Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupě 320D, nebo 325/330D

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
_milan_
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: sob 25.12.2010 01:00
Bydliště: HRUŠOVANY

#21 Příspěvek od _milan_ »

nevim co dodat , asi si koupím bud 320d nebo 545i ... vše ostatní jsou asi zbytečný motory a auta... nebo koupím obojí :idea:
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#22 Příspěvek od gsicbr »

Takhle jsem to nemyslel. Taky jsem mel 330d ale abych rikal ze vsechno co je slabsi je pro holky a nuda...
-BMWPOWER-
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 22.07.2014 00:00

#23 Příspěvek od -BMWPOWER- »

bohuzel ja nejezdim benzinovyma autama mam pouze ropu vzdy takze ses tady trapnej ty protze pletes jabka s hruskama a asi te predjel nejakej seat :) bohuzel muj nazor je presne jak rikas nuda a pro zenskou tak to citim kdyz to ridim..
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#24 Příspěvek od gsicbr »

Mozna by bylo dobry, az priste pojedes s 320, tolik nebrzdit a trochu vyuzivat setrvacnost a nespolehat jenom na motor. Ja jen aby o tebe v zatackach nekdo nezakopnul. To vis neni to jen o vykonu, ale musis s tim umet trochu jezdit a pak se treba svezes i s nudnou 320 pro zensky :lol: .
-BMWPOWER-
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 22.07.2014 00:00

#25 Příspěvek od -BMWPOWER- »

dekuji za radu treba kdyz nekdy budu mit zase zenske auto jako ty tak zkusim dat na tvoje rady ale pochybuji ze nekdy bude neco jineho nez 3liter takze az potkas 330D tak vis ze mas jit bokem a kadlat dal 8)
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#26 Příspěvek od ironpipi »

I s 2.0D budeš rychlejší jak 70% aut na našich silnicích pokud nebudeš jezdit jak důchodce, protože kolik aut, který u nás jezdí má výkon těch 120/130kW popřípadě větší že ... :-) Chápu, že pro většinu zdejší populace není BMW bez 6R ať už I/D a vejš BMW, ale jsou i tací, pro který je i ten 4vál plně dostačující :-)
rostak
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: ned 28.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#27 Příspěvek od rostak »

A pak jsou tací kteří si počtem válců řeší svoje mindráky nebo si zvyšují svoje ego do nebeských výšin. Naštěstí mezi ně nepatřím a spokojeně si kadlám se svoji 2.0D 8)
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#28 Příspěvek od gsicbr »

-BMWPOWER- píše:dekuji za radu treba kdyz nekdy budu mit zase zenske auto jako ty tak zkusim dat na tvoje rady ale pochybuji ze nekdy bude neco jineho nez 3liter takze az potkas 330D tak vis ze mas jit bokem a kadlat dal 8)
Jj rád tě pustím, aby si mohl chvátat k nejbližší pumpě :lol: , ale upřímně moc často se mi nestává, že by mě nějakej 3l dojel. Asi ho každej škrtí aby neměl moc vysokou spotřebu a jede sním kadlakadla jako my s ženským 2l.
Jinak jsme úplně odběhli od tématu, ale aspoň je sranda :lol: .
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#29 Příspěvek od madmarty »

Díky všem za názory a zkušenosti. Nejdřív jsem chtěl odpovědět každému zvlášť, ale aby to bylo přehlednější zkusím to dát do jednoho příspěvku.

Jak jsem psal z počátku, na jiný vyžití mám auto jiný. Na silnici, káru a psy mam Jeepku s V8 a LPG. Do terénu druhou upravenou Jeepku s V8 bez LPG a na normální cestování, hlavně na dálky mám kombika 1.9 nafta 103kW a cca 1400kg. Ani s jedním nejsem brzdou provozu, ale pravdou asi bude ze s Jeepkou to nepovalím 180 po dálnici jako to jde s kombíkem a s kombíkem nebudu parkovat na schodech :) 1400km za den po Evrope s rychlostí kolem 130-180 jak kde a dle provozu se nechá za 5,7l s tím kombíkem. Při klidné jízdě lehce nad limity je to kolem 4,8-5l. Najeto s ním mám přes 400tis km. To je pro mě kámen úrazu, protože s jakýmkoliv jiným autem to už nepůjde, myslím spotřebu :( To je jedna věc. Další je, že pokud jsou dnes motory s 2.0D o výkonu 130kw a víc obával bych se výdrže. Proto bych radši víc válců a vyšší objem, kde to není hnaný tak vysoko s výkonem na válec. Taky víc válců vyšší krouťák, nemusím to tolik točit. Tedy volím klidnější styl jízdy, ale rád bych měl možnost se taky trosku svižně projet okreskama.

