Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N52, N52KP LPG zkušenosti
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
No ja nevim, mozna je tu prilis optimistu, nebo ja jsem vetsi pesimista, ale uspora je cca 1,20Kč na kilometr, vetsi naroky na servis, minimalne svice, vyssi teplota horeni, naklady na porizeni, nemoznost vjet do podzemnich garazi, nedej boze ze se neco posere, tak mechanik se vymlouva na plyn, plynar na mechanika, je to docela zasah a pro mnohe to snizuje hodnotu vozu pri prodeji. U e9x ta nadrz neni moc kam dat, rozhodne ne velka. Ja videl teda jen dve, nebo dve co pamatuju a ty mely normalka bojler v kufru...
Mit e65 745i, nevaham a plyyyn, ale u trojky pokud necamra jen po velkych mestech priskokem vpred to nevidim moc usporne. Samo ze v pripade ze najede hodne km za rok, tak ano, ale jako temer vikendove auto asi ne. jen muj nazor.
A specialne pro filozofa, mas motor z dob krale klacka, cim novejsi, tim vic problemu a praskaji steny valcu teplem samy od sebe, takze pomahat jim jeste plynem muze byt taky pekny pruvan v srajtofli. Neni mozne srovnavat popelnici A s popelnici B maji li nejake ty vetsi konstrukcni odlisnosti. A to " N " motory jaksi maji.
Mit e65 745i, nevaham a plyyyn, ale u trojky pokud necamra jen po velkych mestech priskokem vpred to nevidim moc usporne. Samo ze v pripade ze najede hodne km za rok, tak ano, ale jako temer vikendove auto asi ne. jen muj nazor.
A specialne pro filozofa, mas motor z dob krale klacka, cim novejsi, tim vic problemu a praskaji steny valcu teplem samy od sebe, takze pomahat jim jeste plynem muze byt taky pekny pruvan v srajtofli. Neni mozne srovnavat popelnici A s popelnici B maji li nejake ty vetsi konstrukcni odlisnosti. A to " N " motory jaksi maji.
Matiz: To bylo směřované převážně na R6 motory všeobecně že PRINS není tak drahej jak píše jarax. Je mnohem méně problémový. Pokud se dobře udělá není potřeba nic seřizovat jako u ostatních systémů. Vše si bere podle benzínu. Má svoji jednotku alespoň tak mi to vysvětloval když jsme řešili levnější systémy ala MAGIC vs PRINS. Měl tam auto co mělo na LPG přes 4kila nalítáno bez problému.
PRINS montovali i do Porsche Caynnee V8 4,8 S a majitel si to moc pochvaloval a dost se na tom ušetří protože tato verze porsche fakt žere moc. Prej kolem 18 benzínu něco kolem 20L plynu. Takže úspora obrovská.
Čím více žere auto tím je větší uspora peněz pak na LPG pokud je bezchybné a bezproblémové - obrovská výhoda hlavně pro peněženku.
Garáže jsem nikdy za 7let s 5er neřešil a parkoval všude a ted v 7er taky ne protože nikdo nepozná že tam lpg je. Nesmrdí to a není to nikde vidět. Jen na pumpě že beru plyn.
Ti co LPG nikdy neměli tady dělají vítr a předávají své domněnky. My co na LPG jezdíme víme své. 'Měl jsem víkendovku 7er a když jsem zjistil že i 15tis km ročně je blbost jezdit na benzín předělal jsem auto na LPG.
Za 5let co chci auto ušetřím spousty peněz. Pokud budu dělat jen základní servis tak za 5let je to 5x revize cca 5minut času 5x 200kč a nějaké těsnění a filtry což je dohromady max 2000kč. To je nic. Jedna nádrž za 5let.
Konkrétně tento model e90 ted neřeším vyjadřoval jsem se k systému PRINS a nesrovnalosti s cenou.
A pokud bych měl dávat plyn do e90ky R6 jdu do Prins asi tak, je prostě bezproblémový když je dobře nainstalovaný.
