Ahoj,
chtěl bych vás poprosit o radu. Na začátku léta jsem si nechal z Reichu dovézt E46 325i FL (12/2001, 205 tis. km) a v podstatě od té doby mě pronásledují tyto dvě chyby motoru způsobené zřejmě přisáváním vzduchu:
CA – Úprava paliva – Limit řízení, 1. řada válců
CB – Úprava paliva – Limit řízení, 2. řada válců
Až na při studeném motoru neklidný volnoběh auto jede normálně, po vymazání chyb z diagnostiky auto žádnou chybu neukazuje a chyba motoru znovu naskočí až po čase – zpravidla na volnoběh při zastavení např. na semaforu.
Kromě "podovozových věcí" bylo na autě už vyměněno toto:
6x svíčky (subjektivně se mi zdá, že výměna svíček volnoběh dost zklidnila)
Olejový separátor
1x Lambda
Vzduchové hadice
Mechanik už zároveň zkontroloval toto:
Váha vzduchu
DISA
Volnoběžný ventil (zároveň vyčištěn)
Vzduchové hadice a "husičky"
Sání (vyzkoušeno komplet sání z jiného BMW, ale auto stále ukazuje chybu)
Lambdy (všechny 4 ukazují správné hodnoty, navíc 3 z nich nejsou na autě ani půl roku)
Příjde mi, že nějakou netěsnost v sání už by mechanik musel objevit (navíc se na auto zkoušelo dávat i komplet sání z jiného BMW), když jsem psal do 4 pražských autorizovaných servisů, jestli nemají přístroj na "smoke test", tak se mi vysmáli, že jsem se asi zbláznil... :-/
Nenapadá vás prosím někoho, co ještě vyzkoušet, příp. kde by mohla být chyba? Auto sice jezdí, ale ta chyba mě z principu štve a bojím se, aby to na autě nepokazilo něco jiného...
Předem moc děkuju za jakoukoliv radu,
M.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E46 325i – chyba "Úprava paliva – limit řízení"
A ty korekce jsou do plusu nebo do mínusu ?
Jezdíš na benzín nebo tam leješ E85?
Nechal jsi čistit a měřit vstřiky ? Palivové čerpadlo ?
Mám stolici na měření a čištění vstřikovačů
Koukni https://www.facebook.com/Ecumaster.cz
Jezdíš na benzín nebo tam leješ E85?
Nechal jsi čistit a měřit vstřiky ? Palivové čerpadlo ?
Mám stolici na měření a čištění vstřikovačů
Koukni https://www.facebook.com/Ecumaster.cz
Ahoj, jaké korekce myslíš? Jestli na vstřikovačích, tak ty jsem ještě testovat nenechával.
Tankuju na střídačku natural 95 a 98 u Benziny. Myslíš, že by to mohly dělat vstřikovače? Kromě za studena podivného volnoběhu auto jede parádně (dobře dobře, 330i to není
)...
Na kolik u tebe příp. vyjde otestování vstřiků a čerpadla? Děláš příp. i repas?
Tankuju na střídačku natural 95 a 98 u Benziny. Myslíš, že by to mohly dělat vstřikovače? Kromě za studena podivného volnoběhu auto jede parádně (dobře dobře, 330i to není

Na kolik u tebe příp. vyjde otestování vstřiků a čerpadla? Děláš příp. i repas?
Z popisu :
CA – Úprava paliva – Limit řízení, 1. řada válců
CB – Úprava paliva – Limit řízení, 2. řada válců
bych pochopil, že ECU se snaží v režimu zpětné vazby doladit směs na požadovanou hodnotu a dostane se na limit percentuálního doladění a proto vyhodí chybu.
Takže podle mne to bude vidět v short trimech nebo long trimech paliva.
Nevím co si přesně představuješ pod pojmem "repase" ale změření, vyčištění a znovu změření u mne stojí 300Kč za vstřik..... případně + DPH či dopravné.