Řadu 5 jsem vyloučil jak pro vyšší náklady v pořízení, v servisu, díky hmotnosti i ve spotřebě, tak i proto že kombíkem spíš jezdím sám a dálky. Přeci jen živit víc aut něco stojí a nežiju jen proto abych vydělával na auta. Projíždět zatáčky s ustřelujícím zadkem za řevu motoru mám s čím, proto jsem nevolil ani žádný benzín. Nejde do nich už LPG, všem má přímej vstřik a poslední co nemělo v 61 je 550i, ale ta v kombíku je děsně drahá a je jich jen pár. Novější 550i už má turba a přímej vstřik. Zde se opět musím vrátit k naftě z důvodu nákladů na provoz. 320D se mi i díky vám jeví jako přesunovadlo z místa na místo s dostatkem výkonu pro přesun, ale zábavy už moc nebude a spolehlivost asi nižší než u R6 (25/30D). Ty R6 sice vyšší spotřeba, ale myslím že se to bude smazávat při vyšších rychlostech. Jeden známej ma Oktavku RS 2.0D 170k a druhej staršího BMW 530D. První má lepší spotřeby po městě a okreskách, ale po dálnici už spotřeby značně převyšujou tu 530D, musím podotknout že nepíšu o 130km/h.. Musí to vytáčet... R6 ne.

Taky spíš budu koukat na stav a výbavu, než zda to bude 325D nebo 330D. 320D.. zde se obávám vyšších nákladů na provoz až bude mít víc najeto... Do několikaset tis km jsem do kombíka prakticky nic nedal, jezdil za hubučku, ale pak to přišlo a postupně výměna snad všeho :) Klidně jsem mohl jezdit s benzínem V6/R6 a náklady by celkově byly stejný :)

Když bych to vše shrnul, po týdnech googlování, po přečtení vašich názorů a zkušeností, viděl bych to 325D/330D dle stavu a výbavy, s tím že bych měl mít levnější údržbu, pokud nenatrefím na špatný kus.

Asi nejlepší by bylo si je všechny projet, ale říct u zastoupení BWM něco takovýho, tak mají novej vnitropodnikovej vtip a u bazarníků projíždka kolem komína se studeným motorem a prázdnou nádrží... Takže nezbývá než střelit trošku od boku na základě předešlých zkušeností, logikou a na základě zkušeností jiných majitelů a řidičů BWM, i vás :)

Za dosavadní info moc díky a klidně pište dál, určítě to bude přínosem nejen pro mě, ale i pro další imigranty do BMW :(

DÍKES !
dvori
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 22.02.2007 01:00
Bydliště: Třešť
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od dvori »

-BMWPOWER- píše:dekuji za radu treba kdyz nekdy budu mit zase zenske auto jako ty tak zkusim dat na tvoje rady ale pochybuji ze nekdy bude neco jineho nez 3liter takze az potkas 330D tak vis ze mas jit bokem a kadlat dal 8)
Fascinují mě kloučci, co si koupí BMW (Franta z prasečáku jim řekl, že 330 je rychlá jak raketa, tak koupí samozřejmě tu), aby zapadli mezi ostrý kluky s pořádným bourákem ...samozřejmě vybírají kvalitně, pustí sauto a hledají tu nejlevnější alternativu, klidně slepený ze dvou, určitě nestočený, v Česku se přece nestáčí a čert vem i to, že kdoví kdejakej turek v tom autě odpaňoval své družky... hned jak auto přivezou domů, nalepí na kufr samolepku M power koupenou v mototechně a a zaregistrují se na foru jako BMWPOWER a podobně, aby to mělo grády a budou tu něco hláholit... zrovna toho GSICBR znám osobně a myslím, ty frajírku, že i kdyby měl 116i, tak mu s tou tvojí vytuněnou 330d budeš smrdět jen a jen za zadním nárazníkem...

