Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N53B30O0
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Když jsem si přečetl tento příspěvek http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... t=#1393457 , tak jsem Ti taky chtěl napsat, že to je blbost, protože teplotu nasávaného vzduchu si DME bere od váhy vzduchu. Že DME potřebuje i údaje o venkovní teplotě jsem netušil, ale ve WDS čtu:
"Der Umgebungstemperatursensor ist nicht direkt mit dem Motorsteuergerät verbunden sondern mit dem Kombiinstrument. Über CAN-Bus wird der Wert der Umgebungstemperatur an das Motorsteuergerät übermittelt. Im Fehlerfall sendet das Kombiinstrument einen charakteristischen Wert, den die DME als Fehler interpretiert. Wird ein Fehler eingetragen, wird für die Umgebungstemperatur aus der Ansauglufttemperatur ein Ersatzwert errechnet.. Die Umgebungstemperatur wird für viele Funktionen im Motorsteuergerät benötigt, die temperaturabhängige Parameter beinhalten".
Zjednodušeně řečeno tenhle teplotní senzor není přímo spojen s DME, ale s KOMBI a odsud se přes CAN-Bus přenese do DME. A v případě nějaké chyby (asi váhy vzduchu) bude tato vnější teplota převedena na teplotu nasávaného vzduchu.
Tento senzor okolní teploty B21a je umístěn zde http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 1_0035.png a jsem zvědav, jak se ta ojebávka projeví.
A když už se v tom budeš hrabat, zkus se podívat pod to víčko ventilu odvětrání klikové skříně http://img11.allegroimg.pl/photos/orygi ... 5879890278 . Je na obrázku u špičky pravé boty. Na boku jsou 3 háčky, které je třeba neulomit a pod víčkem najdeš membránu s pružinou, oboje by nemělo být prasklé a zasrané od karbonu etc. Právě léčím několik starších aut s problémem propadnutí volnoběžných otáček nebo jejich kolísání po vyřazení - co kdyby. Jako náhradní díl se pochopitelně dodává jen celé víko za 228 Eurokreditů viz http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 1/11_3968/ .

"Der Umgebungstemperatursensor ist nicht direkt mit dem Motorsteuergerät verbunden sondern mit dem Kombiinstrument. Über CAN-Bus wird der Wert der Umgebungstemperatur an das Motorsteuergerät übermittelt. Im Fehlerfall sendet das Kombiinstrument einen charakteristischen Wert, den die DME als Fehler interpretiert. Wird ein Fehler eingetragen, wird für die Umgebungstemperatur aus der Ansauglufttemperatur ein Ersatzwert errechnet.. Die Umgebungstemperatur wird für viele Funktionen im Motorsteuergerät benötigt, die temperaturabhängige Parameter beinhalten".
Zjednodušeně řečeno tenhle teplotní senzor není přímo spojen s DME, ale s KOMBI a odsud se přes CAN-Bus přenese do DME. A v případě nějaké chyby (asi váhy vzduchu) bude tato vnější teplota převedena na teplotu nasávaného vzduchu.
Tento senzor okolní teploty B21a je umístěn zde http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 1_0035.png a jsem zvědav, jak se ta ojebávka projeví.
A když už se v tom budeš hrabat, zkus se podívat pod to víčko ventilu odvětrání klikové skříně http://img11.allegroimg.pl/photos/orygi ... 5879890278 . Je na obrázku u špičky pravé boty. Na boku jsou 3 háčky, které je třeba neulomit a pod víčkem najdeš membránu s pružinou, oboje by nemělo být prasklé a zasrané od karbonu etc. Právě léčím několik starších aut s problémem propadnutí volnoběžných otáček nebo jejich kolísání po vyřazení - co kdyby. Jako náhradní díl se pochopitelně dodává jen celé víko za 228 Eurokreditů viz http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 1/11_3968/ .

To se mi stává taky, proto mám teleskopickou tyčku s magnetem a zrcátkem.
Membrána PCV se od BMW koupit nedá, ale tady se dostane:
http://vanos-bmw.com/membrane-for-cover ... 1127552281
Membrána PCV se od BMW koupit nedá, ale tady se dostane:
http://vanos-bmw.com/membrane-for-cover ... 1127552281
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Přestaň trucovat Pavle, nový šroubek M6x20 si koupíš v OBI za tři koruny, ten původní šroubek se někdy možná najde. V jednom z tanků T-72 jsou už 12 let moje hodinky od ministra a taky jsem ho nerozebíral.pavproch píše:.... až najdu ten šróbek....

