Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E90 325i vs 325d, 330d
Ahoj, no v prvé řadě by sis měl ujasnit, zda chceš dehet nebo benzín a poté rozmýšlet konkrétní motor... Jinak máš stejný nájezd do práce jako já (40 tam a zpět)
.
Já mám 330xd, ale v automatu a čtyřkolce. Pokud bys chtěl dehet, volil bych jednoznačně 6V motory. Ty 4hrnky v ropě mi tam nějak nejdou, tím neříkám, že 330d je něco (jsem stále názoru, že BMW má mít pod kapotou benzín a alespoň V6), ovšem ten 3.0 litr v ropě jede slušně, je celkem kultivovaný, tichý (v mezích dehtu). Sice jsi psal, že chceš manuál (to jsem také vždy razil), ale pokud by ses rozhodl pro tuto motorizaci, vezmi automat. K motoru se opravdu hodí, funguje skvěle a jelikož diesel stejně není pro radost z jízdy, tak Ti ta kvedl páka opravdu chybět nebude a budeš si užívat spíše to pohodlí... Dlouhodobý průměr mám 8,3 litrů, ale 4kola si vezme cca 1litr a automat cca 0,5 litru. Tedy bez xdrive bys mohl být -+ kolem 7 litrů v pohodě. Podotýkám, že nejsem brzda provozu, takže bych spotřebu mohl srazit odhadem pod 8 litrů, ale nějak to neřeším...
Co se spolehlivosti týče, tak zatím vše OK, ale vůz mám zhruba půl roku a to je brzy dělat nějaké resumé.
Pokud Ti vyloženě nezáleží na spotřebě, nebo řekněme, chceš jezdit do cca 10l/100 km v průměru, tak bych volil jednoznačně benzín V6 (325i, nebo ještě lépe 330i) a v manuálu. Když budeš jezdit na pohodu, tak se s těmi motory dá jezdit i kolem 8litrů.
V prvé řadě si fakt zvaž, zda diesel či béňo! Já osobně se už zase těším na béňo
. Tenhle ropák jsem koupil z důvodu dobré koupě a 330d je dobrý motor, jede pěkně, ale prostě benzín je benzín a mému srdci už začíná chybět 

Já mám 330xd, ale v automatu a čtyřkolce. Pokud bys chtěl dehet, volil bych jednoznačně 6V motory. Ty 4hrnky v ropě mi tam nějak nejdou, tím neříkám, že 330d je něco (jsem stále názoru, že BMW má mít pod kapotou benzín a alespoň V6), ovšem ten 3.0 litr v ropě jede slušně, je celkem kultivovaný, tichý (v mezích dehtu). Sice jsi psal, že chceš manuál (to jsem také vždy razil), ale pokud by ses rozhodl pro tuto motorizaci, vezmi automat. K motoru se opravdu hodí, funguje skvěle a jelikož diesel stejně není pro radost z jízdy, tak Ti ta kvedl páka opravdu chybět nebude a budeš si užívat spíše to pohodlí... Dlouhodobý průměr mám 8,3 litrů, ale 4kola si vezme cca 1litr a automat cca 0,5 litru. Tedy bez xdrive bys mohl být -+ kolem 7 litrů v pohodě. Podotýkám, že nejsem brzda provozu, takže bych spotřebu mohl srazit odhadem pod 8 litrů, ale nějak to neřeším...
Co se spolehlivosti týče, tak zatím vše OK, ale vůz mám zhruba půl roku a to je brzy dělat nějaké resumé.
Pokud Ti vyloženě nezáleží na spotřebě, nebo řekněme, chceš jezdit do cca 10l/100 km v průměru, tak bych volil jednoznačně benzín V6 (325i, nebo ještě lépe 330i) a v manuálu. Když budeš jezdit na pohodu, tak se s těmi motory dá jezdit i kolem 8litrů.
V prvé řadě si fakt zvaž, zda diesel či béňo! Já osobně se už zase těším na béňo


Zatim jsem nakloněnej oboum verzím, je mi jasný že u 325i bude o něco větší spotřeba, ale zase tam neni tolik věcí co by mohlo odejít jako u dieselu (DPF, turbo..) + krásnej zvouček benzínovýho 6ti válce. Máte asi pravdu, že najít v týhle cenový relaci hezkou 330d je utopie, co ta 325d? Jinak děkuji za reakce. 

