Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
rele
to by nemělo, no... viz můj minulej příspěvek. tam se přivádí 12V ze spínanýho pluska pod klíčkem.
... a jinak skrz ten tenkej kabel jsem taky pátral, měl jsem ho utrženej. Někde jsem se dočetl, že prej to je samostatnej kabel pro napájení jednotky, což by i odpovídalo podle toho relé. Ale těžko říct, auto mi jezdilo i bez něj a po připojení žádná změna
... a jinak skrz ten tenkej kabel jsem taky pátral, měl jsem ho utrženej. Někde jsem se dočetl, že prej to je samostatnej kabel pro napájení jednotky, což by i odpovídalo podle toho relé. Ale těžko říct, auto mi jezdilo i bez něj a po připojení žádná změna

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3103
- Registrován: pon 23.04.2007 00:00
- Bydliště: Vimperk
- Kontaktovat uživatele:
Tak mám také problémek. Dnes ráno jsem přišel ke křápu a slyším cvakání od pojistek. Baterka opět vybitá. Tak jsem odpojil baterku, dones na nabíječku a šel zkoumat co to bylo. Ještě před odpojením jsem zjistil, že to dělá jedno z těch třech relátek co jsou samostatně. Tak jsem je povyndaval a prostřední má konektory trošku očouzené- kouřový povlak je na nich. Teď mám baterku trošku nabitou, tak už po připojení nic slyšet není, ale jakmile baterku odpojím a zase připojím, tak je z toho prostředního relátka slyšet cvaknutí.
Otázka zní, je možné aby mi vybilo to relátko baterku za cca 2 dny? Aproč v něm tak cvakalo?
Díky. Už mě ten krám zas.. nebaví..
Otázka zní, je možné aby mi vybilo to relátko baterku za cca 2 dny? Aproč v něm tak cvakalo?
Díky. Už mě ten krám zas.. nebaví..

- Přílohy
-
- DSCN0584.jpg (22.85 KiB) Zobrazeno 100 x
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3103
- Registrován: pon 23.04.2007 00:00
- Bydliště: Vimperk
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem dnes proměřil odběr na baterce a je 0,75A. Když vyhodím to prostřední relé, tak je odběr 0,1A což už by bylo ok. Tak je otázka jestli je relé ko nebo je něco jiného. Každopádně relé má očouzené kontakty a nelíbí se mi ani zvuk když připojím baterku. Silně v něm cvakne, což myslím, že by nemělo.
Myslíte, že bude v háji to relátko?

Myslíte, že bude v háji to relátko?

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Předpokládám, že se jedná o e36/1994. To relátko cvakne, protože na jeho cívku je přivedeno napětí - takže relátko dělá svoji práci. Teď je na Tobě zjistit, proč na tu cívku relátka K6300 to napětí přichází. Normálně by to napětí mělo přijít až po zapnutí klíčku do polohy 2 "zapalování". Tobě tam to napětí přijde už po připojení baterky, tak se nediv, že se ta baterka časem vybije. Takže hledej okolo spínací skříňky, nezateklo někde do řídící jednotky atd. Směle použij schéma zapojení z http://wedophones.com/Manuals/BMW/1994% ... Manual.pdf , ta relátka najdeš na straně 19, jeho zapojení jako hlavního relé DME na straně 94. Zbývajících 435 stránek si už musíš přeluštit sám. 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3103
- Registrován: pon 23.04.2007 00:00
- Bydliště: Vimperk
- Kontaktovat uživatele:
Přesně tak. 94ka e36 316i.
Je zvláštní, že než jsem rozebral vnitřek auta, tak to bylo vše v pořádku. Ale jakmile jsem vyhodil koberec a měl tím pádem rozebranou palubku ze spodu, tak od té doby mi to tu baterku vybíjí. Ale pod palubovkou jsem do ničeho nesahal, natož sahat do el. části. Jsem z toho magor. Navíc, když jsem vyhodil koberec, tak byl svazek drátů co je na podlaze pod vodou. Vysušil jsem vše a od té doby mi to dělá tohle
Se z toho auta po..
Je zvláštní, že než jsem rozebral vnitřek auta, tak to bylo vše v pořádku. Ale jakmile jsem vyhodil koberec a měl tím pádem rozebranou palubku ze spodu, tak od té doby mi to tu baterku vybíjí. Ale pod palubovkou jsem do ničeho nesahal, natož sahat do el. části. Jsem z toho magor. Navíc, když jsem vyhodil koberec, tak byl svazek drátů co je na podlaze pod vodou. Vysušil jsem vše a od té doby mi to dělá tohle

