Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW E46 320D - nefunkční řídící jednotka ventilátoru/ježek

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Hekro
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: sob 03.08.2013 00:00

#1 Příspěvek od Hekro »

Ahoj, mám problém s netočícím se ventilátorem od klimatizace. Po zapnutí zapalování do 2-hé polohy, se zapne klimatizace a je slyšet takové lehké ševelení z pod útrop palubní desky, ale ventilátor se prostě neroztočí. Už se mi to stalo minulý rok, ale po pár dnech se sám opět rozběhl. Pojistky jsou všechny ok. Že by někde byl špatný spoj? Předem díky za rady.
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#2 Příspěvek od Rade520 »

vyměň ježka
přečti si tohlehttp://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... e%9Eek+e46
nebo zadej do vyhledávače: ježek topení
Hekro
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: sob 03.08.2013 00:00

#3 Příspěvek od Hekro »

Díky za radu, mén :-).
Hekro
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: sob 03.08.2013 00:00

#4 Příspěvek od Hekro »

Dnes jsem se pustil do výměny odporu topení, tzv. ježka. Za cca 30min bylo hotovo. Větrák opět funguje a možná je ještě výkonnější než dřív. Pokud by někdo chtěl poradit jak na to, rád pomůžu a pošlu i foto.
Hekro
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: sob 03.08.2013 00:00

#5 Příspěvek od Hekro »

Zdravím Vás, tak po necelém měsící mi přestal opět fungovat ventilátor klimatizace. Odpor topeni/FSU byl vyměněn za nový díl Meyle. 2 dny před nefunkčností po startu ventilátor vydával občas takové "kvílavé" zvuky, než se trochu zahřál motor a poté byl klid. Dnes po zapnutí zapalování se již nerozběhl. Nevíte někdo prosím, kde by mohl být problém? Nějaké přepětí ze strany samotného ventilátoru nebo vada na kabeláži? Předem díky moc za rady.
Hekro
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: sob 03.08.2013 00:00

#6 Příspěvek od Hekro »

Dá se případně nějak ověřit proměřením např.multimetrem funkčnost ježka/odporu topení? Díky.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#7 Příspěvek od Foldas »

budeš mít v prdeli ventilátor topení palubovka ven
Hekro
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: sob 03.08.2013 00:00

#8 Příspěvek od Hekro »

Myslíš, že to bude 100% tím ventilátorem? A nedá se k němu dostat z motorové strany? Tj. odmontování krytu pro vzduchový filtr?
Hekro
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: sob 03.08.2013 00:00

#9 Příspěvek od Hekro »

Dnes v poledne se mi po zapnutí zapalování rozjel ihned ventilátor (dopoledne na auto svítilo slunce a bylo teplo). Poté jsem zajel na benzinku, do obchodu a následně do myčky. Následně už zase ventilátor nešel. Připadá mi, že když se dostane trochu vlhkosti přez masku "sání vzduchu" nebo výdech pod odstřikovači oken, tak prostě nejde, nechápu proč. Někdo nějaký nápad? Díky.
Hekro
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: sob 03.08.2013 00:00

#10 Příspěvek od Hekro »

Nakonec jsem Odpor topeni/FSU Meyle reklamoval a obdržel jsem nový díl. Nyní po zapojení nového FSU se ventilátor už ani nerozjede a FSU se začne pouze prudce zahřívat. Měl někdy někdo podobný problém? Předem díky za radu.
Odpovědět