Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW E90 325i N52B25 servisní náklady
Zdravim. Příští rok bych rád pořídil "nový" povoz a 325i (možná i 330i) mě hodně zaujala. Chtěl jsem se zeptat jestli se dá servis zvládnout za rozumný peníz? Budu vybírat v rozmezí 250-300tis Kč, takže určite předFL. Taky by mě zajímalo jestli ma vůbec smysl jít do tohohle auta, když už bude mít za sebou třeba 150 tis. a víc km? Předem děkuji za odpovědi.
Mel jsem N52B30, koupeno v 70tis km, prodano cca ve 120tis km v nezmenenym stavu. Krom bezny udrzby (oleje, brzdy, filtry, tycky apod) mi nahodne odesla pouze civka (cca 1000kc) a za sebe hodnotim udrzbu tohoto modelu levnejsi nez treba 320d co jsem mel pred tim.
Spotrebak zavisi na stylu jizdy zejmena. Po Praze trpi predni naprava. Za 300 myslim koupis moc peknou 330i/325i kdyz se neunahlis a dobre vyberes, je to za me jedno z nejlepsich aut co muzes koupit:) S tim souvisi fakt, ze jich moc na prodej neni;)
Spotrebak zavisi na stylu jizdy zejmena. Po Praze trpi predni naprava. Za 300 myslim koupis moc peknou 330i/325i kdyz se neunahlis a dobre vyberes, je to za me jedno z nejlepsich aut co muzes koupit:) S tim souvisi fakt, ze jich moc na prodej neni;)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Ovsem vsechno se to da zvladnout za relativne prijatelne penize. Jak naprava, tak tlumice. oboji mam za sebou. K tomu ulozeni zadni napravnice a zadni silentbloky a ramena. Neco to sice stalo, ale ne tolik ze bych to tomu autu nedal. Obcas mam mysky ze bych ji prodal, ale vzdycky mne to brzo preslo, protoze ty co se mi fakt libi, na ty mi chybi dosetrit jeste tak dva mice
No a tak ji udrzuju abych se za ni nemusel moc stydet -)

Tohle si myslím je dost individuální problém. B30 a B25 jsou více méně stejný motory, ale jinak souhlas, že je lepší jít do 330i.niko_2 píše:Radsi bych sel do 330i. 325i zerou casto relativne dost oleje - klidne litr/2000km.
Akorát sehnat pěknou 30i je docela těžký

Jinak vím, že na těhle N52 motorech bývá nějaký problém se zdvihátky ventilů.
Tu http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=105912
a nebo na E90post je něco taky.
E60 545i Blacksapphire
Problém "cvakající ventily" je strašák, kterej v poměru k počtu prodaných aut není relevantní. To už více autům odejde turbo, vstřikovače, vysokotlaká pumpa apod. Navíc je tento syndrom dost slyšet u N52, která je jinak na volnoběh mechanicky velmi tichá.
Olej žerou, zejména při zátěži (dálnice, město). Olej je vlastně kapitola sama pro sebe, motory trpí spíš na zakarbonování, takže olej měnit, měnit, měnit. Já za 300tis prodával svou 330i E90 před pár měsíci, měla najeto doložených 118tis a je mi to líto dodnes, protože za ty prachy takový auto nekoupím.
Jak píše matiz, servisovat se to dá taky za super peníze, pokud nebudeš každých 150tis km dělat kompletní preventivní! GO všeho jako pavproch:)
Olej žerou, zejména při zátěži (dálnice, město). Olej je vlastně kapitola sama pro sebe, motory trpí spíš na zakarbonování, takže olej měnit, měnit, měnit. Já za 300tis prodával svou 330i E90 před pár měsíci, měla najeto doložených 118tis a je mi to líto dodnes, protože za ty prachy takový auto nekoupím.
Jak píše matiz, servisovat se to dá taky za super peníze, pokud nebudeš každých 150tis km dělat kompletní preventivní! GO všeho jako pavproch:)
kolik oleje si vzal tvůj motor se 118tisíci?tommee píše:Problém "cvakající ventily" je strašák, kterej v poměru k počtu prodaných aut není relevantní. To už více autům odejde turbo, vstřikovače, vysokotlaká pumpa apod. Navíc je tento syndrom dost slyšet u N52, která je jinak na volnoběh mechanicky velmi tichá.
Olej žerou, zejména při zátěži (dálnice, město). Olej je vlastně kapitola sama pro sebe, motory trpí spíš na zakarbonování, takže olej měnit, měnit, měnit. Já za 300tis prodával svou 330i E90 před pár měsíci, měla najeto doložených 118tis a je mi to líto dodnes, protože za ty prachy takový auto nekoupím.
Jak píše matiz, servisovat se to dá taky za super peníze, pokud nebudeš kaž
dých 150tis km dělat kompletní preventivní! GO všeho jako pavproch:)
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
mám to podobně jako tommee: N53 v 3ersi vzala mezi servisama litr, dyž sem do teho lil řídké sračky od castrolu, po přechodu na 5w-40 to skoro nežere, mezi servisama doliju půlltru (a to preventivně)
N52 v m4Zlikovi (taky 5w-40) si za sezonu (6-9 tis km podle toho, jak je pěkné léto) vezme tak deci, dvě...
N52 v m4Zlikovi (taky 5w-40) si za sezonu (6-9 tis km podle toho, jak je pěkné léto) vezme tak deci, dvě...
Mě N52B25 bere cca 1l na 2500km. Co jsem se tomu trochu věnoval, protože na začátku mě to strašilo, tak je to problém těsnění olejového víka. Čili výrobní vada. Osobně mi to nevadí, olej castrol 5w 30 stojí 180kč a 1l a při výměně oleje po 15 000km je olejový filtr ultra čistý.
A k topicu: servisní náklady? Za 2 roky používání auta jsem měnil jen levé rameno, kvůli silentbloku (nejde měnit zvlášť) a přední brzdové destičky. Po zkušenostech se 120D vcelku příjemná změna.
Za rok najedu 20 000km cca. Vesměs Praha a dálnice.
A k topicu: servisní náklady? Za 2 roky používání auta jsem měnil jen levé rameno, kvůli silentbloku (nejde měnit zvlášť) a přední brzdové destičky. Po zkušenostech se 120D vcelku příjemná změna.
Za rok najedu 20 000km cca. Vesměs Praha a dálnice.
jak jako výrobní vada těsnění?to jako že ten olej prochcává někam na motor.já nenašel jediný mastný flek.spíš si myslím,že ten olej vyletí výfukem.byl jsem ale ujišťován pár lidma,že je to zcela "normální" u těchto motorů.JirkaC píše:Mě N52B25 bere cca 1l na 2500km. Co jsem se tomu trochu věnoval, protože na začátku mě to strašilo, tak je to problém těsnění olejového víka. Čili výrobní vada. Osobně mi to nevadí, olej castrol 5w 30 stojí 180kč a 1l a při výměně oleje po 15 000km je olejový filtr ultra čistý.
netušíš náhodou (nebo třeba někdo jiný ze členů) jak je to se separátorem.je bezúdržbový nebo klasický?
a co dekarbonizace?má v tomto případě ztrácejícího se oleje nějaký efekt?přemýšlel jsem nad koupí sady od BG,tj výplach motoru+aditivum do nového oleje+aditivum do benzinu
alebo tesnenie pri olejovom filtri (praca na par hodin a material za par stovak)... ak ti uteka 1L/2500, mozno by to bolo dobre riesit (zvlast ak mas pod autom louzicky) - aby sa ti nestalo, ze tesnenie rupne uplne a zrazu to bude 1L/25kmJirkaC píše:Mě N52B25 bere cca 1l na 2500km. Co jsem se tomu trochu věnoval, protože na začátku mě to strašilo, tak je to problém těsnění olejového víka.

