Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Rady o kolisani otaček 330Ci M54

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
GubaXan
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: sob 02.03.2013 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od GubaXan »

Zdravim klubaci.
Byl jsem v servise ohledně mych otaček, nějak skačou… A než by ze začalo dělat něco těžšího,tak mi bylo doporučeno zkusit vyměnit vahu vzduchu , protože nejvice to vypada na ni.

Takže se obracim na Vás s prosbou kdo mate v Praze/Táboře anebo v Budějovicich 330I s motorem M54 a plně funkční vahou vzduchu - mohl by mi někdo pomoct? Potřeboval bych jen vaši vahu vyzkoušet u mě v autě. Přendani trva 3min a projeli bysme spolu par min abych poznal jestli je to ok nebo ne.
Diky
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od WITT »

A proč to nenecháš dát na diagnostiku?
talio2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: úte 22.01.2013 01:00

#3 Příspěvek od talio2 »

GubaXan píše:Zdravim klubaci.
Byl jsem v servise ohledně mych otaček, nějak skačou… A než by ze začalo dělat něco těžšího,tak mi bylo doporučeno zkusit vyměnit vahu vzduchu , protože nejvice to vypada na ni.

Takže se obracim na Vás s prosbou kdo mate v Praze/Táboře anebo v Budějovicich 330I s motorem M54 a plně funkční vahou vzduchu - mohl by mi někdo pomoct? Potřeboval bych jen vaši vahu vyzkoušet u mě v autě. Přendani trva 3min a projeli bysme spolu par min abych poznal jestli je to ok nebo ne.
Diky
já ti můžu pomoct, ale mám N53B30O0 , jsem v ČB a někdy v Táboře.. kdyby to bylo podobný tak helfnu
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#4 Příspěvek od vita11 Moderátor »

to se obávám, že nebude
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
GubaXan
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: sob 02.03.2013 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od GubaXan »

Dikec. Už jsem to vyzkoušel, něco malo to pomohlo a napichnul jsem to na diagnostiku. Za chvili nahraju fota.
No ted pravě nevim čim mam začit a kde je problem….
GubaXan
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: sob 02.03.2013 01:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od GubaXan »

Řekne mi k tomu někdo vic?
Přílohy
4.jpg
4.jpg (107.11 KiB) Zobrazeno 4609 x
5.jpg
5.jpg (106.44 KiB) Zobrazeno 4609 x
3.jpg
3.jpg (107.12 KiB) Zobrazeno 4609 x
2.jpg
2.jpg (104.56 KiB) Zobrazeno 4609 x
1.jpg
1.jpg (49.79 KiB) Zobrazeno 4609 x
Kelvin
Registrovaný
Příspěvky: 302
Registrován: sob 15.12.2007 01:00
Bydliště: Litovel
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Kelvin »

Zrovna resim podobny promlemy na M54B25

Termostatheizung-vymen termostat.

U tech Lambd a vypadku valcu jsem uz nevedel...vymenil jsem svicky-zadny rozdil,mrkl na hadice jestli nekde neprisava vzduch-nic jsem nenasel.

Dnes jsem to zavezl do servisu, a dam vedet cim to bylo az mi zavolaji.Treba mas stejny problem.
GubaXan
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: sob 02.03.2013 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od GubaXan »

Ok, ale ty lambdy jsou ok :) Potom jsme to napichli jeste jednou a vse ok. Ono to nejspise haze chyby na vsechno mozne….

Pravě přemyšlim, že začnu vahou vzduchu, dam tam origo (mam něco od minuleho majitele z ebaye)

Potom taky přemyšlim o svickach no a urcite termostat.

Jinak diky a cekam az mi das vedet co jsi mel ty :)
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#9 Příspěvek od TANN3R »

Píše ti to misfire na jednotlivých válcích a příliš vysoká hodnota na lambdě. Takže od falešného vzducu přes váhu, zapalování až po lambdu. Chtělo by to livedata..
GubaXan
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: sob 02.03.2013 01:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od GubaXan »

livedata jsme se divali taky a uplně v pohodě…
Ted přemyšlim zda nekoupit vahu, nabidli mi jednu PHILIPS - nevim, mam ji koupit anebo jedině BOSCH?
Kelvin
Registrovaný
Příspěvky: 302
Registrován: sob 15.12.2007 01:00
Bydliště: Litovel
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Kelvin »

Hele takze zatim nevi, prohazovali civky ty jsou ok.Svicky taky(menil jsem)ok.
Vymeni jednu lambdu ktera neustale hazi chybu.
Vymeni separator oleje+hadice.

Pak to nakopnou a uvidi se co bude hazet za chyby.
GubaXan
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: sob 02.03.2013 01:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od GubaXan »

Tak at se to povede a cekam na odpoved :)
GubaXan
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: sob 02.03.2013 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od GubaXan »

Takže ted jsem zjistil, že by problem mohl byt ve vaze a taky ve vlnovce.
Takhle to měl jeden člen klubu, kteremu se auto chovalo uplně stejne.

Takže hledam vahu, ale narazil jsem na další věc - mechanik mi sdělil, že vahy na E46 od BOSCHe vubec neexistuji (taky od PHILIPS ne) ale pry original je od SIEMENS nebo VDO.

Ale zase dalších x lidi mi řikalo, že original je BOSCH.

Tak komu věřit?
Kelvin
Registrovaný
Příspěvky: 302
Registrován: sob 15.12.2007 01:00
Bydliště: Litovel
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Kelvin »

Takže u me to delaly praskly a spuchrely hadice k olejovymu separatoru,ten samotnej byl jeste k tomu ucpanej a neplnil funkci.
Je potreba sundat sani a podivat se na ne v utrobach motoru, viditelny casti i po sundani vzduch.filtru a vahy s kolenem vypadaly ok.
Vymenena i lambda kterou jsem mel spatnou.
GubaXan
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: sob 02.03.2013 01:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od GubaXan »

ok dik .)
takže ted jezdis jako novy ? :))))
Kelvin
Registrovaný
Příspěvky: 302
Registrován: sob 15.12.2007 01:00
Bydliště: Litovel
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Kelvin »

zatim jako novy, jen teda trosku vada na dokonalosti-hned jak jsem odjizdel s opravenym autem zase kontrolka motoru blik a sviti.Tak jsem zaradil zpatecku a znovu se tam objevil, opet diagnostika(vypadek 1+6valec),smazano,prohmatal hadice,na volnobeh u zahratyho motoru udelal test a dobry.
Pry snad jeste pridrenej volnobeznej ventil, ktery se nemenil, ale jen vycistil.
Potom cesta domu 16km ok.
Dnes rano 16km a taky dobry.

Doufam ze je to uz v poradku, i na diagnostice mi rikal ze motor ma krasny hodnoty 0-0,6 na vsech valcich.
Hodnoty maji byt do 2,5 pak je to spatny a nad 7 kriticky.
GubaXan
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: sob 02.03.2013 01:00
Bydliště: Praha

#17 Příspěvek od GubaXan »

Hele, ty jsi měnil vlnovec a jeste jednu tu trubku (podobna) ? Vlnovec je ze zhora a ta druha je dole
Kelvin
Registrovaný
Příspěvky: 302
Registrován: sob 15.12.2007 01:00
Bydliště: Litovel
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Kelvin »

Nemenil, to jsem mel v poradku, problem byl v hadicich olej.separatoru:

dily 1,2,3,4,7

http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-T ... separator/

ty bylÿ deravy a prisavalo to falesny vzduch, tim padem spatna smes,lambdy hazely chybu,elektronika se to snazila nejak vyrovnat,vypadavaly valce,celkove spatnej chod motoru,kontrolka furt svitila a podobny chyby co mas ty nacteny s inpy.

