Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e36 320i tour r.97 - slabý výkon od volnoběhu?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#1 Příspěvek od jawamaniak22 »

Zdravím,
dnes jsem si všiml neobvyklého chování mého vozu a nejsem si uplně jist zda je to vlastnost nebo závada. Jelikož auto už mám skoro dva roky ale všiml sem si toho až ted tak myslím že to nedělalo.

Po nastartování za studena a rozjíždění se na 1. stupeň je znát od volnoběhu mezi asi od 1500 tis. do nějakých 2500tis. jakoby díra ve výkonu (celkem velká)a jak tuto hranici překonám auto uplně poskočí a jede za plynem jak pila...... když ujedu takto se studeným autem kilometr (nijak ho netýrám když je studený), zastavím a rozjíždím se znova udělá to zase.... poté zatepla jsem to již nezkoušel.... vyzkouším jak pojedu v noci z práce

klasický záběr vanosu to podle mě není, ten není tak cítit, je až ve vyšších točkách a navíc toto není jakoby zvýšení tahu ale to že táhnout vůbec začne....

poradí někdo? kdyby to skutečně nebyla jen má doměnka ale v těchto otáčkách něco způsobovalo snížení výkonu co by to mohlo být? díky
Jiri
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: čtv 13.12.2007 01:00
Bydliště: Frýdlant n.O.

#2 Příspěvek od Jiri »

tak normální to určitě není . Mám 320i M52 a tahá pěkně od spodu, ve 2500ot mám už při klidné jízdě přeřazeno výše. Napíchni to na diagnostiku jestli něco neukáže. A ve 4000 tis. je znát , že vanos dokončil regulaci a nastoupil pořádný zátah?
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#3 Příspěvek od jawamaniak22 »

no popravdě těžko říct jak je to s tím zátahem, nemám s čím srovnat... a nějak nepoznám zda vanos dokončil regulaci - potřeboval bych aby někdo znalej se projel a řekl.... nejlépe někdo kdo má 320 a né 323 něbo 328 aby jediný čeho si všimne je že je to shnilejší jak jeho motorizace

podle mého dojmu ale od těch 3tis. výš jede dobře...

když sem byl naposledy na diag. když se dělala Go hlavy tak bylo vše ok, je to pár měsíců zpět ale uznávám, od té doby se mohlo něco dohnojit
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#4 Příspěvek od mequi »

Je běh motoru při záběru pravidelný, nebo trhaný? Jestli to druhé, tak je to vadná cívka. Já měl něco podobného. Při nižších otáčkách neochota zrychlovat, ve vyšších to bylo lepší.
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#5 Příspěvek od jawamaniak22 »

No spíš pravidelný, jakoby bych měl málo sešpaly plyn a potom naráz přidal.... prostě se to nemůže roztáhnout a pak zabere....ale spíš jen jen za studena a ne vždy bych řekl
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

#6 Příspěvek od Mateo »

Ahoj mel jsem teda 320i M50 ale po vymene svicek se mi delo neco podobneho tzn. pri rozjizdeni zhruba v tvem udanem rozsahu otacek pri stejne seslaplem plynu jakoby propad vykonu po chvili auto zaclo opet tahnout normalne delo se to pouze pri studenem motoru. Problem jsem nicmene nedoresil pac jsem auto prodal ale zacalo se to projevovat hned po vymene svicek starych za NGK. Typ byl spravnej na dany motor ale mohla to byt nejaka nepovedena kopie. Jak jsem rikal problem jsem bohuzel nedoresil takze to ber jako poznatek.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#7 Příspěvek od paca »

toho tam může být hodně - vadná svíčka (kdy jsi měnil?), cívka, díra v sání atd......
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#8 Příspěvek od jawamaniak22 »

svíčky jsou měněný cca před 25tis. když se montoval plyn (tohle to to ale dělá na benzin) díra v sání podle mě není a cívky nevím jak testnout....
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

LPG má jiné složení spalin, "odrovná" lambdasondu dříve než benzín. Pokud jsou obě původní, rozpoj konektory lambdasond nahoře na liště elektriky ke vstřikovačům benzínu a otestuj s odpojenými.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od jawamaniak22 »

tak to s lambdama jsem ještě nezkoušel ale novej poznatek je ten že to nedělá vždy takže nepoznám esi to je lambdou nebo ne kdybych to zkoušel....