A jarax by měl taky vyzkoušet montovat Prins viděl by že je to bomba a nemusí se srát s nějakým nastavováním a laděním atd. Prostě strašně jednoduché i pro něj úspora času a těch pár tisíc navíc za to stojí ( u R6)
Ve výsledku ušetří spousty času .
PRINS montovali i do Porsche Caynnee V8 4,8 S a majitel si to moc pochvaloval a dost se na tom ušetří protože tato verze porsche fakt žere moc. Prej kolem 18 benzínu něco kolem 20L plynu. Takže úspora obrovská.
Čím více žere auto tím je větší uspora peněz pak na LPG pokud je bezchybné a bezproblémové - obrovská výhoda hlavně pro peněženku.
Garáže jsem nikdy za 7let s 5er neřešil a parkoval všude a ted v 7er taky ne protože nikdo nepozná že tam lpg je. Nesmrdí to a není to nikde vidět. Jen na pumpě že beru plyn.
Ti co LPG nikdy neměli tady dělají vítr a předávají své domněnky. My co na LPG jezdíme víme své. 'Měl jsem víkendovku 7er a když jsem zjistil že i 15tis km ročně je blbost jezdit na benzín předělal jsem auto na LPG.
Za 5let co chci auto ušetřím spousty peněz. Pokud budu dělat jen základní servis tak za 5let je to 5x revize cca 5minut času 5x 200kč a nějaké těsnění a filtry což je dohromady max 2000kč. To je nic. Jedna nádrž za 5let.
Konkrétně tento model e90 ted neřeším vyjadřoval jsem se k systému PRINS a nesrovnalosti s cenou.
A pokud bych měl dávat plyn do e90ky R6 jdu do Prins asi tak, je prostě bezproblémový když je dobře nainstalovaný.
A jarax by měl taky vyzkoušet montovat Prins viděl by že je to bomba a nemusí se srát s nějakým nastavováním a laděním atd. Prostě strašně jednoduché i pro něj úspora času a těch pár tisíc navíc za to stojí ( u R6)
Ve výsledku ušetří spousty času .
já nevidím důvod proč montovat prins když magic kterej montuju funguje naprosto bez problému. BTW kdyby vymysleli autokalibraci pro VVT tak do toho jdu hned 
je vidět že o tom moc nevíš a věsí ti bulíky na nos, ja několik prinsu servisoval a nikdy to nebylo nijak zazračné. např E65 posílá na OBD tolik informací že plyny nejsou schopny z toho fungovat, protože jim to zahltí sběrnici.
auta které nemají podtlak v sání (VVT) je třeba seřidit manuálně a neumí se doladovat jako auta které mají podtlak v sání, tam je to uplně bez problémů. On ten rozdíl opravdu není nijak šílenej, moji zákaznici sou spokojení a Magic mám po montáží odladěnej za hodinku, auto bez VVT se už pak seřídí jen jednou, auta s VVT se musí seřizovat častěji protože neumí adaptovat.
kamarád měl Prins v E65 a taky jsme to museli čas od času seřidit.

je vidět že o tom moc nevíš a věsí ti bulíky na nos, ja několik prinsu servisoval a nikdy to nebylo nijak zazračné. např E65 posílá na OBD tolik informací že plyny nejsou schopny z toho fungovat, protože jim to zahltí sběrnici.
auta které nemají podtlak v sání (VVT) je třeba seřidit manuálně a neumí se doladovat jako auta které mají podtlak v sání, tam je to uplně bez problémů. On ten rozdíl opravdu není nijak šílenej, moji zákaznici sou spokojení a Magic mám po montáží odladěnej za hodinku, auto bez VVT se už pak seřídí jen jednou, auta s VVT se musí seřizovat častěji protože neumí adaptovat.
kamarád měl Prins v E65 a taky jsme to museli čas od času seřidit.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Vystihl jsi to naprosto presne, cim vic auto zere, tim vetsi je potencialni uspora. Tak samo cim vic najedes. Absolutne souhlasim. Jenze ve chvili kdy nenajedes, nezere extra zavratne, coz mne dela cca 10l dlouhodoba nekolikaleta spotreba, jezdis kratsi trasy kdy jedes prvnich co ja vim 5, 8 kilaku stejne na benzin, mas konstrukcne vic pruserovy motor ktery stoji novy raketu a starsi taky hoooooodne, je ta uspora uz nejednoznacna. Kdyz zvazim jeste hure prodejne zplynovane auto, muzes nekolikaletou usporu v podstate odepsat.
