Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

zkušenosti s passatem?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od JaraX »

nemyslím že by se z nich po 200k stala popelnice, ale spíš že po 200k už to auto něco chce, narozdíl od e61 která chce furt něco a není problém mit auto s 50k zlomenyma dratama do kufru a zatečeny do světel, samozřejmě japonec nikdy nebude BMW, ale jako "bežny" auto je japonec nej volba.
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od surfis »

Po E36 jsem pořídil Passata B6 2.0TDi motor BMP (8V vstriky Bosch). Je to nejspolehlivější PD. Měl jsem ho 5 let. Jako hltač kilometrů dobrý, průměrná spotřeba 60% město 40% dálka byla 6.5L. Za celých 5 let když nebudu počítat bouracku moji vinnou a standartní údržbu, tak jsem měnil je čidlo tlaku ve výfuku za 1200Kč.

Před půl rokem jsem pořídil 330D e91 a jezdil s ní asi měsíc. Po měsíci jsem jel Passatem na technickou a já si v duchu řekl "kurva jak jsem s tím mohl jezdit 5 let". Auto je to spolehlivé, měl jsem modelový rok 2008 highline. Starší modely mají dost much. Nevím jaký máš rozpočet, ale ber minimálně rok 2009 a výš ideálně Highline, nebo R-Line. Těžko se pak prodává Passat bez výbavy, protože jich je milion v bazarech.

Co se týče 2.0FSi tak jsme ho měli v práci v Octavii II. Na dálku bylo hodně těžký se dostat pod 8L/100. Ve městě klidně i 14L/100, nikdy ne pod 10L/100. Žere to a nejede...
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#23 Příspěvek od Teddy »

JaraX píše:nemyslím že by se z nich po 200k stala popelnice, ale spíš že po 200k už to auto něco chce, narozdíl od e61 která chce furt něco a není problém mit auto s 50k zlomenyma dratama do kufru a zatečeny do světel, samozřejmě japonec nikdy nebude BMW, ale jako "bežny" auto je japonec nej volba.
Tak to jsme si opravdu špatně rozuměli. Je to jak píšeš. Teprve po těch 200 tis. to občas nějakou drobnost chce.
Velkou nevýhodou japonců je obecně horší odolnost vůči korozi.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#24 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Ale E91 kombajnů '05+ je docela k mání. Co k tomu jinýho než 320D, že.. pro svý účely Touringu stačí.
Nebo je tam i jedna 325xi pro zabezpečení manželky!
http://www.sauto.cz/osobni/hledani#!cat ... 5&model=39

Nebo si kupte Oktávku když tě Báwo omrzelo, budeš moct aspoň z nudy vzpomínat.. :) :idea:
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od icecold »

kolega v práci má passat 2.0tdi r.v. 2015, najeto 22tis km a stává se, že se mu úplně zasekne rádio, musí zastavit, vypnout motor, zapalování a pak zapnout. takový poznatek ke kvalitě VW :wink: :lol:
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#26 Příspěvek od Teddy »

Tohle se mi u superblba stává taky. Dost často taky zlobí BT. Neudrží spojení s telefonem. Taky zlobí parkovací asistent. Já teda ještě postaru furt čumim do zrcátek, ale kolega takto naboural. Na displeji se ukázal obraz auta, ale systém nenajel. Takže to ani nepípalo, ani neukazovalo překážku. Svým tažnym mu prorazil chladič. :D
No a miliarda dalších potěšujících drobností od VW.

Obecně známej je taky problém s mezichladiči. Jsou tak poddimenzované, že to v létě blbě jede. Letos, jak byly ty vedra, tak jsem dával max. 4kvalt. Na 5 a 6 qv. to ani neudrželo rychlost.

Nenapadá mě slušný výraz pro člověka, který si za svoje peníze koupí cokoliv ze současný produkce koncernu.
Lachtis
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: ned 26.07.2015 00:00

#27 Příspěvek od Lachtis »

Kamarád měl Passata R32, tuším, že r.v. 2009 a žádná sláva, co se týče spolehlivosti to nebyla. Hodně trpěl podvozek, ale za to může těžký motor + naše kvalitní silnice.
S elektronikou měl také problémy (rádio + BT).
Měl to zhruba jeden rok a řekl bych, že se toho rád zbavil - moc se o autě nevyjadřoval, asi věděl proč :-D.

Po Japoncích jsem také vždy koukal a stále si říkám, že bych jej jednou rád vyzkoušel (Hondu nebo Mazdu, Toyota mne nikdy nelákala mimo MR2). Ovšem já jsem pedant na interiéry, chápej kvalitu, a když něco vrže, skřípe apod. tak mě to strašně irituje a musím to odstranit!!! A to je problém i u nových Japonců (kteří již na kvalitu materiálů trochu hledí), ale staré, ty na tom jsou tragicky... Ovšem pokud Ti to nevadí, není o čem diskutovat.

