Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koutek zoufaleho tucnaka

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
tucnak
Registrovaný
Příspěvky: 120
Registrován: stř 02.01.2013 01:00

#21 Příspěvek od tucnak »

...co sem vcera nacetl na netu a v manualech o odvzdusnovani e36tky by vydalo na zajimavou studii :D

..kazdopadne to cerpadlo je nejpravdepodobnejsi. Da se nak rozumne vyndat bez sundavani chladicovy steny, nebo je lepsi si ji pro pohodu dat pryc?
Maysner
Registrovaný
Příspěvky: 1199
Registrován: ned 23.12.2007 01:00
Bydliště: Brno

#22 Příspěvek od Maysner »

Vzhledem k tomu, jak auto nekolikrat blblo s teplotou, je docela odvaha to porad zkouset dal a dal timto zpusobem. Jako prvni je na rane vodni pumpa. Vyndat a poznas hned. Tipuju na utrzeny plastovy lopatky. ///Mates ted mel s timhle taky problem.
Bohuzel v pripade takto casto zkousenyho prehrivani motoru, bych se obaval o tesneni pod hlavou a hlavu. Nicmene mrkni na vodni pumpu, pripadne vymen, a pozorovat unik vody ci emulzi na vicku oleje. Pak nezbyde nez udelat tesneni pod hlavou a zaroven otlakovat palici, zabrousit sedla ventilu a zarovnat hlavu

Pro vymenu vodni pumpy staci vymontovat viscospojku, povolit si remenici na vodni pumpe a sundat remeny
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Vodní pumpa jde ven lehce, jak píše Maysner. Z bloku ji netřeba páčit, jsou v ní dvě díry s M6 závitem a stačí do nich zašroubovat M6 šrouby, postupně střídavě utahovat a tím vytáhnout z bloku.

Jen pro info, M50/M52 jde velmi nesnadno odvzdušnit teplý, je lépe nechat zcela vychladnout.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
tucnak
Registrovaný
Příspěvky: 120
Registrován: stř 02.01.2013 01:00

#24 Příspěvek od tucnak »

Diky. Nucene ted auto par dni stoji na parkovisti, tak pak zkusim znova mrknout, kolik tam je vzduchu. Ale vzhledem k tomu, ze zacalo neco v motoru "chrastit", tak doufam, ze to sou jen lopatky cerpadla :(

O tesneni/ hlavu se trochu bojim, ale tak uvidime, jak tuhej korinek motor ma. Snad mi to tentokrat jeste projde, ale mozna to hodim do servisu at na to pr osichr mrknou abych ho nedojezdil :/
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Demontovat hlavu "pro sichr", pro kontrolu těsnění, je nesmysl. Pokud bude K.O. oběžné kolo čerpadla, dej jiné čerpadlo a jezdi a pozoruj teplotu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od paveld »

M52 určitě odvzdušnit za studena - vyndat odvzdušňovací šroub, dolít vodu tak, aby dírou po šroubu tekla ven, pak zašroubovat, nasadit víčko a po delší projížďce ideálně zopakovat nebo aspoň srovnat hladinu v expanzce.
Dokud jsem se o to jakkoliv pokoušel za tepla nebo na nastartovanym motoru, tak to šlo neskutečně špatně a pomalu... a kolikrát se to stejně ještě odvzdušňovalo samo následujících pár set km. V jednom servisu mi to kdysi timhle stylem několikrát uvařili, než se jim to podařilo odvzdušnit.
Uživatelský avatar
blackjack
Registrovaný
Příspěvky: 1270
Registrován: sob 21.01.2012 01:00
Bydliště: Kozomín (Středočeský kraj)

#27 Příspěvek od blackjack »

Ta plastová pumpa je svině :D

vím o čem mluvím... :) Taky bych to na ní tipoval, vyměň za novou a uvidíš... práce na pár minut :)
Obrázek
tucnak
Registrovaný
Příspěvky: 120
Registrován: stř 02.01.2013 01:00

#28 Příspěvek od tucnak »

Na par minut? Ja se nejvic desim vypousteni chladici kapaliny... jinak to podle Bentleyho nevypada nak zle....
tucnak
Registrovaný
Příspěvky: 120
Registrován: stř 02.01.2013 01:00

#29 Příspěvek od tucnak »

..par minut prej.....to chci videt :D

Nakonec vypousteni kapaliny z bloku bylo to nejmensi (i kdyz sem si ten sroub kontroloval asi 5x, neb se mi vazne nezdal. A dostal sem krasnou sprchu, ale bez ni to asi nejde. Minimalne na parkovisti pred supermarketem ne....

Trochu me podesila lehce nahnedla barva vypusteny vody, ale byla tam nakou chvilku jen destilka, tak snad to nezrezlo moc :/

Sundavani remenice nebyla taky moc sranda, a nevim, jak bych tu pumpu vytahl bez tech M6 sroubu- sikovnej napad meli panove v BMW :idea: . Kazdopadne plasotvy obezny kolo urvany (vcelku sem si oddechl, ze to neni nic jinyho)

Jen sem tam misto planovanejch 11ti litru nalil jen necelejch 9, ale snad tam jeste neco doleju (odvzdusnit to slo krasne). Topi dobre, nehreje se, sem happy :)


Celkem naky 2 hodky, ale velka cast z toho bylo valceni s zarezlejma matkama a podobny legrace. Ani sem nesundaval domecek termostatu, ale mozna by se tam pak lip lezlo.


Kazdopadne diky za rady, snad bude ta potvorka zas chvili jezdit bezproblemove :)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Vypouštět chladící kapalinu bočním šroubem (pod svody) je zbytečné zdržování, ona vyteče sama po vytažení čerpadla :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
tucnak
Registrovaný
Příspěvky: 120
Registrován: stř 02.01.2013 01:00

#31 Příspěvek od tucnak »

Tenhle postup me taky napadl, ale snazil sem se o co nejmin zaprasit kolem... Ale mozna by to nakonec vyslo nastejno :D
Odpovědět