Vezmu modelovy priklad sebe, najezd 10k rocne, porizeni 30k a navratnost cca tri roky. V nekterych pripadech jako jsou kratke trasy uspora nula, jedes stejne na benzin. Nutnost vyhozeni vany z kufru, pomerne velky zasah do originalni kabelaze auta, na konektory jsem nikdy zadne auto nevidel, realna moznost pekneho pruseru vlivem vyssi teploty at uz v podobe praskleho bloku, utavenych katu ( to se stalo pouhym provozem na benzin, u plynu tato moznost bude urcite realnejsi ). Nemusi nastat, ale muze. Nizsi cena pri prodeji, nevratne mechanicke zmeny v aute.
Budu mit popelnici dejme tomu 6 pristich let, usetrim 60 za palivo, proinvestuju 30 a dejme tomu 30 ztratim pri prodeji. Uspora nula. Nepocitam do toho srani se s nastavenim, vidim to pomerne casto u kolegy kdy ty plyny tam snad parkujou.
Mit 745i, nebo X, asi bych byl k tomu vstricnejsi. Ale u te e9x si proste nejsem jisty. Nechci po tom plivat, jen nejsem realne presvedceny ze to je pro mne to prave orechove. Nehlede na to ze se motory na benzin mnohem hure shani, mozna jedno dve auta ze sta je benzinovych, nafta tezce prevlada.
Ja bych si ani nejak extra nepomohl ani tou naftou, protoze bych stejne jezdil za 8, spis k deviti. Jo kdybych najel jako prvni rok 30k, bylo by to asi snazsi. Dalsi vec, kdyz chci setrit, dokazu z prahy do opavy dojet za 7,5l/100km. Ano, vlecu se jak smrad s kamionama, normalni kola, zadne valce... Jedinne kde nedokazu jet usporne je zaplnene mesto a kratke trasy. Cesta do 10 nebo 15km za 8l s benzinovou e9x ujet nejde. Doby trhani rychlostnich rekordu a zvlaste po meste mam za sebou, prijit o papiry pro mne znamena konecna s autama a odpis vsech investic co jsem udelal. Nejezdim jako svaty, obcas mi taky rupne v kouli, ale v drtive vetsine pripadu jedu lehce nad limitem. Na 180 po okreskach uz nemam roky ani odvahu.
Vezmu modelovy priklad sebe, najezd 10k rocne, porizeni 30k a navratnost cca tri roky. V nekterych pripadech jako jsou kratke trasy uspora nula, jedes stejne na benzin. Nutnost vyhozeni vany z kufru, pomerne velky zasah do originalni kabelaze auta, na konektory jsem nikdy zadne auto nevidel, realna moznost pekneho pruseru vlivem vyssi teploty at uz v podobe praskleho bloku, utavenych katu ( to se stalo pouhym provozem na benzin, u plynu tato moznost bude urcite realnejsi ). Nemusi nastat, ale muze. Nizsi cena pri prodeji, nevratne mechanicke zmeny v aute.
Budu mit popelnici dejme tomu 6 pristich let, usetrim 60 za palivo, proinvestuju 30 a dejme tomu 30 ztratim pri prodeji. Uspora nula. Nepocitam do toho srani se s nastavenim, vidim to pomerne casto u kolegy kdy ty plyny tam snad parkujou.