Gumičky (těsnění) si vyměníš sám když je budeš montovat zpět a čerpadla neopravuji a neřeším. Je to moc kritická součástka než aby stálo za to riskovat. Rozhodně pokud není v pořádku tak vyměnit. Zodpovědně změřit to jde jen tak, že si jí zapojíš přes regulátor, nastavíš jmenovitý tlak a měříš za jak dlouho to nastříká třeba 5L do vratky.
CA – Úprava paliva – Limit řízení, 1. řada válců
CB – Úprava paliva – Limit řízení, 2. řada válců
bych pochopil, že ECU se snaží v režimu zpětné vazby doladit směs na požadovanou hodnotu a dostane se na limit percentuálního doladění a proto vyhodí chybu.
Takže podle mne to bude vidět v short trimech nebo long trimech paliva.
Nevím co si přesně představuješ pod pojmem "repase" ale změření, vyčištění a znovu změření u mne stojí 300Kč za vstřik..... případně + DPH či dopravné.
Gumičky (těsnění) si vyměníš sám když je budeš montovat zpět a čerpadla neopravuji a neřeším. Je to moc kritická součástka než aby stálo za to riskovat. Rozhodně pokud není v pořádku tak vyměnit. Zodpovědně změřit to jde jen tak, že si jí zapojíš přes regulátor, nastavíš jmenovitý tlak a měříš za jak dlouho to nastříká třeba 5L do vratky.
Aha a ty korekce příp. jsi schopný upravit? Protože člen Dejvidosx z E46 fóra mi psal, že zřejmě velmi podobnou chybu mu vyřešilo přehrání softu jednotky, když díky tomu úniku vzduchu zřejmě už měl rozhozené i palivové mapy => našel a vyřešil únik vzduchu, přehrál soft a mapy a bylo to v pohodě. Já si myslím, že vzduch už mi tam snad opravdu nikde unikat nemůže, takže by to snad přehrátí softu a těch map mohlo vyřešit...
Co si představuju pod repasí je dobrá otázka...
Ale asi trošku něco jiného – když jsem to před X lety řešil u vstřikovačů na Focuse TDCi, tak to byla docela raketa (řádově 5 tis. za jeden vstřikovač), každopádně tím vyčištěním bych předpokládám nic nepokazil...
Omlouvám se, jestli melu nesmysly, nejsem úplně technický typ...
Co si představuju pod repasí je dobrá otázka...

Omlouvám se, jestli melu nesmysly, nejsem úplně technický typ...

"Repasovat" za 5 tis vstřikovač, který stojí u benzínu cca 2-3tis ? ......... U dieslu stojí asi víc, ale i tak.....
Přehrávat mapy ? neeee
Vysvětlím ti to tedy ještě jednou.
Motor nasaje vzduchu, váha ho zváží a informaci předá jednotce. Ta se podívá do mapy, vezme informaci a předpokládané množství paliva potřebné pro korektní směs vstříkne. Lambda změří, že je směs moc chudá nebo bohatá a jednotka při dalším vstřikování udělá korekci, přidá nebo ubere dávku paliva a to se stále opakuje, dokud se nedostane na požadovanou bohatost. Ovšem jsou zde stanoveny limity, předpokládám něco mezi 15 nebo 25%. Pokud se korekce dostane na tuto mez a stejně není dosaženo požadované bohatosti, jednotka oznámí chybu.... to se asi ve tvém případě děje.
Není třeba dělat žádné hloupé experimenty, něco tupě přehrávat, měnit, kupovat..... nejdřív je třeba analyzovat co ti to vlastně ve skutečnosti hlásí a pak hledat příčinu.
Pokud je příčinou něco co trvá dlouho, ovlivní ti ta závada jak krátkodobé doladění tak i dlouhodobé doladění parametrů jednotky. Proto, pokud závadu odstraníš, je dobré tyto "naučené" parametry promazat, tedy vrátit na nulové hodnoty a nechat jednotku ať se znovu "naučí" nové. To může trvat nějakou dobu a po tuto dobu nemusí motor běžet celkově optimálně, ale cca 100-300km by to mělo řešit. To samé ale platí i když měníš paliva. Optimální je jezdit na jedno oktanové číslo a nejlépe tankovat u jedné stanice.