volil bych 325i, nafta se třepe a má turbodíru a navíc 200k je na naftu poměrně malá cenová relace, jen když uděláš rozvody, nechaš zkontrolovat vstřiky, udělat termostaty a vyčistit DPF, žhaviče + swirl klapky, tak za takový základní "vstupní" servis seš skoro kilo minus,
u toho benzína sou ty náklady přimější, koupíš za 150-200k 325i, a pak budeš jezdit místo za 7,5 za 10, tzn rozdíl cca 2,5 litru tzn cca 0,7kč km na spotřebě, ale klid v duši, takže pokud jedeš do práce 20x 80km tak je to měsíčně 1600km * 0,7 = 1120kč měsíčně což mi něpřijde vůbec moc vzhledem ušetřené vstupní ceně, na benzína je taky vše levnější, leje se levnější olej 5W40 místo 5w30, vzduchovej filtr stojí pulku, prostě celkově ta udržba vyjde levněji,
a navíc si myslím že 200k je na naftu žalostně málo, to budou jen vylítané hujdy, většinou nafty sou služebáky a ty nikdo nešetří, benzína málokterá firma koupí jako služebáky, většinou spíš rodiná auta a podle toho i lepší stav při stejných letech, připadně km,
navíc máš volbu LPG a pak budeš jezdit uplně za hubičku, ale u E90 nejde moc rozumná nádrž
tot muj nazor.
pokud nebydlíš na horách, určitě si nekupuj xdrive
u toho benzína sou ty náklady přimější, koupíš za 150-200k 325i, a pak budeš jezdit místo za 7,5 za 10, tzn rozdíl cca 2,5 litru tzn cca 0,7kč km na spotřebě, ale klid v duši, takže pokud jedeš do práce 20x 80km tak je to měsíčně 1600km * 0,7 = 1120kč měsíčně což mi něpřijde vůbec moc vzhledem ušetřené vstupní ceně, na benzína je taky vše levnější, leje se levnější olej 5W40 místo 5w30, vzduchovej filtr stojí pulku, prostě celkově ta udržba vyjde levněji,
a navíc si myslím že 200k je na naftu žalostně málo, to budou jen vylítané hujdy, většinou nafty sou služebáky a ty nikdo nešetří, benzína málokterá firma koupí jako služebáky, většinou spíš rodiná auta a podle toho i lepší stav při stejných letech, připadně km,
navíc máš volbu LPG a pak budeš jezdit uplně za hubičku, ale u E90 nejde moc rozumná nádrž

tot muj nazor.
pokud nebydlíš na horách, určitě si nekupuj xdrive
co se týče negativních ohlasů na 320d,jde hlavně o motory n47.m47 bych se nebál.dvoulitr se 120kW jezdí za pusu.při tvém nájezdu jsou už vyšší náklady na údržbu rentabilní.pokud bych denně najezdil 80km,šel bych právě po takovém motoru.ale jak píše jaraX,tato motorizace byla často pořizována do služebních aut a proto sehnat auto se slušným nájezdem a v ucházejícím stavu bude problém.zvlášť pokud máš strop na 200k. Kč.
co se týče 325i,bude to podobně.za tyto peníze koupíš buď uplnou holotu nebo něco s nájezdem nad 200k km a tomu odpovídajícímu stavu.
samozřejmě můžeš mít štěstí na auto po majiteli,který se o auto odpovědně staral...
v čr bych zohlednil jen auto koupené v čr.ideálně první majitel.na bazary zapomeň a na dovozce taky.vybírej ideálně se servisní knížkou.i z D si zjisti VIN.v autorizáku jde pak prověřit,zda vše sedí.
přeji hodně štěstí a pevné nervy
ps: za 200k se dá sehnat pěkná e46 325i se slušným nájezdem,možná i v m-paketu.motory m54 byly asi nej R6 atmosféry.od té doby to jde s motory bmw z kopce.zkurvená EU...
co se týče 325i,bude to podobně.za tyto peníze koupíš buď uplnou holotu nebo něco s nájezdem nad 200k km a tomu odpovídajícímu stavu.
samozřejmě můžeš mít štěstí na auto po majiteli,který se o auto odpovědně staral...
v čr bych zohlednil jen auto koupené v čr.ideálně první majitel.na bazary zapomeň a na dovozce taky.vybírej ideálně se servisní knížkou.i z D si zjisti VIN.v autorizáku jde pak prověřit,zda vše sedí.
přeji hodně štěstí a pevné nervy

ps: za 200k se dá sehnat pěkná e46 325i se slušným nájezdem,možná i v m-paketu.motory m54 byly asi nej R6 atmosféry.od té doby to jde s motory bmw z kopce.zkurvená EU...