Pro toho, co tu vybírá a radí se jakou motorizaci:

všechno je to o penězích a provozních nákladech... já už měl všemožné modely, všemožné motorizace, kdybych chtěl jezdit za pár kaček a za malé náklady, pořídím 320d, když chceš o trošku vyšší náklady a spotřebu kup 330D, když si chceš svezení opravdu užít, kup si osmiválec... jestli potřebuješ trošku kufr, určitě se nekupuj trojku (ač znám případy, že i se sedanovou e46 chlapík odvozil kočár a dvě děti)...

celé jsem to nepročítal, nemám rád ty křiklouny, co ze sebe dělají polobohy... ale...
ano já osobně bych chtěl v naftě raději šestiválec, ale ani s 320d neuděláš žádnou ostudu a hlavně ty náklady jsou jinde... osobně bych taky koukal hlavně na stav a výbavu (když ti nejde o výbavu - kde je BMW technologicky oproti většině automobilek třeba 10 let dopředu), tak si kup starší imprezu (která ale zevnitř vypadá pomalu jak žigulík) a skrze jízdní vlastnosti zahanbíš i pana BMWPOWER s opravdu nabušenou 330d
-BMWPOWER-
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 22.07.2014 00:00

#31 Příspěvek od -BMWPOWER- »

fascinujici pribech si vymyslel bohuzel to neni moje prvni bmw a ani muj pripad auta ale ty si expert asi poznas vsechno hnedka ... dal to komentovat nebudu vse potrebne sem napsal nebrat nic jineho nez 330d :lol:
makarov
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pát 21.11.2014 01:00

#32 Příspěvek od makarov »

Dominik píše:A já ti zase řeknu, že mi 330 a 320 nepřišel závratnej rozdíl..330 má delší převody, ty něco ukrojí. Možná zvuková kulisa že je příjemnější, ale auto je dobře utlumený. Navíc je 330 přece jen těžkopádnější

S 320xd jezdím já dlouhodobě za 6,3 je to neuvěřitelně úspornej motor, okresku svižně bez problémů umí pod 5 litrů - bez problémů. Chce to aspoň 6/2009 s opravenýma rozvodama a je to v pohodě.
Jak s tím jezdíš za 6,3? Mám e91 320xd 2009 a pod 7,3 to nedostanu...ale mám to nově, takže to ještě maličko hrotím, protože to jak to řeže zatáčky si nedokážu odpustit:-)
rostak
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: ned 28.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#33 Příspěvek od rostak »

A jak je na tom ta 2.0XD s dynamikou? Přijde mi ten motor na čtyřkolu už docela slabej...
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#34 Příspěvek od madmarty »

dvori píše:
-BMWPOWER- píše:dekuji za radu treba kdyz nekdy budu mit zase zenske auto jako ty tak zkusim dat na tvoje rady ale pochybuji ze nekdy bude neco jineho nez 3liter takze az potkas 330D tak vis ze mas jit bokem a kadlat dal 8)
Fascinují mě kloučci, co si koupí BMW (Franta z prasečáku jim řekl, že 330 je rychlá jak raketa, tak koupí samozřejmě tu), aby zapadli mezi ostrý kluky s pořádným bourákem ...samozřejmě vybírají kvalitně, pustí sauto a hledají tu nejlevnější alternativu, klidně slepený ze dvou, určitě nestočený, v Česku se přece nestáčí a čert vem i to, že kdoví kdejakej turek v tom autě odpaňoval své družky... hned jak auto přivezou domů, nalepí na kufr samolepku M power koupenou v mototechně a a zaregistrují se na foru jako BMWPOWER a podobně, aby to mělo grády a budou tu něco hláholit... zrovna toho GSICBR znám osobně a myslím, ty frajírku, že i kdyby měl 116i, tak mu s tou tvojí vytuněnou 330d budeš smrdět jen a jen za zadním nárazníkem...