Můžeš mi věřit a nechat si poradit, nebo si můžeš myslet, že tu plácám hovadiny.... to už je na tobě.
Přehrávat mapy ? neeee
Vysvětlím ti to tedy ještě jednou.
Motor nasaje vzduchu, váha ho zváží a informaci předá jednotce. Ta se podívá do mapy, vezme informaci a předpokládané množství paliva potřebné pro korektní směs vstříkne. Lambda změří, že je směs moc chudá nebo bohatá a jednotka při dalším vstřikování udělá korekci, přidá nebo ubere dávku paliva a to se stále opakuje, dokud se nedostane na požadovanou bohatost. Ovšem jsou zde stanoveny limity, předpokládám něco mezi 15 nebo 25%. Pokud se korekce dostane na tuto mez a stejně není dosaženo požadované bohatosti, jednotka oznámí chybu.... to se asi ve tvém případě děje.
Není třeba dělat žádné hloupé experimenty, něco tupě přehrávat, měnit, kupovat..... nejdřív je třeba analyzovat co ti to vlastně ve skutečnosti hlásí a pak hledat příčinu.
Pokud je příčinou něco co trvá dlouho, ovlivní ti ta závada jak krátkodobé doladění tak i dlouhodobé doladění parametrů jednotky. Proto, pokud závadu odstraníš, je dobré tyto "naučené" parametry promazat, tedy vrátit na nulové hodnoty a nechat jednotku ať se znovu "naučí" nové. To může trvat nějakou dobu a po tuto dobu nemusí motor běžet celkově optimálně, ale cca 100-300km by to mělo řešit. To samé ale platí i když měníš paliva. Optimální je jezdit na jedno oktanové číslo a nejlépe tankovat u jedné stanice.
Můžeš mi věřit a nechat si poradit, nebo si můžeš myslet, že tu plácám hovadiny.... to už je na tobě.
SZ
BMWX3 píše:"Repasovat" za 5 tis vstřikovač, který stojí u benzínu cca 2-3tis ? ......... U dieslu stojí asi víc, ale i tak.....
Přehrávat mapy ? neeee
Vysvětlím ti to tedy ještě jednou.
Motor nasaje vzduchu, váha ho zváží a informaci předá jednotce. Ta se podívá do mapy, vezme informaci a předpokládané množství paliva potřebné pro korektní směs vstříkne. Lambda změří, že je směs moc chudá nebo bohatá a jednotka při dalším vstřikování udělá korekci, přidá nebo ubere dávku paliva a to se stále opakuje, dokud se nedostane na požadovanou bohatost. Ovšem jsou zde stanoveny limity, předpokládám něco mezi 15 nebo 25%. Pokud se korekce dostane na tuto mez a stejně není dosaženo požadované bohatosti, jednotka oznámí chybu.... to se asi ve tvém případě děje.
Není třeba dělat žádné hloupé experimenty, něco tupě přehrávat, měnit, kupovat..... nejdřív je třeba analyzovat co ti to vlastně ve skutečnosti hlásí a pak hledat příčinu.
Pokud je příčinou něco co trvá dlouho, ovlivní ti ta závada jak krátkodobé doladění tak i dlouhodobé doladění parametrů jednotky. Proto, pokud závadu odstraníš, je dobré tyto "naučené" parametry promazat, tedy vrátit na nulové hodnoty a nechat jednotku ať se znovu "naučí" nové. To může trvat nějakou dobu a po tuto dobu nemusí motor běžet celkově optimálně, ale cca 100-300km by to mělo řešit. To samé ale platí i když měníš paliva. Optimální je jezdit na jedno oktanové číslo a nejlépe tankovat u jedné stanice.
Můžeš mi věřit a nechat si poradit, nebo si můžeš myslet, že tu plácám hovadiny.... to už je na tobě.