Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E90 Teplota vody a oleje
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte 12.05.2009 00:00
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Otázkou vystává, zdali to mobil-řešení není nakonec efektivnější.
Výše uvedený vypadá luxusně, o tom žádná, ale zase dát 8k za zaslepení fukaru?
Starý mobil 1-2 s Androidem za 1000Kč, přímé propojení se zapalováním, nastavím autostart nějakou tu měřící app., +BT diagnostika, do popeláku ráměček z kelímku od margarínu ("ironie"), a mám komplet měření, s mnohem většími možnostmi (+diagnostika atd.), než displej, jen třeba na dotek místo BC tlačítka.
Kulaté budíky mají alespoň vlastní mechanická čidla.
Výše uvedený vypadá luxusně, o tom žádná, ale zase dát 8k za zaslepení fukaru?
Starý mobil 1-2 s Androidem za 1000Kč, přímé propojení se zapalováním, nastavím autostart nějakou tu měřící app., +BT diagnostika, do popeláku ráměček z kelímku od margarínu ("ironie"), a mám komplet měření, s mnohem většími možnostmi (+diagnostika atd.), než displej, jen třeba na dotek místo BC tlačítka.
Kulaté budíky mají alespoň vlastní mechanická čidla.
omaro1 píše:Zajímavá nabídka, ale občas mě zajímá i ta spotřeba.
Škoda, že nejde obojí...
No mna napriklad netrapi ten spotrebomer. Jasne ze ma zaujima spotreba, ale priemerka a nie okamzita. Jazdim podla potreby a nie podla budiku

O vela vacsi vyznam ma pre mna udaj o teplote oleja, obzvlast u benzinoveho motora kedze udaj o teplote chladiacej kvapaliny u bmw e60/90 absentuje. Navyse teplota oleja stupa o dost pomalsie ako teplota chladiacej kvapaliny a preto tvrdim aj to ze motor je v prevadzkovej teplote az ked ma olej prevadzkovu teplotu, nie chladiaca zmes. Teplomer oleja je napriklad aj u 135i.
Ahoj,
cely jsem to necetl, sorry.
Jesli to jeste nebylo zmineno:
E90 tajny menu, tam je videt teplota vody. Viz. http://e90.wetpaint.com/page/BC+hidden+menus
IMHO to na tech sem tam co je potreba zkontrolovat teplotu vody staci. Chapu, prijemnejsi by bylo to mit porad, ale nechci si zaplacat auto krabickou.
Pres OBD jde bezproblemu vytahnout teplota vody, atd, ale BACHA, pokud nekdo chce tlak turba, tak je potreba mit program, ktery umi prepocet z tlaku ze sani, jinak to ukazuje z OBD pouze MAF/MAP. Lepsi je na turbo si poridit zarizeni/budik co ma vstup na sender, ktery meri primo v sani boost/vacuum.
Teplota vody/oleje je trochu problem predevsim z hlediska toho sendru (cidla), nevidel jsem zadny kvalitni produkt. Tlak oleje dela treba Macht Schnell sender, ale je to takova divna firma (spis tuning nez racing)
Nejlevnejsi/nejjednodussi teplota vody je asi scangauge: http://www.scangauge.cz/, pripadne tady maj vic veci: http://shop.smartpro.sk/, scangaugeE je mensi. Jde na to udelat nizkoprofilovej kabel tak, aby sly zavrit obd dvirka.
P3 cars ma vent gauge tady: http://www.p3cars.com/catalog/e90/, mne se tyhle placacky ale nelibi
Ohledne bluetooth, nejmensi/nejlepsi je IMHO OBDLink MX, viz recenze treba tady: http://www.mp3car.com/mp3car-blog-talk/ ... eader.html, ma to samovypinani po vypnuti auta, atd, akorat bacha, bal bych se, ze mi nekdo pres to ukradne auto, pokud to tam bude naporad (jde pres to ovladat zamykani, atd.) Ohledne ukopnuti, etc - tady s tim modulem jdou snad zavrit i dvirka pres OBD port, takze by to nemelo hrozit.
