Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E90-93 problém - zámek řízení
Zdar,
poslední dobou mi vyskakuje žlutej volant na palubce. Děje se v cca 30% případů když jdu do auta a chci startovat, nebo vypinam motor .. objeví se hláška "steering wheel locked", klape v něm pod volantem a nelze nastartovat ..
Pročetl jsem nějaká fora a došel jsem k tomuto:
1) drtivá většina tohoto problému se děje autum před faceliftem E90-93
2) může to být způsobeno nízkým napětím baterky (NENI MUJ PRIPAD)
3) řešilo se to přehráváním softwaru v autě (hlavně USA)
4) řešilo se to výměnou sloupku řízení (který obsahuje zámek volantu)
Volal jsem do BMW a bylo mi řečeno toto (zda li je to tvrzení které má zákazníka donutit vyřešit tento problém výměnou sloupku řízení, tot otázka) :
- zámek řízení je KURVITKO, které má v sobě v elektronice nakodovaný počet odemknutí a zamknutí, přičemž při přiblížení se nebo dosažení tohoto počtu (který ovšem autorizák BMW nezná!!) se začne generovat zmínená chybová hláška, posléze se systém posere uplně (signalizace červený volant) a to je pak konečná... lze vyřešit POUZE výměnou za nový, který má opět v sobě počet budoucích odemčení/zamčení ...
Setkal se s tím už někdo ? Auto má aktuálně skoro 9 let za sebou...
poslední dobou mi vyskakuje žlutej volant na palubce. Děje se v cca 30% případů když jdu do auta a chci startovat, nebo vypinam motor .. objeví se hláška "steering wheel locked", klape v něm pod volantem a nelze nastartovat ..
Pročetl jsem nějaká fora a došel jsem k tomuto:
1) drtivá většina tohoto problému se děje autum před faceliftem E90-93
2) může to být způsobeno nízkým napětím baterky (NENI MUJ PRIPAD)
3) řešilo se to přehráváním softwaru v autě (hlavně USA)
4) řešilo se to výměnou sloupku řízení (který obsahuje zámek volantu)
Volal jsem do BMW a bylo mi řečeno toto (zda li je to tvrzení které má zákazníka donutit vyřešit tento problém výměnou sloupku řízení, tot otázka) :
- zámek řízení je KURVITKO, které má v sobě v elektronice nakodovaný počet odemknutí a zamknutí, přičemž při přiblížení se nebo dosažení tohoto počtu (který ovšem autorizák BMW nezná!!) se začne generovat zmínená chybová hláška, posléze se systém posere uplně (signalizace červený volant) a to je pak konečná... lze vyřešit POUZE výměnou za nový, který má opět v sobě počet budoucích odemčení/zamčení ...
Setkal se s tím už někdo ? Auto má aktuálně skoro 9 let za sebou...
Tak z nezávislého zdroje to mám potvrzené, u E9x to řeší pouze výměna za nové komplet ... u E60 to řešila jen výměna motorku, to jest vyšlo to na 1/3 ceny ... .. ten samý problém má i MINI ..
Ten bazmek pro E9x stojí cca 15000 czk a práce je jak na kostele, musí se rozebrat palubka, kus motorového prostoru kvůli pripojení a odpojení volantové tyče atd...
Zlutý volant je jen odpočítávací sekvence před crashem ... varování od BMW aby se to udělalo .. po čase vyskočí cervenej volant, vše se blokne a už pomůže jen odtahovka a okamžitá výměna nutná
Ten bazmek pro E9x stojí cca 15000 czk a práce je jak na kostele, musí se rozebrat palubka, kus motorového prostoru kvůli pripojení a odpojení volantové tyče atd...
Zlutý volant je jen odpočítávací sekvence před crashem ... varování od BMW aby se to udělalo .. po čase vyskočí cervenej volant, vše se blokne a už pomůže jen odtahovka a okamžitá výměna nutná
no zase spiknutie automobilky voci zakaznikom by som teda za tym nevidel (neveris nahodou aj na chemtrails a na to ze za vsetkym je USA?
). Neviem kde si to studoval ale myslim ze by si mal narazit hlavne na dve veci, ktore si tu nenapisal.
1. Neparkovat s vytocenymi kolesami, v krajnych polohach sa najtazsie zamok odomyka, preto mechanizmus odchadza. Ak sa zobrazi pri startovani zlty volant, chce ti auto naznacit ze nevladze odomknut volant a mas s nim kusok pohybat do stran.
2. Skuseny koderi ti to vedia odkodovat bez toho aby si musel menit zamok riadenia, zamok sa ti zamykat uz nebude.
P.S. moje auto ma 9 rokov, startuje sa niekolko krat denne (minimalne 5) a ziaden zlty zamok sa mi este nikdy neobjavil (parkujem vzdy s kolesami rovno). Kamarat ma auto 10 rokov a detto.

