Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E90 325d - zopár problémov

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
uzivatelik
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: úte 24.11.2015 01:00

#1 Příspěvek od uzivatelik »

Ahojte,

na slovensku mi neporadí asi nikto, tak to skúsim tu :)
Kúpil som 325d 2009 facelift. Má 190 000 km, dal som hneď vymeniť olej, všetky filtre, olej v prevodovke (automat) a žhaviče keďže sa blíži zima (istota).

1. keď niekde stojím, počujem ako mi skáču otáčky. Niekedy to na palubovke aj vidím, niekedy ručička stojí, ale otáčky skáču.

---

2. do práce to mám 25 km. Občas sa mi stane, že po 10-15 minútach mi auto začne ako keby zle radiť. Napr. idem 50, auto ostane visieť na približne 1700 otáčkach, no keď mu zapnem tempomat, auto pekne preradí. Nerobí mi to stále, len občas (raz za týždeň). Toto je asi hlúposť, ale už 2x mi to spravilo keď vonku paddal dážď, neviem či to môže mať nejaký súvis.
Inak mi prave napadlo, ked je auto studene a stojim napr. na krizovatke par sekund, idem sa pohnut a ked pustim brzdu, s autom dost trhne.. Potom je to uz ok..

Video: https://vimeo.com/146804809
Tempomat som zapol v 5. sekunde a potom opäť v 49.

---

3. akú máte teplotu auta? Cez skryté menu som si to dnes odsledoval, pri teplote 0 stupnov vonku a prejdení 25km mám teplotu 68-69. Pritom auto mi normálne topí. Toto asi v poriadku nebude, že?

Fotka:
Obrázek

Diagnostika neukázala vôbec nič. Budem vďačný za každú radu.

Ďakujem vopred.
talio2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: úte 22.01.2013 01:00

#2 Příspěvek od talio2 »

nechci strašit,ale podle mě je problém s automatickou převodovkou, zkontroloval bych nejprve jestli je dobře vyměněný olej v převodovce..nejhorší varianta je KO měnič točivého momentu
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

#3 Příspěvek od czNEWMANcz »

ad teplota - to budou termostaty, měl jsem to samé a je to celkem častý nešvar E90. Minulou zimu jsem to řešil, přesně jak píšeš, teplota se pomalu nepřehoupla přes 70 C, ale auto přitom topilo. Vyměnil jsem současně jak velký termostat, tak termostat ERG a hned se to zlepšilo, nyní jsem během pár minut na 89 - 91 C při běžném provozu (a na venkovní teplotě nezáleží). Možná byl špatný jenom jeden z nich, ale preventivně jsem to vzal při jednom :lol:
uzivatelik
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: úte 24.11.2015 01:00

#4 Příspěvek od uzivatelik »

Hm lenze v servise mi vedia skontrolovat olej v prevodovke? Nerad by som ho menil zas.. A k tej teplote, termostaty ma napadli ako prve, no nevedel som, ci mam dat menit obe alebo ako :)

Inak mi prave napadlo, ked je auto studene a stojim napr. na krizovatke par sekund, idem sa pohnut a ked pustim brzdu, s autom dost trhne.. Potom je to uz ok.. To k bodu 2.
uzivatelik
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: úte 24.11.2015 01:00

#5 Příspěvek od uzivatelik »

Ahojte, takze dnes bolo radenie uplne v poriadku. Celu cestu do prace. Ziadne cukanie, na krizovatke pri pohynani ziadne trhanie. Cize to trha len obcas, nie pravidelne.
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

#6 Příspěvek od czNEWMANcz »

uzivatelik píše:A k tej teplote, termostaty ma napadli ako prve, no nevedel som, ci mam dat menit obe alebo ako :)
Téměř všichni mění oba termostaty při jednom, když už se to dělá. Cenově to není taková zátěž a máš klid. :)
uzivatelik
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: úte 24.11.2015 01:00

#7 Příspěvek od uzivatelik »

czNEWMANcz píše:
uzivatelik píše:A k tej teplote, termostaty ma napadli ako prve, no nevedel som, ci mam dat menit obe alebo ako :)
Téměř všichni mění oba termostaty při jednom, když už se to dělá. Cenově to není taková zátěž a máš klid. :)
Termostaty som práve objednal, koncom týždňa sa budú meniť. Takže problém č. 2 mám snáď vyriešený :-)

Ďakujem.
andree182
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: ned 11.08.2013 00:00

#8 Příspěvek od andree182 »

s tou prevodovkou - vies povedat ci to naozaj preradi? Mozno je to len tak blbo sprevodovane, ze pri nejakom mensom kopci to radi okolo 50ky hore-dole...

Ale ak ti napr. nekoresponduje zmena otacok so zmenou rychlosti (okrem 2ky, tam vyzera ze asi preklzuje kvoli pohodliu normalne), je mozne ze nefunguje "spojka" na hydromenici uz tak ako ma...
ugurundu
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: ned 05.05.2013 00:00

#9 Příspěvek od ugurundu »

Ahoj, mel bych dotaz k tomuto motoru.

Vcera jsme se dival, jak to vypada s teplotou motoru atd.

Kdyz jsme jel cca 3km kobec dolu a brzdil motorem tak me spadla teplota z 85 - 81.

Nevi nekdo co muze byt v hajzlu? Nebo je to normalni, protoze motor jel dlouho dobu bez paliva?

kdyz jedu praha - brno tak celou dobu mam 90 - 93.
uzivatelik
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: úte 24.11.2015 01:00

#10 Příspěvek od uzivatelik »

Ahojte,

tak vcera mi menili termostaty, teplota je uz fajn (za cca 5km som mal nieco cez 85 stupnov). Tak uz len poriesit to trhanie :-)
Odpovědět