Mit 745i, nebo X, asi bych byl k tomu vstricnejsi. Ale u te e9x si proste nejsem jisty. Nechci po tom plivat, jen nejsem realne presvedceny ze to je pro mne to prave orechove. Nehlede na to ze se motory na benzin mnohem hure shani, mozna jedno dve auta ze sta je benzinovych, nafta tezce prevlada.
Ja bych si ani nejak extra nepomohl ani tou naftou, protoze bych stejne jezdil za 8, spis k deviti. Jo kdybych najel jako prvni rok 30k, bylo by to asi snazsi. Dalsi vec, kdyz chci setrit, dokazu z prahy do opavy dojet za 7,5l/100km. Ano, vlecu se jak smrad s kamionama, normalni kola, zadne valce... Jedinne kde nedokazu jet usporne je zaplnene mesto a kratke trasy. Cesta do 10 nebo 15km za 8l s benzinovou e9x ujet nejde. Doby trhani rychlostnich rekordu a zvlaste po meste mam za sebou, prijit o papiry pro mne znamena konecna s autama a odpis vsech investic co jsem udelal. Nejezdim jako svaty, obcas mi taky rupne v kouli, ale v drtive vetsine pripadu jedu lehce nad limitem. Na 180 po okreskach uz nemam roky ani odvahu.
matiz, kdybys chtěl tak ti LPG udělam klidně na konektory 
ja třeba davam jednotku zasadně do boxu k ECU a tam si vše napojím než abych střihal dráty u vstříků
však samozřejmě je to o každém aby si to spočítal jestli se mu to vyplatí nebo ne. ja třeba většinu tras jezdím 323i a na dalniční lítání do neměcka se mi to vyplatí nejvíc, když otočím německo za 9 LPG, v neměcku jedu 160, u nas 150, tzn spotřeba jak 4,5 litru nafty a minus servis turb, vstřiku apod, takže realně proti naftě jsem tak na 3 litrech spotřeby, když jsem jel to samy s 320D E91 tak vzala 6,8(automat), takže naftovou E90 mě to vyjde 2x tak, když si beru 745i tak jedu za 12 LPG což je furt fajn.
ted měním auto a uvidíme co to nakonec bude, ale LPG je podmínkou.
na 3er cabrio s kterou jezdím víkendově třeba taky LPG neřeším, protože ani nemam čas tím autem jezdit

ja třeba davam jednotku zasadně do boxu k ECU a tam si vše napojím než abych střihal dráty u vstříků
však samozřejmě je to o každém aby si to spočítal jestli se mu to vyplatí nebo ne. ja třeba většinu tras jezdím 323i a na dalniční lítání do neměcka se mi to vyplatí nejvíc, když otočím německo za 9 LPG, v neměcku jedu 160, u nas 150, tzn spotřeba jak 4,5 litru nafty a minus servis turb, vstřiku apod, takže realně proti naftě jsem tak na 3 litrech spotřeby, když jsem jel to samy s 320D E91 tak vzala 6,8(automat), takže naftovou E90 mě to vyjde 2x tak, když si beru 745i tak jedu za 12 LPG což je furt fajn.
ted měním auto a uvidíme co to nakonec bude, ale LPG je podmínkou.
na 3er cabrio s kterou jezdím víkendově třeba taky LPG neřeším, protože ani nemam čas tím autem jezdit

Ahoj!
Mám n52 525 v e60 na lpg systém magic. Jen napíši svou zkušenost a v žádném případě nechci nikoho o ničem přesvědčovat. Jezdím každý den 60 km cca. S toho 10 km ve městě. Pořád ucpané Pardubice. Když jsem jezdil na benzín tak průměr 9.2 pořád stejně. Jelikož jsem měl vždy auta na lpg tak následovala přestavba. První jízda byla naprostá katastrofa. Potom vše vyřešeno během cirka asi deseti hodin. Věc první. Prodloužení vyústění vstřiků plynu co nejblíže k sací ventilům,ale jen do té míry aby šlo nasadit sání.