Pokud mas spatnej ten vlnovec-prasklej tak je to samozrejme stejnej problem-nasavany falesny vzduch za vahou vzduchu a motor zlobi.
Derek
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 11.10.2012 00:00
Bydliště: Praha

#19 Příspěvek od Derek »

Panove, resil jsem na starym motoru dlouho podobnej problem a dam vam tip na mozny podezrely - podtlakovy hadice a hadicky.
Mne ten puvodni motor umrel (na rozvodak) nez jsem to zacal vice resit, ale kdyz jsem ho pak mel venku a prestrojoval jsem z nej veci na novej, tak jsem si to vsechno mohl krasne prohlednout.

Problem byl: tady http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=18_0428
konkretne za zasobnikem podtlaku (cislo 9), kdy dal vedou hadicky na prepazku a az na vejfuk, kde ovladaj klapku jedny koncovky).
Ty hadicky byly totalne shnily a bralo to tam falesnej vzuch - projevy uplne stejne jako rikate u vas - misfiry (u me teda nahodne distribuovany mezi vsech sest valcu), casto to auto jelo tak na 3-5 valcu, proste des.

Tech podtlaku je na motoru samozrejme o neco vic - dalsi jsou treba tady: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2203 ale tohle nastesti nemaj vsechny motory (ja to na "novym" motoru z UK mel a radsi jsem to demontoval a zaslepil to, jako to bylo na puvodnim).

Taky to muze bejt tady: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2885

Chce to obhlidnout vsechny ty tenky podtlakovy hadicky, pripadne zkusit to doporucovany strikani cistice brzd nebo tech spreju na podporu startu - horlavina se dostane skrze deravou hadici do sani a bude to cejtit na motoru. Mne ale tohle tenkrat nefungovalo, protoze treba ten zasobnik podtlaku je hrozne utopenej a nenapadlo me to kropit az tam.

Nicmenez na to houpani jsem nadaval asi rok, menily se svicky, pak se tocily mezi valcema, to samy civky, vymenil jsem vsechny cidla vacek (protoze to tak doporucoval "servis" :? ), o pul roku pozdeji to kvuli erroru s pumpou bylo dokonce na velky rozborce kedlubny a okoli, delal se i separator, ale nic z toho to nevyresilo.

No a pak za to muze hadicka, ktera stala v nahrade tak 30Kc/m!
Na novym motoru jsem ji natahal asi dva nebo tri metry - vymenily se VSECHNY tyhle podtlakovy hadice a hadicky, plus se vsechno zajistilo montex-paskama (nebo se aspon lepilo, kdyz bylo malo mista) a naprosto vyreseno!
Venoval jsem tomu kvantum casu a nacital vsechno mozny i nemozny, samozrejme ze za to muze bejt zodpovedno jeste nekolik dalsich veci, ale je dobre zacit od toho evidentniho a jednoducheho.
Takze mimojine doporucim urcite ten separator, jestli nebyl delan. Hlavne kdyz diky nemu muze umrit motor totalne.

Ad vaha vzduchu - samozrejme to muze bejt i timhle.
Jsem z Prahy, M54B30 mam, takze po dohode jsem ochoten i na miste zapujcit na swap, at si potvrdis nebo vyvratis i tohohle podezrelyho ;)
GubaXan
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: sob 02.03.2013 01:00
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od GubaXan »

Diky za podrobny popis, to určitě pomuže nejenom mě.
A ohledně vahy - už jsem si koupil,budu zkoušet, ale podlě mě to stale neni ono… Musim to par krat projet.
Myslim si, že to pravě někde nasava falešný vzduch… Ale sehnat někoho, kdo by se v tom pohrabal je docela prace. Všichni hned nabizeji jak řikaš ty - měnit vše ostatni a třeba to vyjde. Ale ja ted nechci nacpat penize za to co je ok :-) Mužeš mi poradit, kde jsi měnil ty hadičky? Třeba by mi tam pomohli taky…
Odpovědět