k těm lambdám... jak je vevnitř řešená ta snímací část? vím že ve váze vzduchu jsou drátky který se žhaví pak který snímají a dají se vyčistit a u lambdy je to jak?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Lambdasondu nevyčistíš.
S odpojenýma můžeš v klidu jezdit, motor tím nepoškodíš, jen mlže být márně vyšší spotřeba.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#12 Příspěvek od jawamaniak22 »

Tak nový poznatek, už vím že to není vlastnost vozu ale závada na 100%, s klesající teplotou venku je to při studených startech čím dál znatelnější.... start ok ale rozjezd prvních 50m bez výkonu, prostě se dusí a pak se naráz chytne a do dalšího studenýho startu vše ok....

může to být rozladěním LPG-benzin? nebo se zaměřit na něco jiného?
stellaM3
Registrovaný
Příspěvky: 358
Registrován: stř 01.05.2013 00:00

#13 Příspěvek od stellaM3 »

jawamaniak22 píše:Tak nový poznatek, už vím že to není vlastnost vozu ale závada na 100%, s klesající teplotou venku je to při studených startech čím dál znatelnější.... start ok ale rozjezd prvních 50m bez výkonu, prostě se dusí a pak se naráz chytne a do dalšího studenýho startu vše ok....

může to být rozladěním LPG-benzin? nebo se zaměřit na něco jiného?
Nevím jestli má tvůj motor seřizovaci jednotku sani.problem který popisuješ dělají občas i e46 například s třílitrem.jednou jsem to resil právě na e46 330i a tam to dělala právě tahle jednotka.je na levé straně motoru z pohledu od řidiče nalepena na sacím potrubí.Ale ne im jestli 320i něco takový má?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

M52 v E36 má jen čidlo teploty nasávaného vzduchu v MAFu a čidlo teploty chladácí kapaliny v hlavě, někde u 2. válce.
Plyn je mechanicky lankem.

Závada může záviset nejen na teplotě, ale i na vlhkosti, může to ovlivnit zkondenzovaná voda.

U M20 bych tipoval.na víčko rozdělovače, ale to u M52 není. Nové svíčky? - psal jsi, že tam jsou 25k km a jezdíš na LPG. Můžeš si půjčit sadu zapalovacích cívek? Zkoušel jsi start s odpojenými lambdami?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#15 Příspěvek od jawamaniak22 »

Jaký tedy navrhuješ postup hledání závady?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#16 Příspěvek od Foldas »

co separátor?
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#17 Příspěvek od jawamaniak22 »

separátor nový original BMW max. 5000km, hadice k němu ok, svíčky cca 25000tis., hlava po kompletní GO před cca 5000km, všechny náplně měněny jakmile se mi už nezdají tzn. raději měním dříve než později, olej 10tis. atp., jakmile něco někde teče nebo prolíná okamžitě to řeším a dávám dokupy... na revize a seřízení LPG jezdím pravidelně podle servisky a zatím vždy bez problémů, od koupi protože to auto mám prostě rád měním s nemalými investicemi všechny díly které je potřeba s tím abych z toho vyšlechtil auto co mi nějakej ten pátek vydrží ve stavu v jakým je ale ted se na mě vyklubal tento podraz...

včera jsem zkusil dojet domů jen na benzín z práce (cca 15km )a ráno při startu to bylo řekl bych o něco lepší ale taky to bylo cítít to zaváhání při rozjezdu...opět jen prvních cca 50m ale ten propad je tak citelnej že dost obtěžuje, razantně rozjet kdyby něco hrozilo se prostě nedá... takže to nemusí být čistě provozem na LPG jak sem si předtím trochu myslel
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#18 Příspěvek od Foldas »

jestli máš možnost zkus přehodit vstřiky z jiného auta
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#19 Příspěvek od jawamaniak22 »

Myslíš že by se vadné vstřiky projevily vždy jen u prvního studeného rozjezdu? navíc tuto možnost nemám...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Co svíčky s najetými 25k km? Výrobce? Zkondenzovaná vlhkost dokáže divy s vysokým napětím.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět