Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 330i/330ci a montáž LPG - jsou zkušenosti?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
RealD
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: pát 13.07.2012 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od RealD »

Ahoj lidi, někteří mě tu ukamenujete ale chci se bavit k věci a jsem na váškách. Nevím trošku co dál :)

Mám 330ci, po par věcech co jsem na něm udělal (mimochodem čerstvý dovoz od prního majitele z DE) je auto fakticky v TOP stavu.
Ovšem změnili se trochu životní podmínky, priority a čeká mě možná časem rodina. Vůz miluju a perfektně šlape, ale dost jezdim už a spotřeba po městě mě ubíjí. Přemýšlím, zda dát do M54B30 plyn - LPG.

Má někdo zkušenosti?
Utrhlo by mi srdce, abych motoru ublížil, proto se chci poradit. Některé to snaší bezchybně, některé ne. Co vy na to?

Nechci se dostat do situace kdy jen kvůli spotřebě budu muset do nafty. Ano 530d asi dobrá kára, ale nafty se bojim a mam k ní odpor vzhledem k tomu jak všude vidim že se stále sype.... :(

A do čtyřhrnku taky nechci jít, nejede to a potřebuju svižnější vůz. A zvykl jsem si na 170KW.

Nebo jít jen do ethanolu? Aneb ale zas tam moc neušetřím a tam bych se fak bal ze autu uškodím i kdybych nechal dát nějakou dobrou "krabičku na E85". Díky moc za případné porady
alfonzo
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: čtv 26.03.2015 01:00
Bydliště: Beroun

#2 Příspěvek od alfonzo »

Ethanol určitě ne a naftu taky ne.
Tento motor vpohodě zvládne LPG. Jen je potřeba najít člověka, co už nějaké BMW montoval.
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od tommee »

Nevim kolik najezdis, ale urcite si spocitej, kdy se ti ta investice do plynu vrati. Ctyrhrnec nebo nafta nebudou lepsi volbou, z vlastni zkusenosti muzu rict, ze moje 320d a 330i mely po cca 70tis ujetych km cca stejne provozni naklady (palivo, udrzba, opravy) a do ropy v osobaku uz bych nesel.

S lpg bacha, mne by vadilo ze nemuzu do mnoha garazi apod.
Lachtis
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: ned 26.07.2015 00:00

#4 Příspěvek od Lachtis »

LPG jsem kdysi měl, ale ve Feldě -mé první auto :D
Jezdil sjem s tím denně kolem 100 km a ta investice se vrátila rychle. Dělala mi to firma, která s přestavbou měla veliké zkušenosti a žádné problémy jsem nikdy neměl. Když jsem "tankoval" za 11,9 Kč, tak to se jezdilo jedna báseň :D .

Určitě to chce zvážit a propočítat, zda se Ti to vrátí. Nevýhody plynu: motoru tím nijak neprospíváš, suché palivo, každý rok na kontrolu, nesmíš do garáží, pro budoucí prodej nevýhoda...

Ještě zvaž tu naftu, pokud Ti teda jde o ty náklady! Já byl a dá se říct pořád jsem zarytým fandou benzinu. Hrozně jsem chtěl e92 s 330i, ale při mém nájezdu bych měsíčně sypal strašný prachy do provozu. A tak mi kámoš co prodává BMW vozy volá, že má voňavku e92 v 330xd. říkám OK, zkusím se na to jen mrknout a uvidím. Ano, je to pořád karel, ale vevnitř diesel skoro neslyšíš a ten V6 tomu také dodává trochu více emocí. Teď to hlavní spotřeba kolem 8 l/100 km, když bych chtěl sakra šetřit, tak by se dalo kolem 7-7,5 l/100 km...

Zvaž všechna pro a proti, rozhodně LPG neodsuzuji, sám jsem jej měl, ale u BMW, bych do něj nešel - čistě můj názor...
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#5 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Mel jsem hafo naftovych aut a 3 s LPG... za mě jednoznačně LPG... na přestavbu zajed v Praze k http://www.lpg-vanek.cz/ a nebudes mit zadne problemy, vypada to pod kapotou inteligentne, nastaveni v pohode, toroid misto nadrze, plneni pod vicko, auto vypada jako na benzin...
ALE - pokud budes chtit usetrit a das to "nejakemu znamemu znameho co ma felinu na plyn" a pod, budes zazivat hororove pribehy, kdy auto pada do nouzaku, prepina se na benzin, cuka, nestartuje a pod "detaily" dementnich montazniku, kteri vetsinou ani netusi jak funguje motor na benzin, natoz co je Vanos, k cemu vlastne slouzi lambda sondy a proc je lepsi napojit RJ LPG primo u RJ motoru...
“Ability is what you're capable of doing.”
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od JaraX »