To "BudVlad":
Dal jsi velmi zajímavý odkaz. Jenže ten link není úplně přesný a to téma se musí dále vyhledat. Proto jsem si dovolil založit nové vlákno s textem a obrázky, kde je ta výměna membrány PCV u motorů N51, N52 a N53 popsána => http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight= . Možná, že to moderátoři přesunou do FAQ - já tam příspěvky vkládat nesmím.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Tohle vytáhne až 800g http://www.ahprofi.cz/srouby-vytahovaky ... -v1764.htm
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Obrovské díky matizovi...pavproch píše: bohužel nepadání otáček to nevyřešilo, takže budu bádat dál....![]()
Neska od oběda až dofčíl sme se v tym hrabali a dospěli sme k mnoha poznatkům - napřed ty, které se netýkají padání otáček:
- zaslepený EGR (v autě s EUR5) dělá bordel v adaptačních hodnotách EGR a zapřičiňuje jedno "no" v readiness tabulce a tímpádem problém na ME (tam ale du až 2017, čili času dost, nicméně asi to dřív či později odslepím, bo na kulturu/projev motoru to zaselepení vliv nemá)
- po pěti letech a 206tis km bude třeba napodzim vyměnit baterku
- zkrácená 330i prý jede moc a moc krásně (to sem ráth, že zkrácení není placebo, bo já to cítím taky tak)
A k nepadání otáček - matiz mi potvrdil, že to nepadání není "normální" a že to na 100% není chtěná vlastnost sw či hw, postupným vypínáním všeho možného sme vyloučili, že by byla příčina v xDrive, DME, čidlu YAW a mnoha dalších subsystémech, flashli sme tam nejnovější soft do všech jednotek (a nic se nestalo, čili chyba v SW to taky nebyla) a znovu je spárovali s VIN a naopak přišli kde je zřejmě zakopán pes - když se nadrzo odpojí konektor na řídící jednotce DSC (přitom se rozsvítí palubka jak vánoční stromeček), tak nepadání otáček zmizí.... když ale DSC vypnu jen pomocí tlačítka na středové konzoli, tak nezmizí...
Čili problém s nepadáním otáček má zřejmě tři možné příčiny:
- někde něco je špatně v hardware DSC (řídící jednotka, čidla, pumpa atd).
- něco je špatně junction boxu
- nebo jsou krátkodobé výpadky v Drivetrainu komunikaci po CAN busu
Takže sme to sice neodstranili, ale sme o výrazný kus dále.... halt śe bude bádat/vyměňovat dále... ale už vím kde bádat a vyměňovat...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Jede to fakticky hodne dobre, dokaze vykouzlit hooodne siroky usmev.
Tim ze je problem jen ve velmi podobych podminkach, zaciam se priklanet k tomu ze veskere dosavadni patrani a uvahy byly spatnym smerem -) I ty ohledne JBE nebo kratkodobemu vypadku ve zpravach powertrainu, ten bych dnes uz asi vyloucil, jelikoz je to tak pravidelne ze tomu uz sam neverim. A verim ze se podari to auto privest k rozumu...
Tim ze je problem jen ve velmi podobych podminkach, zaciam se priklanet k tomu ze veskere dosavadni patrani a uvahy byly spatnym smerem -) I ty ohledne JBE nebo kratkodobemu vypadku ve zpravach powertrainu, ten bych dnes uz asi vyloucil, jelikoz je to tak pravidelne ze tomu uz sam neverim. A verim ze se podari to auto privest k rozumu...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Vis sam ze vubec nemas za co... Na druhou stranu mne to i bavi
Tak sup sup na to cidlo, protoze to jsme uz vcera nestihli a ja bych si moc pral aby se ti to nepodarilo vyvolat... Bohuzel toto je beh na delsi trat, neni zde jine cesty nez pokus omyl, protoze system jako celek se tvari naprosto spokojene. Ale nekde bude na hranicni hodnote a nepadani otacek vyvola dsc ktere se snazi odvratit hrozici nebezpeci.

