není to zas tak hrozné a jsem zvědavý jak na tom budou e90tky až budou mít 15 let :)
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#14 Příspěvek od jawamaniak22 »

Můj názor je, pro tebe bude každé bmw příjená změna, myslím že to zda to bude 320i nebo 330i nebo jestli to bude e46 nebo e90 nehraje až takovou roli jako spíše to v jakém ji koupíš stavu, vím že mě ted možná někteří zlinčují že je to samozřejmost ale já si dovezl na jaře krásnou e36 320i touring z německa, má 17 let, najeto ted už 225 tis. a po druhém majiteli z německa a BEZ JAKÉKOLI KOROZE a za 2000E...

Auto vůbec není za zenitem jak tu někdo psal, a také výbavou vůbec nijak nezaostavá pokud nepočítám nějaký ty social edice, a o stavu ani nemluvím, prostě němcovo druhé dítě je auto... všichni z rodiny byly skeptičtí když jsem chtěl něco takového dovést, že je to stará plečka atd. když sem přijel a otevřel kapotu a nechal je nahlídnout dovnitř tak čuměli na ten stav, tak se k tomu prostě tady v ČR 99% lidí nechová aby to takhle vydrželo

za mě: pokud auto tak bmw, pokud krásný tak z německa (pouze s tý vzdálenější půlky)

PS: taky můžu doporučit jednoho maníka co mi pomohl s dovozem
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#15 Příspěvek od Tompo »

Tak svezení fakt nedopadne:-)

Jako tvrdit, že E46 fakt hnije!?!? Ano, pokud byla bořená... Zadní čílko u některých ano a ty přední blatníky o nich nemůže být řeč, ty si vymění každý sám.

Záleží, jak se kdo k autu choval, když se zadaří, tak výlet do D za to stojí.
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#16 Příspěvek od tanner540i »

Ano, e46 opravdu hnije a ne malo. Kdyz pominu predni blatniky jako vymenitelny dil (ale ani tak mi to nepripada ok), tak standartne jsou vzdy chycene zadni lemy, podlaha pod rezervou a baterkou + klasika u e46 a e39 jsou dvere (doporucuju zkusit sroubovakem ve "svarech" na spodku dveri..). Argument, ze jsou vsechny 46tky bourane na dvere, kufr a zadni lemy neberu:). S timhle nastesti e90 a e60 problemy nemaji, ikdyz prvni kusy uz maji vice nez 10 let.
Fluffy
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 11.09.2014 00:00

#17 Příspěvek od Fluffy »

Tak ještě po zvážení možností jsem se zatím rozhodnul následovně. Bylo by to nejspíše 330i E46/E90 podle možnosti sehnání od západních sousedů v cenovém rozmezí. A pro úsporu nákladů předělávka na lpg s nádržemísto rezervy. Pořád si myslím lepší volba než 320i v benzínu jak nákladově na živení tak výkonově.

Pokud by se našlo v dobrém stavu E46 ve slušném stavu, tak bych chtěl rok 2003/4 kdy se dělali již s 6 stupňovou převodovkou a nejlíp s M-packetem. U E90 si nejsem jistý jestli bych se vlezl cenově do nějakého slušného aby mi ještě zbylo na předělávku na lpg a zbyla nějaká finanční rezerva.

Ještě by mne zajímala jedna také již mnohokrát omílaná věci. BMW a zima případně bmw a 4x4. Ikdyž si přirovnám situaci kterou určitě všichni známe z mládí....na strom vylezete lehce, horší se dostat bezpečně dolů :D
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#18 Příspěvek od paca »

pokud chceš e90 320i, tak bohužel už jsou to "pouze" 4 válce a těch 150koní na 1,5 tunové auto je "nic moc"
Fluffy
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 11.09.2014 00:00

#19 Příspěvek od Fluffy »

Právě z tohohle důvodu jsem se spíše poohlížel po 330i jen jsem si nebyl jistý pořizovací cenou zda se vlezu v rozmezí 200-300tis a lpg by snížilo vyšší náklady na spotřebu oproti 2l motoru. Už i vzhledem k motorům jsem se přikláněl k 6 válci.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#20 Příspěvek od paca »

tak narazíš okolo 250tis kaček, ale jsou to takové "diety"
Odpovědět