čaute, vzhledem k tomu že uvažuju o podobném voze, tohle téma se mi dost hodí. prosím o vaše postřehy a doporučení. přemejšlím totiž o 320dxA nebo 330dxA a u předface se mi nelíbí karoserie a zadohrab mít nemůžu - každý týden hory a bude s tím jezdit i bába - ne že by to nevyjelo ale na sněhu je to o komfortu řízení.330i nechci protože poface benzín stojí taky za prd. jsem ochotnej vysypat klidně 300-350+ pokud bude za co. Předpokládám že v poface 320d je N47 - to je ten motor co se sype na rozvodech? nebo proč je to vražda? Budete se asi divit, ale po letech strávených v dokonale spolehlivých a pohodlných e28, e34 a e39 jsem přesedlal na superby (protože e60 je hnusná a plastová dle mě) a kromě drahé a časté údržby a oproti bmw blbým sedačkám jsem poměrně spokojený. mimochodem proč ne x drive?
Zkrátka co byste doporučili na denní ježdění 2,0d nebo 3,0d? do práce to mám 20km přes prahu a 2x týdně 200km vejlet. Co používám pracovní s63 amg to je na zimu impotent a žere i trávu kolem cesty (13-45l pro představu). Rád bych zůstal věrný značce,ale co čtu o kvalitě bmw hořce zvažuju zase superb...protože 800k na F10 nehodlám dát...
Zkrátka co byste doporučili na denní ježdění 2,0d nebo 3,0d? do práce to mám 20km přes prahu a 2x týdně 200km vejlet. Co používám pracovní s63 amg to je na zimu impotent a žere i trávu kolem cesty (13-45l pro představu). Rád bych zůstal věrný značce,ale co čtu o kvalitě bmw hořce zvažuju zase superb...protože 800k na F10 nehodlám dát...
tak f10 je ještě větší popelnice jak E60, do toho auta se dají házet peníze lopatou,
pokud už chceš xdrive tak určitě 330d, ten dvoulitr nemá silu se s tím tahat,
proč ne xdrive?
jednoduchý spotřeba o 1,5 - 2 litry vyšší
horší jizdní vlastnosti při normálních podmínkách, např absolutně nesnáším když vysstřelíš třeba v Tčkové křižovatce doprava pod plnym a ten xdrive ti "rovná" volant, to bych to auto zapálil, prostě zadek je zadek,
xdrive má v základu i mnohem horší podovozek, je uskákaný, hlavně na rozbitých cestách, většina lidi to tady řešila výměnou za jiný podvozek.
no a v neposlední řadě servis xdrivu stojí peníze a né zrovna malé a když odejde VTG tak je to pálka a v Praze budeš sníh nebo led těžko hledat, xdrive má smysl někde na horách, bohužel se s tím jede šílená masírka.
u poFL E90 trpí na rozvody všechny nafty, 6V umírá od 150tisíc nahoru, N47 jsem tu měl utrženej s 30tkm, s 67tkm a pak se 110tkm, tam se to stává i u relativně nových aut, zase jsem tu měl N57 ve 30k zadřeou na klice, kamarád v BMW říkal že se to stává celkem často.
poface benzíny nejsou tak dobrý jako předchozí, ale pořád mnohem spolehlivější než nafty, už jen proto že nemaj spoustu komponentů co nafty jo. a netrpí na rozvody (krom 4 válců)
pokud už chceš xdrive tak určitě 330d, ten dvoulitr nemá silu se s tím tahat,
proč ne xdrive?
jednoduchý spotřeba o 1,5 - 2 litry vyšší
horší jizdní vlastnosti při normálních podmínkách, např absolutně nesnáším když vysstřelíš třeba v Tčkové křižovatce doprava pod plnym a ten xdrive ti "rovná" volant, to bych to auto zapálil, prostě zadek je zadek,
xdrive má v základu i mnohem horší podovozek, je uskákaný, hlavně na rozbitých cestách, většina lidi to tady řešila výměnou za jiný podvozek.
no a v neposlední řadě servis xdrivu stojí peníze a né zrovna malé a když odejde VTG tak je to pálka a v Praze budeš sníh nebo led těžko hledat, xdrive má smysl někde na horách, bohužel se s tím jede šílená masírka.
u poFL E90 trpí na rozvody všechny nafty, 6V umírá od 150tisíc nahoru, N47 jsem tu měl utrženej s 30tkm, s 67tkm a pak se 110tkm, tam se to stává i u relativně nových aut, zase jsem tu měl N57 ve 30k zadřeou na klice, kamarád v BMW říkal že se to stává celkem často.