Tak sup sup na to cidlo, protoze to jsme uz vcera nestihli a ja bych si moc pral aby se ti to nepodarilo vyvolat... Bohuzel toto je beh na delsi trat, neni zde jine cesty nez pokus omyl, protoze system jako celek se tvari naprosto spokojene. Ale nekde bude na hranicni hodnote a nepadani otacek vyvola dsc ktere se snazi odvratit hrozici nebezpeci.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Hmmm, tak nic, no... auto na hever, PP kolo dolů, odpojit čidlo ABS - ty wole, v tý spojovací krabičce aji uvnitř konektoru byl po 206tis km (daily) bovdel jaxfiň.... - palubka sa opět rozsvítila jak vánoční stromek (ABS, 4x4, DSC) a jel sem to projet.... bohužel, po cca minutě či dvou "drcení" proti kopci těsně pod redline to opět přestalo padat.... takže v čidlech ABS to nenisu..
Začínám to taky vidět na tu jednotku DSC....
Začínám to taky vidět na tu jednotku DSC....
Čau chlapi,
kamarád mě sem odkázal protože řešim něco podobnýho. Úplně na rovinu se přiznám že jsem se zatím úplně kompletně neprokousal těma 11 stranama příspěvků, tak se předem fakt omlouvám za to že něco opakuju apod., ale hádám že bych mohl přispět trochu k odhalení a třeba si pomůžeme vzájemně
.
Moje auto: 130i 12/2005 (preFL) N52B30A 195kW, 6MT, samozřejmě RWD. Vše origo, jen je tam K&N. Mám ho 3,5 roku, začínal jsem na 95tkm, dnes necelých 150tkm.
Co to dělá - za celou tu dobu se výjimečně (tak 1x za 1-3 měsíce) stalo, že výrazně pomalejc padají otáčky. Kdo má zkušenost s N52 ví, že na při ostrym ťuknutí na neutrál do plynu při stání na místě jen tak aby vylítly k 1500 jdou dolů skoro tak rychle jak nahoru. Ale tady vyletí nahoru, klesnou tak na 1100-1200 a pak se jim dolů vůbec nechce.
Co je zásadní, že to dělá u zahřátýho auta (těch pár studenejch minut po startu neřeším, to ten chod asi nikdy nebude úplně sametovej), a to teoreticky i po 50 km jízdy (to je asi nejdýl co vydržim s tim jet než zastavim a chcípnu to, protože mě to štve).
Nejdřív se to stávalo tak málo, že jsem nebyl schopnej moc vypozorovat ani jestli to bylo víc v zimě/v létě, jestli to bylo když auto hodně dlouho stálo apod.
Nebylo to ani nijak moc znát, meziplyn člověk +/- trefil i tak, většinou jsem si toho všiml až někde na křižovatce při rozjezdu (ani nevim proč mám ve zvyku jen tak motor o 100-200 ot. roztočit než vůbec hnu převodovkou).
Co vždycky pomůže je chcípnout a nastartovat znova. A rozhodně se ještě nikdy nestalo že by to začalo dělat když je teplej start.
Tipnul bych si, že nějaký čidlo prostě dá za studena nějakou hodnotu a na té se sekne nebo tak něco a po restartu auta už je všechno jak má bejt (a nebo dá zase blbou hodnotu akorát za tepla už je to jedno). Ale samozřejmě to může bejt cokoliv jinýho.
Prvních třeba 2,5 roku se to stávalo fakt párkrát za rok, teď posledního půlroku se to stává tak každou 5. jízdu. A myslim že na to nemá moc vliv jestli je velká zima nebo ne (na horách v -10°C to minule neudělalo ani po promrzlý noci, v Praze to teď naopak udělalo při +10°C a jindy zase obráceně).
Druhá věc je, že se ten projev trochu zhoršil a meziplyn pokud si jedu na co jsem zvyklej už s tím netrefim ani na úrovni 4>3 při klidné jízdě (disclaimer: ano, jsem občas levej, ale tohle fakt je problém jinde
).
Diagnostika neukáže nic.
PS: mechanik nejsem a dílnu nemám, ale chystám se za někym (Snejk nebo Beky) v řádu 2 týdnů, tak sonduju na co se zaměřit. Zvlášť když nebude moc šance to na místě nějak otestovat.
kamarád mě sem odkázal protože řešim něco podobnýho. Úplně na rovinu se přiznám že jsem se zatím úplně kompletně neprokousal těma 11 stranama příspěvků, tak se předem fakt omlouvám za to že něco opakuju apod., ale hádám že bych mohl přispět trochu k odhalení a třeba si pomůžeme vzájemně

