Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
výpadky elektroniky
Ahoj,
mám 320d E90 2005 (M47N) a letos v létě mi začlo auto dělat to, že při vyšších venkovních teplotách při delší cestě vypadává celá elektronika. Jakoby špatnej kontakt na baterce, ale to je v pohodě.
Prostě se vypíná turbo, iDrive, asistenti, někdy se samy rozjedou stěrače, prostě komplet elektronika vypadává.
Má s tim někdo zkušenost, nebo ví co to může bejt?
Altík OK, řemen OK, baterka OK.
mám 320d E90 2005 (M47N) a letos v létě mi začlo auto dělat to, že při vyšších venkovních teplotách při delší cestě vypadává celá elektronika. Jakoby špatnej kontakt na baterce, ale to je v pohodě.
Prostě se vypíná turbo, iDrive, asistenti, někdy se samy rozjedou stěrače, prostě komplet elektronika vypadává.
Má s tim někdo zkušenost, nebo ví co to může bejt?
Altík OK, řemen OK, baterka OK.
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
IBS senzor řídí dobíjení baterie. Pokud selže, jednotky nedostávají napájení tak, jak by ho dostávat měly. Pro odzkoušení, zda je to IBS senzorem, odpoj dva modré konektory vedoucí od IBS senzoru (to bago na minus polu baterky) a zkus chvíli jezdit bez něj. Dlouhodobě odpojovat ho nedoporučuju, ale na odzkoušení to stačí. Tedy za předpokladu, že alternátor např. nepřebíjí.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
IBS, typ baterie a její stáří spolu souvisejí. Při výměně baterie je třeba koupit stejnou kapacitu i stejný typ, nejčastěji AGM. V případě, že se koupí lacinejší klasická baterie stejné kapacity, je třeba systém překódovat, aby věděl, že je nyní použita baterie této kapacity a tohoto typu. Jenže cena klasické baterie stejné kapacity + překódování je ve skutečnosti dražší než nová AGM baterie a její registrace.
Pokud tam nyní máš klasickou baterii a nakonfirurovaná je AGM, tak ji systém používá a dobíjí jako AGM ??-měsíců starou. Tohle ta nová klasická baterka vydrží max 2-2,5 roku, protože takový systém využití a dobíjení nepřežije. Více jsem už napsal zde:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
http://www.bmwklub.sk/bmw3-e90-e91-e92- ... 88774.html
Pokud tam nyní máš klasickou baterii a nakonfirurovaná je AGM, tak ji systém používá a dobíjí jako AGM ??-měsíců starou. Tohle ta nová klasická baterka vydrží max 2-2,5 roku, protože takový systém využití a dobíjení nepřežije. Více jsem už napsal zde:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
http://www.bmwklub.sk/bmw3-e90-e91-e92- ... 88774.html
Když se tady řeší ten IBS senzor - nevím si už víc než rok rady s tím, že pokaždé co připojím diagnostiku (INPA) tak mi vypíše chybu IBS senzoru. Jenže moje auto vůbec IBS senzor nemá, záleželo to na výbavě a měly ho jen auta kde byla navigace atd. Nemám tam ani konektor na něho, že by někdo vyměnil - svorku baterky za jinou. Další věc je, že mám na baterce stále docela nízké napětí, po vypnutí motoru jen 11,9V. Baterku jsem kupoval novou, je to originál Audi baterka, vyrábí to pro ně Varta. Jinak s ničím problém není, jen bych potřeboval aby si auto uvědomilo že tam IBS není a být nemá a přestalo se chovat tak že mu chybí jeho signál.
Zná někdo VO (FA) kód pro IBS senzor, že bych ho odkódoval z výbavy auta, pokud tam z nějakého důvodu je? nikde jsem to nevypátral.
Díky
Zná někdo VO (FA) kód pro IBS senzor, že bych ho odkódoval z výbavy auta, pokud tam z nějakého důvodu je? nikde jsem to nevypátral.
Díky

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Regulátorem to být může, ale vzhledem k roku výroby 2005 lze očekávat opotřebení uhlíků a opálení kontaktních kroužků alternátoru. Takže místo plynulé regulace napětí vznikne výše popisovaný "tobogán". Vymontuj alternátor a odnes ho do opravny v místě bydliště. Tam kromě vyčištění kroužků budou mít i uhlíky a regulátor, pokud to bude třeba. Ale hlavně ten altík otestují na stolici a Ty budeš mít 100% jistotu, že je OK. Vzhledem k době používání se nebude jednat o vyhozené peníze, ale o údržbu. Pokud jen vyměníš regulátor nebo IBS a na kroužcích bude dále docházet k jiskření místo spolehlivého kontaktování, pak nákup regulátoru nebo IBS budou vyhozené peníze.
Ale jako úplně první odpoj (+) a (-) póly baterie a důkladně očisti kontakty baterie a kontaktní oka kabelů zevnitř jemný smirkem - žádný pilník nebo nůž!! Potom najdi připojení mínusového kabelu na kostru vozidla X6402 (viz obrázek níže), odmontuj matici a smirkem očisti kontaktní plochy kabelového oka a kontaktní plochu okolo šroubu. Nmare - toto prosím zkontroluj i Ty. Pokud toto ukostření nebude kvalitní, tak budou s regulací palubního napětí velké problémy a současné alternátory umí při odpadnutí kostry vytvořit přepětí až 50V a to už bude pořádný průšvih.
Očištěné plochy ukostření X6402 a kontakty na baterii ošetři Kontoxem. Pokud nemáš Kontox, můžeš to lehce potřít i motorovým olejem, hlavně nepoužívej vazelinu. Nakonec všechny spoje spolehlivě a silně dotáhni. Pokud toto vše bude OK, teprve potom má cenu řešit IBS.

Ale jako úplně první odpoj (+) a (-) póly baterie a důkladně očisti kontakty baterie a kontaktní oka kabelů zevnitř jemný smirkem - žádný pilník nebo nůž!! Potom najdi připojení mínusového kabelu na kostru vozidla X6402 (viz obrázek níže), odmontuj matici a smirkem očisti kontaktní plochy kabelového oka a kontaktní plochu okolo šroubu. Nmare - toto prosím zkontroluj i Ty. Pokud toto ukostření nebude kvalitní, tak budou s regulací palubního napětí velké problémy a současné alternátory umí při odpadnutí kostry vytvořit přepětí až 50V a to už bude pořádný průšvih.
Očištěné plochy ukostření X6402 a kontakty na baterii ošetři Kontoxem. Pokud nemáš Kontox, můžeš to lehce potřít i motorovým olejem, hlavně nepoužívej vazelinu. Nakonec všechny spoje spolehlivě a silně dotáhni. Pokud toto vše bude OK, teprve potom má cenu řešit IBS.

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Regulátor koupíš za 1.400-2.800,-Kč, uhlíky do altíku za 30-50,-Kč u Kelly atp. Budou pasovat i z Octavie nebo Felicie, pokud je lehce upravíš, protože to asi bude alternátor Valeo. Záleží na tom, jak jsi šikovný, ale jako první musíš ten alternátor vymontovat, rozebrat a zjistit, co je problém. Skoro všechno můžeš udělat doma, ale ten funkční test alternátoru Ti udělají jen v altík-servisu na stolici za nějakou stokorunu. Potřebné náhradní díly tam určitě mají, Ty je budeš shánět pěšky a poštou za +150,-Kč. Další Info zde http://www.elancar.cz/jak-zjistit-zavad ... atoru.html