Zdravím, mám dotaz ohledně LED Angel Eyes.
Vyměnil jsem klasickou žárovku Angel Eyes za LED a objevil se problém se zvláštním cvakáním v oblasti přepínače světel. Je to zvuk vcelku hlasitý jakoby od relátka. Nevíte něko co by to mohlo být?
Když zapnu kroužky jako parkovačky - nic se neděje a obě světla svítí tak, jak mají. Problém nastane, když nastartuju motor - to hned začne něco drnčet u přepínače světel a na levém světle je vidět, že kroužky lehce problikávají - na pravé straně svítí dobře. Jde o model E91 320D
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
LED Angel Eyes - problém po montáži
Aky rocnik auta mas, ake LED si kupil? Blikanie LED po vymene z klasickych halogenovych ziaroviek sposobuje kontrola vypalenia ziarovky (je to potrebne odkodovat), ale to ak sa nemylim by mali blikat LEDky na oboch stranach (jedine ze by si mal na jednu stranu kontrolu odkodovanu a na druhu nie, pravdepodobnost asi tak 0,01%
) a takisto nezaznamenal som pri tom ziadne zvuky...Zacalo to hned ako si ich vymenil?

Ano - nastalo to hned, jak jsem provedl montáž. K této akci mě přinutila prasklá originál žárovka. To, že praskla žárovka pro angel eyes v pravém světle počítač nehlásil ani nic nedrnčelo, takže tam asi žádný hlášení nemam...? Cca 14 dní jsem jezdil s prasklou žárovkou a vše bylo ok.
Objednal jsem LED viz obrázek a pustil se do montáže. Nejprve jsem začal světlem s prasklou žárovkou. Po montáži jsem pustil obrysovky (bez nastartovaného motoru) a vše v poho - kroužky svítily - neblikaly. Udělal jsem i druhou stranu a po zapnutí obrysovek obě strany svítily a neblikaly. Akci jsem považoval za úspěšnou.
Problém nastal po nastartování motoru - jak jsem psal výše. Z oblasti přepínače světel začal jít divný zvuk - jako od relátka - takové brnění - když jsem vypnul motor zase vše ok. Takže tomu nejspíš vadí nastartovaný motor. Intenzita brnění se měnila s otáčkami motoru - nejhlasitěji na volnoběh méně hlasitě při jízdě a vyšších otáčkách.
Dneska jsem zpátky přehodil originál. Původní prasklou žárovku jsem koupil za pár korun - klasická patice 10W 12V. Nevím proč soudruzi z NDR zvolili tuto konstrukci, ale žárovka něšla vyndat z kovovkého chromového "pouzdra". Tak jsem si originál upravil tak, že si kdykoliv vyměním klasickou žárovku, kterou za pár korun koupím v obchodě. Je to opravdu jednoduchá úprava
Ještě před výměnou zpět na originál, jsem vyzkoušel různé kombinace zapojení, abych zjistil, co hluk u vypínače světel může způsobovat.
odpojil jsem jednu stranu drnčelo
přehodil drátky napájení (k připojení tam je hnědý a zelený drát) také to drnčelo a divil jsem se, že tyto led svítili při obojím zapojení - není na nich ani naznačelo jak mají být zapojeny - jaký drát přijde na jaký konektor
pak jsem zkusil nasadit jeden originál a jeden LED - to už nedrnčelo
pak jsem odpojil oba angel eyes a u vypínače to drnčelo
nyní tam mám originál oba funkční a nic nedrnčí
LED si tam chci do budoucna dát, protože se mě líbí, tak bych poprosil o vysvětlení popř. kde je chyba, nebo jaké LED koupit. Víte někdo?
Ještě k tomu problikávání - ano je to tak - problikávaly všechny 4 kroužky - toho jsem si všiml až dneska když jsem to více zkoumal
Díky
Objednal jsem LED viz obrázek a pustil se do montáže. Nejprve jsem začal světlem s prasklou žárovkou. Po montáži jsem pustil obrysovky (bez nastartovaného motoru) a vše v poho - kroužky svítily - neblikaly. Udělal jsem i druhou stranu a po zapnutí obrysovek obě strany svítily a neblikaly. Akci jsem považoval za úspěšnou.
Problém nastal po nastartování motoru - jak jsem psal výše. Z oblasti přepínače světel začal jít divný zvuk - jako od relátka - takové brnění - když jsem vypnul motor zase vše ok. Takže tomu nejspíš vadí nastartovaný motor. Intenzita brnění se měnila s otáčkami motoru - nejhlasitěji na volnoběh méně hlasitě při jízdě a vyšších otáčkách.
Dneska jsem zpátky přehodil originál. Původní prasklou žárovku jsem koupil za pár korun - klasická patice 10W 12V. Nevím proč soudruzi z NDR zvolili tuto konstrukci, ale žárovka něšla vyndat z kovovkého chromového "pouzdra". Tak jsem si originál upravil tak, že si kdykoliv vyměním klasickou žárovku, kterou za pár korun koupím v obchodě. Je to opravdu jednoduchá úprava
Ještě před výměnou zpět na originál, jsem vyzkoušel různé kombinace zapojení, abych zjistil, co hluk u vypínače světel může způsobovat.
odpojil jsem jednu stranu drnčelo
přehodil drátky napájení (k připojení tam je hnědý a zelený drát) také to drnčelo a divil jsem se, že tyto led svítili při obojím zapojení - není na nich ani naznačelo jak mají být zapojeny - jaký drát přijde na jaký konektor
pak jsem zkusil nasadit jeden originál a jeden LED - to už nedrnčelo
pak jsem odpojil oba angel eyes a u vypínače to drnčelo
nyní tam mám originál oba funkční a nic nedrnčí
LED si tam chci do budoucna dát, protože se mě líbí, tak bych poprosil o vysvětlení popř. kde je chyba, nebo jaké LED koupit. Víte někdo?
Ještě k tomu problikávání - ano je to tak - problikávaly všechny 4 kroužky - toho jsem si všiml až dneska když jsem to více zkoumal
Díky
- Přílohy
-
- LED.jpg (71.2 KiB) Zobrazeno 1241 x
na prvy tip by som povedal ze to cvakanie je sposobene kontrolou vypalenia, nic ine ma nenapada, ale nesedi mi tam viac veci
1. suvislost s otackami motora? Tomu vobec nerozumiem, ako moze mat toto suvislost s otackami motora... 2. Preco ti nehlasilo vypalenu ziarovku na zaciatku. Takze tu mi dosli akekolvek napady, mozno niekoho ineho nieco napadne
P.S. tieto LED markery by som na tvojom mieste aj tak vobec nepouzival, s 20W to aj tak o moc svietit viac ako 6W nebude (kvoli samotnej konstrukcii angel eyes pomocou svetlovodov) a hlavne velmi casto lubia roztopit plast, z ktoreho su svetlovody vyrobene, takze ti ich casom znicia...Ak mas funkcne klasicke halogenove ziarovky, nic necvaka, nechal by som to tak a neriesil.