poface benzíny nejsou tak dobrý jako předchozí, ale pořád mnohem spolehlivější než nafty, už jen proto že nemaj spoustu komponentů co nafty jo. a netrpí na rozvody (krom 4 válců)
JaraX: s tou spotřebou navíc u xdrive, nevim nevim... Mám kupé e92, r.v. 2007, 330xdA, jezdím denně 80 km (20% město, 10% okresky, 70% dálnice) + nějaké ty výlety. Na spotřebu nehledím. Dlouhodobou mám 8,3 l/100km. Nevěřím tomu, že bez X, bych měl o 1,5 -2 litry méně. Co jsem z netu vyčetl, tak většina lidí se s tímto motorem (bez xdrive) pohybuje se spotřebou mezi 6,5 -7,5 - samozřejmě záleží na stylu jízdy, kde se vozidlo pohybuje a převodovce (manuál, AT). Dle mého názoru si bere Xdrive o cca 1litr navíc... A že by vozidlo bylo nějak uskákané? Jezdím po Středních Čechách, kde jsou silnice většinou totálka a jediné, co mi na podvozku vadí, jsou RFT pneu, jinak žádný problém.
Souhlasím, že Xdrive představuje riziko poruchy, ostatně, jako každá součástka (výbava) navíc.
Bydlím 40km za Prahou, u řeky Sázavy a mám tady slušné kopečky. Nedávno, jak napadl sníh a silničáři samozřejmě nejezdili (jezdilo se vyloženě po sněhu) tak jsem si s xdrive chrochtal. Dokonce ten nejprudší výjezd nemohl vyjet Passat a já si to s úsměvem na tváři valil 60km/h a naprosto v pohodě. Nikdy jsem neměl zadohrab, ale párkrát jsem si půjčil od šváry e46 coupe 330i a pamatuji si dobře, jaké to bylo v zimě peklo! Dával si do kufru písek, aby mohl nějak fungovat.
V Praze to význam nemá, ale pokud jezdí na hory a pohybuje se po silnicích III. třídy, nebo bydlí v kopcovitější oblasti, tak bych ten xdrive bral.
Souhlasím, že Xdrive představuje riziko poruchy, ostatně, jako každá součástka (výbava) navíc.
Bydlím 40km za Prahou, u řeky Sázavy a mám tady slušné kopečky. Nedávno, jak napadl sníh a silničáři samozřejmě nejezdili (jezdilo se vyloženě po sněhu) tak jsem si s xdrive chrochtal. Dokonce ten nejprudší výjezd nemohl vyjet Passat a já si to s úsměvem na tváři valil 60km/h a naprosto v pohodě. Nikdy jsem neměl zadohrab, ale párkrát jsem si půjčil od šváry e46 coupe 330i a pamatuji si dobře, jaké to bylo v zimě peklo! Dával si do kufru písek, aby mohl nějak fungovat.
V Praze to význam nemá, ale pokud jezdí na hory a pohybuje se po silnicích III. třídy, nebo bydlí v kopcovitější oblasti, tak bych ten xdrive bral.
ja se radši budu pár dní v roce klouzet než aby to zbytek roku stálo za prd, nevím kolik ročně najedeš, ale třeba já 50k ročně, i kdyby to žralo jen o litr víc (což nežere), tak to máš 500litru nafty navíc ročně, tzn 15000Kč každej rok navíc jen za to že máš xdrive, plus každých 100tkm olej do VTG, přední polosy občas odchází atd atd,
a podvozkově, zkus se někdy projet stejnym autem bez xdrive po rozbité cestě a pochopíš, já mam hodně zkušeností, bmw dělám přes 10 let a jen dneska jsem už ted projel 4 bmw, těch aut co projedu je neskutečně moc.
a podvozkově, zkus se někdy projet stejnym autem bez xdrive po rozbité cestě a pochopíš, já mam hodně zkušeností, bmw dělám přes 10 let a jen dneska jsem už ted projel 4 bmw, těch aut co projedu je neskutečně moc.
to asi jo, ale jestli to za to stojí, ja mám taky čtyřkolu (X5) jezdím s ní pár dní v roce, ale jsem rád že v sedmě xdrive nemám a v cabriu taky ne. ale je pravda že naftový auto žadný moc komfort ani zábavu neposkytuje takže ten xdrive už tomu tolik neuškodí, ted jsem projížděl X5 E70 35sd a je to nechutny jak strašně je ten motor slyšet v kabině než se to ohřeje, pak jsem jel s V8 a pohoda klíííd, a topí to to asi tak 3x rychleji