Pekny je treba i dashdyno: http://www.dashdyno.net/
akorat je trochu velky, mrknete na e90post, s trochou bastlu (uprava stredovyho tunelu) se to vejde to popelniku.
Jelikoz mam v budikach teplotu oleje, staci mi to. Teplota vody je takova osemetna vec, a neda se ji moc verit (voda je zahrata klidne treba 5km nez je zahratej olej, resp. voda ma 103 C a olej furt treba 70), takze na teplotu vody bych se asi vyprd, a resil bych teplotu oleje.
Ja tuhle vec resil uz davno. Libil by se mi tlak turba, nejspis bych si tam dal ten panel 3x budiky do popelniku, ale nevim, co s autem budu delat (jestli styl zavodak, nebo styl classic). Kdyz vyndam vnitrek, dam si tam i ty budiky, jinak asi ne.
Summa summarum: lepsi mit cisty, pekny interier nez nekde nejakou krabicku. Kdyz to chci honit, tak si pockam az budu mit jistotu, ze je auto zahraty, a pojedu zamerne tak, abych ho zahral (jel jsem 20 km a olej byl furt na 80C, normalne 110 - to jsem konstantne tocil nejakejch 1500 ot) - tak, ze budu tocit 2000/2500 ot, po 20 km takovyhle jizdy uz to MUSI byt zahraty, a pokud ne, tak SKORO zahraty. Pokud se nekde neco pokazi, tak mi staci teplota vody z BC hidden menu (treba jednou jsem mel kontrolku nizky chladici kapaliny, tak jsem si to nasel v menu, koukam ze teplota vody normalni, tak jsem jezdil dal a dolil az za den).
Taky je otazka, co si od ty teploty vody slibujete. Pokud to ma byt znamka zahrati motoru, tak je to urcite spatne a neveril bych tomu.
cely jsem to necetl, sorry.
Jesli to jeste nebylo zmineno:
E90 tajny menu, tam je videt teplota vody. Viz. http://e90.wetpaint.com/page/BC+hidden+menus
IMHO to na tech sem tam co je potreba zkontrolovat teplotu vody staci. Chapu, prijemnejsi by bylo to mit porad, ale nechci si zaplacat auto krabickou.
Pres OBD jde bezproblemu vytahnout teplota vody, atd, ale BACHA, pokud nekdo chce tlak turba, tak je potreba mit program, ktery umi prepocet z tlaku ze sani, jinak to ukazuje z OBD pouze MAF/MAP. Lepsi je na turbo si poridit zarizeni/budik co ma vstup na sender, ktery meri primo v sani boost/vacuum.
Teplota vody/oleje je trochu problem predevsim z hlediska toho sendru (cidla), nevidel jsem zadny kvalitni produkt. Tlak oleje dela treba Macht Schnell sender, ale je to takova divna firma (spis tuning nez racing)
Nejlevnejsi/nejjednodussi teplota vody je asi scangauge: http://www.scangauge.cz/, pripadne tady maj vic veci: http://shop.smartpro.sk/, scangaugeE je mensi. Jde na to udelat nizkoprofilovej kabel tak, aby sly zavrit obd dvirka.
P3 cars ma vent gauge tady: http://www.p3cars.com/catalog/e90/, mne se tyhle placacky ale nelibi
Ohledne bluetooth, nejmensi/nejlepsi je IMHO OBDLink MX, viz recenze treba tady: http://www.mp3car.com/mp3car-blog-talk/ ... eader.html, ma to samovypinani po vypnuti auta, atd, akorat bacha, bal bych se, ze mi nekdo pres to ukradne auto, pokud to tam bude naporad (jde pres to ovladat zamykani, atd.) Ohledne ukopnuti, etc - tady s tim modulem jdou snad zavrit i dvirka pres OBD port, takze by to nemelo hrozit.