Kapičky oleje pod autem nemám. To bych samozřejmě řešil velmi urgentně. Četl jsem na e90post.com toto téma, kde se tomu hodně věnovali a psali tam nějaké těsnění a pochopil jsem, že myslí to víčko nahoře, kde se dolívá olej. Nevím, já to mám čístý. Každopádně odběr oleje je v normě. (Norma je 1000km/1l). Motor točím do červený a jezdím i dálnice, takže ideální kombinace na žravost oleje. Osobně bych do N53 aka traktoru nešel. Soused to má a už měnil komplet vstřiky ani ne po 100 000km.
Separátor netuším. Až tak zběhlej v tom nejsem..
Narovinu, dost přemýšlím, že bych auto prodal za 335i. Jenže moje má najeto 60 000km, hydraulickej posilovač a předělal jsem ho na FL. To je prostě ideální kombinace. Mno a pointa je, že cokoliv jinýho bude prostě o světelný míle míň spolehlivý...
Separátor netuším. Až tak zběhlej v tom nejsem..
Narovinu, dost přemýšlím, že bych auto prodal za 335i. Jenže moje má najeto 60 000km, hydraulickej posilovač a předělal jsem ho na FL. To je prostě ideální kombinace. Mno a pointa je, že cokoliv jinýho bude prostě o světelný míle míň spolehlivý...
To jsi pohodar, kdyz nic neresis az do pseudonormy 1l na 1000km.JirkaC píše:Kapičky oleje pod autem nemám. To bych samozřejmě řešil velmi urgentně. Četl jsem na e90post.com toto téma, kde se tomu hodně věnovali a psali tam nějaké těsnění a pochopil jsem, že myslí to víčko nahoře, kde se dolívá olej. Nevím, já to mám čístý. Každopádně odběr oleje je v normě. (Norma je 1000km/1l). Motor točím do červený a jezdím i dálnice, takže ideální kombinace na žravost oleje. Osobně bych do N53 aka traktoru nešel. Soused to má a už měnil komplet vstřiky ani ne po 100 000km.
Separátor netuším. Až tak zběhlej v tom nejsem..
Narovinu, dost přemýšlím, že bych auto prodal za 335i. Jenže moje má najeto 60 000km, hydraulickej posilovač a předělal jsem ho na FL. To je prostě ideální kombinace. Mno a pointa je, že cokoliv jinýho bude prostě o světelný míle míň spolehlivý...
Stran vstriku je to znamy problem i u n52, zadny mechanismus neni zcela blbovzdorny a vetsina lidi dostane to, o co si svym chovanim k autu rika. Nesvadel bych to jen na auto, vzdy to je minimalne 50:50