Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E90, 325i - neřešitelný problém s VANOS
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 22
- Registrován: úte 04.01.2011 01:00
Napíšu to sem, ať zbytečně nezakládám nové téma
výchozí situace: zahřátej motor N52B25A - šepot květin
stav oleje: idealní (5w40)
akce: po odšroubování víčka oleje na volnoběh je cítit podtlak, což by mělo být v pořádku, ale zároveň je slyšet klepání někde od palice (valvetronic?)
otázka: je to klepání normální? co to způsopuje?
výchozí situace: zahřátej motor N52B25A - šepot květin
stav oleje: idealní (5w40)
akce: po odšroubování víčka oleje na volnoběh je cítit podtlak, což by mělo být v pořádku, ale zároveň je slyšet klepání někde od palice (valvetronic?)
otázka: je to klepání normální? co to způsopuje?
Ještě k původnímu problému, pokud už nemá majitel vyřešeno.
U jednoho auta jsem si zažil podobný maraton po servisech se závadou, která se podle diagnostiky jevila jako čidlo nastavení polohy VANOSu. Po všech možnejch experimentech, výměny čidel, motorku nastavení vanosu, vanosu samotnýho, přehrání SW v jednotce i názoru, že mě to bude stát 150k za novej polomotor (pánové z autorizáku), se po rozhození motoru zjistilo, že je pouze prasklá silonová vodicí lišta řetězu. Díky tomu auto jelo, padalo do nouzáku a vyhazovalo chyby o špatném nastavení polohy vanos.
Neříkám, že to tak musí být, jen že to co ukáže diagnostika může být zapříčiněno něčím co nemá zdánlivou prvotní souvislost. Určitě bych dal auto někomu, kdo BMW ale opravdu rozumí. Kvůli týhle závadě, jsem přestal jezdit ke kámošovi do servisu, kterýmu jinak 100% důvěřuju, ale zjistil jsem že specifická značka má specifický problémy.
U jednoho auta jsem si zažil podobný maraton po servisech se závadou, která se podle diagnostiky jevila jako čidlo nastavení polohy VANOSu. Po všech možnejch experimentech, výměny čidel, motorku nastavení vanosu, vanosu samotnýho, přehrání SW v jednotce i názoru, že mě to bude stát 150k za novej polomotor (pánové z autorizáku), se po rozhození motoru zjistilo, že je pouze prasklá silonová vodicí lišta řetězu. Díky tomu auto jelo, padalo do nouzáku a vyhazovalo chyby o špatném nastavení polohy vanos.
Neříkám, že to tak musí být, jen že to co ukáže diagnostika může být zapříčiněno něčím co nemá zdánlivou prvotní souvislost. Určitě bych dal auto někomu, kdo BMW ale opravdu rozumí. Kvůli týhle závadě, jsem přestal jezdit ke kámošovi do servisu, kterýmu jinak 100% důvěřuju, ale zjistil jsem že specifická značka má specifický problémy.
K původnímu problému: řeším teď něco podobného s n52b30 , po podřazení při předjíždění se motor hodil do nouzáku, rozsvítila se kontrolka ECU motor v nižších otáčkach nejel hladce a měl tendence chcípat. Po připojení na diagnostiku hlásila 2A87 outlet VANOS, mechanic , 2A99 crank shaft - outlet crank shaft correlation. Po pročtení zahraničních diskuzí s touto tématikou byly vymontovány a vyčištěny a prohozeny oba magnetické ventily ovládání vanosu (solenoidy) a motor běžel hladce. Krátce po studeném startu má ale tendence trochu houpat volnoběh, mechanik mi sdělil, že by tento problém mohly způsobovat špatně nastavené rozvody, případně špatně napnutý rozvodový řetěz. Momentálně je auto v servisu a čeká ho kontrola rozvodů, případně jejich výměna.
Původní problém: řeším něco podobného (E90 N52 motor)- také mám prohozeny solenoidy. Problém se projevuje tak, že občas v nízkých otáčkách začnou kolísat otáčky a motor zdechne. Když jej nechám 3-5 minut odpočinout, tak zase bez problémů. Stává se to ale fakt výjimečně (naposledy v prosinci 2015).
Mechanik mi doporučil solenoidy zatím neměnit - závada se objevuje jen výjimečně, takže zatím pozorovat.
Mentuli mi řekl, že by to mohlo (pokud to nejsou ty solenoidy, což je podezřelý číslo jedna) také separátorem oleje - hadičky, které k němu vedou by mohly být poškozené (což ovlivňuje tlak oleje).
Zatím to nebudu řešit - sice mi vadí, že občas musím udělat neplánovanou pauzu na kafe, ale stává se to fakt jen sem tam. Jakmile to začne být pravidelnější, vyměním solenoidy a uvidíme.
Snad tato informace nějak pomůže.
Mechanik mi doporučil solenoidy zatím neměnit - závada se objevuje jen výjimečně, takže zatím pozorovat.
Mentuli mi řekl, že by to mohlo (pokud to nejsou ty solenoidy, což je podezřelý číslo jedna) také separátorem oleje - hadičky, které k němu vedou by mohly být poškozené (což ovlivňuje tlak oleje).
Zatím to nebudu řešit - sice mi vadí, že občas musím udělat neplánovanou pauzu na kafe, ale stává se to fakt jen sem tam. Jakmile to začne být pravidelnější, vyměním solenoidy a uvidíme.
Snad tato informace nějak pomůže.
Trošku oživím téma, nějak dobu se mi taky na mé 325i n52 objevuje problém s otáčkama na volnoběh. Když se motor ohřeje a má se ustálit na otáčkách, tak začnou otáčky haprovat a motor skoro jako by měl chcípnou, ale v tu chvíli se to zachová jako když bych přidal plyn a otáčky se zase vyrovnají. Při tom se auto nepříjemně otřepe. Vyměnil jsem oba solenoidy, ale problém to nevyřešilo. Diagnostika nehlásí žádnou chybu, ale live data INPA hlasí toto...Dokázal by mě někdo nasměrovat co dál?
- Přílohy
-
- vanos data.png (102.58 KiB) Zobrazeno 1433 x
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1709
- Registrován: čtv 09.08.2007 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
řešil jsem asi rok a půl stejný problém, dvakrát neautorizovaný servis a čtyřikrát autorizovaný. Občas po studením startu a měl motor nepravidelný chod a chtěl chcípat. Prvně se to projevilo třeba jednou za 4 měsíce, pak už pravidelněji. První se měnil napínak řetězu, dále čidlo vačky, dále čidlo kliky a přehrání SW. Po tomto se to začalo chovat jinak. Občas na studený motor když se přidal plyn tak se zadrhával a nechtěl táhnout a měl hrubý chod. Případně se u toho rozsvítila i kontrolka motoru. Nakonec (asi měsíc zpět) sem na doporučení servisu vyměnil celý sací VANOS. Problém vypadá že se vyřešil a auto jede opravdu nádherně, znatelně lépe než před výměnou (o to za normálních podmínek kdy se zrovna závada neprojevovala sem neměl pocit že by jel hůř než by měl). btw mám e90 325i 2,5
Jen přihazuju střípek do diskuze, kdyby někdo hledal stejný problém — motory N52/N53 mají snad jako jediné ještě z boku motoru takové (taky dva, A/B) zpětné ventily, ve kterých jsou sítka: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1070580
Tže krom samotného čištění solenoidů je potřeba vyšroubovat i obě tyhle blbosti, a vyčistit ty. V nich se může nějaká kaše z oleje usadit, zalepit ty sítka, sundat tlak oleje do celého systému trubiček co vede "nahoru" k vanosu, hydroštelům atp., a pak se při studených startech objevuje v diag přesně ta zaseklá poloha nebo překročení hodnot. Otáčky pak haluzí, zmizí to až po restartu.
To jen pro doplnění těch osatních příčin co už tady zazněly (vytahaný/vydřený věci na rozvodech, vylítanej hodinovej strojek vanosu, elektrický bludy čidel/solenoidů atp. …)
Tže krom samotného čištění solenoidů je potřeba vyšroubovat i obě tyhle blbosti, a vyčistit ty. V nich se může nějaká kaše z oleje usadit, zalepit ty sítka, sundat tlak oleje do celého systému trubiček co vede "nahoru" k vanosu, hydroštelům atp., a pak se při studených startech objevuje v diag přesně ta zaseklá poloha nebo překročení hodnot. Otáčky pak haluzí, zmizí to až po restartu.
To jen pro doplnění těch osatních příčin co už tady zazněly (vytahaný/vydřený věci na rozvodech, vylítanej hodinovej strojek vanosu, elektrický bludy čidel/solenoidů atp. …)
- Přílohy
-
- 2011-BMW-335i-e90-VANOS-System-Parts-and-Components-Assembly-Diagram_thumb.jpg (63.98 KiB) Zobrazeno 550 x
A kdyby někdo hledal na tohle téma bulletiny:
SI B11 02 08
Engine
Power Reduction, FC 2A82 Intake VANOS and/or FC 2A87 Exhaust VANOS Camshaft Faults are Stored in DME
E82 and E88 (1 Series) with N51, N52K and N54 engines produced from 1/2008
E90 and E91 (3 Series) with N52 engine produced from 3/2005 through 6/2006
E90, E91, E92 and E93 (3 Series) with N51, N52K and N54 engines produced from 7/2006
E85 and E86 (Z4) with N52 engine produced from 1/2006
E83 (X3) with N52K engine produced from 9/2006
E60 and E61 (5 Series) with N52, N52K and N54 engines produced from 3/2005
E70 (X5) with N52K engine produced from 10/2006
E71 (X6) with N54 engine produced from 1/2008
The “Service Engine Soon” (MIL) lamp is illuminated and a power reduction is clearly perceptible. This situation can
occur after driving for some time with the engine already at full operating temperature. If the ignition is cycled, the
engine then usually performs normally.
The following faults are stored in the DME:
2A82 VANOS intake – stiff; jammed mechanically
2A87 VANOS exhaust – stiff; jammed mechanically
3100 Boost-pressure control, deactivation – boost-pressure buildup prohibited (N54 only)
SI B11 02 08
Engine
Power Reduction, FC 2A82 Intake VANOS and/or FC 2A87 Exhaust VANOS Camshaft Faults are Stored in DME
E82 and E88 (1 Series) with N51, N52K and N54 engines produced from 1/2008
E90 and E91 (3 Series) with N52 engine produced from 3/2005 through 6/2006
E90, E91, E92 and E93 (3 Series) with N51, N52K and N54 engines produced from 7/2006
E85 and E86 (Z4) with N52 engine produced from 1/2006
E83 (X3) with N52K engine produced from 9/2006
E60 and E61 (5 Series) with N52, N52K and N54 engines produced from 3/2005
E70 (X5) with N52K engine produced from 10/2006
E71 (X6) with N54 engine produced from 1/2008
The “Service Engine Soon” (MIL) lamp is illuminated and a power reduction is clearly perceptible. This situation can
occur after driving for some time with the engine already at full operating temperature. If the ignition is cycled, the
engine then usually performs normally.
The following faults are stored in the DME:
2A82 VANOS intake – stiff; jammed mechanically
2A87 VANOS exhaust – stiff; jammed mechanically
3100 Boost-pressure control, deactivation – boost-pressure buildup prohibited (N54 only)
- Přílohy
-
- BMW_N51-N52-N54-VANOS-faults_ServiceBulletin-110208.pdf
- SI B11 02 08 VANOS Camshaft Faults
- (192.16 KiB) Staženo 79 x