Moje auto: 130i 12/2005 (preFL) N52B30A 195kW, 6MT, samozřejmě RWD. Vše origo, jen je tam K&N. Mám ho 3,5 roku, začínal jsem na 95tkm, dnes necelých 150tkm.
Co to dělá - za celou tu dobu se výjimečně (tak 1x za 1-3 měsíce) stalo, že výrazně pomalejc padají otáčky. Kdo má zkušenost s N52 ví, že na při ostrym ťuknutí na neutrál do plynu při stání na místě jen tak aby vylítly k 1500 jdou dolů skoro tak rychle jak nahoru. Ale tady vyletí nahoru, klesnou tak na 1100-1200 a pak se jim dolů vůbec nechce.
Co je zásadní, že to dělá u zahřátýho auta (těch pár studenejch minut po startu neřeším, to ten chod asi nikdy nebude úplně sametovej), a to teoreticky i po 50 km jízdy (to je asi nejdýl co vydržim s tim jet než zastavim a chcípnu to, protože mě to štve).
Nejdřív se to stávalo tak málo, že jsem nebyl schopnej moc vypozorovat ani jestli to bylo víc v zimě/v létě, jestli to bylo když auto hodně dlouho stálo apod.
Nebylo to ani nijak moc znát, meziplyn člověk +/- trefil i tak, většinou jsem si toho všiml až někde na křižovatce při rozjezdu (ani nevim proč mám ve zvyku jen tak motor o 100-200 ot. roztočit než vůbec hnu převodovkou).
Co vždycky pomůže je chcípnout a nastartovat znova. A rozhodně se ještě nikdy nestalo že by to začalo dělat když je teplej start.
Tipnul bych si, že nějaký čidlo prostě dá za studena nějakou hodnotu a na té se sekne nebo tak něco a po restartu auta už je všechno jak má bejt (a nebo dá zase blbou hodnotu akorát za tepla už je to jedno). Ale samozřejmě to může bejt cokoliv jinýho.
Prvních třeba 2,5 roku se to stávalo fakt párkrát za rok, teď posledního půlroku se to stává tak každou 5. jízdu. A myslim že na to nemá moc vliv jestli je velká zima nebo ne (na horách v -10°C to minule neudělalo ani po promrzlý noci, v Praze to teď naopak udělalo při +10°C a jindy zase obráceně).
Druhá věc je, že se ten projev trochu zhoršil a meziplyn pokud si jedu na co jsem zvyklej už s tím netrefim ani na úrovni 4>3 při klidné jízdě (disclaimer: ano, jsem občas levej, ale tohle fakt je problém jinde

Diagnostika neukáže nic.
PS: mechanik nejsem a dílnu nemám, ale chystám se za někym (Snejk nebo Beky) v řádu 2 týdnů, tak sonduju na co se zaměřit. Zvlášť když nebude moc šance to na místě nějak otestovat.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
nic nepotěší tak, jak cizího neštěstí... vítej v klubu (nepadačů)
Podle toho, co píšeš tipuju, že v Tvém případě by to mohla být zabordelená /odcházející škrtící klapa

Podle toho, co píšeš tipuju, že v Tvém případě by to mohla být zabordelená /odcházející škrtící klapa
Môžem ponúknuť N53B30U0 - 3,00l (160kW) xDrive 6MT 11/2008, Bratislava. Ak ti vyhovuje, ozvi sa.pavproch píše:Opráším svou vlastní starší otázku: je tady někdo s e9x v xDrivu s 6MT a motorem N53B30OB (EUR5, 200KW, ročník 2010-1014), kdo by byl ochoten mě na chvíli pustit za knipl? Já bych zase recipročně pustil za knipl svého... přijedu po dohodě kamkoli v CZ i SK...