Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Rady o kolisani otaček 330Ci M54
Zdravim klubaci.
Byl jsem v servise ohledně mych otaček, nějak skačou… A než by ze začalo dělat něco těžšího,tak mi bylo doporučeno zkusit vyměnit vahu vzduchu , protože nejvice to vypada na ni.
Takže se obracim na Vás s prosbou kdo mate v Praze/Táboře anebo v Budějovicich 330I s motorem M54 a plně funkční vahou vzduchu - mohl by mi někdo pomoct? Potřeboval bych jen vaši vahu vyzkoušet u mě v autě. Přendani trva 3min a projeli bysme spolu par min abych poznal jestli je to ok nebo ne.
Diky
Byl jsem v servise ohledně mych otaček, nějak skačou… A než by ze začalo dělat něco těžšího,tak mi bylo doporučeno zkusit vyměnit vahu vzduchu , protože nejvice to vypada na ni.
Takže se obracim na Vás s prosbou kdo mate v Praze/Táboře anebo v Budějovicich 330I s motorem M54 a plně funkční vahou vzduchu - mohl by mi někdo pomoct? Potřeboval bych jen vaši vahu vyzkoušet u mě v autě. Přendani trva 3min a projeli bysme spolu par min abych poznal jestli je to ok nebo ne.
Diky
já ti můžu pomoct, ale mám N53B30O0 , jsem v ČB a někdy v Táboře.. kdyby to bylo podobný tak helfnuGubaXan píše:Zdravim klubaci.
Byl jsem v servise ohledně mych otaček, nějak skačou… A než by ze začalo dělat něco těžšího,tak mi bylo doporučeno zkusit vyměnit vahu vzduchu , protože nejvice to vypada na ni.
Takže se obracim na Vás s prosbou kdo mate v Praze/Táboře anebo v Budějovicich 330I s motorem M54 a plně funkční vahou vzduchu - mohl by mi někdo pomoct? Potřeboval bych jen vaši vahu vyzkoušet u mě v autě. Přendani trva 3min a projeli bysme spolu par min abych poznal jestli je to ok nebo ne.
Diky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 302
- Registrován: sob 15.12.2007 01:00
- Bydliště: Litovel
- Kontaktovat uživatele:
Zrovna resim podobny promlemy na M54B25
Termostatheizung-vymen termostat.
U tech Lambd a vypadku valcu jsem uz nevedel...vymenil jsem svicky-zadny rozdil,mrkl na hadice jestli nekde neprisava vzduch-nic jsem nenasel.
Dnes jsem to zavezl do servisu, a dam vedet cim to bylo az mi zavolaji.Treba mas stejny problem.
Termostatheizung-vymen termostat.
U tech Lambd a vypadku valcu jsem uz nevedel...vymenil jsem svicky-zadny rozdil,mrkl na hadice jestli nekde neprisava vzduch-nic jsem nenasel.
Dnes jsem to zavezl do servisu, a dam vedet cim to bylo az mi zavolaji.Treba mas stejny problem.
Ok, ale ty lambdy jsou ok
Potom jsme to napichli jeste jednou a vse ok. Ono to nejspise haze chyby na vsechno mozne….
Pravě přemyšlim, že začnu vahou vzduchu, dam tam origo (mam něco od minuleho majitele z ebaye)
Potom taky přemyšlim o svickach no a urcite termostat.
Jinak diky a cekam az mi das vedet co jsi mel ty

Pravě přemyšlim, že začnu vahou vzduchu, dam tam origo (mam něco od minuleho majitele z ebaye)
Potom taky přemyšlim o svickach no a urcite termostat.
Jinak diky a cekam az mi das vedet co jsi mel ty

Takže ted jsem zjistil, že by problem mohl byt ve vaze a taky ve vlnovce.
Takhle to měl jeden člen klubu, kteremu se auto chovalo uplně stejne.
Takže hledam vahu, ale narazil jsem na další věc - mechanik mi sdělil, že vahy na E46 od BOSCHe vubec neexistuji (taky od PHILIPS ne) ale pry original je od SIEMENS nebo VDO.
Ale zase dalších x lidi mi řikalo, že original je BOSCH.
Tak komu věřit?
Takhle to měl jeden člen klubu, kteremu se auto chovalo uplně stejne.
Takže hledam vahu, ale narazil jsem na další věc - mechanik mi sdělil, že vahy na E46 od BOSCHe vubec neexistuji (taky od PHILIPS ne) ale pry original je od SIEMENS nebo VDO.
Ale zase dalších x lidi mi řikalo, že original je BOSCH.
Tak komu věřit?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 302
- Registrován: sob 15.12.2007 01:00
- Bydliště: Litovel
- Kontaktovat uživatele:
Takže u me to delaly praskly a spuchrely hadice k olejovymu separatoru,ten samotnej byl jeste k tomu ucpanej a neplnil funkci.