Pro toho, co tu vybírá a radí se jakou motorizaci:

všechno je to o penězích a provozních nákladech... já už měl všemožné modely, všemožné motorizace, kdybych chtěl jezdit za pár kaček a za malé náklady, pořídím 320d, když chceš o trošku vyšší náklady a spotřebu kup 330D, když si chceš svezení opravdu užít, kup si osmiválec... jestli potřebuješ trošku kufr, určitě se nekupuj trojku (ač znám případy, že i se sedanovou e46 chlapík odvozil kočár a dvě děti)...

celé jsem to nepročítal, nemám rád ty křiklouny, co ze sebe dělají polobohy... ale...
ano já osobně bych chtěl v naftě raději šestiválec, ale ani s 320d neuděláš žádnou ostudu a hlavně ty náklady jsou jinde... osobně bych taky koukal hlavně na stav a výbavu (když ti nejde o výbavu - kde je BMW technologicky oproti většině automobilek třeba 10 let dopředu), tak si kup starší imprezu (která ale zevnitř vypadá pomalu jak žigulík) a skrze jízdní vlastnosti zahanbíš i pana BMWPOWER s opravdu nabušenou 330d

Díky za názor. Někde jsi mírně ostřejší vůči určité skupině řidičů, ale zcela to chápu :) Ohledně 320D a 525D/530D mám jásno v tom co píšeš, je nemám osobní zkušenosti.

Ono jestli ty provozní náklady to je velmi těžký hodnotit. Už jsem tady psal, že mimo jiné jezdím s 1.9 103kw naftou a mám s tím najeto přes 300tis km. Známej děsně chválil oktávku I, jak je úsporná, vybavená atd. má najeto 280tis km s tím, že už má druhej motor a pořád se mu tam něco sere. Ano, prý má spotřebu jako já tak je to stejný motor. Ovšem nekouká na to že má 90k a já 140k, při stejné spotřebě... Tam kde končí jeho převodovka ve 180km tam můžu zařadit 6ku a jet dál. Jeho názor a zkušenost vůbec nemůžu brát jako směrodatnou, protože nadřazuje značku auta nad vše ostatní :) nejde o to jestli ten a ten má to a jiný má jiný. Podle mě jde o to aby se zkušenosti předali dál.

Pokud se mě někdo zeptá na některý moje auta tak řeknu tohle bylo dobrý a tohle nebylo dobrý. Budu schopnej si své tvrzení hájit svými zkušenostmi. Ale to neznamená že to platí na všechny kusy stejného modelu a už vůbec ne na všechny modely značky za posledních 20 let :)

Psal jsi o V8, to bylo první co jsem hledal. Ale vzhledem k tomu, že v novějších je už jen přímej vstřik a turbo, tak jsem to zavrhnul. Jezdím hodně a LPG tam dát nejde. Atmosféry I6 taky prakticky končí. A to nemluvím o tom, abych mohl mít V8 musím vzít nejvyšší modely a výbavy. Takže auto za hromadu peněz. Zbylo mi tedy jen 20/25/30D. Protože už tak vím, že můžu jezdit za málo a pak udělám vstřiky, turbo, pár snímačů něčeho a co jsem ušetřil je pryč. Mám výborné zkušenosti s benzínama V8 ohledně spolehlivosti. Proto říkám čím víc válců a míň elektronických xindlů tím líp. Tedy volba bud 25D, nebo 30D. Spíš se klaním k té 25D. Spotřeba nižší, výkon dostatečný, spolehlivost by měla být vyšší (úplně stejný motor jako 30D jen slabší).

Až pořídím a něco najedu, tak napíšu zkušenost. Všem díky za reakce. Snad jsem na nic nezapomněl :)
Davyd
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#35 Příspěvek od Davyd »

Hm, pořídil jsem si 320d z roku 2008, 130kW.
Následně vyřešil rozvody za 100 litrů komplet. Nalítal jsem na tom zatím 50 tisíc Km. Zkušenosti? Občas bych rád tříltr. Měl jsem předtím chipnutou OII se 150 koníky a 350 Nm. Vzhledem k tomu, že je OII o nějakých 250 kg lehčí než E91, do cca 180 km/h bych s E91 320D neměl šanci. Vím to, v obou autech jsem odjezdil desetitisíce km a pořád ještě mám obě k dispozici (kdyby už to nějaký chytrák chtěl testovat). :)
Ale průměr na 320D mám 6-6,3 l/100 km. Oktávka s trochu nižším výkonem a lehčí jela za 5,2 - 5,5. Obojí polovina po městě.
Třílitr bych živit nechtěl. Pokud bych jezdil dálky, tak ten rozdíl nebude velký. Ve městě ano.
A popravdě? Pokud ještě jednou do téhle řeky, tak 535 D
:twisted:
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#36 Příspěvek od gsicbr »

