Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
automatická převodovka
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3
- Registrován: ned 31.08.2014 00:00
Dobrý den chtěl bych se zeptat jestli se s tím někdo už setkal
Mám BMW 320d automat e90,combi a když jedu třeba 100 nebo i pomaleji či rychle tak mi sama od sebe převodovka podrazuje příklad jedu 120 někde mám tam 6 a zničeho nic mi to začne podrazovat až na 1. Měl jsem to na diagnostice a prý to byla kulisa řazeni vyměnili a dělá to pořad i když tam dam M a řadim sám tak mi to převažuje vždy dolu samo nevím co a tím už. Pořadí mi někdo co by s tím mohlo být
Mám BMW 320d automat e90,combi a když jedu třeba 100 nebo i pomaleji či rychle tak mi sama od sebe převodovka podrazuje příklad jedu 120 někde mám tam 6 a zničeho nic mi to začne podrazovat až na 1. Měl jsem to na diagnostice a prý to byla kulisa řazeni vyměnili a dělá to pořad i když tam dam M a řadim sám tak mi to převažuje vždy dolu samo nevím co a tím už. Pořadí mi někdo co by s tím mohlo být
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3
- Registrován: ned 31.08.2014 00:00
jirka-bartos píše:Dobrý den chtěl bych se zeptat jestli se s tím někdo už setkal
Mám BMW 320d automat e90,combi a když jedu třeba 100 nebo i pomaleji či rychle tak mi sama od sebe převodovka podrazuje příklad jedu 120 někde mám tam 6 a zničeho nic mi to začne podrazovat až na 1. Měl jsem to na diagnostice a prý to byla kulisa řazeni vyměnili a dělá to pořad i když tam dam M a řadim sám tak mi to převažuje vždy dolu samo nevím co a tím už. Pořadí mi někdo co by s tím mohlo být
Ahoj, předně prosím, neukamenujte mě za tento dotaz 
Poprvné v životě mám automat v 330xd e92 a jsem s ním nadmíru spokojenej, ale jedna věc mi vrtá hlavou... Jak docílit vytočení motoru do otáček, aby akcelerace při rozjezdu byla rychlejší. Například, když potřebuji rychle najet na dálnici z nulové rychlosti... U manuálu to bylo jasné, zařadím jedničku, držím spojku, vytočím motor a pustím spojku
. Ovšem tady když zařadím D nebo DS nebo manuální řazení, tak se auto samo začne rozjíždět.
Jo jedině při zatáhnutí ruční brzdy
.
U automatu se nesmí mačkat současně plyn a brzda, že? Tak jak to, prosím, děláte Vy, když se chcete rychle odlepit?
Sorry za pro někoho stupidní dotaz, ale je to můj první automat no

Poprvné v životě mám automat v 330xd e92 a jsem s ním nadmíru spokojenej, ale jedna věc mi vrtá hlavou... Jak docílit vytočení motoru do otáček, aby akcelerace při rozjezdu byla rychlejší. Například, když potřebuji rychle najet na dálnici z nulové rychlosti... U manuálu to bylo jasné, zařadím jedničku, držím spojku, vytočím motor a pustím spojku

Jo jedině při zatáhnutí ruční brzdy

U automatu se nesmí mačkat současně plyn a brzda, že? Tak jak to, prosím, děláte Vy, když se chcete rychle odlepit?
Sorry za pro někoho stupidní dotaz, ale je to můj první automat no

FFrenkie píše:Tak tos měl koupit manuál:)
Měnič prokluzuje než zamkne, tak to asi nebude s kvílením gum.
Ale zkus si třeba vypnout stabilizaci a dát plnej.
I když se 170 kW se ti zdá že to nejede? (0-100 km za 6,5s)
Manuál jsem k tomuhle ropákovi nechtěl, ale být to 330i nebo xi, tak manuál by byl pro mne jasná volba

Nejde mi o nějaké masírkování a kvílení gum, navíc ta čtyřkolka tohle moc neumožní, spíše mi šlo o praktickou radu, jelikož s automatem mám teprve týdenní zkušenost. Nejde o to, že by to nejelo dobře, jen když chceš vyloženě vystartovat z klidu, tak s DS při puštění brzdy a hamtnutí na plyn, zbytečně ztrácíš setiny na rychlejší akceleraci, jelikož motor jde od nulových otáček. Při vytočení na nějakých 2,5 tis. otáček je nástup a tedy i zrychlení znatelnější a o to mi jde, bezpečně a rychleji najet... Zatím u automatu vidím, jako jedinou možnost, zařadit rychlost, držet ručku a vytočit na požadovaný otáčky a pustit ručku...
Co se týče těch 170 kW, tak to řeknu asi takhle, výkon je fakt návykový a po pár km si říkáš, no jede to dobře, ale může to jet lépe.
I s tímto výrokem mě dostal kámoš, co si koupil Subaru WRX Sti (2012) a po měsíci používání mi povídá dobrý, ale mohlo by jet ještě líp

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
K čemu "ručka"? Máš dvě nohy a dva pedály = levou nohou stojíš na brzdě, pravou přidáš plyn a teprve pak levou odbrzdíš.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Francis píše:K čemu "ručka"? Máš dvě nohy a dva pedály = levou nohou stojíš na brzdě, pravou přidáš plyn a teprve pak levou odbrzdíš.