Věc druhá, změření emisí potom asi 180 km zkušební jízdy s montážníkem lpg na sedadle spolujezdce s notebookem na klíně a kompletní seřízení podle adaptací v reálném čase za jízdy při snaze nasimulovat veškeré jízdní režimy co požadoval.N52 nemá podtlak v sání.Jara x ví protože píše dost odborné články do fóra je vidět že tomu rozumí. Nejlepší by byla motorová brzda,ale bohužel v mém okolí jsou jen na motorky. Potom znova emise.Pak vše perfektní. Spotřeba je 11l lpg a nijak zásadně se nemění. Svíčky co do auta patří z výroby žádné speciální na lpg. Mám s lpg najeto 45 000 cca. Vestavba proběhla při 192 000. To je asi vše.
Mám n52 525 v e60 na lpg systém magic. Jen napíši svou zkušenost a v žádném případě nechci nikoho o ničem přesvědčovat. Jezdím každý den 60 km cca. S toho 10 km ve městě. Pořád ucpané Pardubice. Když jsem jezdil na benzín tak průměr 9.2 pořád stejně. Jelikož jsem měl vždy auta na lpg tak následovala přestavba. První jízda byla naprostá katastrofa. Potom vše vyřešeno během cirka asi deseti hodin. Věc první. Prodloužení vyústění vstřiků plynu co nejblíže k sací ventilům,ale jen do té míry aby šlo nasadit sání.
Věc druhá, změření emisí potom asi 180 km zkušební jízdy s montážníkem lpg na sedadle spolujezdce s notebookem na klíně a kompletní seřízení podle adaptací v reálném čase za jízdy při snaze nasimulovat veškeré jízdní režimy co požadoval.N52 nemá podtlak v sání.Jara x ví protože píše dost odborné články do fóra je vidět že tomu rozumí. Nejlepší by byla motorová brzda,ale bohužel v mém okolí jsou jen na motorky. Potom znova emise.Pak vše perfektní. Spotřeba je 11l lpg a nijak zásadně se nemění. Svíčky co do auta patří z výroby žádné speciální na lpg. Mám s lpg najeto 45 000 cca. Vestavba proběhla při 192 000. To je asi vše.
tak mi p. vaněk napsal, nabídnul mi nádrž 55l ( mám E60 ), do E61 prý jde vetší a to 65l.... To je fakt málo. Dá se tam fakt dát větší aniž bych musel dělat nějaké falešné dno v kufru? S tou redukcí to nechápu, chci mít tankování vedle hrdla na benzín, takže mi tam musí dát menší hrdlo na LPG, aby se tam vešlo a tudíž musím mít redukci abych na pumpě v CZ mohl natankovat,ne? Díííík
65l je fakt málo,
zlatá E65 kde se vleze 103l
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... C_3662.jpg
jinak toto je plnohodnotné tankování
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... C_3660.jpg
nemusíš prostě šroubovat žádné redukce, jen nacvakneš pistol, většina plynařů ale montuje tankování s redukcí, takže než začněš tankvoat musíš ještě našroubovat redukci kterou si vozíš v autě.
zlatá E65 kde se vleze 103l
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... C_3662.jpg
jinak toto je plnohodnotné tankování
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... C_3660.jpg
nemusíš prostě šroubovat žádné redukce, jen nacvakneš pistol, většina plynařů ale montuje tankování s redukcí, takže než začněš tankvoat musíš ještě našroubovat redukci kterou si vozíš v autě.
Díky za fotoJaraX píše:65l je fakt málo,
zlatá E65 kde se vleze 103l
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... C_3662.jpg
jinak toto je plnohodnotné tankování
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... C_3660.jpg
nemusíš prostě šroubovat žádné redukce, jen nacvakneš pistol, většina plynařů ale montuje tankování s redukcí, takže než začněš tankvoat musíš ještě našroubovat redukci kterou si vozíš v autě.


K té nádrži, jaká myslíš že do E60 půjde max? aniž bych musel dělat nějaké falešné dno kvůli vyrovnání?