Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od matiz »

Bude... Pry trojku neradi -)))))))))))))


Musel jsem -)))))))

PS: a s tou saharou bych si hlavu nelamal...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#22 Příspěvek od pavproch »

Chlopi, vím že Vás tu pár je, co máte tenhle motor v autě...

N53B30 (200kW, EUR 5)

Jak moc je jeho výkon ovlivněn teplotou venku? U mne teda zásadně.... jak je nad cca 28st C, tak v ňom scípne tak 50 neli víc mnichovských kobyl...

Neska krásná ukázka - ráno do 20st - jelo to jak víno (pojel sem kdeco), přes den (jak těplota venku lezla nahoru) to lenivělo a jak odpoledne (Litoměřice a tak okolo) těploměr ukazoval 31.5 a podobná zvěrstva, tak sem měl problém uviset 1.9TDi či předjet kamjon.... a jak sem dojížděl do Pilzně, tak přišel mrak a a déšt, těplota spadla pod dvacet a kobyly zase obživly (a to tak že sem dokonce byl schopen se udržet závoduchtivého pylotha OOOO S8)

(Ve druhým autě mám N52B30 190kW EUR4 a tam se žádný dramatický pokles výkonu dyž je venku "peklo" nekoná....)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Nemůže být chyba jinde než v DME a použitém sw?
Třeba to nasává vzduch zahřátý průchodem kolem chladiče?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#24 Příspěvek od pavproch »

mám tam performance intake

a taky PBX (power tuning on, throttle 60%)
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#25 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Zkus vyndat ten PBX. Takový pokles výkonu při vyšší teplotě teda určitě nemám.
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#26 Příspěvek od pavproch »

dělalo to stejně i před PBX
Uživatelský avatar
omaro1
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: ned 04.11.2012 01:00

#27 Příspěvek od omaro1 »

Taky jsem pokles výkonu v závislosti na teplotě nepozoroval...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#28 Příspěvek od pavproch »

dík

je cosyk shnilého v království baworském... :idea:
Uživatelský avatar
rejdy
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 05.05.2012 00:00

#29 Příspěvek od rejdy »

Hm, to tam máš asi opravdu něco špatně. Je pravda, že nějakej malej rozdíl tam v závislosti na teplotě je, ale nemělo by to být takhle znatelný. Já to na M52B28 poznám jen trochu na ekonoměru - když je okolo 15 stupňů a dám ve 160 na čtyřku plnej, zaleze ručička až za 30l/100, když je nad 25 stupňů, ukazuje těch 30l/100 => teplejší vzduch je řidší a jednotka dá o malinko míň paliva...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#30 Příspěvek od pavproch »

chlopi, čím dýl nad tím špekuluju, tím víc si začínám myslet, jestli není problém v DME.... myslíte si, že je možné, že by mohla být "vadná" ve smyslu: vyšší teplota okolí = vyšší teplota DME = začne blbnout, omezí výkon motoru, zpomalí reakce, zvýší spotřebu?
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od matiz »

No ono to nemusi byt hned DME, muze to byt klidne i nejake "obycejne" cidlo...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#32 Příspěvek od pavproch »

enemže já už v podstatě všechna čidla a elektrohejblátka na motoru o okolo něj vyměnil...

jediné, co ještě zbývá k výměně je čidlo na spojce a střední díl výfuku se secondary katama a všema těma lambdama, nox, teplotním čidlem a tak... halt to teda ssi napřed vyměním a až potem dyžtak DME
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Diagnostiku máš doma, ale ve skříni, v Mariánkách se ani nezastavíš, tak otevři kapotu pohledej E-Box-Lüfter. Máš ve skříni řídících jednotek takovýto větráček? Pokud ANO, zkus, jestli funguje. :D

Posice 2
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... 2907531783

http://www.ebay.com/itm/BMW-1-3-5-6-Ser ... 1098112219
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od matiz »

Nicmene na rovinu si myslim ze kdyby se zacala prehrivat tak zapise nejakou chybu nebo interni chybu bez toho co se ji nelibi. Jenze ted mas po ptakach, protoze nyni to uz pujde nasimulovat jen tezko...

Jednotku budto naklonovat nebo novou, ale je to kodovany dil primo na tve auto, nejde moc lehce vyzkouset jina.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Pod kapotou N53 je dost horko, nejvíc tam topí katíky, které jsou hned za svody. K jejich chlazení slouží sběrný chaldící kanál č. 8 http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 8/18_0723/ - máš ho tam? O vlastní nápor vzduchu starost nemám ... A když si to přisaje ty žhavé spaliny spoza katu 2 přes EGR, tak to může dost ochudit směs paliva, nejčastěji míchanou na hodnotu lambda 2-2,5. Když jsem měl vyhořelé katy, tak se mi i při teplotě chladící kapaliny 85 stupňů spouštěl větrák před chladičem, po renovaci katů už nikdy.