určitě LPG, vyhneš se věčnému kolotoči se servisem nafty (turbo, čerpadla, vstřiky, písty, řemenice apod),prostě tydle naše auta už něco mají za sebou a starší benzín je jednoznačně spolehlivější i když M54B30 není žádnej etalon spolehlivosti ale furt výbornej motor.
jak píše hanz, chce to kvalitního plynaře, to je základ. já třeba svým zakazníkum dávám záruku na motor, resp na jeho poškození LPG, kvalitní plynař si za svým plynem stojí.
návratnost je cca 10tkm, zaprvé ušetříš cca 1,5kč - 2kč km, za druhé se ti zvedne cena vozu, každej vždy sáhne radši po autě na LPG než bez něj.
maxiik01
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: čtv 17.07.2008 00:00

#7 Příspěvek od maxiik01 »

jestli mohu i já , sem měl jsem 328i a 330i v LPG a osobně bych do toho už nešel,
330i umí odladit jen málo kdo a základem správného chodu motoru na plyn je mít motor a výfukovou soupravu v perfektním stavu.

když sem v 330i vyměnil motor (nééé vinou LPG) už sem do ní lil jen 98 nebo 100 oktanový benzín (jak se má)

teoretická úspora paliva je opravdu jen teoretická , protože LPG dobře šlape až při vhodné ohřátém motoru , to znamená že zpočátku startuješ a jedeš na benzín , dále je třeba započítat repase LPG vstřikovačů co cca 10tis.km , na svíčky i na olej najedeš polovinu toho co na benzín , sníží se ti dynamika vozu , taháš sebou né zrovna lehkou nádrž na plyn , změní se ti rozloha těžiště , nejlíp když vezmeš kalkulačku , spočítáš si náklady na rok provozu na benzín a pak na rok provozu na LPG a to komplet jak na palivo tak na mnou zmíněný servis , který většinou musíš navštěvovat zvlášť pro BMW a zvlášť na LPG , snadno pak zjistíš , zda se ti to finančně vyplatí , kdy se ti investice vrátí , já se po podrobném součtu , co mě kde stojí dostal na úsporu 0,80,- na ujetý kilometr,a to myslím vážně.Pokud Ti nevadí zhoršení jízdních vlastností a necháš si auto víc jak 5let a máš nájezd přes 20tis.km má přestavba opodstatnění ,
poznámka Jaraxe ohledně zvýšení ceny vozu když máš LPG je na zváženou , lidi většinou berou BMW v LPG spíš jako paskvil , je to názor od názoru , pokud se do přestavby pustíš , rozhodně nechoď do prvního LPG úpravce ale ptej se kdo přímo tohle stejný auto má , co se mu nezdá , co by změnil a kdo to dělal.
Rozhodně je LPG skvělá alternativa a nejsem jeho odpůrcem , ale vše je o výsledné úspoře Ne paliva , ale peněz.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od JaraX »

maxik to jsi měl evidentě pěkný bastl
- průměrná životnost LPG vstřikvačů magic je 100tkm, mám lidi co na nich maj najeto 150tkm,
- vstřikovače Keihin u Prinse vydrží hodně přes 200tkm
- M54B30 je opravdu extrémně citlivý na to jak je udělaný LPG, musí mít samostatné vstřiky v sani uplně těšně před koncem kanálu, žádné 30cm hadičky, musí se použít silnější reduktor než dávááme pro 745i, tzn Magic Power a musí se udělat pořádně nastavení, to beru jako know how a nebudu to sem psát, ale uplně v pohodě se dá zaplynovat, jen to 90procent plynařů v ČR nezvládne protože sou to opice, už jsem několik LPG po plynařích předělával.
- jaký 98 oktanový benzín? M54B30 má předpis od 91 oktanů nahoru a nejlépe je odladěná mapa na 95ku, takže jezdit na B100 je házení perel sviním, stačí se podívat na víčko plnění. čidla klepání si vše doženou.
- životnost svíček na LPG je 40tkm, na benzín je možná 60-80tkm ale stejně nedoporučuju měnit tak pozdě.
- životnost oleje na LPG ze zkušensoti doporučuju na 15 000km, což mi nepřijde málo.
- stím servisem máš a nemáš pravdu, třeba já dělám i servis i LPG, tzn že se pak nemám na co vymluvit (za to muže plynař, za to muže mechanik apod), stejně to má třeba Snejk v Praze který spolupracuje s Vankem a LPG přes Snejka dělá Vaněk, takže když je pak s autem jakykoliv problém, tak to dáš Snejkovi a ten to zařídí a nemá se na co vymluvit.
- LPG do E46 váží cca 50kg, takže asi tak stejný jako když člověk jede s ženskou a to neberu jako moc zhoršení jizdních vlastnosti, navíc je všechna váha dole, naopak v zimě je auto s LPG do kopce lepší kvuli zátěži LPG v kufru.

mrzi mě že tvoje LPG zprasil nějakej plynař a nefungovalo to jak má, pak to hodně lidem kazí radost z LPG a je jasné že takové LPG se prostě dobře nevyplatí.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

No nevím jak kdo neuspoří s LPG, ale já za 7 let vlastnictví auta projel v LPG celkově 396k Kč. Kdybych jezdil na benzín, dal bych dvojnásobek. Pravda, je to za ujetých 266k km.
Zvýšené náklady? Mizivé. Olej každých 15k km jak je běžně zvykem bez LPG, svíčky podobně, jedna revizní sada vstřikovačů Valtek za 1000 Kč a jedna celá sada vstřikovačů pod 2k Kč.
Motor M52B25 kompletně rozebrán při nájezdu 423k km. Písty OK, kroužky OK, válce OK (nevejde se do nich 00 píst), ventily a sedla OK. Motor vytažen jen kvůli výměně za M52B28, rozložen jen kvůli přestavěn na M52B30 stroker, jinak by jezdil dodnes.
Myšlenka o zvýšených nákladech jsou kecy.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
maxiik01
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: čtv 17.07.2008 00:00

#10 Příspěvek od maxiik01 »

JaraX píše:maxik to jsi měl evidentě pěkný bastl
- průměrná životnost LPG vstřikvačů magic je 100tkm, mám lidi co na nich maj najeto 150tkm,
- vstřikovače Keihin u Prinse vydrží hodně přes 200tkm
- M54B30 je opravdu extrémně citlivý na to jak je udělaný LPG, musí mít samostatné vstřiky v sani uplně těšně před koncem kanálu, žádné 30cm hadičky, musí se použít silnější reduktor než dávááme pro 745i, tzn Magic Power a musí se udělat pořádně nastavení, to beru jako know how a nebudu to sem psát, ale uplně v pohodě se dá zaplynovat, jen to 90procent plynařů v ČR nezvládne protože sou to opice, už jsem několik LPG po plynařích předělával.
- jaký 98 oktanový benzín? M54B30 má předpis od 91 oktanů nahoru a nejlépe je odladěná mapa na 95ku, takže jezdit na B100 je házení perel sviním, stačí se podívat na víčko plnění. čidla klepání si vše doženou.
- životnost svíček na LPG je 40tkm, na benzín je možná 60-80tkm ale stejně nedoporučuju měnit tak pozdě.
- životnost oleje na LPG ze zkušensoti doporučuju na 15 000km, což mi nepřijde málo.
- stím servisem máš a nemáš pravdu, třeba já dělám i servis i LPG, tzn že se pak nemám na co vymluvit (za to muže plynař, za to muže mechanik apod), stejně to má třeba Snejk v Praze který spolupracuje s Vankem a LPG přes Snejka dělá Vaněk, takže když je pak s autem jakykoliv problém, tak to dáš Snejkovi a ten to zařídí a nemá se na co vymluvit.
- LPG do E46 váží cca 50kg, takže asi tak stejný jako když člověk jede s ženskou a to neberu jako moc zhoršení jizdních vlastnosti, navíc je všechna váha dole, naopak v zimě je auto s LPG do kopce lepší kvuli zátěži LPG v kufru.

mrzi mě že tvoje LPG zprasil nějakej plynař a nefungovalo to jak má, pak to hodně lidem kazí radost z LPG a je jasné že takové LPG se prostě dobře nevyplatí.
dobře napsáno...

hele já měl v techničáku a všech podkladech k 330i fakt napsaný benzín 98 a jako alternativa 95 , stejně tak jak mám teď u e90 325i...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od JaraX »

francis, ty zvýšený náklady opravdu sou, ale vrátí se po týdnu provozu na LPG, ta uspora je obrovská
maxiik01
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: čtv 17.07.2008 00:00

#12 Příspěvek od maxiik01 »

Francis píše:No nevím jak kdo neuspoří s LPG, ale já za 7 let vlastnictví auta projel v LPG celkově 396k Kč. Kdybych jezdil na benzín, dal bych dvojnásobek. Pravda, je to za ujetých 266k km.
Zvýšené náklady? Mizivé. Olej každých 15k km jak je běžně zvykem bez LPG, svíčky podobně, jedna revizní sada vstřikovačů Valtek za 1000 Kč a jedna celá sada vstřikovačů pod 2k Kč.
Motor M52B25 kompletně rozebrán při nájezdu 423k km. Písty OK, kroužky OK, válce OK (nevejde se do nich 00 píst), ventily a sedla OK. Motor vytažen jen kvůli výměně za M52B28, rozložen jen kvůli přestavěn na M52B30 stroker, jinak by jezdil dodnes.
Myšlenka o zvýšených nákladech jsou kecy.
já u e36 s M52B28 neměl problém , ale M54B30 je fakt rozdíl , a jak píše Jarax , když narazíš na člověka bez zkušeností , celý projekt se prodraží , na omluvu mohu napsat to , že sem 330i měl před 6ti lety a za tu dobu se snad kvalita vstřikovačů a lidí co to dělají zlepšila.