Pekny je treba i dashdyno: http://www.dashdyno.net/
akorat je trochu velky, mrknete na e90post, s trochou bastlu (uprava stredovyho tunelu) se to vejde to popelniku.
Jelikoz mam v budikach teplotu oleje, staci mi to. Teplota vody je takova osemetna vec, a neda se ji moc verit (voda je zahrata klidne treba 5km nez je zahratej olej, resp. voda ma 103 C a olej furt treba 70), takze na teplotu vody bych se asi vyprd, a resil bych teplotu oleje.
Ja tuhle vec resil uz davno. Libil by se mi tlak turba, nejspis bych si tam dal ten panel 3x budiky do popelniku, ale nevim, co s autem budu delat (jestli styl zavodak, nebo styl classic). Kdyz vyndam vnitrek, dam si tam i ty budiky, jinak asi ne.
Summa summarum: lepsi mit cisty, pekny interier nez nekde nejakou krabicku. Kdyz to chci honit, tak si pockam az budu mit jistotu, ze je auto zahraty, a pojedu zamerne tak, abych ho zahral (jel jsem 20 km a olej byl furt na 80C, normalne 110 - to jsem konstantne tocil nejakejch 1500 ot) - tak, ze budu tocit 2000/2500 ot, po 20 km takovyhle jizdy uz to MUSI byt zahraty, a pokud ne, tak SKORO zahraty. Pokud se nekde neco pokazi, tak mi staci teplota vody z BC hidden menu (treba jednou jsem mel kontrolku nizky chladici kapaliny, tak jsem si to nasel v menu, koukam ze teplota vody normalni, tak jsem jezdil dal a dolil az za den).
Taky je otazka, co si od ty teploty vody slibujete. Pokud to ma byt znamka zahrati motoru, tak je to urcite spatne a neveril bych tomu.
D_o_S, celkem pěkně napsáno.
Jinak právě řeším taky tuto otázku, co použít pro monitoring motoru, chtěl bych tlak turba, teplotu oleje a asi teplotu vody.
Skryté menu je sice pěkné ale nepoužitelné, pouze voda a tá sama nic neříká.
Nejvíce by se mě asi líbil ten Data display, jde to přes OBD, k tomu čidlo na teplotu oleje, ale cena je hodně vysoká. Možnost co jsi nastínil ty ten scangauge taky nevypadá zle cena dobrá ale zase tam nebude teplota oleje a nevím zda to umí tlak turba, takže kdybych šel to toho scangauge tak bych stejně musel dávat ještě budík pro teplotu oleje a to by bylo zase pěkně zaplácáno v interieru, takže asi taky není úplně ideální řešení.
Ještě jsem zapomněl na ten P3cars, mě by se celkem líbil ale nevím zda tam je teplota ve °C a zda tam vůbec je teplota oleje pro diesel. Jinak to by ještě šlo, budu to muset ještě pročíst co to umí a co jde nebo nejde.
A já jelikož nemám v budikách teplotu oleje, tak bych to chtěl, tlak turba se taky hodí a teplota vody jen jako doplňková.
Tak jak jsi psal ten panel na 3x budiky do popelniku asi ideál ale chtěj za něj něco okolo 2tis. kč a u nás jsem ho nikde neviděl.
Já pokud bych šel cestou těch budíků tak bych šel asi do budíků Stack, ale nevím zda bych je nechal takhle místo popelníku nebo bych je spíš schoval do popelníku, zavřeš a máš čistý interiér.
Viz foto:
Jinak právě řeším taky tuto otázku, co použít pro monitoring motoru, chtěl bych tlak turba, teplotu oleje a asi teplotu vody.
Skryté menu je sice pěkné ale nepoužitelné, pouze voda a tá sama nic neříká.