Škoda, že máš ten limit na 160tKč, protože kolem 200 tis. Kč, nebo lehce přes, by se dal sehnat např. Lexus IS... Nevím jaké má místní osazenstvo názory na "Japonského Mercedesa", ale mne se jejich vozy sakra líbí, mají kvalitní materiály, silné atmosferické motory a pěkné výbavy. Na servis to chce najít někoho šikovného, ale když se sežene dobrý kus, tak by to s náklady na servis nemělo být tak strašné... Bratrův kamarád dělal kdysi (cca 15 let zpět) řidiče nějakému řediteli japonské společnosti a měl právě Lexuse (typ fakt netuším). Auto to bylo extra spolehlivé a když dosloužilo, kamarád si jej odkoupil a s vozidlem jezdil v podstatě do úplného "sešrotování" a vůz si vždy chválil
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#28 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Lexus IS je fajn auto, ale ne v zime, oproti 3er je to jako zigul... navic dobre vybavena 3er je ve vsem lepsi (jizdni vlastnosti, prostor, spotreba), mozna krome vnitrniho hluku a (pro nekoho) lepe/jinak vypadajiciho designu... jako bonus se nekrade .-)
“Ability is what you're capable of doing.”
c4mel
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 13.08.2010 00:00

#29 Příspěvek od c4mel »

tak díky všem za názory ;-) asi ste mi teda passata rozmluvili a koupím e91 :D a asi máte pravdu a našetřím trochu víc na něco lepšího... sice to potrvá asi až do léta než našetřím na těch aspoň 200 klacků :-( ale tak snad to pak bude stát za to a aspoň bude větší výběr :-) vím že to nejde takhle přesně říct ale na kolik asi vyjde e91 aby za něco stála a nebyla to kasička? v německu už začínají na 130k ale tak to budou asi pěkné hujdy... na výbavu nejsem náročný jediné co vlastně chci tak lepší sedačky nejlépe kožené ale bez té kůže se taky obejdu a pak výhřev sedaček a klima jo a ještě el. otvírání všech oken ale tak to snad už je v základu... no a motor asi 320i na víc bych asi ani neměl... jo a jak je to s cenama náhradních dílů? jde mi hlavně o nápravu a brzdy prostě takové ty spotřebáky páč zase jak se říká když chceš opičku musíš mít i na banány... zkoušel sem hledat ale když dám hledat a kliknu na druhou stránku tak mi to pokaždé hodí error :-(

edit: na nájezdu mi ani tak nezáleží hlavně ať není moc ošoupanej interier takže pokud dělá bmw pořád trochu kvalitnější auta tak když bude mít najeto klidně i 300kkm a bude vpohodě tak mi to vůbec nevadí
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#30 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Bmw je bmw ( co se týče jízdních vlastností tedy určitě ) ale passat po roce 2008 s CR je naprosto v pohodě rodinné auto, které jezdí kolem 6ti litrů nafty. První passaty byly katastrofa ,jak psal Hanz....16V ještě větší katastrofa a kupovat passata v benzinu je podle mě kokotina. e91 je fajn jen soudruzi ani u tohoto modelu nemaj dobrou antikorozní úpravu a to mi přijde jako smutné, když u modelu 2010 jsou totál zhnité tlumiče pátých dveří....Ale jízda v bmw je prostě úplně jinde, když vás baví řídit. Pokud člověk potřebuje rodinný kombík z bodu A do bodu B netěší ho sportovnější jízda tak mu prostě pašík bude vyhovovat. Ono motory na ostudu bohužel dokáže vyrobit i bmw....né vždy a vše se povede :wink:
c4mel
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 13.08.2010 00:00

#31 Příspěvek od c4mel »

jak sem psal diesel by mi byl k ničemu takže proto benzín a vim že jizda je super :-) známej má e90 320d v automatu a párkrát mě svezl a jede to perfektně a fakt se o to stará ( má najeto přes 300k a má původní turbo a všechny vstřiky ) a všechno řeší u autorizáku takže mi s cenama atd moc neporadí... nedávno měnil brzdy a olej a nechal tam tuším kolem 70 tisíc :D jako šlo mi hlavně o to že se mi za auto nechtělo dávat tolik peněz ale zase máte pravdu ta radost z jízdy za to stojí :-)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#32 Příspěvek od pavproch »