chtěl jsem zakladateli tohoto tématu nastínit vše s čím by měl počítat , né ho odradit.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jeden z mála zvýšených nákladů, který jsem zaznamenal, je kratší životnost lambdasond. Když začnou "umírat", při provozu na benzín se "srovnají", ale jen do prvního přepnutí na LPG.

JaraX: Úspora je obrovská, to vím. U mě za 7 let takřka 400k Kč.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od matiz »

Francis - kolik ti to chlasta toho plynu a na jakou vahu auta?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Compact E36 s dovýbavou ///M brzdami, výfuckem atp., takže necelých 1400 kg.
Spotřeba podle stylu jízdy, od 8,5 po okreskách na klobouka až po 14 na dálnici 180-200 km/h se zapnutou klimou ve vedrech.

Mám upravenou mapu paliva a předstihu, preventivně bohatší směs než chudší.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Martyn
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: ned 12.10.2003 00:00
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Martyn »

Měl jsem kdysi lpg v 330ci m54 a tam to byla hrůza, ale přičítal bych to spíš neschopnosti firmy (btw neptun harfa a stálo to tenkrát asi 50).
Pak ještě jednou v jeepu a tam to bylo super, nešlo poznat že auto jede na plyn, žádný smrad, cukání, klidný volnoběh, starty, naprosto ok (motnáž výše zmíněný Vaněk, takže taky doporučuju).
Uživatelský avatar
RealD
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: pát 13.07.2012 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od RealD »

JaraX, mohu se tě zeptat kde děláš LPG? Dle tvých zkušeností, znalostí a už jen jak se vyjadřuješ bych uvítal možná LPG od tebe :) Za kolik bys mi ho udělal prosím? Pokud to nechceš řešit zde tak do SZ. Jinak moc ti děkuji za mnoho informací, které mi velmi pomohli a i ostatním děkuji.

Jinak ano, moc dobře vím co je to "zprasené LPG" dámy a pánové. Je to velmi důležité mít to udělané kvalitně, aneb měl sem 540i do nedávna od super klubáka, ale dělal to samohomodomo, což prostě pak taky tak fungovalo časem. Nechci ho pomluvit, je to vážený člověk velmi chytrý a umí, ovšem STAG300, trošku zhulvátěle zapojeno a furt sem na tom něco dělal :(
A pokud nic neuškodí motoru, dal bych to tam.
Asi tady buď od JaraX nebo od levnelpg.cz Magic 4? :)

Jinak řeknu vám to všem asi takto, mám miláčka 330ci tři měsíce a stihl jsem najet 12TKM. Proto to řeším, jezdit furt za 9-10,5 je otravné, město i za víc. Jinak motor a auto celé šlape perfekt...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od JaraX »

musel bych to přesně spočítat dle požadavků na nádrž apod, ale cca 26-28k,
funguju kousek od olomouce.
tady pár fotek jak má LPG vypadat.
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/

jinak v Praze klidně jet za Vankem, ale sám bych si změřil nádrž a trval na tom at ti tam dá co největší.
Vaněk je určitě lepší než levnéLPG
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

V Práglu jeď za Matyášem, www.lpg-vanek.cz
Lepšího v Práglu těžko najdeš.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
RealD
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: pát 13.07.2012 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od RealD »

Bohužel s Matyášem Vankem mam spatne zkusenosti...
V minulém autě 540i stag300 sem řešil haprování a chcípání, přijedu k němu at mi to prosím vyřeší. On na to - hele chce to tady novou vstřik lištu tyto čtyry na jednu stranu motoru, řikam OK, sezenu si nové v Neptunu (Valtek 3ohm) A jedu k němu ze mi to udělá, vyměnil je, nějak si hrál na kompu a odjel sem ze to je v pohodě, po půl dni to samé. Volam mu a reklamuju - on na to "hmmmm, tak musis koupit znova, všech osum rovnou a ode mě Magicový". Tim mě nasral solidně, pač to měl říct hned a né abych vyhodil dvojku za valteky i s prací do vzduchu. Tim sem skončil a šel sem dal, zatim dobré zkušenosti s lpglevne.cz - Pour co tomu tam velí je byvaly kolega Matyáše anebo na hájích v Praze fungujou jeste víc a zachranili mě.
Odpovědět