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
A nezatekla ta voda i do toho bloku relátek, nezuhelnatěla ta patice, do které se ty relátka zasunují, jak píšu nahoře. To relátko je v tom nevině. Vezmi si žárovkovou zkoušečku, vyndej to relátko, podle schématu si zjisti, kam přichází (+), kostra je přes řídící jednotku motoru. Pokud máš (+) na patici relátka bez zapnutého klíčku, vymontuj ten držák relátek a jdi po drátech, dostaneš se ke spínací skříňce atd.Brody píše:28-09-2014 => Teče mi skrz topení voda a pod torpédem je pěknej masakr bordelu...
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Jako první bych proškrábnul tu přetečeninu "měděnky" mezi dvěma červenými dráty na obrázku výše - nejsem schopen specifikovat, mezi kterými kontakty to je. Z fyzikálního hlediska je "měděnka" (či patina, uhličitan měďnatý CuCO3•Cu(OH)2. ), nevodivá. Ale je důkazem, že vlhkost nebo voda zde byla - více zde http://elektronika-me-hobby.michal-kolesa.cz/med.php . Pokud je tato "mokrá možnost" prokázána, vyměň to relátko DME/DDE. Tím neměním můj předchozí názor, ale blíže specifikuji možný problém. Mojím cílem není vyměnit všechno okolo a zaplatit tisíce, ale přijít na podstatu problému - po internetu to jinak nelze. 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3103
- Registrován: pon 23.04.2007 00:00
- Bydliště: Vimperk
- Kontaktovat uživatele:
Už je to pročištěný, prostříknutý. Znovu jsem rozdělal plasty pod palubní deskou, ale tam nikde nic není. 5ídící jednotka je taky suchá. Takže se bude muset hledat dál.
Navíc po připojení relete a jízdě s autem se to relé docela hřeje. Nevím zda je to normální, ale je teplé.
Já vím, příčina se nedá od počítače najít, ale kde jinde hledat, když zrovna na el nejsem kdovíjakej odborník.
Prostě každej střípek napoví
Díky
Navíc po připojení relete a jízdě s autem se to relé docela hřeje. Nevím zda je to normální, ale je teplé.
Já vím, příčina se nedá od počítače najít, ale kde jinde hledat, když zrovna na el nejsem kdovíjakej odborník.

Prostě každej střípek napoví

Díky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3103
- Registrován: pon 23.04.2007 00:00
- Bydliště: Vimperk
- Kontaktovat uživatele:
Dnes jsme proměřili a stále 0,7 0,8A odběr. Zkouška jiného relete nepomohla- což se dalo čekat.
Takže se zaměřím na to, proč je stále to relé sepnuté. Tedy stále tam jde proud. Který z těch drátů má to relé sepnout? Při nejhorším ten drát přerušim a udělám vypínač zvlášt.
Ještě mě napadá, že se mi přihodilo za velkýho deště, že mi auto za jízdy zdechlo a natočil jsem to až za 3 dny. A zhruba od té doby se toto tak nějak děje. Každopádně jestli budu muset rozdělat ty svazky co vedou z toho relete, tak se na to vy.. a raději to budu vyndavat..
Takže se zaměřím na to, proč je stále to relé sepnuté. Tedy stále tam jde proud. Který z těch drátů má to relé sepnout? Při nejhorším ten drát přerušim a udělám vypínač zvlášt.
Ještě mě napadá, že se mi přihodilo za velkýho deště, že mi auto za jízdy zdechlo a natočil jsem to až za 3 dny. A zhruba od té doby se toto tak nějak děje. Každopádně jestli budu muset rozdělat ty svazky co vedou z toho relete, tak se na to vy.. a raději to budu vyndavat..

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Tak o tomhle právě začni vážně uvažovat. Jestli se na to vy....., tak Ti to může vy-hořet !!. Podívej se na obrázek níže, ale místo 65 tam patří číslo 85 - ono se to blbě z toho relátka čte.Brody píše:Každopádně jestli budu muset rozdělat ty svazky co vedou z toho relete, tak se na to vy.. a raději to budu vyndavat..

Nebo si otevři tento odkaz http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=35 , podívej se na obrázek 6 potom si ještě rozklikni a zvětši to Photo. To je Tvoje relé DME. Když připojíš 12 Voltů na kontakty 85 a 86, tak to cvakne => relé sepne. Tohle má udělat, když zapneš klíček do polohy 2. Svorka 30 je trvalý plus (+) a na kontaktech 87 jsou připojeny spotřebiče. Jenže Tobě to cvakne ihned, jakmile tam to relé nacvakneš. Takže z trvalého (+) jsou nepřetržitě napájeny spotřebiče a to je špatně.
Jako obvykle jsou dvě možnosti:
- zblbla spínací skříňka a ten (+) na 86 přichází neustále. Nemusíš měnit celou spínačku a měnit klíče a zámky na autě. Dá se sehnat a vyměnit jen ten spodek spínačky, který je odpovědný za spínání el. obvodů.
- vyhořela (=zuhelnatěla) ta patice pro relé, někde se spekly nebo prošoupaly dráty a proud z trvalého (+) 30 proniká na kontakt 86 (jsou vedle sebe) a způsobí sepnutí relátka i bez spínačky. Ale k prověření tohoto musíš ten blok pojistek a relátek demontovat a obrátit na světlo boží, jako na těchto obrázcích. Tady hledej problém mezi tlustým červeným drátem a od spínačky jde myslím zelený. Ale to už nevím jistě, to si musíš najít v tom schématu zapojení, které má přes 400 stránek.


Já osobně bych začal u té spínací skříňky. Do kontaktů 85 a 86 držáku relé bych zapojil žárovku, která bude ihned svítit. Potom odpojil ten ??zelený drát??, který má to relé spínat. Pokud ta žárovka zhasne, je v prdeli spínačka. Pokud bude svítit dále, jsou zkratované dráty 30 a 86 nebo vyhořela ta patice pro relátko. Asi nejlepší bude, když se na to podívá někdo s elektrotechnickým zaměřením. Víc po netu nelze.