M3maniac píše: kupovat passata v benzinu je podle mě kokotina.
Dovolím si trochu nesouhlasit a trochu OT: jel jsi někdy v R36? Asi ne, protože pak bys takovou blbost nenapsal.... kromě toho, že je to povinně AT, je to na poměry konzernu neuvěřitelně dynamické, sportovní, zároveň komfortní svezení. Ale ne za 6 na sto.

jezdil sem s tím chvíli a byl sem z jízdního i akustického projevu R36 doslova uchvácen (a to sem v tu dobu už proháněl mnichovskou R6....) jen prostě ten automat bych nezkousnul.... ne proto, že by blbě/špatně/pomalu řadil, ale protože je to automat.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od JaraX »

320i není vhodná motorizace, mnohem lepší kompromis nákladů a svezení je 325i,a jak jsem psal 325i se dá do 200k sehnat pěkna když si počkáš, samozřejmě v kuži, s navi atd.
c4mel
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 13.08.2010 00:00

#34 Příspěvek od c4mel »

JaraX píše:320i není vhodná motorizace, mnohem lepší kompromis nákladů a svezení je 325i,a jak jsem psal 325i se dá do 200k sehnat pěkna když si počkáš, samozřejmě v kuži, s navi atd.
to víš že bych radši 325i i kvůli tomu že je to 6ti val a spotřeba bude + - stejná ale teď mám 323i a výkon mi bohatě stačí a zdaleka nevyužiju ten potenciál motoru takže si myslím že i ta 320i bude stačit takže si počkám a uvidím podle stavu a výbavy auta ;-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od JaraX »

ale 320i je podstatně poruchovější motor jak 325i, ty 4válce sou nepovedené
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od icecold »

pavproch píše:
M3maniac píše: kupovat passata v benzinu je podle mě kokotina.
Dovolím si trochu nesouhlasit a trochu OT: jel jsi někdy v R36? Asi ne, protože pak bys takovou blbost nenapsal.... kromě toho, že je to povinně AT, je to na poměry konzernu neuvěřitelně dynamické, sportovní, zároveň komfortní svezení. Ale ne za 6 na sto.

jezdil sem s tím chvíli a byl sem z jízdního i akustického projevu R36 doslova uchvácen (a to sem v tu dobu už proháněl mnichovskou R6....) jen prostě ten automat bych nezkousnul.... ne proto, že by blbě/špatně/pomalu řadil, ale protože je to automat.
jenže koncern umí jezdit rychlé jen rovně po dálníci, zatáčky rychlé neumí a tam je podle mě největší pocit z jízdy. Jinak něco k passatům :lol:
Přílohy
passat
passat
1919131_993098494079259_1219876653191724401_n.jpg (49.96 KiB) Zobrazeno 760 x
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od surfis »

c4mel píše: a koupím e91 :D a asi máte pravdu a našetřím trochu víc na něco lepšího... sice to potrvá asi až do léta než našetřím na těch aspoň 200 klacků :-(
Hele na rovinu. Jestli chceš koupit E91 za 200 a to jsou jediné tvoje peníze, tak se na to vykašli a kup E46 do 150. Počítej s rezervou minimálně 50K. Jen základní servis po koupi něco bude stát a případně jiný servis po koupi.

Já koupil E91, hned do ní šlo 36K za rozvody oleje, termostaty, řemenici. Teď budu nejspiš dělat spojku s dvouhmotou. Auto mám 5 měsíců a budu na servisu přes 50K...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od JaraX »

surfis, no jo, jenže tys koupil naftu, on chce benzína, tam žadny řemenice, turba, vstřiky, rozvody a podobny věci nejsou, dvohmota u nafty taky vydrží ani ne polovinu toho co u benzína.
benzín se dá koupit za 150-170k, dovezl jsem nedavno krasnou 325i za 160k, vstupní servis byl 25 (oleje, všechny filtry, svíčky, nějaky to rameno), ted už to auto nic nepotřebuje a jen jezdí, takže koupit E91 za 200k včetně vstupního servisu ale není to hned.
samozřejmě u nafty to chce rezervu minimalně 40-50k na servis,
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od surfis »

Já to chápu, ale stejně kupovat auto s pěnězma na doraz není moc moudrý. Není to nové auto a prostě nevíš...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od JaraX »

to není, to máš pravdu, vždy to chce rezervu, ale u toho benzínu mu 30k stačí, když koupí auto za 160 tak to jde, hlavně u benzína není nic "to ted musí být" prostě když sou už horší svíčky tak se furt dá jezdit, když sou špatny termostaty tak se dá taky odjezdit rok, jediny co se u benzinu musi řešit hned je cívka za pár stovek nebo vodní pumpa
Odpovědět