1. Neparkovat s vytocenymi kolesami, v krajnych polohach sa najtazsie zamok odomyka, preto mechanizmus odchadza. Ak sa zobrazi pri startovani zlty volant, chce ti auto naznacit ze nevladze odomknut volant a mas s nim kusok pohybat do stran.
2. Skuseny koderi ti to vedia odkodovat bez toho aby si musel menit zamok riadenia, zamok sa ti zamykat uz nebude.
P.S. moje auto ma 9 rokov, startuje sa niekolko krat denne (minimalne 5) a ziaden zlty zamok sa mi este nikdy neobjavil (parkujem vzdy s kolesami rovno). Kamarat ma auto 10 rokov a detto.
Neboj, na teorie o spiknuti neverim. Každopádně to co mi řekli přímo v BMW je fakt, ne moje teorie
1) NIKDY neparkuju s vytocenyma kolama
2) nejedná se o mechanický zámek volantu, který aktivuješ tím že po vyndání klíčku a vypnutí auta trhneš volantem a mechanicky ho zablokuješ, ale o elektrický zámek volantu, který je aktivní i když máš volant nezamknutý mechanicky ...

1) NIKDY neparkuju s vytocenyma kolama
2) nejedná se o mechanický zámek volantu, který aktivuješ tím že po vyndání klíčku a vypnutí auta trhneš volantem a mechanicky ho zablokuješ, ale o elektrický zámek volantu, který je aktivní i když máš volant nezamknutý mechanicky ...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
No pokud je to elektronika, to mi neřikej, že to nejde nějak resetnout?
Nebo to bude podobnej bazmek, jako počítadlo zkratů ve FRM, kdy po 50 startech se zkratem se u prních FRM modulů modul zablokuje a musí se vyměnit (tzn. nelze odblokovat)
Není to osobní zkušenost, vyčteno z fór na netu.
EDIT:
I když jak teď koukám, i ten by nakonec měl jít odkódovat, viz poslední příspěvek http://cartechnology.co.uk/archive/inde ... -9113.html
Takže podle mě, pokud je to elektronika, je určitá šance, že to půjde resetnout přes kódování.
Nebo to bude podobnej bazmek, jako počítadlo zkratů ve FRM, kdy po 50 startech se zkratem se u prních FRM modulů modul zablokuje a musí se vyměnit (tzn. nelze odblokovat)

EDIT:
I když jak teď koukám, i ten by nakonec měl jít odkódovat, viz poslední příspěvek http://cartechnology.co.uk/archive/inde ... -9113.html
Takže podle mě, pokud je to elektronika, je určitá šance, že to půjde resetnout přes kódování.
cau,moje zkusenosti e92 rv.06 - asi 3x se zobrazil zluty symbol, pote asi 2x cerveny, pote uz jsem nenastartoval. Chci vyvratit to, ze na cerveny vzdy nenastartujes a ze tim je konec, to neni pravda, ale chce to jiz urgentne resit. S kurvitkem souhlas, to neni nic jineho. Melo by tomu pomoci upgrade software, ja ale nejnovejsi mel. Zajed za snejkem, me to fixnul, co ale presne udelal nevim. Muj predpoklad je, ze resetoval pocet cyklu - delal to v lete, od te doby klid. Posledni varianta je cely sloupek rizeni (az 15 tis.)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
stejnej problém je i u e87, žlutej volant se zámkem se mi párkrát zobrazil už při 30tisicích, stačilo zakmitat volantem. Nyní 115tis a už se mi rok nezobrazilo nic, autu je 10let, občas smažu chybovej kod v diagnostice. Parkuju kola rovně a baterku mám origo 2006. Takže to asi jen počtem cyklů nebude...
este je varianta kupit ELV emulator... viac sa to riesilo i na e90post...
inak som tiez uz parkrat oranzovy volant videl, ale od posledneho razu cca. 1/2 uz je ticho...tak dufam ze ma to raz niekde na D1 necha :-/
inak som tiez uz parkrat oranzovy volant videl, ale od posledneho razu cca. 1/2 uz je ticho...tak dufam ze ma to raz niekde na D1 necha :-/