Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E90-93 problém - zámek řízení

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od xyron »

Zdar,

poslední dobou mi vyskakuje žlutej volant na palubce. Děje se v cca 30% případů když jdu do auta a chci startovat, nebo vypinam motor .. objeví se hláška "steering wheel locked", klape v něm pod volantem a nelze nastartovat ..

Pročetl jsem nějaká fora a došel jsem k tomuto:

1) drtivá většina tohoto problému se děje autum před faceliftem E90-93
2) může to být způsobeno nízkým napětím baterky (NENI MUJ PRIPAD)
3) řešilo se to přehráváním softwaru v autě (hlavně USA)
4) řešilo se to výměnou sloupku řízení (který obsahuje zámek volantu)

Volal jsem do BMW a bylo mi řečeno toto (zda li je to tvrzení které má zákazníka donutit vyřešit tento problém výměnou sloupku řízení, tot otázka) :

- zámek řízení je KURVITKO, které má v sobě v elektronice nakodovaný počet odemknutí a zamknutí, přičemž při přiblížení se nebo dosažení tohoto počtu (který ovšem autorizák BMW nezná!!) se začne generovat zmínená chybová hláška, posléze se systém posere uplně (signalizace červený volant) a to je pak konečná... lze vyřešit POUZE výměnou za nový, který má opět v sobě počet budoucích odemčení/zamčení ...

Setkal se s tím už někdo ? Auto má aktuálně skoro 9 let za sebou...
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od xyron »

Tak z nezávislého zdroje to mám potvrzené, u E9x to řeší pouze výměna za nové komplet ... u E60 to řešila jen výměna motorku, to jest vyšlo to na 1/3 ceny ... .. ten samý problém má i MINI ..

Ten bazmek pro E9x stojí cca 15000 czk a práce je jak na kostele, musí se rozebrat palubka, kus motorového prostoru kvůli pripojení a odpojení volantové tyče atd...

Zlutý volant je jen odpočítávací sekvence před crashem ... varování od BMW aby se to udělalo .. po čase vyskočí cervenej volant, vše se blokne a už pomůže jen odtahovka a okamžitá výměna nutná
lulu991
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 22.11.2012 01:00

#3 Příspěvek od lulu991 »

no zase spiknutie automobilky voci zakaznikom by som teda za tym nevidel (neveris nahodou aj na chemtrails a na to ze za vsetkym je USA? :D ). Neviem kde si to studoval ale myslim ze by si mal narazit hlavne na dve veci, ktore si tu nenapisal.
1. Neparkovat s vytocenymi kolesami, v krajnych polohach sa najtazsie zamok odomyka, preto mechanizmus odchadza. Ak sa zobrazi pri startovani zlty volant, chce ti auto naznacit ze nevladze odomknut volant a mas s nim kusok pohybat do stran.
2. Skuseny koderi ti to vedia odkodovat bez toho aby si musel menit zamok riadenia, zamok sa ti zamykat uz nebude.

P.S. moje auto ma 9 rokov, startuje sa niekolko krat denne (minimalne 5) a ziaden zlty zamok sa mi este nikdy neobjavil (parkujem vzdy s kolesami rovno). Kamarat ma auto 10 rokov a detto.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od xyron »

Neboj, na teorie o spiknuti neverim. Každopádně to co mi řekli přímo v BMW je fakt, ne moje teorie :wink:

1) NIKDY neparkuju s vytocenyma kolama
2) nejedná se o mechanický zámek volantu, který aktivuješ tím že po vyndání klíčku a vypnutí auta trhneš volantem a mechanicky ho zablokuješ, ale o elektrický zámek volantu, který je aktivní i když máš volant nezamknutý mechanicky ...
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

#5 Příspěvek od czNEWMANcz »

No pokud je to elektronika, to mi neřikej, že to nejde nějak resetnout?
Nebo to bude podobnej bazmek, jako počítadlo zkratů ve FRM, kdy po 50 startech se zkratem se u prních FRM modulů modul zablokuje a musí se vyměnit (tzn. nelze odblokovat) :x Není to osobní zkušenost, vyčteno z fór na netu.

EDIT:
I když jak teď koukám, i ten by nakonec měl jít odkódovat, viz poslední příspěvek http://cartechnology.co.uk/archive/inde ... -9113.html

Takže podle mě, pokud je to elektronika, je určitá šance, že to půjde resetnout přes kódování.
marab87
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: sob 25.10.2014 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od marab87 »

cau,moje zkusenosti e92 rv.06 - asi 3x se zobrazil zluty symbol, pote asi 2x cerveny, pote uz jsem nenastartoval. Chci vyvratit to, ze na cerveny vzdy nenastartujes a ze tim je konec, to neni pravda, ale chce to jiz urgentne resit. S kurvitkem souhlas, to neni nic jineho. Melo by tomu pomoci upgrade software, ja ale nejnovejsi mel. Zajed za snejkem, me to fixnul, co ale presne udelal nevim. Muj predpoklad je, ze resetoval pocet cyklu - delal to v lete, od te doby klid. Posledni varianta je cely sloupek rizeni (az 15 tis.)
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od xyron »

Newman: Jo, přesně tento princip cca...

Proto se ptám zde, zda s tím má někdo zkušenosti.. ty auta jsem na to plus mínus zralý...
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od xyron »

marab87 : díky za tip 8) .. to by odpovídalo... dík za upřesnění červeného shitu..
Posílám ti SZ
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

#9 Příspěvek od czNEWMANcz »

Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#10 Příspěvek od JayFader »

xyron: co to je za peklo? Toto se týká kterých řad, ročníků? Já mám na 135i keyless, zamykání volantu mechanicky neřeším. Jen je slyšet, když nastoupím, že pod volantem něco cvakne. Asi zámek volantu?
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od xyron »

JayFader.. to je přesně ta sračka.... mám keyless, rv 2007 ... Hans Greg ve skupine 335i .. pak tam postnu aktual info
de-nitro
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

#12 Příspěvek od de-nitro »

nakou eletriku z e90 zamku volantu mam doma myslim,a palubka ven nemusi,jenom plasty pod volantem.
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB

#13 Příspěvek od xhans »

stejnej problém je i u e87, žlutej volant se zámkem se mi párkrát zobrazil už při 30tisicích, stačilo zakmitat volantem. Nyní 115tis a už se mi rok nezobrazilo nic, autu je 10let, občas smažu chybovej kod v diagnostice. Parkuju kola rovně a baterku mám origo 2006. Takže to asi jen počtem cyklů nebude...
andree182
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: ned 11.08.2013 00:00

#14 Příspěvek od andree182 »

este je varianta kupit ELV emulator... viac sa to riesilo i na e90post...

inak som tiez uz parkrat oranzovy volant videl, ale od posledneho razu cca. 1/2 uz je ticho...tak dufam ze ma to raz niekde na D1 necha :-/
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#15 Příspěvek od inspi1981 »

Ofiko postup je:
zkusit naprogramovat, když nepomůže tak výměna řízení
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od matiz »

Nebo neofiko sehnat malo jety elv a zprehazet...

Ja mam pres dve kilecka, spis kratke trasy, hoooodne krat jenom strceny klic a pusteni muziky a elv naprosto bez problemu, za celych 70k co jsem s nim nahrkal o nem vubec nevim. Ale chovam se k nemu hezky a ma samozrejme aktualni soft.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#17 Příspěvek od xyron »

Super chlapci, diky za tipy ... budu primárně řešit cestou nejmenšího odporu, vyměna je až jako poslední možnosti... uvidíme...
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od matiz »

Tos mel resit uz davno a je dost mozne ze by doslo k velmi podstatnemu prodlouzeni zivotnosti... Bohuzel je to tak, nekdy uz to sw update nezachrani, je zamek je u konce zivotnosti. Jde to na nem videt kdyz se rozebere jak tezce otevira...
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#19 Příspěvek od xyron »

Dávno ne... začal jsem to řešit když se mi to začalo objevovat.. to jest cca před půl rokem, během kterého jsem najel cca 200 km ... takže je to vlastně problém starý od "včera" :wink:
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od xyron »

Tak problém vyřešen. Bylo to opravdu celé způsobené starou KO baterkou, instalací nové na zimní spánek... jak jsem baterku pořádně dobil, problém navždy zmizel... 8)
Odpovědět