Nejvíce by se mě asi líbil ten Data display, jde to přes OBD, k tomu čidlo na teplotu oleje, ale cena je hodně vysoká. Možnost co jsi nastínil ty ten scangauge taky nevypadá zle cena dobrá ale zase tam nebude teplota oleje a nevím zda to umí tlak turba, takže kdybych šel to toho scangauge tak bych stejně musel dávat ještě budík pro teplotu oleje a to by bylo zase pěkně zaplácáno v interieru, takže asi taky není úplně ideální řešení.
Ještě jsem zapomněl na ten P3cars, mě by se celkem líbil ale nevím zda tam je teplota ve °C a zda tam vůbec je teplota oleje pro diesel. Jinak to by ještě šlo, budu to muset ještě pročíst co to umí a co jde nebo nejde.
A já jelikož nemám v budikách teplotu oleje, tak bych to chtěl, tlak turba se taky hodí a teplota vody jen jako doplňková.
Tak jak jsi psal ten panel na 3x budiky do popelniku asi ideál ale chtěj za něj něco okolo 2tis. kč a u nás jsem ho nikde neviděl.
Já pokud bych šel cestou těch budíků tak bych šel asi do budíků Stack, ale nevím zda bych je nechal takhle místo popelníku nebo bych je spíš schoval do popelníku, zavřeš a máš čistý interiér.
Viz foto:
- Přílohy
-
- Popelník.jpg (104.57 KiB) Zobrazeno 637 x
-
- IMAG0148.jpg (62.83 KiB) Zobrazeno 637 x
Tak jsem se na to ještě jednou díval a jediný z uvedených přístrojů co umí i teplotu (platí pro diesel) je Data display, ke kterému je dáváno i zvlášť čidlo pro teplotu oleje, ostatní Jako P3cars a scangauge, teplotu oleje nemají pouze vody a u scangauge lze zobrazovat jak ve °C tak i F.
Jinak cenově asi takto:
Data display - 14.100,-
P3cars - 10.500,-
Scangauge - 3.600,-
(přepočet z € - 25,- a pošta do ČR)
budíky STACK ceny od 1.400,- i s čidly a ostatním montážním příslušenstvím.
Takže u mě asi jasné, půjdu do těch STACK.
Jen bych se zeptal zda to někdo dělal nebo by věděl, kam by bylo nejlepší umístit čidla pro teplotu oleje a tlak turba na E90 320d?
Díky Dave
Jinak cenově asi takto:
Data display - 14.100,-
P3cars - 10.500,-
Scangauge - 3.600,-
(přepočet z € - 25,- a pošta do ČR)
budíky STACK ceny od 1.400,- i s čidly a ostatním montážním příslušenstvím.
Takže u mě asi jasné, půjdu do těch STACK.
Jen bych se zeptal zda to někdo dělal nebo by věděl, kam by bylo nejlepší umístit čidla pro teplotu oleje a tlak turba na E90 320d?
Díky Dave
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Jelikoz mne taky sere ze nemam nikde zobrazenou teplotu vody, napadlo mne jedno takove ne prilis nasilne reseni. Nemam rad kdyz se neco musi lamat pres koleno a bohuzel jakekoliv budiky bych nevstrebal, mam rad ciste a elegantni reseni. Nejlepsi by bylo kdyby to Helmut doporgramoval do BC, coz se asi nestane. Tak mne napadlo jak co nejmene uskodit interieru a pritom mit nejakou tu indikaci. Kazdy mame nejake nevyuzite pozice pod ovladanim ventilace. Ctyrkolky maji vyuzite dalsi tlacitko, znamenalo by to pravdepodobne vymenu plastu nad tlacitkama pokud se da koupit. Jakmile by voda dosahla pozadovane teploty, dioda by zhasla, nebo zmenila barvu, to je ted nepodstatne. Bohuzel toto by slo asi jen na vodu, protoze mne nenapada jak snimat teplotu oleje aby se nemusely tahat draty k teplotnimu cidlu pro olej. Mohlo by to vypadat nejak takto...