U systému Valvetronic je škrtící klapka trvale plně otevřena a množství vzduchu je řízeno otevřením sacích ventilů. Jenže i tento motor potřebuje trochu podtlaku pro odvětrání palivové nádrže, olejové skříně a posilovač brzd. Pokud ho nedosáhne, tak si ho vytvoří přivřením škrtící klapky, rozhoduje o tom čidlo tlaku v sání X6239 - to Ti přivře "throttla". Více ve WDS pod heslem "MCH0400FB1214_"

Obrázek

K eliminaci různé teploty vzduchu slouží váha vzduchu. Motor pracující s přebytkem vzduchu (lambda až 2,5) toho vzduchu potřebuje mnohem více. A s ním je současně přiváděna i větší vzdušná vlhkost, mlhovina včetně dalších chemických složek, jako je posypová sůl atp. Tato koroze způsobuje častější chybovost a poruchy váhy vzduchu viz obrázek níže. Jako nápravné opatření byla do vzduchového filtru od 09/2007 vložena netkaná vložka, která má problému zabránit. Ale Ty ji v tom PowerBoxu nemáš a ten NTC sensor Ti koroduje, jako samopal vz.26. A že v Beskydech solíte, je jasné a se Z-kem v zimě moc nejezdíš:D

Obrázek
Více WDS heslo "Korrosion am Ansaugtemperatursensor"
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#36 Příspěvek od pavproch »

dík

to čidlo podtlaku mám nedávno měněné, DISA klapky taky, váha vzduchu je tam myslím třetí a čtvrtou mám na stole - pude tam brzo..

ten vzduchový kanál tam nenisu, ale přes EGR si to nic nepřisaje, bo sem ho zaslepil...
Když jsem měl vyhořelé katy, tak se mi i při teplotě chladící kapaliny 85 stupňů spouštěl větrák před chladičem, po renovaci katů už nikdy.
Jo, větrák se mi spouští skoro furt.... jen kontrolní otázka myslíš "primary" katy ve svodech nebo "secondary" katy pod autem v Xpipe?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Teď koukám na http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 53/ECE/18/ a ten vzduchový kanál na chlazení katíků za svody u 3er není. Renovoval jsem ty "primary" (COx) katy za svody, ty "secondary" katy pod autem (Nox) mám původní.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#38 Příspěvek od pavproch »

Dík, můžu poprosit o kontakt, kde jsi tu renovaci primárních katů prováděl?

Podle tohoto http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectC ... 8/18_0741/ jou ty katy ale nedlnou součástí svodů, takže to vypadá na flexu a svářečku, co?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Můj příběh s katy a ceny najdeš zde http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=

Firma http://www.motepa.cz/katalysator_cz.html se nachází Žitavě v bývalé NDR, kousek od polských a českých hranic, nejbližší město Liberec, adresa
Löbauer Straße 53 • D-02763 Zittau
kontaktní osoba Ing. Lutz Grossmann, mluví německy a trochu anglicky
Telefon: +49 3583 54 07 98
Telefax: +49 3583 58 65 22
Email: info@motepa.de

Pro všechny varianty je třeba vyplnit a odeslat vyplněný formulář http://www.motepa.de/reparaturauftrag_.pdf a rozhodnout se pro provedení 400, 200 nebo 100 cpi (počet děr na čtvereční palec).
- 400 je normální kat
- 200 sportovní varianta (asi pro Tebe)
- 100 závodní varianta, která neprojde na emisích a nesmíš na silnici :oops:

Poštovní varianta:
- informovat pana Grossmanna
- někde vymontovat "primary" katy, poslat poštou, DHL, PPL do Zittau
- Grossmann pošle fakturu, po zaplacení pošle katy zpět preferovanou službou
- v BMW zakoupit položky 3-6 v potřebném poštu kusů dle http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectC ... 8/18_0741/
- namontovat katy

Turistická varianta:
- informovat pana Grossmanna, aby na dohodnutý den byl připraven provést renovaci katů a objednal jejich demontáž z auta v BMW Zittau a aby si opatřili díly 3-6 viz výše
- večer předem dojet do Zittau, postavit před BMW, aby to auto do rána vychladlo !!, někde v Zittau přespíš
- hned ráno ty katy vymontují, Grossmann si je vyzvedne, zrenovuje, dopraví do BMW k montáži, v BMW je do večera namontují, platíš cca 500 Euro za demontáž + montáž
- zaplatíš Grossmannovi a jedeš domů

Extended version:
- někde vymontovat "primary" katy, v BMW zakoupit položky 3-6
- informovat pana Grossmanna, aby na dohodnutý den byl připraven provést renovaci katů
- večer přespat v Liberci, hned ráno předat Grossmannovi katy a dobře to tam okouknout :D zaplatit a doma namontovat katy
- pouvažovat, jestli to rozříznutí flexou, výměnu náplně a zavaření WIG/TIG by nezvládla firma v areálu JZD, 756 55 Dolní Bečva
- založíš firmu Katalyzator Klinik v Beskydech
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od matiz »

Nezapomen ze zijeme v cesku, tady se katy a dpf mlati ven hlava nehlava a na nejakou renovaci ti nikdo ani nepomysli, staci dira skrz, takze ta firma Katalyzator Klinik tak leda ze bys potreboival neco vytunelovat, odklonit, jinak nema sanci prosperovat...
Odpovědět