Dík moc za info a sorry za blbý dotaz

Počkej, tak teď tomu nerozumím, takže to nejde a mé tvrzení bylo pravdivé? Prosím o info, v automatech se fakt nevyznám a proto jsem se ptal?Honza325 píše:A pravou rukou při tom zrovna můžeš vytáčet telefon do ZF Pakra Jihlava....
Nebo Tvou reakci mám chápat tak, že to sice lze, nic se nezablokuje, ale ku.ví se tím ten automat?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Pokud půjde jen o malé zvýšení otáček na nezbytně nutnou dobu k jejich dosažení, je to bezpečné. Ovšem stát na brzdě 5 minut a držet motor nad 3000 rpm je pro automat cesta do hrobu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
OK, jde mi jen o krátkodobou záležitost, kterou člověk potřebuje jednou za čas... držet to 5 minu tje nesmysl, to nepotřebuji, spíše mi šlo, jako člověku zvyklému na manuál, občas rychleji vystartovat a proto mě zajímalo jak to udělat u automatuFrancis píše:Pokud půjde jen o malé zvýšení otáček na nezbytně nutnou dobu k jejich dosažení, je to bezpečné. Ovšem stát na brzdě 5 minut a držet motor nad 3000 rpm je pro automat cesta do hrobu.

tu asi bude zalezat, co chces dosiahnut...
bezne max. rozbehnutie: dupnes naplno na plyn, aby si citil 'kliknutie' - je tam prepinac, zaradi sa min. mozny prevod... Osobne s 325i som zatial nemal problem sa zaradit na dialnicu, co potom 330xd... Ked chcel lepsiu kontrolu, samozrejme je lepsie mat to v DS - clovek vie lepsie predvidat, ako velmi to bude zrychlovat. Ale myslim ze hlavny efekt je ze to potom drzi motor dlhsie vo vyssich otackach, a je citlivejsia odozva na plynovy pedal. Ale ak budes drzat podlahu, pochybujem ze bude nejaky rozdiel medzi D/DS...
maximalne zrychlenie, potencialne s piskanim gum (ano, ani automat s tym nema problem... ale so 4x4 asi bude): (!) vypnut DTC (podrzat to tlacitko par sekund), poriadne stupit na brzdu, pridat plyn (fakt treba dobre stat na brzde, ale to po par pokusoch zistis), pustit brzdu. Samozrejme, prevodovka dostane zabrat viac nez bezne, ale dovolim si tvrdit ze vacsinou by to mala prezit bez uhony, mohla by byt na to dimenzovana. Myslim ze je to bezny sposob na sprintoch a driftovackach, prip. ked chces vyrobit dymove efekty...
bezne max. rozbehnutie: dupnes naplno na plyn, aby si citil 'kliknutie' - je tam prepinac, zaradi sa min. mozny prevod... Osobne s 325i som zatial nemal problem sa zaradit na dialnicu, co potom 330xd... Ked chcel lepsiu kontrolu, samozrejme je lepsie mat to v DS - clovek vie lepsie predvidat, ako velmi to bude zrychlovat. Ale myslim ze hlavny efekt je ze to potom drzi motor dlhsie vo vyssich otackach, a je citlivejsia odozva na plynovy pedal. Ale ak budes drzat podlahu, pochybujem ze bude nejaky rozdiel medzi D/DS...
maximalne zrychlenie, potencialne s piskanim gum (ano, ani automat s tym nema problem... ale so 4x4 asi bude): (!) vypnut DTC (podrzat to tlacitko par sekund), poriadne stupit na brzdu, pridat plyn (fakt treba dobre stat na brzde, ale to po par pokusoch zistis), pustit brzdu. Samozrejme, prevodovka dostane zabrat viac nez bezne, ale dovolim si tvrdit ze vacsinou by to mala prezit bez uhony, mohla by byt na to dimenzovana. Myslim ze je to bezny sposob na sprintoch a driftovackach, prip. ked chces vyrobit dymove efekty...

Ahoj, moc nechápu, co chceš na tom automatu vymýšlet. Stát na levou (?!) brzdě a plynu současně bych svému automatu nikdy neudělal. Moje levá se v autě jen vozí
a DS režim téměř nepoužívám, maximálně tak na prázdné klikaté cestě.
Rychlý rozjezd z nulové rychlosti provedeš prostě tak, že šlápneš rychle na plyn a je to. 330xd musí mít perfektní zrychlení bez prokluzu.
Osobní zkušenost z automatem mám takovou, že hodně záleží kromě toho, jak moc do podlahy taky na tom, jak rychle stiskneš pedál. Automat se podle toho zařídí. Oproti manuálu je tam pár setinek zdržení (stejně jako při předjíždění) ale je třeba se s tím naučit zacházet, u silných motorů, což tvých 500Nm je, je ten automat podle mě na následný přenos výkonu mnohem vhodnější.

Rychlý rozjezd z nulové rychlosti provedeš prostě tak, že šlápneš rychle na plyn a je to. 330xd musí mít perfektní zrychlení bez prokluzu.
Osobní zkušenost z automatem mám takovou, že hodně záleží kromě toho, jak moc do podlahy taky na tom, jak rychle stiskneš pedál. Automat se podle toho zařídí. Oproti manuálu je tam pár setinek zdržení (stejně jako při předjíždění) ale je třeba se s tím naučit zacházet, u silných motorů, což tvých 500Nm je, je ten automat podle mě na následný přenos výkonu mnohem vhodnější.
E60 545i Blacksapphire