Signal pro teplotu vody by se vzal z cidla ktere je pro jenotku motoru. Toto je pro mne akceptovatelne reseni, ovsem ma to nekolik uskali v podobe sehnatelnosti ci nesehnatelnosti toho plastu s otvorem pro indikaci. Kdyby nekdo mel ty tlacitka rozdelane a mohl mi to nafotit, bylo by to super. Treba hned zjistime ze tudy cesta nevede...
Signal pro teplotu vody by se vzal z cidla ktere je pro jenotku motoru. Toto je pro mne akceptovatelne reseni, ovsem ma to nekolik uskali v podobe sehnatelnosti ci nesehnatelnosti toho plastu s otvorem pro indikaci. Kdyby nekdo mel ty tlacitka rozdelane a mohl mi to nafotit, bylo by to super. Treba hned zjistime ze tudy cesta nevede...

- Přílohy
-
- temp.jpg (175.1 KiB) Zobrazeno 478 x
Taky zajímavé řešení, jen zda to půjde a nebude pak problém sehnat ty věci k tomu. Jediné co by mě asi na tom vadilo je že by to bylo na teplotu vody což je nic neříkající údaj o zahřátí motoru. No ale stejně by jsi musel tahat drát od čidla teploty vody a samotné čidlo na teplotu oleje stojí něco okolo 200kč tak by nebyl problém to udělat na olej.
Taky už jsem zjistil něco více ohledně umístění těch čidel, viz výše. Teplotu oleje je asi nejlepší umístit do vypouštěcího šroubu oleje na vaně, takže zde není problém. A co se týče čidla pro tlak turba tak jsem zjistil, že by se mělo umístit někam na hadičku pro regulaci turba ale tady nevím kde se nějaká ta hadička nachází, nevíte někdo kde jsou u E90 320d hadičky pro regulaci turba?
Kdybych mohl poprosit i když tak foto či nějaký obrázek abych věděl.
Díky za pomoc.
Taky už jsem zjistil něco více ohledně umístění těch čidel, viz výše. Teplotu oleje je asi nejlepší umístit do vypouštěcího šroubu oleje na vaně, takže zde není problém. A co se týče čidla pro tlak turba tak jsem zjistil, že by se mělo umístit někam na hadičku pro regulaci turba ale tady nevím kde se nějaká ta hadička nachází, nevíte někdo kde jsou u E90 320d hadičky pro regulaci turba?
Kdybych mohl poprosit i když tak foto či nějaký obrázek abych věděl.
Díky za pomoc.
Dívám se jen na skryté menu na teplotu vody (tuším položka Temp MOM - 07.01). Je nějaká závislost teploty vody a oleje? Aspoň přes palec, něco typu "po 5 minutách teploty vody 90°C je olej OK". Případně, když mám teplotu vody přes 70°C, je už relativně bezbolestné točit ropáka na 2600 otáček? Jde mi o 320d 130 kW.
adelnik píše:Zdravím vespolek, taky bych uvítala funkční odkaz na vyvolání skrytého menu... děkuji
Stačí trochu zagooglit: http://e90.wikifoundry.com/page/BC+hidden+menus
rostak píše:adelnik píše:Zdravím vespolek, taky bych uvítala funkční odkaz na vyvolání skrytého menu... děkuji
Stačí trochu zagooglit: http://e90.wikifoundry.com/page/BC+hidden+menus
Děkuji moc!
Ahoj, menu jsem si odemknul (E90 320d 120kW ) a zjistil jsem, ze teplota se mi pohybuje mezi 60 -70 stupni
Nemel prosim nekdo podobny problem? Jak se to plrosim da pripadne vyresit? Vymena cidla? Vymena termostatu? Neda se nejak vyzkouset, jestli teplota motoru je normal 90 a BC mi ukazuje jen 60-70?
Predem diky za odpoved a pomoc!

Predem diky za odpoved a pomoc!