Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E46 328 kolisani otacek, chcipnuti, spatny tah v nizkych RPM

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
stavca
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: pon 22.11.2010 01:00

#1 Příspěvek od stavca »

mam problem, ktery je popsan v predmetu, ale pro upresneni - v zime jsem menil tesnici krouzky ve VANOSu, ptz za studena mi po startu kolisaly otacky, tim se to vyresilo a vsechno bylo ok
nedavno jsem jel delsi dobu v desti a kdyz jsem pak znovu startoval auto, nechytlo hned a pri couvani zdechlo, pak uz slo natocit az po nekolika sekundach toceni a kolisaly volnobezne otacky, motor se zespodu vubec nechtel vytocit, ale nad cca 2000 bylo vse ok, jinak na volnobeh to bylo schopne klidne chcipnout
nejvetsi "sranda" na tom ale je, ze dalsi start byl naprosto bez problemu a vsechno bylo UPLNE OK, po nejake dobe zase start az po nekolika sekundach toceni a stejne priznaky, dalsi start ok a vse bez problemu, tudiz mam podezreni asi na nejake cidlo nebo neco, ktere muze dat pred startem jednotce nejake mylne info a tim padem se to chova takhle pitome, ptz kdyz pak motor zhasnu a znovu natocim, tak je vse naprosto ok, nekdy napoprve, nekdy az treba pri 3. startu
napada vas, co to muze byt, nebo bude uplne nejlepsi reseni to vzit na diagnostiku a mel bych se dozvedet, co za to muze??
stavca
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: pon 22.11.2010 01:00

#2 Příspěvek od stavca »

pokud by se k tomu nekdo nekdy dostal, tak tady je reseni :)

problem byl v senzoru polohy vacky - nejspis vyfukove, ale vymenil jsem i senzor saci vacky a je po problemu
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Kortys »

325Ci Mě to nikdy nekolísá studené, ale až po ohřáti a jen někdy. Při kolísání stačí prošlápnout plyn nad 3000 a hned se to zklidní. Při jízdě bez problémů. Hadice OK, Vanos přetěsněn, lambdy OK, svíčky NGK nové, volnoběžný ventil vyměněn za jiný, filtry nové, diag bez závad, vstřikovače nepřipadají v úvahu, dělá to i na LPG naprosto stejně. To ale asi nebude můj problém, když starty jsou bez problému a okamžité.
Tobě to psalo nějakou chybu?
stavca
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: pon 22.11.2010 01:00

#4 Příspěvek od stavca »

u me tj jak kdy, nekdy to chytne na tuknuti a celou jizdu bez problemu, jindy to toci treba 2-3s, nez to chytne a pak se projevujou ty vyse zminene problemy, kazdopadne mi to psalo nasledujici chybu:

65 Camshaft Position Sensor (Inlet MS43)

oba senzory jsem vymenil a tahle chyba uz se neobjevuje, ale objevily se chyby 159 Lambda Post Cat Bank 2 Max Limit a 186 Voltage Post Cat Bank 1, cili asi neco s lambdou/ami...je ale fakt, ze ta chyba 159 se mi tam objevila uz i predtim
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#5 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tak ono je obecně lepší sem psát dotazy až PO diagnostice, rozsah zásadních problemů se tím podstatně zúží a dotaz vyjasní. Teď už stačí jen doplnit nadpis.. ;)

A jinak jak je na tom baterka po těch krátkých pojížďkách?
stavca
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: pon 22.11.2010 01:00

#6 Příspěvek od stavca »

jj, je mi to jasne, ze je lepsi az po diag, ale ja ji predtim jeste nemel...

baterka je ok, i kdyz netusim, jake kratke projizdky mas na mysli :)
MatelliE36 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 403
Registrován: čtv 28.10.2010 00:00
Bydliště: Plzeň, Kaznějov

#7 Příspěvek od MatelliE36 Člen Klubu »

Zdravim pánové, když to tu vidim, tak mi to nedá se zeptat, je to v řešení, ale víc hlav víc ví. Pořídil sem e36 325i Vanos po 1. majiteli z DE, začalo to tím, že na autě byl nějaky nesmysl na dvou hadičkách do sání, který zvyšil normu Euro 1 na Euro 2, na evidencce mi to uznali, ale uz pri koupi se to trochu hadalo za studena pak ok. Vecicka demontovana a porad to nejak cukalo i v tahu, byla tam 55Ah baterka buh vi jak stara, koupil sem 75Ah Bosch a razem zatah a jizda ok, Jede krasne. Dale bylo lehce popraskany koleno sani. Po jizde na dalnici v desti, mi to po vyrazeni neustale chicipalo, neudrzelo otacky, po lehkym pridani plynu se to pak uklidnilo ale porad litali sem a tam. A to dela doted, po zahrati motoru to nekdy jen lehce ale nekdy zase az k chcipnuti kolisa na volnobeh. Kdyz zhasnu motor a znovu nastartuju neudrzi otacky a chcipne, musim opet pridat plyn aby to nechciplo. Ted jsem vymenil koleno sani za nové a ejhle dela to porad.....Diagnostika predtim ukazovala vahu a lambdu, ale ta vaha byla nekolikrat odpojena pred tim.

Jinak bylo zatim meneno - svicky NGK, olej, filtry - i palivovy, fridex, termostat, vodni pumpa. Ted koleno sani. Zitra mam v planu vycistit klapku a volnobezny ventil, tak uvidime. Jediny cidlo co mi to pise je na stav hladiny chladici kapaliny.

Za studena vse v pohode, drzi otacky, jen kdyz se zahreje na provozni teplotu, tak to zacne. Nekdo zkusenost????

Jinak je to po 46 rocniku 1. majitel DE a najeto pouze 98tis. km!!! Nejezdeno v zime a posledni rok stalo v garazi....

Uz sem tu sem dlouho nepsal zadnej problem a hned takovej sloh.....popravde necche se mi moc jit vylucovaci metodou vymen.... :/

Diky :)
stavca
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: pon 22.11.2010 01:00

#8 Příspěvek od stavca »

s timhle nemam zkusenost, ale to, co popisujes, mi prijde jako casty problem, o kterem jsem cetl...mrkni na VSECHNY ruzne hadicky pod kapotou, jestli nejsou popraskane atd, pry to muze nekde prisavat vzduch a tim padem to pak dela tenhle problem a projevuje se to udajne hlavne kdyz se motor zahreje, tim se roztahnout i hadice a pak to zacne

ja mel problem s kolisanim volnobehu za studena, taky to bylo schopne az chcipnout, ale stacilo pretesnit VANOS a bylo po problemu :)
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Kortys »

všechny hadice OK
MatelliE36 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 403
Registrován: čtv 28.10.2010 00:00
Bydliště: Plzeň, Kaznějov

#10 Příspěvek od MatelliE36 Člen Klubu »

hadice v poho, po vycisteni volnobeznyho ventilu a klapky, zmena pouze v tom, že už nechcípá, ale kolísali pořád. Na diagnostice pouze dve chyby a to lambda sonda... Smazano a aute jede leste lip a otacky krasne drzi. Tak uvidime, objednam novou a snad by to melo byt v pohode ;)
Odpovědět