Je potreba sundat sani a podivat se na ne v utrobach motoru, viditelny casti i po sundani vzduch.filtru a vahy s kolenem vypadaly ok.
Vymenena i lambda kterou jsem mel spatnou.
Je potreba sundat sani a podivat se na ne v utrobach motoru, viditelny casti i po sundani vzduch.filtru a vahy s kolenem vypadaly ok.
Vymenena i lambda kterou jsem mel spatnou.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 302
- Registrován: sob 15.12.2007 01:00
- Bydliště: Litovel
- Kontaktovat uživatele:
zatim jako novy, jen teda trosku vada na dokonalosti-hned jak jsem odjizdel s opravenym autem zase kontrolka motoru blik a sviti.Tak jsem zaradil zpatecku a znovu se tam objevil, opet diagnostika(vypadek 1+6valec),smazano,prohmatal hadice,na volnobeh u zahratyho motoru udelal test a dobry.
Pry snad jeste pridrenej volnobeznej ventil, ktery se nemenil, ale jen vycistil.
Potom cesta domu 16km ok.
Dnes rano 16km a taky dobry.
Doufam ze je to uz v poradku, i na diagnostice mi rikal ze motor ma krasny hodnoty 0-0,6 na vsech valcich.
Hodnoty maji byt do 2,5 pak je to spatny a nad 7 kriticky.
Pry snad jeste pridrenej volnobeznej ventil, ktery se nemenil, ale jen vycistil.
Potom cesta domu 16km ok.
Dnes rano 16km a taky dobry.
Doufam ze je to uz v poradku, i na diagnostice mi rikal ze motor ma krasny hodnoty 0-0,6 na vsech valcich.
Hodnoty maji byt do 2,5 pak je to spatny a nad 7 kriticky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 302
- Registrován: sob 15.12.2007 01:00
- Bydliště: Litovel
- Kontaktovat uživatele:
Nemenil, to jsem mel v poradku, problem byl v hadicich olej.separatoru:
dily 1,2,3,4,7
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-T ... separator/
ty bylÿ deravy a prisavalo to falesny vzduch, tim padem spatna smes,lambdy hazely chybu,elektronika se to snazila nejak vyrovnat,vypadavaly valce,celkove spatnej chod motoru,kontrolka furt svitila a podobny chyby co mas ty nacteny s inpy.
Pokud mas spatnej ten vlnovec-prasklej tak je to samozrejme stejnej problem-nasavany falesny vzduch za vahou vzduchu a motor zlobi.
dily 1,2,3,4,7
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-T ... separator/
ty bylÿ deravy a prisavalo to falesny vzduch, tim padem spatna smes,lambdy hazely chybu,elektronika se to snazila nejak vyrovnat,vypadavaly valce,celkove spatnej chod motoru,kontrolka furt svitila a podobny chyby co mas ty nacteny s inpy.
Pokud mas spatnej ten vlnovec-prasklej tak je to samozrejme stejnej problem-nasavany falesny vzduch za vahou vzduchu a motor zlobi.
Panove, resil jsem na starym motoru dlouho podobnej problem a dam vam tip na mozny podezrely - podtlakovy hadice a hadicky.
Mne ten puvodni motor umrel (na rozvodak) nez jsem to zacal vice resit, ale kdyz jsem ho pak mel venku a prestrojoval jsem z nej veci na novej, tak jsem si to vsechno mohl krasne prohlednout.
Problem byl: tady http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=18_0428
konkretne za zasobnikem podtlaku (cislo 9), kdy dal vedou hadicky na prepazku a az na vejfuk, kde ovladaj klapku jedny koncovky).
Ty hadicky byly totalne shnily a bralo to tam falesnej vzuch - projevy uplne stejne jako rikate u vas - misfiry (u me teda nahodne distribuovany mezi vsech sest valcu), casto to auto jelo tak na 3-5 valcu, proste des.
Tech podtlaku je na motoru samozrejme o neco vic - dalsi jsou treba tady: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2203 ale tohle nastesti nemaj vsechny motory (ja to na "novym" motoru z UK mel a radsi jsem to demontoval a zaslepil to, jako to bylo na puvodnim).
Taky to muze bejt tady: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2885
Chce to obhlidnout vsechny ty tenky podtlakovy hadicky, pripadne zkusit to doporucovany strikani cistice brzd nebo tech spreju na podporu startu - horlavina se dostane skrze deravou hadici do sani a bude to cejtit na motoru. Mne ale tohle tenkrat nefungovalo, protoze treba ten zasobnik podtlaku je hrozne utopenej a nenapadlo me to kropit az tam.
Nicmenez na to houpani jsem nadaval asi rok, menily se svicky, pak se tocily mezi valcema, to samy civky, vymenil jsem vsechny cidla vacek (protoze to tak doporucoval "servis"
), o pul roku pozdeji to kvuli erroru s pumpou bylo dokonce na velky rozborce kedlubny a okoli, delal se i separator, ale nic z toho to nevyresilo.