Ahoj předpokládám, že máš ten chip na 1.9 77kw PDčku. Tu spotřebu nemůžeš srovnávat, je to nejúspornější a nejspolehlivější koncernový motor. Jinak kámoš má to samý s chipem od CIMBU, a pokud to bereš v normálním provozu mezi 1500-2500ot, v kterých je každé PD silné v kramflecích, tak ano. Reakce na plyn okamžitá s dostupností max. krouťáku je hodně slušná. Pokud je postavíš na sprint z 0-180, tak OII nemá šanci(máme to vyzkoušený na 400m). Jinak mám 91 120kw.
dvori
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 22.02.2007 01:00
Bydliště: Třešť
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od dvori »

moje 545i taky jednou dokázala jet za 7,1l/100km, ale že bych si to nějak užil, to fakt ne... a co si budeme povídat, s OII si jízdu nikdy neužiješ, použiji kamarádovu oblíbenou frázi: "Už jsi někdy viděl běžet srnku, aby se odrážela předníma? To je přeci proti přírodě :D" ... jestli chceš auto na spotřebu a koukat po desetinkách, stav se, prodám ti svojí micru 1.5D a budeš koukat, jakej je to drak a když budeš mít lehkou nohu, tak se dostaneš i možná ke třem litrům :)...jinak teď jsem byl s tátou a jeho e46 320D v alpách, (4 lidi, plný kufr, box na střeše) nedá se říct, že by jsme jeli na spotřebu a 5,4L/100km... a kámoš má e91/130kw, jezdí vždy tak, aby nepřijel pozdě a má dlouhodobý průměr 6,1L
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#38 Příspěvek od gsicbr »

je fakt, že e46 110kw má lepší spotřebu než e90/91 120kw. To samý ta kámošova OII. Na stejný cestě do práce, stejným tempem je na tom o cca 1/2l líp, ale je to houpačka jak do zatáček, tak při zrychlování a brzdění. Jak píše dvoři, všechny zvířata na světě se odráží ze zadních nohou a přední používají jenom ke změně směru, přesně jako BMW.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od matiz »

Tu se clovek i pobavi, to jsem jeste neslysel s tou srnkou -))
Davyd
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#40 Příspěvek od Davyd »

gsicbr: s tou oktávkou jsi to trefil, byla to 77kw 1,9 TDI. Při sprintu na 400 m máš snad cosi vyzkoušené i když "fyzika říká něco jiného". Já se ale pohybuju v normálním provozu. Pokud vedle sebe pojedem s 320d 130 kW a touhle OII, oba budem chrochtat necelou šedesátkou na čtyřku kolem 1500 otáček a na konci dědiny na to oba dupnem, tak vsaď boty, že ti ta OII ukáže záda. Pokud najedem na dálnici v 90 km/h oba na pětku a dupnem na to, bude situace stejná. Pružné zrychlení 120-150 na pětku? Totéž - a to jsou situace běžného života. Tahle OII i BMW má cca 83 kW/tunu, ale oba mají stejný krouťák bez přepočtu na váhu a tady se láme chleba (samo, stejně tak lze chipnout 320d a bude po diskuzi)...
Budu se dívat na rozdíl spotřeby a rozhodně ji MŮŽU srovnávat, když to sakra platím. Nalítám tolik, že mi litr rozdílu na spotřebě udělá 10-12 tis. Kč ročně. Auta střídám po +-4 letech, za tu dobu by to byla jedna příjemná dovolená navíc.
Nicméně i tak už pro mě asi není cesta zpět, BMW mi jednou při mé nepozornosti v zatáčce zachránil život (v Octě bych šel ven a do stromu).
Spotřebu mu odpustím. Je mi jasné, že s 330D bych jezdil za 8, raději se držím dvoulitru. Už jsem s ním jel tachometrových 240 km/h tak mi prosím vysvětlete, kolik musí auto zvládnout, aby ho nějaký debil neoznačil za "kadla kadla"?
Ve výsledku - autorovi vlákna doporučím 320d pokud jde o provozní náklady + slušný požitek z jízdy (radost z jízdy je i v něčem jiném než jak moc mě zadupnutý plyn zatlačí do sedačky), ale sakra dobře bych si hlídal stav rozvodů.
Odpovědět