No a pak za to muze hadicka, ktera stala v nahrade tak 30Kc/m!
Na novym motoru jsem ji natahal asi dva nebo tri metry - vymenily se VSECHNY tyhle podtlakovy hadice a hadicky, plus se vsechno zajistilo montex-paskama (nebo se aspon lepilo, kdyz bylo malo mista) a naprosto vyreseno!
Venoval jsem tomu kvantum casu a nacital vsechno mozny i nemozny, samozrejme ze za to muze bejt zodpovedno jeste nekolik dalsich veci, ale je dobre zacit od toho evidentniho a jednoducheho.
Takze mimojine doporucim urcite ten separator, jestli nebyl delan. Hlavne kdyz diky nemu muze umrit motor totalne.
Ad vaha vzduchu - samozrejme to muze bejt i timhle.
Jsem z Prahy, M54B30 mam, takze po dohode jsem ochoten i na miste zapujcit na swap, at si potvrdis nebo vyvratis i tohohle podezrelyho
Mne ten puvodni motor umrel (na rozvodak) nez jsem to zacal vice resit, ale kdyz jsem ho pak mel venku a prestrojoval jsem z nej veci na novej, tak jsem si to vsechno mohl krasne prohlednout.
Problem byl: tady http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=18_0428
konkretne za zasobnikem podtlaku (cislo 9), kdy dal vedou hadicky na prepazku a az na vejfuk, kde ovladaj klapku jedny koncovky).
Ty hadicky byly totalne shnily a bralo to tam falesnej vzuch - projevy uplne stejne jako rikate u vas - misfiry (u me teda nahodne distribuovany mezi vsech sest valcu), casto to auto jelo tak na 3-5 valcu, proste des.
Tech podtlaku je na motoru samozrejme o neco vic - dalsi jsou treba tady: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2203 ale tohle nastesti nemaj vsechny motory (ja to na "novym" motoru z UK mel a radsi jsem to demontoval a zaslepil to, jako to bylo na puvodnim).
Taky to muze bejt tady: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2885
Chce to obhlidnout vsechny ty tenky podtlakovy hadicky, pripadne zkusit to doporucovany strikani cistice brzd nebo tech spreju na podporu startu - horlavina se dostane skrze deravou hadici do sani a bude to cejtit na motoru. Mne ale tohle tenkrat nefungovalo, protoze treba ten zasobnik podtlaku je hrozne utopenej a nenapadlo me to kropit az tam.
Nicmenez na to houpani jsem nadaval asi rok, menily se svicky, pak se tocily mezi valcema, to samy civky, vymenil jsem vsechny cidla vacek (protoze to tak doporucoval "servis"

No a pak za to muze hadicka, ktera stala v nahrade tak 30Kc/m!
Na novym motoru jsem ji natahal asi dva nebo tri metry - vymenily se VSECHNY tyhle podtlakovy hadice a hadicky, plus se vsechno zajistilo montex-paskama (nebo se aspon lepilo, kdyz bylo malo mista) a naprosto vyreseno!
Venoval jsem tomu kvantum casu a nacital vsechno mozny i nemozny, samozrejme ze za to muze bejt zodpovedno jeste nekolik dalsich veci, ale je dobre zacit od toho evidentniho a jednoducheho.
Takze mimojine doporucim urcite ten separator, jestli nebyl delan. Hlavne kdyz diky nemu muze umrit motor totalne.
Ad vaha vzduchu - samozrejme to muze bejt i timhle.
Jsem z Prahy, M54B30 mam, takze po dohode jsem ochoten i na miste zapujcit na swap, at si potvrdis nebo vyvratis i tohohle podezrelyho

Diky za podrobny popis, to určitě pomuže nejenom mě.
A ohledně vahy - už jsem si koupil,budu zkoušet, ale podlě mě to stale neni ono… Musim to par krat projet.
Myslim si, že to pravě někde nasava falešný vzduch… Ale sehnat někoho, kdo by se v tom pohrabal je docela prace. Všichni hned nabizeji jak řikaš ty - měnit vše ostatni a třeba to vyjde. Ale ja ted nechci nacpat penize za to co je ok
Mužeš mi poradit, kde jsi měnil ty hadičky? Třeba by mi tam pomohli taky…
A ohledně vahy - už jsem si koupil,budu zkoušet, ale podlě mě to stale neni ono… Musim to par krat projet.
Myslim si, že to pravě někde nasava falešný vzduch… Ale sehnat někoho, kdo by se v tom pohrabal je docela prace. Všichni hned nabizeji jak řikaš ty - měnit vše ostatni a třeba to vyjde. Ale ja ted nechci nacpat penize za to co je ok
